Aihe: Los Bastardos Finlandeses
1 2 3 4 5
MK73
11.12.2009 19:44:07
Icy-Sun: Bastardosissa kyllä tuntuu jämämuusikkomaiselta meininki viitaten juuri tuohon rock-historiaan. Että melko mielenkiintoista nykymeininki. Herne pois nyt sieltä perseestä ;)

No mulla ei ole herneitä nenässä eikä perseessä, mutta en nyt silti oikein ymmärrä tuota. Mitä tarkoittaa "jämämuusikko"? Siis muusikko, jota ei kukaan kelpuuta remmiin? Miten niin?

Kyseessä on kuitenkin Nyky-Suomen ykkösrokkiporukka mielestäni. Mikä bändi vetää rouheemmin? ;-)
Hiki ja vääntö.
Terry Pantheras
15.03.2010 17:00:36 (muokattu 15.03.2010 17:02:07)
No voihan perskeles, täähän onkin ihan saatanan kova bändi! Oon näköäjään ollu herneet perseessä muutaman vuoden tän kanssa - mut nyt kolahti ja kovaa kun kävin huvikseni tyypittämässä myspacessa!

Muox: eihän tässä mitään uutta tai mullistavaa ole, mutta kyllä tässä liiterissä tämmöiselle rockille on aina tilaus vetämässä.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Cimble
16.03.2010 22:12:45 (muokattu 17.03.2010 10:16:44)
MK73: Kyseessä on kuitenkin Nyky-Suomen ykkösrokkiporukka mielestäni. Mikä bändi vetää rouheemmin? ;-)

No vaikka Popeda nykykokoonpanolla, eikä ole niin tasaista ja vakavaa, vaikka osa biiseistä on jo vuodelta 459 eKr, heh! ;)

Haluan kuitenkin sanoa, että nyt Bastardosia kuunnelleena hitusen häiritsee se, että ainakin levyt kuulostaa muovisilta liian klinisyytensä, ylitarkkuutensa, kompressoinnin yms. takia. Se ei ole kuitenkaan bändin vika, jos se kuulostaa levyllä tuotannollisesti yhtä muoviselta kuin suurin osa muusta "rockista" nykypäivänä. Mutta kun kyseessä on rouhea rock, tuollainen nykytekninen yleismuottituotanto tappaa siitä sen särmän, ja se on hyvin elottoman kuuloista. Toista oli monet suomalaisetkin rouhean rockin levyt 10-30 vuotta sitten.

Nykytuotantojälki hävittää rockista sen soittamisen ja eloisuuden tunnun. Tulos on hyvin konemaista, teollista ja ohjelmoitua. Ja Bastardosia nyt kuunnelleena en ole täysin täpinöissäni biiseistä. Sekin piti nyt sanoa. Mutta mistäs minä olisin, tällainen jarru kun olen. :) Ihan vertailun vuoksi provosoin mainitsemalla, että Peer Guntkin teki mielestäni keskimäärin iskevämpiä biisejä 80-90-luvuilla, kuin mitä tekee nyt. Nykyrokin tuottaminen on enemmän bisnestä ja persoonattomasti sellaista turvallisen ja tasapaksun "tuuban" tekemistä. Onhan tosin koko tämä suomalaisen rokin uskottavin sukupolvi myös jo vahvasti keski-ikäistynyt, mikä kuuluu ratkaisuissa, eloisuudessa ja vimman vähenemisessä. Eli onko se silleen rock, kuin millaista jälkeä vertailun vuoksi nuorempana on paahdettu..? Ja mikä asia milloinkin riippuu tekijöistä/soittajista, mikä ajasta...

Niin, livenä en ole Bastardosia nähnyt muuten kuin youtubesta.

edit: Bullitt: Erkinharju rulaa.

No tämä on aina totta. Erkinharju on huonompanakin päivänä yllättävän tärkeä pelaaja rock-kokoonpanolle, jota on hyvin vaikea korvata meiningissä. Lähinnä livenä.
RockFanatic
17.03.2019 19:25:59
Nostoa: LBF:n uusi, yksinkertaisesti Rock 'n' Roll -nimeä kantava albumi putkahtaa "perinteisille" markkinoille 5.4 - Spotifysta löytyy jo nyt. Itse kävin kuuntelemassa ja kyllähän tuo taas potkas. Teijo ja kumppanit jyrää edelleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)