Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sylisoittajille asiaa! (weissenborn, squareneck dobro)
1
Johnny-Jump-Up
25.01.2010 12:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku weissenborn.es -sivulta soittimen tilannut kertoa, onko palvelu asiallinen ja luotettava? Luin aikaisemmista keskusteluista, että sitä on käytetty, mutta nyt kiinnostaisikin toimituksen yksityiskohdat.
 
Onko suomessa soitinliikettä, joka välittää otsikonmukaisia soittimia? Mistä varaosat tai edes tarpeeksi jämäkät kielet (esim. Elixir Resonator / .016 - .056)?
 
Vihdoinkin löytyi soitin, jolla saa halutun soundin, mutta sen saaminen ei olekaan vain liikkeeseen kävelemisen takana.
 
pekip
16.03.2010 21:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ootko huomioinut
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=178747&o=0
 
you don´t have to be the best one,just be a good´un (McKinley Morganfield)
chilli
22.03.2010 08:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mä oon rakentanut muutaman weissenborn kitaran. Erittäin innostunut olen ollut noista ja päivittäisessä käytössä ollut siitä lähtien, kun ensimmäisen sain valmiiksi.
Kielinä itse käytän perus 13-56 akustisen kieliä johon vaihdan kaksi ohuinta kieltä paksummiksi ja vireenä avoin d ja c toimii hyvin ainakin omassa käytössä.
Noitahan saa myös ilmeisesti Thomanilta ja Gold tone taisi valmistaa myös?
Varmaan löytyy muitakin merkkejä tehdastekoisena. Suomesta tuskin löytyy kovin montaa mistään. Uniikki soundi mielestäni jota ei saa dobroilla ja muilla liukukitaroilla aikaseksi, joten suosittelen kyllä tutustumaan. Tunnettuja soittajiahan on Ben Harper,David Lindley,Bob Brozman... ei muuta kuin You Tubeen selailemaan ääninäytteitä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «