ravensoul 11.03.2010 14:52:25 (muokattu 11.03.2010 14:53:04) | |
---|
JuSu: - Marshall GV-2 Guv'nor Plus. Guv'norin uusi versio on mielestäni käypä brittihenkinen päristin. Tämä kyllä, kestävä ja kaikin puolin kelvollinen poljin, joita liikkuu halvalla. - Ibanez DE7 ToneLok -sarjan Delay/Echo. Hintaisekseen varsin laatuisan kuuloinen viive. Ja tämä. Tosin omastani taisin joutua maksamaan yli 50e mutta nykyään lienee löytyy helposti tuohon haarukkaan. Myös ToneLok -sarjan FZ7 on ihan kiva laajalla alueella toimiva fuzzi, käytettynä ~30e pintaan. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Ptlepha 11.03.2010 18:14:35 | |
---|
Digitech Bad Monkey, hyvä ja halpa tubescreamer clooni. Tonski: No itse asiassa monien huippukitaristien pimittämä salaisuus on, että se liike lähtee olkapäästä! Vaivattominta, nopeinta ja tarkinta! |
jarmo vh 11.03.2010 18:47:54 | |
---|
ProCo RAT2, viidelläkympillä näkyy torilla silloin tällöin. DOD IceBox Stereo Chorus on hyvä laite edulliseksi chorukseksi. No tuohan kuulostaa ihan samanlaiselta pörinältä kuin äsken. |
skebab 11.03.2010 19:21:48 | |
---|
- Ibanez TS7 ToneLok -sarjan Tube Screamer. Näissä nyt tuntuu olevan se jokin, halpisversioissakin Tästä erittäinkin samaa mieltä. Pidän tästä paljon enemmän, kuin esim Apinasta, joka aina nousee esiin, kun näitä "halpiksia" kehutaan. Ehkä parhaan ostokseni (hinta-laatusuhteessa) kuitenkin tein pari viikkoa sitten, kun ostin torilta Small Clonen hintaan 30 € ja kyseessä vielä kunnon komponenteista valmistettu versio ! Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
Pikkasen ohi aiheesta mutta osaisiko joku neuvoa millä pedaalilla saisi samanlaista syvyyttä särösoundiin, kuin esim. Slayerin Dead skinmaskin ja South of heavenin alkumelodioissa. Eli hakusessa enemmänkin jotain efektiä kuin säröä ja ei tartte olla niinkään halpa. Käytössä Peaveyn 6505 jonka leadit tuppaa olemaan aika tilurajoitteisia. |
Tuomoo 11.03.2010 23:24:34 (muokattu 11.03.2010 23:25:03) | |
---|
Boss OC-3 -oktaverin ostin käytettynä noin vuosi sitten, maksoin 60€, enkä ole katunut päivääkään tuon ostoa. Harvoin tuolle varsinaista tarvetta on, mutta hauska lelu. Halpoja pedaaleita tullut ostettua tuolta Kiinanmaalta kimppatilaushuoneen kautta, mm. Biyang CH8 -chorus. Hintaa taisi olla jotakin kolmenkympin tienoilla. Todella hyvä chorus hintaisekseen, kuulostaa mahtavalta ja kohtalaisen hyvin säädettäväkin. Toisaalta, kun oma lempiefekti on chorus niin voin sanoa että chorus kuulostaa omaan korvaan aina hyvältä. Lopussa siitos seisoo. |
Morri 13.03.2010 11:29:50 | |
---|
Käytänkin tässä härskisti hyväksi otsikkoa ja kysyn itseäni viisaammilta mitkä olisivat hyvät särö- ja delay-pedaalit hieman lisävärittämään Blackstarin HT5-nuppia? Nimenomaan siis delay ja särö. Itse olen ajatellut delayksi Mad Professorin Deep Blue Delaytä (tätä ei kyllä millään tavalla voi sanoa halvaksi) ja säröksi Bad Monkeyta. Perussärö on tarkoitus ottaa itse vahvistimesta ja pedaalilla "sitä jotain" hiukan siihen päälle. Tuntuu että säröpuolella valinnan varaa riittää, mutta tuo delay on ongelmallisempi, sen pitäisi nimenomaan olla HYVÄ ja perussoundia syömätön, miellellään myös edullinen, ei välttämättä "halpa". Otan kiitollisena vastaan kaikki neuvot. "Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla..." |
Grugi 13.03.2010 11:44:06 (muokattu 13.03.2010 12:13:17) | |
---|
Morri: Käytänkin tässä härskisti hyväksi otsikkoa ja kysyn itseäni viisaammilta mitkä olisivat hyvät särö- ja delay-pedaalit hieman lisävärittämään Blackstarin HT5-nuppia? Nimenomaan siis delay ja särö. Itse olen ajatellut delayksi Mad Professorin Deep Blue Delaytä (tätä ei kyllä millään tavalla voi sanoa halvaksi) ja säröksi Bad Monkeyta. Perussärö on tarkoitus ottaa itse vahvistimesta ja pedaalilla "sitä jotain" hiukan siihen päälle. Tuntuu että säröpuolella valinnan varaa riittää, mutta tuo delay on ongelmallisempi, sen pitäisi nimenomaan olla HYVÄ ja perussoundia syömätön, miellellään myös edullinen, ei välttämättä "halpa". Otan kiitollisena vastaan kaikki neuvot. Tätä on jokseenkin kehuttu. http://www.soundstore.fi/Kitarat/Ki … it/Electro-Harmonix+Memory+Toy.html Mitenkäs jos ton särön tilalle jotain edullista boosteria, antaskohan se jotain "Pientä" Blackstarin oman särön mausteeksi. SDMF |
McNulty 13.03.2010 12:00:09 | |
---|
"Znanija ne imeet nikakogo znachenija, esli vy polozhite ego na praktike." -Anton Pavlovich Chekhov |
Morri 13.03.2010 14:41:54 (muokattu 13.03.2010 14:44:25) | |
---|
Grugi: Tätä on jokseenkin kehuttu. http://www.soundstore.fi/Kitarat/Ki … it/Electro-Harmonix+Memory+Toy.html Mitenkäs jos ton särön tilalle jotain edullista boosteria, antaskohan se jotain "Pientä" Blackstarin oman särön mausteeksi. Olisko ehdottaa mitään hyvää boosteria? Tarkoitus olisi siis hiukan "rankentaa" sitä jo sinälläänkin ihan hyvää säröä tarvittaessa vielä pikkuisen "Hi-gain" suuntaan. Eli siis jatkaa siitä mihin Blackstarin oma gain loppuu. - Edit Kävi myös mielessä joku GT-8 tai 10 tms, mutta jotenkin houkuttaisi silti enemmän pelailla noilla pedaaleilla. "Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla..." |