Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: stratocaster hakusessa
1 2
petrin1
11.03.2010 14:05:57 (muokattu 11.03.2010 14:10:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse en näistä stratoista niin paljon tiedä joten ajattelin kysellä vähän minkälaisia stratoja kannattaisi harkita 350-600€ budjetilla.
jonkinlainen jenkki fenderi kiinnostaisi eniten mutta taitaa mennä yli budjetin..
 
aika turha ketju.mutta kun ei itse oikein näitä stratoja tunne..
 
tuo vaikuttaisi asialliselta peliltä vaikka meksikaani onkin:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=400420
 
tarkoituksena olisi mahdollisesti asentaa singlecoilin kokoinen humppari ainakin tallaan mutta ehkä myös kaulaan (puolituksineen) laajentamaan soundimaailmaa..
 
jaspiq
11.03.2010 14:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pätevän näkönen keppi näyttää olevan. Kaulan radius on tosin toista maata verrattuna Jacksoniin, tossan fenkussahan on 7,5", mutta jos se ei ole ongelma niin miksipäs ei.
 
"To err is human; to forgive is divine."
antnis
11.03.2010 14:46:48 (muokattu 11.03.2010 14:49:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tykkäät litteä(mmä)stä otelaudasta niin 60's Classic Player, muuten 50's. Oma Jimmie Vaughan on myös loistava.
 
petrin1
11.03.2010 14:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Jos tykkäät litteä(mmä)stä otelaudasta niin 60's Classic Player, muuten 50's. Oma Jimmie Vaughan on myös loistava.
 
onko nää "samoja" pelejä nää uudet classic playerit kuin nuo classic series kepit?
 
Tande
11.03.2010 15:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran alkuperäinen pussi kyllä kuuluisi tulla mukaan ilman lisähintaa.
 
Anteeksi.
SirElwood
11.03.2010 15:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Kitaran alkuperäinen pussi kyllä kuuluisi tulla mukaan ilman lisähintaa.
 
http://www.poliisi.fi/nettivinkki
 
petrin1
11.03.2010 15:22:32 (muokattu 11.03.2010 15:23:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko nää classic sarjan meksiko-fenkut nyt sitten muka ainoa varteenotettava vaihtoehto tällä budjetilla?
nuohan eivät maksa uutenakaan kuon 500-600 joten eikös luulisi olevan jotain "helmiä" käytettynä 500-600
 
Terry Pantheras
11.03.2010 15:45:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: itse en näistä stratoista niin paljon tiedä joten ajattelin kysellä vähän minkälaisia stratoja kannattaisi harkita 350-600€ budjetilla.
jonkinlainen jenkki fenderi kiinnostaisi eniten mutta taitaa mennä yli budjetin..
 
aika turha ketju.mutta kun ei itse oikein näitä stratoja tunne..
 
tuo vaikuttaisi asialliselta peliltä vaikka meksikaani onkin:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=400420
 
tarkoituksena olisi mahdollisesti asentaa singlecoilin kokoinen humppari ainakin tallaan mutta ehkä myös kaulaan (puolituksineen) laajentamaan soundimaailmaa..

 
Mulla on meksikaani Special Edition Strato mustana:
 
http://guitars.musiciansfriend.com/ … 0s-Reverse-Special-Strat?sku=512595
 
Perusteellisen säädön jälkeen tosta sai helvetin hyvän kitaran. Alkuperäiset säädöt oli vähän miten sattuu: kaularauta liian löysällä, jolloin kaula oli liian notkolla, jonka takia kielet oli säädetty liian korkealle; nauhat särisi, hienovire persiillään. Vaihdoin rempan jälkeen vielä tallamikin yksikelaisen kokoiseksi humppariksi ja vot! Eipä enää kalpene muiden mun kitaroiden rinnalla - ainakaan toiminnallisesti.
 
Eli, kyllä tuo torin Strato vaikuttaa pätevältä vaihtoehdolta - vaikka meksikolainen onkin.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Ziggy Bubba
11.03.2010 15:46:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: onko nää classic sarjan meksiko-fenkut nyt sitten muka ainoa varteenotettava vaihtoehto tällä budjetilla?
nuohan eivät maksa uutenakaan kuon 500-600 joten eikös luulisi olevan jotain "helmiä" käytettynä 500-600

 
Tokain ja Fenderin japanilaiset statot on varsin laadukkaita pelejä. Ite tykkään viimeistelyssä enemmän esim. noiden japsi-Fenkkujen tatsista, kuin mehikaanien. Tuo kannattanee ite testata mikä maistuu.
 
Tokait tuntuvat irtoavan välillä käytettynä aika pirun halvalla, ehkä sen F-logon puuttumisen vuoksi. Tietääkseni Tokai ainakin jossain välissä valmisti Fendereitä Jaappanin tehtaillaan, korjatkaa jos olen väärässä. Eli eri logot, samat kapulat :)
 
This Is Sonar Transistor...
Simo78
11.03.2010 15:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitarapajasta löytyy budjettiin mahtuvia stratoja aikasta kivasti(fenderiä, tokaita ja squieria löytyis), jos asut lähellä ja testailu kiinnostaa.
 
Music_Fighter
11.03.2010 21:40:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokait ovat erittäin hyviä. Ja ei tarvitse maksaa satoja euroja siitä fenderin logosta. Tietääkseni ne ovat edelleen kiellettyä kamaa USA:ssa ja Saksassa. Tuli fenderille ja gibsonille liian kovaksi kilpailijaksi.
 
antnis
11.03.2010 22:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: onko nää "samoja" pelejä nää uudet classic playerit kuin nuo classic series kepit?
 
Hmm näemmä ovat 2 eri sarjaa, pikkuisen arvokkaampia nuo Classic Playerit mutta ei paljoa. Siihen 600e pintaan noita saa uutena.
 
Jucciz
12.03.2010 00:50:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Music_Fighter: Tokait ovat erittäin hyviä. Ja ei tarvitse maksaa satoja euroja siitä fenderin logosta. Tietääkseni ne ovat edelleen kiellettyä kamaa USA:ssa ja Saksassa. Tuli fenderille ja gibsonille liian kovaksi kilpailijaksi.
 
Pitäsköhän myydä Fenkut pois ja ostaa Tokait, kun nyt siis maksan pelkkää logolisää?
 
Harrastelija
12.03.2010 01:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Pitäsköhän myydä Fenkut pois ja ostaa Tokait, kun nyt siis maksan pelkkää logolisää?
 
Kyllä. Sinua on ilmiselvästi johdettu harhaan :)
 
Mutta asiaan.
 
Sitä Mehico leimaa ei kannata pelätä liikaa. Meikäläisellä on todella hyvä yksilö, Meksikaani Strato. Mutta kuten kaikissa näissä budjettiluokan versioissa, se laatu eri yksilöitten kohdalla vaihtelee todella paljon. Eli testata kannattaa ensin. Sillähän se vasta näkee minkä tasoinen juuri se skitta on.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
roopeok
12.03.2010 08:49:53 (muokattu 12.03.2010 08:51:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemani perusteella Classic Player - sarjalaiset ovat vähän kaikin puolin laadukkaampia kuin nuo Classicit, mutta omakohtaista kokemusta ei tästä ole. Varmasti nuo Classicitkin asiansa ajavat varsin hyvin. Ja kuten jo sanottu, yksilöerot näissä hintaluokissa ovat joskus suuriakin.
 
Kannattaa kuitenkin jossain hypistellä noita 50's - 60's malleja ennenkuin ostat, kaulathan noissa ovat melko erilaiset. Muutenkin kannattaa kierrellä vähän ja kokeilla malleista, mikä tuntuu omaan käteen parhaalta.
 
Ja kuten joku jo mainitsi, ei kannata pelätä tuota meksiko-tarraa. Näissä hintaluokissa tuskin hirveän suuria eroja on meksikaaneilla ja jenkeillä, koitat vaan etsiä sen mikä omaan käteen tuntuu hyvältä ja soi hyvin. Itse hankin viime kesänä vm. -92 meksiko Straton (tosin hieman modatun) eikä juurikaan ole pahaa sanottavaa siitä.
 
E: Niin ja itse suosittelen tietysti käytetyn hankkimista, parempaa halvemmalla :)
 
petrin1
12.03.2010 09:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä kyllä..pitää mennä johonkin liikkeeseen hypistelemään eri malleja..
on kylläkin alkanut kiinnostaa myös straton kasaaminen itse vaikka warmothin osista..
vaatii kylläkin hilloa enemmän pöytään...
 
charvette
12.03.2010 10:59:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä kävi vuoden sisällä (ylimääräiset) sekä 60s classic series strato sekä 50s classic player.
Jos tuo 50s classic on yhtään kunnossa (osat linjassa,kaulatasku sopivan tiukka etc.) voi sitä suositella tuohonkin hintaan - ainahan voi tingata. Ja se reppu kyytiin koska se tulee näissä malleissa mukana samaan hintaan. Yläsatulan vaihtoon kannattaa aina varautua.
 
Simo78
12.03.2010 14:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Pitäsköhän myydä Fenkut pois ja ostaa Tokait, kun nyt siis maksan pelkkää logolisää?
 
Myy mulle, mä en kyllä maksa edes tokain hintaa, kun en maksa logosta:-D
 
Terry Pantheras
12.03.2010 14:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Music_Fighter: Tokait ovat erittäin hyviä. Ja ei tarvitse maksaa satoja euroja siitä fenderin logosta. Tietääkseni ne ovat edelleen kiellettyä kamaa USA:ssa ja Saksassa. Tuli fenderille ja gibsonille liian kovaksi kilpailijaksi.
 
No ehkä ne 80- ja 90-luvun alun Tokait ovat kyllä korkeaa laatua, mutta nämä nykyiset Korean ruoskat ei juurikaan ole vakuuttaneet... Mutta kyllä ne hintaluokassaan ovat ihan jees.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Illu
12.03.2010 14:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: No ehkä ne 80- ja 90-luvun alun Tokait ovat kyllä korkeaa laatua, mutta nämä nykyiset Korean ruoskat ei juurikaan ole vakuuttaneet... Mutta kyllä ne hintaluokassaan ovat ihan jees.
 
Korealaisista ei ole kokemusta, mutta, jokunen vuosi sitten ostin Tokain japanialaisen ST-50 straton ja yritin vuodenpäivät tottua siihen 7.25" radius kaulaan, mutta ei oikein onnistunut. Kaikin puolin ihan laadukas ja kauniisti viimeistelty kitara. Mikrofonit ehkä jättivät toivomisen varaa. Ja sit kun siin ei lukenu Fender.... Möin pois.
Strato-kuume kyllä vaivaa aika ajoin pahastikin ja joku lääke siihen kai pitäisi keksiä.
 
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «