Aihe: sanat: Näkemiin Geishani 1 | |
---|---|
![]() 17.03.2010 14:32:24 | |
Näkemiin Geishani (16.3.2010) jossain mielen kulmakohdissa sain sinut lähelleni niin liki tullaan vain kerran elämässä häpeätkö kun koskin ohimennen sehän mun tyyli on oon korni silloin ja vallaton kun käyn leikkiin laitan korvani näkinkenkiin merenhenki siellä meitä kutsuu kalat uivat pintaveteen ja veneenterva jättää vanoja taakseen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdinkin, sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on suolaa joutuu uidessani käsiin semmoista meri tekee sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on kalat uivat pintaveteen ja simpukat avautuvat minun eteen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdinkin, sehän on kotini mistä lähdin sehän koti on korallit kiinnittyvät toisiin koralleihin ja ne taas meihin kirsikat ja orkideat jää pintaan kimonosi veden varaan Ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdinkin, sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on niin ikuisesti olkoon sehän kotini on -merja ritala- | |
![]() 20.08.2010 10:48:57 | |
Tein korjauksia keväällä kirjoitettuihin sanoihin, sanajärjestys ym. muita pieniä muutoksia. Edelleenkin joitakin kohtia mietin. esim. tämä kohta: kirsikankukat jää(vät) pintaan/kimonosi veden varaan, vai onko ensimmäinen versio parempi: kirsikat ja orkideat jää pintaan/ kimonosi veden varaan? Näkemiin Geishani jossain mielen kulmakohdissa sain sinut lähelleni niin liki tullaan vain kerran elämässä häpeätkö kun koskin ohimennen sehän mun tyyli on oon silloin korni ja vallaton kun käyn leikkiin laitan korvani näkinkenkiin merenhenki kutsuu meitä kalat uivat pintaveteen veneenterva jättää vanoja taakseen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on suolaa joutuu uidessani käsiin semmoista meri tekee sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on kalat uivat pintaveteen simpukat avautuu mun eteen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin sehän koti on korallit kiinnittyy toisiin koralleihin ja ne taas meihin kirsikankukat jää pintaan kimonosi veden varaan ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin sehän kotini on niin ikuisesti olkoon sehän kotini on -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
![]() 20.08.2011 10:57:48 (muokattu 20.08.2011 12:02:04) | |
Korjaus sanoihin näkemiin Geishani, muutin aikamuotoa, ja muutakin, en tiedä onko hyvä näinkään? Näkemiin Geishani hipaisin sua ohimennen sehän mun tyyli on oon(olen) silloin korni ja vallaton kun käyn leikkiin laitan korvani näkinkenkiin merenhenki kutsui meitä kalat uivat pintaveteen evät jättivät vanoja taakseen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin kotini on suolaa joutui mun käsiin semmoista meri tekee sehän on kotini mistä lähdin kotini on kalat uivat pintaveteen simpukat avautui meidän eteen ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin koti on korallit kiinnittyi toisiin koralleihin ja ne taas meihin orkideankukat jäi pintaan kimonosi veden varaan ankeriaan tavoin uin takaisin sinne mistä lähdin, sehän on kotini mistä lähdin kotini on niin ikuisesti olkoon meri kotini on -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 20.08.2011 19:32:01 | |
Hyvä teksti. suolaa joutuu uidessani käsiin semmoista meri tekee Tuota kohtaa ajattelin tutkailla, mutta ehditkin muuttaa sitä. Nyt toimii. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 20.08.2011 20:22:54 | |
Se on jälleen kiitoksen paikka, kun jaksoit paneutua tekstiin. Tein silloin kolme sanoitusta Samurai teeman ympärille. Yksi niistä on sävelletty, Hans Eränummi sävelsi ja laulaa tämän kappaleen, löytyy myspasesta täältä: Vähän omintakeinen juttu, niin kai myö ollaan Hansin kanssa tällä rintamalla vähän omituisia, se meille sallitakoon. http://www.myspace.com/571100839/music/songs/samurai-40-10-41-82985804 (Sanat: Merja Ritala / mus.: Hans Eränummi, -10) Samurai 1. Keväisiin hankiin, lumikiteisiin kasvoi sitkeä paju silmuihin ei mun kädestäni, eikä mun sydämestäni lähtenyt puhdas ajatus kulkemaan vaikka mä nautin rakkauden apetta Vs.: 2. Keväisiin hankiin, peltosarkoihin tippui luminen veri samurain ei mun kädestäni, eikä mun sydämestäni ajatus vain kävi hyvettä nopeammin ja mä nautin rakkauden apetta... (rakkauden apetta...) x. Samurain pitää löytää tuuli köyttää pilvet antaa anteeksi, nimeen samurain, nimeen samurain... 3. Keväisiin hankiin, peltosarkoihin syöpyi punainen veri samurain ei mun kädestäni, eikä mun sydämestäni teko vain kävi hyvettä nopeammin ja mä nautin vihan apetta x. Samurain täytyy kirjoittaa runo sulattaa pellot antaa anteeksi, nimeen samurain, nimeen samurain 4. Kesäisiin iltoihin, vihreisiin metsiin kostui lehdet samurain vereen ei mun kädestäni, eikä mun tekojani luonto vain kävi ihmisen tielle ja mä nautin rakkauden apetta x. Samurain täytyy pysäyttää myrsky vilvoittaa vedet antaa anteeksi, nimeen samurain, nimeen samurain... Samurain pitää löytää tuuli köyttää pilvet antaa anteeksi (köyttää pilvet antaa anteeksi... anteeksi... anteeksi... anteeksi..!) Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 20.08.2011 22:29:15 | |
Aivan riipaisevan kaunista. Erikoisesti pidin tuosta: ei mun kädestäni, eikä mun sydämestäni On kai tämä ns. marginaalista, mutta kuka tietää, voi piankin olla jo main streamia. Itse liikun mielelläni tietyissä marginaaleissa, vaikka hyräilenkin joskus itsekseni (vanhoja) listapliisuja. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 20.08.2011 23:06:44 | |
Arvostan Hansia monnesakin suhteessa: pienellä budjetilla tekee musiikkia, hyvä säveltäjä; pytyy säveltämään meikäläisen hankaliakin tekstejä, juurikaan muuttamatta. Saan siis todella irroitella tekstin kanssa. Hän ei yritä mielyttää vaan kulkee musiikissa uskollisena omalle itselleen. Miekäläinen taas välillä poikkeaa ja kokeilee milloin mitäkin, mutta sisimässäni palaan usein tähän tekstityyliin. Kokeilu on tärkeää minulle, joskus onnistuu, joskus ei, mutta mitä siitä, jos vähänkin nauttii mistä tekee, ja jos joku muukin vielä joskus nauttii tuloksista, koskaan ei voi tietää. Valtavirtaan ois jokus kiva päästä, mutta hukkuuko sinne? Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)