Aihe: Klassista kitaraa?
1 2
Hornanturska
10.03.2004 17:37:27 (muokattu 10.03.2004 17:44:51)
Ajattelin, että jos syksyllä aloittaisin klassisen kitaran opiskelun.

Lähinnä sitä, että minkäs lainen skeba siinä pitää olla?

Perus nylonkielinen?

Olisiko suosituksia, että minkälainen kannattaisi hommata?

Hyvä hintalaatusuhde jne.

Kiitoksia.

Tarvitseeko soololovea noissa klasarihommissa?
Edit: Prkl väärä alue.

No kertokaa klassisen kitaran soittajat, että onko hevimiehellä helsingistä mitään mahdollisuuksia klassisen skeban kanssa :S
..The Saw And The Carnage Is Done...
Brian May jr.
10.03.2004 17:39:52
Paljonko sulla on varaa pistää ostokseen?
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Hornanturska
10.03.2004 17:40:59
Paljonko sulla on varaa pistää ostokseen?

No ei tässä nyt pennejä lasketa.

Mutta ei mitään hurjia hintoja haluaisi pulittaa. Kohtuudella.
..The Saw And The Carnage Is Done...
Brian May jr.
10.03.2004 17:43:36
No ei tässä nyt pennejä lasketa.

Mutta ei mitään hurjia hintoja haluaisi pulittaa. Kohtuudella.

No perusnylonkielinen, 100-200e:n hintaluokalla saat jo ihan toimivan. Nimiä en osaa vaikka on tässä soiteltu 6,5 vuotta klassista:P
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Volume
10.03.2004 17:46:30 (muokattu 10.03.2004 17:47:08)
Jos hintalaatusuhteen täytyy olla kohdallaan, niin esimerkiksi Yamaha ja Alhambra valmistavat hyviä soittimia halvoin hinnoin. Myös kalliimpia konserttimalleja noilta merkeiltä löytyy.

Omasta mielestä parhaat alle 500 euron klassiset kitarat, joita olen kokeillut, ovat erityisesti juuri Yamahan ja Alhambran. Myös Cuencasta olen pitänyt, mutta tapauskohtaisesti jotkut kielet saattavat esim. soida tunkkaisesti tms.

Jos taas aivan halvinta mallia haet, niin suosittelen Yamahan mallia C40. Oma ensimmäinen klassinen kitara oli juuri tuo, ja maksaa kaupasta riippuen noin 100-150 euroa.

EDIT: Katso myös tämä linkki, saattaa löytyä jotakin hyödyllistä tietoa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=9&t=40026&o=0&co=0
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Ze Kink
10.03.2004 19:33:38
Pöh, Liikanen sen pitää olla!
...Tai ei ehkä ihan tossa vaiheessa. Admiralla on ihan hyviä kitaroita mun mielestä.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Chemo
10.03.2004 20:09:51

Perus nylonkielinen?

Kun olet Hesasta, niin sinullahan on oiva mahdollisuus käydä testaamassa eri kitaroita. Ja kysellä mikä se on mikä kalliimmissa maksaa - ja sitten funtsata kannattaako juuri sinun juuri tässä vaiheessa maksaa juuri niistä asioista.

Ei. Mulla on soololovella varustettu "elektroklassinen" Fender, joskus on vastaan tullut juttuja jotka ovat mukavampia soittaa kun on se lovi - mutta sehän ei oikeastaan kuulu klassiseen kitaraan.

No kertokaa klassisen kitaran soittajat, että onko hevimiehellä helsingistä mitään mahdollisuuksia klassisen skeban kanssa :S

Mulle klassinen on semmoinen pitkäaikainen sivujuttu muiden soittotouhujen sivussa. Kannattaa varautua ainakin seuraaviin asioihin, jos olet lähdössä puuhaan ihan sähkökitarapohjalta:

-koko oikean käden tekniikka menee kokonaan uusiksi, eikä se ole mikään pikkujuttu...
-...ja tavallaan vasemmankin, jos olet soittanut sähkökitaraa kovin eri asennossa kuin miten klassista soitetaan.
-nuotit on melkeinpä tarpeellista osata, vaikka tabulatuureilla varustettuja klasarinuotteja onkin olemassa
-...mutta jos et osaa niitä vielä, niiden opettelu juuri klassisen kitaran kanssa on kohtuullisen inhimillinen juttu: monissa kappaleissa on vain yhtä aika-arvoa, joten niihin pääsee kiinni iisisti.
-ensi alkuun voi tuntua hölmöltä, kun jutut jotka olisi sähkökitaralla helppo soittaa vaativatkin enemmän duunia klasarilla. Mutta älä anna sen haitata - nuo ovat eri soittimia ja tuommoinen kuuluukin asiaan.

Yksi vinkki olisi vielä. Jos olet aloittamassa klasariharrastusta ilman mitään ulkopuolista opettajaa, suosittelen seuraavaa nuottia: Scott Tennant: Pumping Nylon. Tuosta on tekniikka- ja repertuaarikirjat, ja olen nähnyt sekä tabulatuureilla olevia painoksia että ilman että ne ovat mukana. Mun valintani oli ottaa ilman tabulatuureja olevat. MusaFasulta ostin omani.
Ramalamadingdong.
Congi
10.03.2004 21:42:55 (muokattu 11.03.2004 11:16:39)
Ajattelin, että jos syksyllä aloittaisin klassisen kitaran opiskelun.

Hieno asia.

Lähinnä sitä, että minkäs lainen skeba siinä pitää olla?

Semmoinen helpposoittoinen ja kaunisääninen. 200€:sta ylös päin alkaa olee jo aika hyviä.

Perus nylonkielinen?

Sinun tapauksessa en suosittelisi mitään peruskamaa. Turhaa on sitä jatkossa päivittää ;) Suosittelen sinulle saman tien kokopuu kantista kitaraa, nimittäin etenet hommassa varmaan huomattavasti nopeammin kun perus-aloittelijat.

Olisiko suosituksia, että minkälainen kannattaisi hommata?

Alhambra, Esteve tai Cuenca..
Admiraa en suosittele enää

Ei.

No kertokaa klassisen kitaran soittajat, että onko hevimiehellä helsingistä mitään mahdollisuuksia klassisen skeban kanssa

On.
T.Congi
Congi
10.03.2004 21:58:07
Mikä on soololovi?

Tälläinen.

http://www.berkeleymusic.com/fletaxcacoco.jpg
T.Congi
toxic
10.03.2004 22:10:37
Fleda
10.03.2004 22:37:26
Siis mikä?

katso nauhojen 13-15 kohdalla kaulan vasemmalle puolelle (vasen kuva). siinä on kitaraa. taikka puuta. kaulan oikealla puolella tätä ei ole. se on lovi. helpottaa soittoa aika perkeleellisesti imho.
I want a bowl of raw red meat right now. Forget about that. Bring me a live cow over to the table. I'll carve off what I want and ride the rest home! - Denis Leary
Topah
10.03.2004 23:13:50

Alhambraa suosittelen. Soitin laine tuo maahan. 1p mallilla pärjää hyvin alkuun. Hinta joku 200 euron nurkilla. Ja ei nuo Amadatkaan ihan paskoja ole. Niitä saa jollain 130 eurolla. Yamahaa en suosittele. Tuntuu, että niissä on ylipaksu lakkapinta/käsittely kannessa ja se joteskin "syö" sitä saundia ja voimakkuutta. Mutta ei ne Yamahat mitään paskoja ole. Itelläkin oli joskus.
...sellasta
Ze Kink
11.03.2004 15:55:05
Admiraa en suosittele enää

En kyllä ihmettele yhtään. Räjähtää helposti käsiin, mutta kyllä ne on hinta/laatusuhteeltaan ihan kelpoja. Kuitenkin, koita ihmeessä ainakin F-Musiikin ja Musamaailman skebat, siellä on kyllä hyviä.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Sahanpurija
11.03.2004 16:05:00
Tälläinen.

Juu, kiitoksia.

Kaverilla on joku Amada. Melko halpa oli ja mukava rämpytin.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Wolffie
11.03.2004 16:06:09
Klassiseen ehdottomasti nylonkielinen, soololovea ei tosiaan tarvita.

Oma nylonkielinen on noin 500 euron hintaluokkaa, mahtava soundi. En ole varma tästä hinnasta sillä sain sen reilut 5 vuotta sitten jolloin olin soittanut klassista tasan 5 vuotta. Mutta uskoisin että hinnat hyviin ovat 200 eurosta ylös. Ei tietysti järjettömiin kannata mennä. Kaupassa kannattaa käydä testailemassa, että mikä miellyttää.
EVH 4ever !!!
Niskamies
11.03.2004 16:36:52
Tälläinen.

On muuten soololovellinen naikkari mun mielestä yks rumimmista kitaroista koskaan.
Soita bassoa ja ole uromies!
Lord of the strings
11.03.2004 21:10:32
Mulla on tossa tommonen Artesania merkkinen nylon-akustinen... Tuntuu aika hyvältä soittaa, sopiiko klasari-meininkiin?
"Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi.
Spiralmind
12.03.2004 15:00:50

Voisko tommosta klassista tyyliä soitella sähköskeballa puhtailla soundeilla? Miten onnistus ja kandesko käyttää talla-, keski- vai kaulamikkiä?
Congi
12.03.2004 15:04:24
Voisko tommosta klassista tyyliä soitella sähköskeballa puhtailla soundeilla? Miten onnistus ja kandesko käyttää talla-, keski- vai kaulamikkiä?

Oon kokeillut. Kivaa se on.
T.Congi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)