Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Spider 4 -vahvistin?
1
defunct
11.03.2010 18:49:12 (muokattu 11.03.2010 19:11:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkäsin tällaisen kitaravahvarin ja kyselisin onko kenelläkään kokemuksia? Vaikuttaisi varsin ärhäkältä pytyltä ollakseen satasen vahvari, ja kotikäyttöönhän tuo menisi. Line6-kotisivuilla kehutaan ja ylistetään tyypilliseen tapaan taivaisiin saakka, joten hieman maanläheisempää arviota kaipailisin.
 
Edit. Niin ja siis kyseessä Spider IV 15 -malli.
 
Jucciz
11.03.2010 19:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Aikamoista kuraa."
 
Kas siinä maanläheisempi arvio, saattaa jopa pitää paikkansa.
 
Vladi
11.03.2010 19:25:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että tuossa hintaluokassa Microcube hakkaa Spiderin 100-0. Ja jos vähän isompaan wattiluokkaan mennään niin sama homma. Just viime perjantaina kaveri veti Cube 60:llä keikan eikä se mikään tavattoman surkea soundi ollut todellakaan. Spiderit taas on aikamoista surinaa.
 
Tarkoitus ei ole huvikseen Spidereita haukkua, vaan perustan väitteeni omiin kokemuksiini :)
 
Kyllä se siitä.
trih
11.03.2010 22:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Sanoisin että tuossa hintaluokassa Microcube hakkaa Spiderin 100-0. Ja jos vähän isompaan wattiluokkaan mennään niin sama homma. Just viime perjantaina kaveri veti Cube 60:llä keikan eikä se mikään tavattoman surkea soundi ollut todellakaan. Spiderit taas on aikamoista surinaa.
 
Tarkoitus ei ole huvikseen Spidereita haukkua, vaan perustan väitteeni omiin kokemuksiini :)

 
Oletko kokeillut IV-sarjaa joka tässä on kyseessä? Vai mitä tarkoitat Spidereillä?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Vladi
11.03.2010 22:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Oletko kokeillut IV-sarjaa joka tässä on kyseessä? Vai mitä tarkoitat Spidereillä?
 
Itse en oo IV-sarjan spidereita soitellu mutta oon musaliikkeessä kuullu. En muista havainneeni mitään eroa esim. III-sarjalaisiin. Ilmeisesti sulla on tarkempaa tietoa noiden eroavaisuuksista?
 
Kyllä se siitä.
Jucciz
11.03.2010 23:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmoinen tutina, että jos Line6 ei muuta tuotteitaan radikaalisti, edes Spider 329487 ei tule olemaan häävi kone.
 
Vladi
11.03.2010 23:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mulla on semmoinen tutina, että jos Line6 ei muuta tuotteitaan radikaalisti, edes Spider 329487 ei tule olemaan häävi kone.
 
Spidereissa, siis transistoriversioissa, ollan kyllä menty pahasti metsään. Moni muu firma(Peavey, Vox ja Roland) tekee homman paremmin samaan hintaan. Toisaalta esim. Spider Valve oli ihan oikean vahvistimen kuuloinen peli ja kyllä semmoisella kotona soittelis varsin mielellään. Hintakaan ei olis kotisoittopeliks paha ja enemmän siitä saa ulos kuin vaikkapa Tiny Terrorista.
 
Kyllä se siitä.
Jucciz
11.03.2010 23:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Spidereissa, siis transistoriversioissa, ollan kyllä menty pahasti metsään.
 
Njoo, tai siis vissiin oikea termi on mallintavat... trankkupääte toki noissa tehoa tuottaa.
 
Antti1
12.03.2010 00:04:43 (muokattu 12.03.2010 00:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Njoo, tai siis vissiin oikea termi on mallintavat... trankkupääte toki noissa tehoa tuottaa.
 
Nyt ei avaudu mulle... Jos tolla viestillä tarkoitettiin, että trankkupäättäreillä varustetut Spiderit on perberistä, mutta putkipäätteellä ei, niin miten tuo mallintava on oikea termi tähän? Mielipiteensä toki kullakin, mutta mä oon Vladin kanssa samaa mieltä: tuubihämis on vähintäänkin kelvollinen laite ja sillä kyllä jo ihan mielellään soittelisi. Tää tieto nyt ei tosin ketjun aloittajaa juurikaan palvele.
 
Suosittelen kuitenkin testaamaan ja miettimään ankarasti ennen Spiderin ostamista. Spidereille on ominaista sellainen "aloittelijaan" helposti iskevä muhku siinä soundissa, kun ne on vielä helppoja soittaakin. Niihin kuitenkin kyllästyy kovin nopeasti, kun ovat kovin puutteellisia sävypalettinsa puolesta ja niistä on vaikeaa päästä eroon kohtuullisella hinnalla.
 
When I awoke I thought I'd died. I actually did but not inside.
Jucciz
12.03.2010 00:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Nyt ei avaudu mulle... Jos tolla viestillä tarkoitettiin, että trankkupäättäreillä varustetut Spiderit on perberistä, mutta putkipäätteellä ei, niin miten tuo mallintava on oikea termi tähän? Mielipiteensä toki kullakin, mutta mä oon Vladin kanssa samaa mieltä: tuubihämis on vähintäänkin kelvollinen laite ja sillä kyllä jo ihan mielellään soittelisi. Tää tieto nyt ei tosin ketjun aloittajaa juurikaan palvele.
 
Tä?
 
Mää vaan otin kantaa siihen, että noita ei-putki-Spidereitä kutsutaan ehkä mieluummin mallintaviksi vahvistimiksi kuin trankkuvahvistimiksi - koska puhtaasti transistorivahvistimissa ei ole DSP:itä tai tietokoneita, vaan pelkästään analogista elektroniikkaa. Putki-Spidereitä en ole testannut, joten en ota niihin kantaa.
 
Eiks näin?
 
Antti1
12.03.2010 00:18:38 (muokattu 12.03.2010 00:19:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tä?
 
Liimatan Tomppaa lainaten: "Kuvan ja tekstin yhteys hämää. Mistä tuntee kunkin motiivit?" :)
 
Ei vaan, käsitin väärin. Luulin sun moittivan mallintavia kakkendaaliksi, enkä tajunnut tarkentavan ainoastaan edellistä lausuntoa. Nüt me puhuta sama kieli.
 
When I awoke I thought I'd died. I actually did but not inside.
Jucciz
12.03.2010 00:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Liimatan Tomppaa lainaten: "Kuvan ja tekstin yhteys hämää. Mistä tuntee kunkin motiivit?"
 
Milloin näiden vaikutus lakkaa?
 
Antti1
12.03.2010 00:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Milloin näiden vaikutus lakkaa?
 
Mä en oo oikein varma. Ehkä ylihuomenna?
 
Onko kukaan muuten testannut tuota nelossarjaa, vai perustaako porukka mielipiteensä niihin vanhempiin sarjoihin? Ei sillä, etteikö aiemmalla otannalla olisi jo oikeutettu pikkuhiljaa negatiivisiin mielikuviinsa. Ei oo vaan tullut ketään oikeasti asiasta tietävää vielä ilmi yhdessäkään lukemassani ketjussa, joka aihetta käsittelee. :D
 
When I awoke I thought I'd died. I actually did but not inside.
Jucciz
12.03.2010 00:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko meiltä joskus kuulunut Methenyä?
 
defunct
12.03.2010 06:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tässä tuli kyllä useampikin vastaus, eli taidampa suosiolla unohtaa tuon Line6-vahvarin ja hommata vaikka Rolandin kotipytyksi. Kiitoksia nyt vielä kun nyyppää varoititte.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «