Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarahihnat
1
Max Sechino
14.03.2010 11:49:59 (muokattu 14.03.2010 11:51:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olen pitkäselkäinen persjalkainen ja liian pitkillä käsillä varustettu basisti, olisi minulla käyttöä normaalia pidemmille kitarahihnoille. Onko kenellekään ongelma tuttu? Minun pitäisi saada nykyiseltään laskettua kitaraa ainakin 10cm alaspäin, jotta soittaminen itsessään olisi helpompaa. Nykyisellään molemmissa kitaroissani on normi? hihnat(pisimmät mitä marketista löytyi), ja joiden säätö on aivan tapissaan, ja soitettaessa pitää kättä pitää liian ylhäällä, joten se rämpyttäminen menee jäkittämiseksi, ja tietysti aiheuttaa liian pienissä lihaksissa nopeasti maitohappoefektin, siis myös sormissa voitteko kuvitella. Plektra kääntyy väärään asentoon ja tahti ei säily nopeassa tempossa etc. etc. Käytännössä tarvitsen ainakin 30cm hihnapituutta lisää, jotta ei tarvitse soittaa olkapäät ylhäällä. Onko mitään hyviä hihna kauppoja tiedossa?
 
absqua
14.03.2010 11:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Max Sechino: Kun olen pitkäselkäinen persjalkainen ja liian pitkillä käsillä varustettu basisti, olisi minulla käyttöä normaalia pidemmille kitarahihnoille. Onko kenellekään ongelma tuttu? Minun pitäisi saada nykyiseltään laskettua kitaraa ainakin 10cm alaspäin, jotta soittaminen itsessään olisi helpompaa. Nykyisellään molemmissa kitaroissani on normi? hihnat(pisimmät mitä marketista löytyi), ja joiden säätö on aivan tapissaan, ja soitettaessa pitää kättä pitää liian ylhäällä, joten se rämpyttäminen menee jäkittämiseksi, ja tietysti aiheuttaa liian pienissä lihaksissa nopeasti maitohappoefektin, siis myös sormissa voitteko kuvitella. Plektra kääntyy väärään asentoon ja tahti ei säily nopeassa tempossa etc. etc. Käytännössä tarvitsen ainakin 30cm hihnapituutta lisää, jotta ei tarvitse soittaa olkapäät ylhäällä. Onko mitään hyviä hihna kauppoja tiedossa?
 
Mä teetin suutarilla itselleni haluamani mittaisen hihnan. Joku samantapainen järjestely vois olla sullekin hyvä vaihtoehto. Kaupan hihnat ovat usein hiemn lyhyenlaisia.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pekezu
14.03.2010 11:57:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/minotaur_fsbk_xl_padded_170_cm.htm
 
Itselläni on moisesta 140cm pitkä ja 11cm leveä versio, mutta tuo kasisenttinen riittää leveydeltään helposti. Tuon 170cm pitäisi riittää kelle tahansa pituudeksi, se on aikamoinen pötkylä jo.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
absqua
14.03.2010 11:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: http://www.thomann.de/fi/minotaur_fsbk_xl_padded_170_cm.htm
 
Itselläni on moisesta 140cm pitkä ja 11cm leveä versio, mutta tuo kasisenttinen riittää leveydeltään helposti. Tuon 170cm pitäisi riittää kelle tahansa pituudeksi, se on aikamoinen pötkylä jo.

 
katos, T-kauppa tarjoaa ratkaisun tähänkin asiaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pekezu
14.03.2010 12:02:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: katos, T-kauppa tarjoaa ratkaisun tähänkin asiaan.
 
Ja rovaniemenpolttajat on petkele tiputtaneet postikulutkin 13 markkaan. Eli eurolaan.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «