JPQ 14.03.2010 15:48:43 | |
---|
Klezberg: Nuotinnusohjelmissa olen muistaakseni törmännyt tämmöiseen ominaisuuteen, daw/sekvensseripuolelta en muista. Sonarissa on. Diatonic toiminto Transposessa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 14.03.2010 15:51:50 | |
---|
Janie Jones: 2) Mulla on ainakin semmonen asetus automaattisesti päällä, että rec-nappi on automaattisesti päällä siinä raidassa, joka on valittu. Ääni tulee valitusta raidasta ulos siis koko ajan. 3) Logicissa on integroitu sample-editori, aloita sillä. (Lue ohjeet ennen kuin teet vahingossa destruktiivisia muutoksia sampleen.) Selvä näihin ja usein tuo perus säätely riittää mikä löytyy melkein mistä vain softasta (tasot,ja leikkaus ja liimaus ja formaatti muunnokset no lähinnä wav->aiff ja toisinpäin ja loopitus ja samplaus itse) ja sovelsin ekaa reaperin kanssa. ps. Logic tulee heti kun mahdollista josta sanon vaikka Garageband onkin ihan kiva niin silti jotain tekisin itse toisin no se söisi kyllä äkkiä Logicin halvan version markkinat silloin... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Klezberg 14.03.2010 16:36:23 (muokattu 14.03.2010 16:40:47) | |
---|
JPQ: Sonarissa on. Diatonic toiminto Transposessa. Joo, sitä en tunne. Pointtini on oikeastaan että tuommoinen on ehkä enemmän säveltäjän kuin äänittäjän tai tuottajan tarvitsema ominaisuus, mikä selittänee miksi täällä ei oikein ymmärretä sitä... Edit: Tsekkasin, muistin oikein, ainakin Finale Printmusicissa on transposessa valinta diatonisesti/kromaattisesti. Sävellystyössä varmaan ihan paikallaan. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
JPQ 14.03.2010 16:42:14 (muokattu 14.03.2010 17:10:39) | |
---|
Klezberg: Joo, sitä en tunne. Pointtini on oikeastaan että tuommoinen on ehkä enemmän säveltäjän kuin äänittäjän tai tuottajan tarvitsema ominaisuus, mikä selittänee miksi täällä ei oikein ymmärretä sitä... Edit: Tsekkasin, muistin oikein, ainakin Finale Printmusicissa on transposessa valinta diatonisesti/kromaattisesti. Sävellystyössä varmaan ihan paikallaan. Säveltäjä olen eniten mutta sillä tyylillä joka ei onnistu nuotinnus softin pelkästään mutta Finale juttu hyvä tietää koska varmaan nuotinnuskin tarpeen joskus (ja Finalet näyttäneet PCeellä soveltuvimmilta itselleni kuin Sibelius joka sekin paerempi kuin eräät marginaalit jota en nyt muista jotka muistutti enempi teksitnkäsittelyä pahassa mielessä) vaikka löytyi just linkki kerran Logicin nuotinnukseen jolla saa tietyt jutut hoidettua. ps. kylläpä Mac Mini kohiseekin äänitys puolella kun äänilähde on kiinni. no ihmeitä en odottanut. sanoisin jopa enempi koska Reaperin mittarit heiluu aina kun eräs pc jota joskus emon äänillä pikaa katsastin näin sanoo muisti joka voi pettää tietysti. no äänikortti joka tapauksessa Logicin jälkeen heti miten tai sitten mikseri + äänikortti.... ja kohinaa saa siedettävämmäksi näemmä kun jostain syysstä oletus gain oli 76% emon äänille sain kohinaa n. 12db pienemmäksi (paljon perusteelmatta tarkemmin no oletuksella kohinaa aika vähän gainia lisäten) kun tuo säädin on 25% prosentin kohdalla jolloin voin ottaa ilmeisesti säröttä täysiä synasta jonka liitin. ps. sai sitä kohinaa vielä heikommaksi jopa erittäin (kymmeniä desibeljeä sanoisin Reaper mittareista katsoen) mutta silloin ääni lähde on jo tosi vaimea joten se ei auta mitään jos hyötyäänikin olematon... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Meadow 14.03.2010 17:39:17 | |
---|
MacBook lähtee aivan justiinsa hankintaan. iMac ei lähde mihinkään, mutta nyt kun olen tuolla intissä, niin kannettavalle koneelle on huomattavasti enemmän tilausta. |
JPQ 14.03.2010 17:54:13 (muokattu 14.03.2010 17:55:08) | |
---|
Meadow: MacBook lähtee aivan justiinsa hankintaan. iMac ei lähde mihinkään, mutta nyt kun olen tuolla intissä, niin kannettavalle koneelle on huomattavasti enemmän tilausta. varmasti voi ehkä jopåa ideoida vaikkapa gaaragebandilla ps. intti harvinaisen ikävä keksintö no siis näin pakollisena kuin suomessa se on että pitää olla hyvät syyt vapatukseen (kuten itselläni on). Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 14.03.2010 22:38:42 | |
---|
Meadow: MacBook lähtee aivan justiinsa hankintaan. iMac ei lähde mihinkään, mutta nyt kun olen tuolla intissä, niin kannettavalle koneelle on huomattavasti enemmän tilausta. Vois olla hyvä vilkaista tai ainakin tiedostaa mitä sanotaan Macrumorsin Buyer's Guidessa. http://www.macrumors.com/ "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
efunkelist 15.03.2010 07:48:52 | |
---|
nonih, viimein tilasin iMacin. Loppuviikosta se nököttänee työpöydälläni. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Cathi777 15.03.2010 08:34:27 | |
---|
Aki: Vois olla hyvä vilkaista tai ainakin tiedostaa mitä sanotaan Macrumorsin Buyer's Guidessa. http://www.macrumors.com/ Macbookin päivityksestä nyt ei ole vielä niin kovin kauaa mennyt, että sitä tuskin ollaan tässä vielä ihan päivittämässä, kun vasta n. 4kk sitten päivitettiin. Only pop music can break my heart... |
markkuliini 15.03.2010 23:57:54 | |
---|
JPQ: pitää olla hyvät syyt vapatukseen (kuten itselläni on). Mulla vapattaa ihan harva se päivä. Aamuisin useimmiten. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
JPQ 16.03.2010 00:27:30 | |
---|
markkuliini: Mulla vapattaa ihan harva se päivä. Aamuisin useimmiten. Vaikka huumorin tajua onkin en tajua miksi toisten kirjoitusvirheistä pitää tehdä huumoria. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
markkuliini 16.03.2010 01:01:28 (muokattu 16.03.2010 01:05:31) | |
---|
JPQ: Vaikka huumorin tajua onkin en tajua miksi toisten kirjoitusvirheistä pitää tehdä huumoria. Koska 'vapatus' on hauska sana. Se oli pääosassa, ei kirjoitusvirheet. Olen tainnut aiemmin vitsailla sinun ulosannista noin niinkuin yleisesti kyllä, kun en meinaa saada tolkkua. Mutta en erityisesti kirjoitusvirheistä. :) Edit: Jos sulla on lukihäiriö tms., niin sitten pahoittelut. Muussa tapauksessa eikun hymyä huuleen ja uutta matoa koukkuun! ;) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
JPQ 16.03.2010 01:07:40 | |
---|
markkuliini: Koska 'vapatus' on hauska sana. Se oli pääosassa, ei kirjoitusvirheet. Olen tainnut aiemmin vitsailla sinun ulosannista noin niinkuin yleisesti kyllä, kun en meinaa saada tolkkua. Mutta en erityisesti kirjoitusvirheistä. :) Edit: Jos sulla on lukihäiriö tms., niin sitten pahoittelut. Muussa tapauksessa eikun hymyä huuleen ja uutta matoa koukkuun! ;) Olen monivammainen ainoa jonka muistan nyt erittäin (sikäli hankalan kaikki ei tajua sitä esim. opet kun menin kouluun eivät edes uskoneet koska kävelen omin jaloin) lievä CP vamma. ps. vapatus on kyllä hauska sana kuten vielä hauksempi on väpätys,pidätys,käsitys saatikka hömelö. mutta offtopic loppukoon. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
markkuliini 16.03.2010 01:13:16 | |
---|
JPQ: Olen monivammainen ainoa jonka muistan nyt erittäin (sikäli hankalan kaikki ei tajua sitä esim. opet kun menin kouluun eivät edes uskoneet koska kävelen omin jaloin) lievä CP vamma. ps. vapatus on kyllä hauska sana kuten vielä hauksempi on väpätys,pidätys,käsitys saatikka hömelö. mutta offtopic loppukoon. Kyllä, offtopic sikseen. Lopetan täten nillityksen ja koetan muistella reilun kerhon sääntöjä. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
efunkelist: nonih, viimein tilasin iMacin. Loppuviikosta se nököttänee työpöydälläni. Testasin just pojan 21,5" iTB 4Gb iMacilla yhtä aika iso Logic Studion demoa, yli 50 raitaa, suurin osa softasynia, joka raidalla erillisiä plugareita pirusti, hyvin pyörii, jossain kohdassa CPU menee ihan snadisti punaselle, pääosin pyörii puolenvälin molemmin puolin. Magic Mousen scrollaus on kyllä kätevän tuntunen myös tutkaillessa eri raitoja mikserinäkymässä sivuttain. Prkl...pitäskö itelle hommata 27" iMac i5 Quad core prossulla wanhan G5:n seuraajaksi, on tää niin mukavan tuntunen peli, toimis varmaan myös kuvankäsittelyssä, näyttökin on asiallisen olonen ja teräväpiirto. |
JPQ 16.03.2010 17:02:31 | |
---|
WanhaWetäjä: Testasin just pojan 21,5" iTB 4Gb iMacilla yhtä aika iso Logic Studion demoa, yli 50 raitaa, suurin osa softasynia, joka raidalla erillisiä plugareita pirusti, hyvin pyörii, jossain kohdassa CPU menee ihan snadisti punaselle, pääosin pyörii puolenvälin molemmin puolin. Magic Mousen scrollaus on kyllä kätevän tuntunen myös tutkaillessa eri raitoja mikserinäkymässä sivuttain. Prkl...pitäskö itelle hommata 27" iMac i5 Quad core prossulla wanhan G5:n seuraajaksi, on tää niin mukavan tuntunen peli, toimis varmaan myös kuvankäsittelyssä, näyttökin on asiallisen olonen ja teräväpiirto. Herkulta tosiaan kuulostaa. ps. tiedä häntä vaikka joskus itsekin ostaisin imacin enkä macminiä no riippuu sen hetken malleista ja näyttö yksi tärkeä kohta. tutulla vanhempi imac senkin näyttö ihan toista kuin eräätkin halpanäytöt tältä tuntuu. Outoa tässä on että jo vanhempi lg mitä kirjastossamme on parempi kuin uudempi benq. no tuo toinen sillä rajalla arvio kyvylläni jos grafiikka ei olis koneen hommia myös niin kelpaisi ja hätätilassa sekin vielä mutta tuolla benquulla ei edes tulisi mieleen. tämä karkeana arviona tosin eli kirjaston lgeetä en tarkasti ole katsellut. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
moscowian 17.03.2010 08:26:56 | |
---|
WanhaWetäjä: Testasin just pojan 21,5" iTB 4Gb iMacilla yhtä aika iso Logic Studion demoa, yli 50 raitaa, suurin osa softasynia, joka raidalla erillisiä plugareita pirusti, hyvin pyörii, jossain kohdassa CPU menee ihan snadisti punaselle, pääosin pyörii puolenvälin molemmin puolin. Magic Mousen scrollaus on kyllä kätevän tuntunen myös tutkaillessa eri raitoja mikserinäkymässä sivuttain. Prkl...pitäskö itelle hommata 27" iMac i5 Quad core prossulla wanhan G5:n seuraajaksi, on tää niin mukavan tuntunen peli, toimis varmaan myös kuvankäsittelyssä, näyttökin on asiallisen olonen ja teräväpiirto. Pätevä setti ja silmäkin lepää, mutta kannattaa muistaa (ah, skeptisyys.. :) ), että softasyniäkin on erilaisia. Laitappa 50 raitaa vaikka omnisphereä + plugareita :D Lieköhän muuten magic mousen elinajanodote parempi kuin normi mighty mousella, kun liikkuvat osatkin vähenee. Ja mitenkähän tuo toimii erinäisissä automaatioeditoinneissa ja vastaavissa?.. nimimerkillä "taas alkaa rulla reistailemaan.." Lelut:
-Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more.. |
JPQ 17.03.2010 13:42:32 | |
---|
moscowian: Pätevä setti ja silmäkin lepää, mutta kannattaa muistaa (ah, skeptisyys.. :) ), että softasyniäkin on erilaisia. Laitappa 50 raitaa vaikka omnisphereä + plugareita :D Lieköhän muuten magic mousen elinajanodote parempi kuin normi mighty mousella, kun liikkuvat osatkin vähenee. Ja mitenkähän tuo toimii erinäisissä automaatioeditoinneissa ja vastaavissa?.. nimimerkillä "taas alkaa rulla reistailemaan.." kuklaan ei tarvi noin montaa omnisphereä uskoisin kerrallaan. ja sen mitä tuosta olen ääntä jossain kuullut ei ole mun juttu muutenkaan. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
moscowian 17.03.2010 14:20:33 | |
---|
JPQ: kuklaan ei tarvi noin montaa omnisphereä uskoisin kerrallaan. ja sen mitä tuosta olen ääntä jossain kuullut ei ole mun juttu muutenkaan. Joku voi hyvinkin tarvita ja verrattaen samaa kuormitusluokkaa olevia plugareita lie muitakin maailman turuilla. Ja sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, onko se nyt sun juttu vai ei... :-/ Lelut:
-Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more.. |
JPQ 17.03.2010 14:37:22 (muokattu 17.03.2010 14:45:35) | |
---|
moscowian: Joku voi hyvinkin tarvita ja verrattaen samaa kuormitusluokkaa olevia plugareita lie muitakin maailman turuilla. Ja sillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä, onko se nyt sun juttu vai ei... :-/ Ei tietenkään mutta jotenkin vaan se mielikuva laajoista soundeista sotii ajatuksena vastaan että vaikkapa 50 tarttis soida kerrallaan. ja outoa sikäli että pidän kyllä laajoista soundeista jossain tapauksissa... ps. huomioin kyllä että omnisphere oli esimerkki ja hienoahan on se että konetta ei juuri tai lainkaan tarvite vetää äärimilleen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |