Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasuriketju
1
Stain
28.01.2010 16:28:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tällaista ketjua joten..
 
mistä ihmiset ostitte/ostatte vasurinne? Me vasurit olemme nimittäin aika unohdettua porukkaa kun ainoastaan muutamia kämäisiä malleja tuntuu olevan saatavilla verrattuna siihen mitä oikeakätisille tehdään.
 
"no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
Mechanizm
28.01.2010 21:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen akustinen vasuri tuli juuri ennen joulua tilattua. Tähän asti aina ollut oikeakätinen käytössä
Ibanez EW20L ASE on malli, 308 euroa taisi tuolloin olla hinta, ja kauppa DV247.
Käytännössä ostin sian säkissä kun en tuota missään päässyt testaamaan, mutta nettikirjoituksien perusteelle ei tuossa hintaluokassa kauhean pahasti pitäisi mennä metsään.
Melko suppea tarjonta noista vasureista tosiaan näyttää olevan.
 
Krister
31.01.2010 13:48:40 (muokattu 31.01.2010 13:53:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mechanizm: Ensimmäinen akustinen vasuri tuli juuri ennen joulua tilattua. Tähän asti aina ollut oikeakätinen käytössä
Ibanez EW20L ASE on malli, 308 euroa taisi tuolloin olla hinta, ja kauppa DV247.
Käytännössä ostin sian säkissä kun en tuota missään päässyt testaamaan, mutta nettikirjoituksien perusteelle ei tuossa hintaluokassa kauhean pahasti pitäisi mennä metsään.
Melko suppea tarjonta noista vasureista tosiaan näyttää olevan.

 
Kyllähän tuota tarjontaa löytyy, mutta siinä paljon puhutussa "mansikoita"-hintaluokassa. Mulla studiokäytössä Kouvolan Musiikista ostettu Takaminen pro- tason elektroakustinen, joka muistaakseni maksoi abaut 1800e. Samasta liikkeestä on tullut hankittua mm. Ibanez sr-500 sähköbasso, jonka sain käsiini pari päivää sen jälkeen, kun se myymälään oltiin tilattu. Hyvä liike, osaava palvelu ja kaikelle ostetulle myös huolto(muistaakseni).
 
Koomista kyllä, useammin tulee kotona soitettua Anttilan postimyynnistä hankittua soololovellista Williamsia, joka käännetty oikeankätisestä vasuriksi. Syynä tod.näk. pienempi koppa= pienempi soundi= mukava sohvakitara.
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
EddieTheHead
23.02.2010 19:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shunga Jungista lähti innostus juuri hommata akustinen jolla näppäillä jotain hienoa. Siinä on vaan se juttu, että minäkin olen vasuri, enkä tiedä mitä hyviä akustisia on vasureina, enkä tiedä akustisista enkä varsinkaa näppäilystä käytännössä mitään. Olen soitellut vain sähkökitaraa ja heviä soitan. Joten kysynkin teiltä muilta vasureilta hyviä vinkkejä kitaran hommaamiseen JOS edes ylipäätään akustisen hommaan.
 
WanhaWetäjä
26.02.2010 20:56:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta löytyi jokunen nylonvasuri...aiemmin löysin linkin jossa noita oli useampia, mm kalliimpi Takamine (n. 1800€), nyt löysin vain nuo.
 
http://www.thomann.de/fi/takamine_tc132sc_lh.htm
 
http://www.thomann.de/fi/ortega_rce145lbk.htm
 
http://www.thomann.de/fi/ortega_rce131l.htm
 
Itsekkin umpivasurina kiinnostaisi kovasti elektro-akustinen nylonskitta, kotitallennuksissa mikin kanssa ropeltaminen ja hyvän saundin aikaansaaminen paksukoppaisen klasarikitaran kaa on aika hankalaa ;-)
 
Ainakin Yamahalla pitäisi olla suht mukavassa hintaluokassa ko kitaroita, tuo Thomannin Ortega-osasto kinnostaisi myös vaan ei uskalla tilata sikaa säkissä, Takamine taas on siinä ja siinä hintansa vuoksi, laadukkuus lienee tuossa hintaluokassa taattu, toki yksilöitähän nuo ovat.
 
Yamaha kiinostaisi siksi että ostin pojalle aikanaan norminylonin reilun satasen hintaluokassa, asiallisen oloine kitara. 300-500€ vois olla sopiva budjetti, mahtaako kukaan olla törmännyt ylipäätään vasurielektronyloneihin ihan hyllytavarana, itse asun Treen kupeessa, paikallisia liikkeitä en ole vielä tutkaillut.
 
Eipä noita taida olla Suomessa saatavilla muuta kuin tilaustavarana, tai en vaan pikaisella googletuksella löytänyt.
 
larska
09.03.2010 08:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mechanizm: Ensimmäinen akustinen vasuri tuli juuri ennen joulua tilattua. Tähän asti aina ollut oikeakätinen käytössä
Ibanez EW20L ASE on malli, 308 euroa taisi tuolloin olla hinta, ja kauppa DV247.
Käytännössä ostin sian säkissä kun en tuota missään päässyt testaamaan, mutta nettikirjoituksien perusteelle ei tuossa hintaluokassa kauhean pahasti pitäisi mennä metsään.
Melko suppea tarjonta noista vasureista tosiaan näyttää olevan.

 
Mitäs olet tuosta tykännyt? Olen itse miettinyt moisen hankkimista ja pari yksilöä onkin jo kiikarissa.
 
laitan sormet silmiin ja työnnä
Mechanizm
15.03.2010 08:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

larska: Mitäs olet tuosta tykännyt? Olen itse miettinyt moisen hankkimista ja pari yksilöä onkin jo kiikarissa.
 
No, en tosiaan ole asiantuntija, sanotaanko että "ihan" tyytyväinen olen, kun ei tuo kalliskaan ollut. Vahvistimen kautta kiva soitella, mutta muuten soittelen mielummin ihan täysin akustisella.
 
Pari viikkoa kitaran saapumisen jälkeen kielet alkoivat särisemään ilkeästi 12. ja 13. nauhan kohdalta. Otin tehdaskielet pois ja laitoin .10mm kielet tilalle, sekä laitoin tallan alle mukana toimitetut kaksi muovista liuskaa nostamaan tallaa. Särinä ei kuitenkaan vieläkään hävinnyt, mitähän mun kannattaisi tehdä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «