Aihe: Päivärinta tänään 22.05: keskustelua radioiden biisipolitiikasta
1 2 3 4
Rappion Apostoli
10.03.2004 21:53:36
Oonko mä ainoa, joka on sitä mieltä, että Päivärinta on oikeasti hyvä ohjelma? Minun mielestä niitä asioita lähestytään hyvin, vaikka hieman parempaa alustusta olisi voinut tehdä. Jäi paljon hyviä pointteja pois. Juontajan asenne ei itseäni vaivaa, koska mielestäni hän yleensä härnää juuri oikeita ihmisiä :)

Jäikö Vileniltä juttu kesken, kun se sanoi jotain, että ennen Yle on kaivanut listahitit esiin, mutta nykyään he soittavat niitä itse? Vai käsitinkö vain väärin? Tuollainen selitys ei kyllä itseeni oikein uppoa. Eikö tämä listahittien syöttäminen ole vienyt asiakkaitakin pois?

Jotain ihmeellistä puhuttiin myös siitä, että sitä soitetaan, mitä kansa haluaa kuulla ja mitä he äänestävät. Kansa saa ainakin hieman vaikuttaa siihen, mitä kappaletta soitetaan eniten. Tuollaisen käsityksen sain ainakin itse kun kävin kappaleita YleX:n sivuilla äänestämässä.

Nikulalla, jos tuo on sen idols-tuomarin nimi, oli ristiriitainen käsitys radiosta, voi soittaa mitä vaan kuinka paljon vaan, kun ihmiset ei kuitenkaan kuuntele radio paljon mitään, mutta kuitenkin voimasoitto kuluttaa artistit ja kappaleet loppuun.

Muusikkovieraat olivat turhan sivussa, paitsi Danny, joka oikeasti otti osaa keskusteluun, vaikka jutut jäivätkin kesken. Yleensä vieraat on valittu paremmin ja kaikki heistä ottaa osaa keskusteluun aktiivisesti. Hieman epäonnistunut jakso, vaikka aihe olikin hyvä.
Rejoy
10.03.2004 22:56:34
Radio on media, jota kuunnellaan lähes aina jotain muuta tehdessä. Radio on aamukaveri, työpaikan taustaääni, autokaveri jne.
Kuinka moni haluaa että kaverisi oksentaa yhtäkkiä päälle. Tarkoitan että suurilla kanavilta ei voi omituisia kappaleita soida, koska ne menee lähes kaikilta yli hilseen. Eli jos Ylex aamussa tulee yhtäkkiä bulgaarialaista humppaa, niin ojaan ajo voi olla monella lähellä (sama efekti jos se kaveri oks...).
Suomessa lähes kaikki ihmiset kuuntelee radiota ja noin 4% heistä valittaa saman tien jos ei kaikki sisältö ole suoraan itselle mieluista (eli antaa palautetta "Miksi tämä kappale on soinut neljän tunnin sisällä neljä kertaa"). Pakkohan hittibiisin on useasti soida että mahd. moni sen työmatkalla kuulisi. Minä ainakin haluan kuulla sen uuden kappaleen 15 minuutin matkan aikana.
Suurin osa ihmisistä ei tajua musiikista yhtään mitään. Se on vaan sitä tausta mökää mikä sieltä radiosta soljuu. Pää-asia on heille että se kuulostaa turvalliselta.
Koska Suomi on pieni maa. Olkaamme me musiikin ystävät siis onnellisia, kun edes osittain tulee hyvää musiikkia. Ja sitähän ainakin pääkaupungissa riittää joka lähtöön. Radio Helsinki, Ylex, Radio City, Groove FM, Classic FM, Iskelmä Radio, Suomipop, Sputnik, Radio Dei... :)
Soulsista
16.03.2004 17:00:00
Tämän päivän hesarissa on mielenkiintoinen juttu radioiden soittolistoista. Sen perusteella en ihmettele miksi en kuuntele NRJ:tä.
folkkari
17.03.2004 12:32:14

Suurin osa ihmisistä ei tajua musiikista yhtään mitään.

Oletko tutkinut asiaa? Mihin perustuu tämä raflaava ja provosoiva väitteesi?
Tulevat sanomaan, että olet väärällä tiellä, jos kuljet omaasi.
Pieni rumpalipoika
17.03.2004 12:35:18

Musta radioiden soittolista on aika hyvä mittari. Tai top 40 myydyimmät levyt.

Hoho.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Rejoy
17.03.2004 20:04:01

Siihen että Suomessa myydyimpien levyjen listalle voi päästä Sepi Kumpulainen, Matti Nykänen, Pizza Enrico jne.
Lennu
17.03.2004 20:26:20

Siihen että Suomessa myydyimpien levyjen listalle voi päästä Sepi Kumpulainen, Matti Nykänen, Pizza Enrico jne.

Mutta soiko ne radiossa? Ei! Taas päästiin ongelman ytimeen.
Videovuokraamossa :"pitäis saada pennulle leffa". :: Kriisitilanteissa HÄTÄTILAPALSTA
Notefix
17.03.2004 20:45:18

No, en mä tiedä pitää musasta nyt "ymmärtää" paljoakaan...pääasia että siitä voi nauttia. Ei jengi kelaa mitään musaa syvällisesti, ne joko diggaa tai sitten ei.
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)