Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TC Helicon harmony G
1
Zepeteus78
12.03.2010 13:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen iskenyt silmäni vahvasti laitteeseen nimeltä TC Helicon harmony G
http://www.youtube.com/watch?v=GCpY0QelOB0 Tuossa esimerkkiä toiminnasta jos jollekin vieras vekotin.
 
Haluaisin saada vastauksen muutamiin kysymyksiin kenties kokemuksenne kautta.
 
Laitteen pitäisi haistella harmonioita ja vivahteita kitarasta.
Mitäs jos siihen iskee kiinni kitaran tilalle sähköpianon, toimiiko?
Mitäs jos siihen iskee kiinni toisen laulun, toimiiko?
Mitäs jos siinä ei ole mitään kiinni, mitä se sitten tekee?
 
Vehkeestä on saatavana midi-versioita, joka toimisi ainakin tuohon sähköpianokysymykseen, mutta pääasiallinen käyttö olisi kuitenkin kitaran kanssa yksin.
 
Toisen laulun liittäminen kiinnostaisi myös testata, jotenkin tuntuisi että sillai saattaisi saada melko villiä meininkiä aikaan kun toisen laulajan tehtävänä olisi nimenomaan hakea erilaisia värejä vehkeelle lennosta.. noh tämä kyllä lähinnä vain kikkailu mielessä.
 
Eli onko kokemuksia laitteesta pianon kera ja ilman mitään?
 
KoskPaavo
12.03.2010 15:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan samanlainen vehje joka on saatavana lisävarusteena kaikkiin vähän parempiin OMB- kiippareihin, midin kautta tietysti toimii sähköpianossa.
Mun henkilökoht. kokemuksen perusteella haluan sanoa että tollaseen kyllästyy tosi nopeasti, tai siis ainakin minä. Mulla on ollut noita härveleitä erilaisia kohta 20 vuotta.
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
BubbleBob
14.03.2010 20:45:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mun henkilökoht. kokemuksen perusteella haluan sanoa että tollaseen kyllästyy tosi nopeasti, tai siis ainakin minä. Mulla on ollut noita härveleitä erilaisia kohta 20 vuotta.
 
Pahanko heitit,.. eli meneekö 20 vuotta tosi nopeesti, vai mitäh ? :-D
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
KoskPaavo
17.03.2010 17:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Pahanko heitit,.. eli meneekö 20 vuotta tosi nopeesti, vai mitäh ? :-D
 
Riippuu missä on , jos vankilassa niin hitaasti ,jos tekee vaikka 3000 keikkaa 15 :ssa vuodessa niinkuin minä,niin nopeesti.
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
Zepeteus78
19.03.2010 12:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"jos tekee vaikka 3000 keikkaa 15 :ssa vuodessa niinkuin minä,niin nopeesti." Saattaa olla että tolla tahilla kypsyy aika moneen muuhunkin asiaa mushakissa....
 
Ei ilmeisesti ollunna ihmisillä kokemuksia juuri tämän laitteen käytöstä?
 
Erityisesti askarruttaa edelleen se, että jos en laita mitään kitaran pistokkeeseen niin tuleeko kuitenkin laulun perusteella nätisti terssi ja oktaavi?
 
rintapek
19.03.2010 13:50:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zepeteus78: Ei ilmeisesti ollunna ihmisillä kokemuksia juuri tämän laitteen käytöstä?
 
Erityisesti askarruttaa edelleen se, että jos en laita mitään kitaran pistokkeeseen niin tuleeko kuitenkin laulun perusteella nätisti terssi ja oktaavi?

 
Mistä vehje silloin tietää onko kyseesstä duuri vai molli?
 
Meitin kitaristalla on tuontyyppinen vanhempaa sukupolvea. Vekotin ei o bändillä keikkakäytössä. Kerran pari on vissiin testattu reenikämpällä, mut ei tolle o käyttöä löydetty.
 
Jos on kaksi laulajaa, ni stemmaahan saa ilmoille ilman keinohärpättimiäkin.
 
One kind of music only - the good kind
lotjauuno
12.04.2010 00:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haistaa harmoniat skitasta,kun riipaset otteen,heitää stemmat kehiin soinnun perusteella.
Keyppareille on oma härpäke nimeltään harmony M
Uusimmassa G -mallissa(XT,XL..tms) on vielä USP,jolla voi imuroida tällä hetkellä vireenkorjaajan,Muita päivityksiä pitäis tulla jatkossa.
Kyllä stemmat kuulostaa hyville ja helppo verme käyttää.
 
Zepeteus78
09.06.2010 10:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lotjauuno: Haistaa harmoniat skitasta,kun riipaset otteen,heitää stemmat kehiin soinnun perusteella.
Keyppareille on oma härpäke nimeltään harmony M
Uusimmassa G -mallissa(XT,XL..tms) on vielä USP,jolla voi imuroida tällä hetkellä vireenkorjaajan,Muita päivityksiä pitäis tulla jatkossa.
Kyllä stemmat kuulostaa hyville ja helppo verme käyttää.

 
Itse itselleni vastaten yhden keikan ja muutaman päivän leikin kokemuksella.
 
Laite toimii varsin hienosti myös pianosta otetulla audiolla. Aivan villeimpiin sointu&melodia yhdistelmiin saattaa reagoida arvaamattomasti, muttei missään nimessä riitasoinnuilla. Kuitenkin ainakin oma soittaminen laulaessa yksinkertaistuu sen verran, että no problemo.
Lisäksi double ominaisuus ja muutkin efektit ovat mielestäni varsin toimivia.
 
Kyllä kuulostaa hienolle kun vetää kovaa ja korkealta taustalaulajana harmoniat päällä. Siinä sooloartisti ihmettelee että kylläpä bändillä on stemmat hallussa ;)
 
oksatboys
12.11.2011 16:31:49 (muokattu 12.11.2011 16:39:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko tuo siis ollenkaan ilman kitaraa/kiipparia? Ajattelin että toi vois toimia sellonkin kanssa ihan kivasti. Joskus riittäisi että saisi vaikka oktaavin ylös tai alas, eli mitään sävellajinvaihtoa ei tarvitsisi.
 
http://www.thomann.de/fi/tchelicon_voice_tone_h1.htm Tuo ainakin toimisi. Pääsis soittelee halpoja jousitaustoja :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «