Aihe: Ongelma Digirack002:n kanssa
1 2
Roberto
12.04.2007 07:25:29

Hoi,osin OT, mut liittyy aiheeseen: onko kokemusta ptle 7.3sta? tänään päivitin. Kivoja lisiä tullut, ominaisuuksia joita on kaivannut(mm. oikea hiirennappula:P). Mutta epävakaahan tuo on, pari kertaa kaatunu lyhyessä ajassa, toisella kerralla vakavammin. Alla coreduo MacMini. Kokemuksia?

Päivitä heti 7.3.1:seen! 7.3.0:ssa oli joku über-kämmäys mikä deletoi filet tms.
cozmo
12.04.2007 08:19:38

Korjaus edelliseen, versio on 7.3.1 cs1. Buginen silti
vipu5
12.04.2007 16:36:32 (muokattu 12.04.2007 16:38:02)

Mac Book (Intel core 2 duo prossu), PT:n versio 7.3.

Pitäis toimia.
En tiedä miten vois olla vika käyttäjässä. Sen verran helposti pitäis asennuksen onnistua. Saitko jonkin vikailmoituksen kun käynnistät PT:tä?

edit: ainiin... PT ei siis löydä rautaa. Veikkaisin laite vikaa.
Hianomies
12.04.2007 16:59:58
Onkos tuossa Rack002:ssa päivitettävä firmware? Ainakin joissain Digidesignin raudoissa on, ja sen kait pitää olla ajan tasalla PT:n kanssa. Tämmöinen tuli vain mieleen...
Mikael
12.04.2007 17:09:59

Onkos tuossa Rack002:ssa päivitettävä firmware? Ainakin joissain Digidesignin raudoissa on, ja sen kait pitää olla ajan tasalla PT:n kanssa. Tämmöinen tuli vain mieleen...

Se yleensä päivittyy ekalla kerralla asennuksen yhteydessä. Mä veikkaan et laitteessa on vikaa. Takuuhuolto...
Siitä mistä aita on matalin...
Peque
12.04.2007 17:44:58
Se yleensä päivittyy ekalla kerralla asennuksen yhteydessä. Mä veikkaan et laitteessa on vikaa. Takuuhuolto...

Takuuhuoltoon menee, kiitokset kommenteista. Lähinnä halusin varmistaa, etten ollut unohtanut/mokannut jotakin todella fundamentaalista. Ja mä kun ehdin jo vanhan Kakkukävelijä-pc:n "laittaa komeroon", hitto!
oiva tumpeloinen
28.12.2009 22:02:06
Wanhaa ketjua nostelen kyllä, mutta 002 oireilee, ja pitäisi jotain tehdä sille. Ongelmana siis, ettei FW yhdistä ollenkaan. Tai ainakaan valot ei pala ollenkaan. Ei edes välky.

Roberto: Se on virtalähteen lattaliitinpiuhan hätä, itse virtalähde on ok.. vaihto kestää itse tehtynä n. minuutin joten ei tod kannata lähetellä laitetta mihinkään.

Onko jollain kuvaa, mikä liitin se sitten on loppupeleissä on? Tuossa kun äsken kokeilin noita, niin ainakin virtapiuhaa seuraamalla (euroliittimestä virtakytkimeen ja siitä ensimmäiseen piiriin) oli ensimmäisen piirin ensimmäinen liitin todella löysä. Onko ongelma sitten nimenomaan siinä? Vai mikä liitin siellä yleensä oireilee, jos kerran aina sama liitin oireilee.

Veisin muuten Soundataan tuon vehkeen, mutta kun siitä näkee edellisen omistajan jäljiltä, että siellä on käyty itse sisällä, enkä sitten jaksa alkaa sitä selittelemään, enkä kuuntelemaan v****ilua aiheesta. Jos ongelman korjaaminen kotikonstein ei ole kerran vaikea, voisin ainakin kokeilla, josko vika löytyisi sieltä.
oiva tumpeloinen
04.01.2010 14:44:17
oiva tumpeloinen: Wanhaa ketjua nostelen kyllä, mutta 002 oireilee, ja pitäisi jotain tehdä sille. Ongelmana siis, ettei FW yhdistä ollenkaan. Tai ainakaan valot ei pala ollenkaan. Ei edes välky.

Onko jollain kuvaa, mikä liitin se sitten on loppupeleissä on? Tuossa kun äsken kokeilin noita, niin ainakin virtapiuhaa seuraamalla (euroliittimestä virtakytkimeen ja siitä ensimmäiseen piiriin) oli ensimmäisen piirin ensimmäinen liitin todella löysä. Onko ongelma sitten nimenomaan siinä? Vai mikä liitin siellä yleensä oireilee, jos kerran aina sama liitin oireilee.

Veisin muuten Soundataan tuon vehkeen, mutta kun siitä näkee edellisen omistajan jäljiltä, että siellä on käyty itse sisällä, enkä sitten jaksa alkaa sitä selittelemään, enkä kuuntelemaan v****ilua aiheesta. Jos ongelman korjaaminen kotikonstein ei ole kerran vaikea, voisin ainakin kokeilla, josko vika löytyisi sieltä.

Kukaan?

Mä soitin äskettäin Soundatan huoltoonkin, mutta homma menee sitä kautta kohtuullisen vaikeaksi, kun mun pitäisi ottaa yhteyttä Digidesigniin ja alkaa rekisteröimään tuota laitosta. Ja kun en edes tiedä, onko edellinen omistaja saanut sen rekisteröityä, kun siinä kuulemma oli jotain ongelmaa. Puhumattakaan siitä, että ei mulla ole enää tallessa hänen yhteystietoja, kun tuon ostosta on jo sen verran aikaa. Jos jotain vinkkejä saisi, niin voisi itse alkaa vähän etsiskelemään sopivia osia tuohon.

Jos kuva on vaikea järkätä, niin mä voin tarvittaessa näpsiä niitä tänne, jos se on helpompi tapa. Jotain olisi kuitenkin kiva saada aikaiseksi.....
HTMono
04.01.2010 14:51:17
oiva tumpeloinen: Kukaan?

Mä soitin äskettäin Soundatan huoltoonkin, mutta homma menee sitä kautta kohtuullisen vaikeaksi, kun mun pitäisi ottaa yhteyttä Digidesigniin ja alkaa rekisteröimään tuota laitosta. Ja kun en edes tiedä, onko edellinen omistaja saanut sen rekisteröityä, kun siinä kuulemma oli jotain ongelmaa. Puhumattakaan siitä, että ei mulla ole enää tallessa hänen yhteystietoja, kun tuon ostosta on jo sen verran aikaa. Jos jotain vinkkejä saisi, niin voisi itse alkaa vähän etsiskelemään sopivia osia tuohon.

Jos kuva on vaikea järkätä, niin mä voin tarvittaessa näpsiä niitä tänne, jos se on helpompi tapa. Jotain olisi kuitenkin kiva saada aikaiseksi.....

Valitettavasti en osaa sitä sanoa mikä osa se siellä sisällä on mutta omia kokemuksia voin heitellä.

Ostin 002:n aikanaan käytettynä eBayn kautta ja siinä oli alusta asti tuota pätkimistä. Se kävi vuoden aikana kahdesti huollossa, ja vika tuli sitten aina uusiksi viimeistään kuukauden käytön jälkeen. Että luultavasti lienee parempi etsiä joku joka sen osaa itse korjata kuin alkaa rumbaan.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
kartes
18.02.2010 02:16:51
Minulla on kanssa ollut samoja ongelmia virransyötön kanssa. Ongelma tosiaan on siinä, että etupaneeliin johtavien virtajohtojen valkoinen laattaliitin löystyy itsestään. En ole vielä korjannut ongelmaa omastani lopullisesti, mutta väliaikaisesti se korjaantuu kääntämällä digirack niin että tämä liitin osoittaa alaspäin ja työntää se uudelleen pohjaan.
lämminjekkureisilahtinen.
L-studio
18.02.2010 13:57:03
Oli sama ongelma, otin liitokset auki, crc:tä liittimiin varmuuden maksimoimiseksi ja takaisin kiinni. Nyt on ollut pari vuotta ilman tätä ongelmaa. Kopkop.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolema.
oiva tumpeloinen
18.02.2010 14:53:28
kartes: Minulla on kanssa ollut samoja ongelmia virransyötön kanssa. Ongelma tosiaan on siinä, että etupaneeliin johtavien virtajohtojen valkoinen laattaliitin löystyy itsestään. En ole vielä korjannut ongelmaa omastani lopullisesti, mutta väliaikaisesti se korjaantuu kääntämällä digirack niin että tämä liitin osoittaa alaspäin ja työntää se uudelleen pohjaan.

Pitääpä kokeilla tuota. Ja kyllä, laiskalla kestää saada mitään aikaiseksi. Ajattelin, josko ottaisi loppupeleissä liittimet kokonaan pois, ja juottaisi piuhat suoraan levylle.
AnttiR
20.02.2010 11:45:12
Toinen tunnettu ongelma on periaatteessa samanlainen kaapelihätä, mutta firewire piuhojen kanssa. Laitteen sisällä FW liitimestä tulevat lattapiuhat löystyvät. Eli ota 002 irti sähköistä, kansi auki ja varovasti tarkista kaikki kontaktit laiteen sisällä ja liikuttelee hieman lattaliittimiä.

Oman Digi002:n kohdalla vastaava yhteysongelma katosi sillä konstilla. Ei tarvittu edes kontaktisprayta.

-s-
oiva tumpeloinen
12.03.2010 19:45:54
drumforest: Moi!

Ota yhteyttä Digidesigniin ja kerro että kyseessä on "Power harness issue", jos kukaan suomalainen Digi-jälleenmyyjä lähde auttamaan. Niitä on mm Soundata, Soitin Laine, Hedcom ja Into-Luthman (kai nykyinen maahantuoja)

Hyvällä onnella jollain em tukkurilla saattaisi olla tuollainen lojumassa varastossa.

Kuva johdosta on tässä:
http://media.photobucket.com/image/ … wer%20harness/albee1952/harness.jpg

Muuntajalta lähtee. Digidesign toimittaa tällaisen hyvässä lykyssä kera "kontaktitahnan". En tiedä kuinka tarkkoja ovat tuon rekisteröinnin suhteen, mutta
uskon että lähettävät sen kun esität asian.

Terveisin

Nikke Niemispelto
Drumforest Studios
Viitasaari
Finland

Suomesta ei kyllä apuja herunut, ja kun nopeasti koitin etsiskellä digin sivuilta mailiosoitetta, ei semmoistakaan lapasiin jäänyt. Kaipa se on jotain muoton info@digidesign.com tai vastaavaa. Mut on ollut sen verran kiireitä muiden hommien osalta, että on jäänyt tää leikki vähän kesken. Varsinkin, kun se meni taas kaverille kokeiltavaksi (tarkoittaa siis, että lepää siellä tällä hetkellä). Pitänee kaivella Digille joku mailiosoite ja koneen kyljestä sarjanumerot ja lähettää mailia sinne.

Kiitokset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)