Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kalliimpaa putkimikkiä
1
HateHalon
04.03.2010 23:22:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli osaako kukaan heittää näistä vertailua? Ensisijaisesti lauluun mutta muuhunkin käyttöön.
 
AKG C12 VR
PELUSO 22 47 le, se jne..
Audio Technica AT4060
 
..ja heittäkää varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
Näitä ku tunnutaan haukuttavan: Solidtube, NTK, NTV jne..
 
Ja miten pärjäisi sokkotestissä nämä?
 
t.bone SCT-800
t.bone SCT-2000
 
Joku haukkui harmony-centralilla Peluso 2247 täysin. epäili sitä maanantaikappaleeksi.
 
Tarkoitus hankkia eka putkimikki ja siitä olisi tarkoitus saada oikeasti hyötyä tlm 103, c414 ja c4000 joukossa.
 
ejhfi
05.03.2010 07:31:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HateHalon:
 
Joku haukkui harmony-centralilla Peluso 2247 täysin. epäili sitä maanantaikappaleeksi.

 
22 47:sta ei ole kokemuksia, mutta 22 251:stä on ja pelkästään hyviä varsinkin laulussa & akustisissa instrumenteissa. Paljolti mikin ominaisuudet tulevat esiin myös sen kanssa käytetyn etuasteen myötä.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
dewil
05.03.2010 14:22:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ihan Audio Technica AT4060 fan-boy.
Mun mielestäni se on yks parhaimmista mikeistä, millä oon vetäny, kaikenmaailman vintageneukut ja putiikkimikit mukaanlukien.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Laaksonen
05.03.2010 15:36:58 (muokattu 05.03.2010 15:51:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mä oon ihan Audio Technica AT4060 fan-boy.
Mun mielestäni se on yks parhaimmista mikeistä, millä oon vetäny, kaikenmaailman vintageneukut ja putiikkimikit mukaanlukien.

 
Itseäni kyllä kiinnostaisi kovin tuo At 4060, harmi kun ei ole päässyt koittamaan :/ Itelläni on 2kpl AT4040 ja ovat kyllä suosikit mikkisalkustani.
 
Muistaakseni tuossa at4060 käytettäisiin sellaista tinaa mikä on Euroopassa kiellettyä ja sen takia ei löydy myynnissä E-maista.Oikaskaa toki jos muistan väärin.
 
mulla oli vähän aikaa sitten tuollainen PBM TB-95 putkimikki http://www.bpm-studiotechnik.de/ testipenkissä.
Aika ilmavan kuulonen ja helmeilevä (?) yläpää, mutta ei vaan osunut omaan korvaani mitenkään liian kirkas ja kun vertasi sitä tuohon AT4040.
Hävisi kyllä laulussa ja akustisessa kitarassa selkeesti tuolle AT4040:lle.
 
mhelin
05.03.2010 19:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosi suomalaista - osta kotimaista!
http://www.nu47.com/
 
j-o-n-e
05.03.2010 19:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ osa 2
 
http://knifaudio.com/cgi-bin/view_eng.cgi?page=k804mic
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
Groovi
06.03.2010 00:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omakohtaista kokemusta on niin kohtuuttoman vähän noin arvokkaiden mikkien osalta, mutta jos mielipide kelpaa niin AKG:n C 12 (se vanha, ei siis VR) ei ole tainnut saada osakseen miltään taholta moitteita. Se on nähtävästi aika kuningas kaikissa akustisissa instrumenteissa (mukaan lukien laulu ja rumpujen overhead), mutta kitarastyrkkarin tai muun sähköisesti vahvistetun ämyrin eteen se ei välttämättä ole se ensimmäinen vaihtoehto.
 
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
Nelikielipiru
09.03.2010 11:44:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja miten pärjäisi sokkotestissä nämä?
 
t.bone SCT-800

 
Oman kokemuksen mukaan tässä mikissä on aika vintage soundi, toimii kivasti niin laulussa kuin rummuissa. Ja joskus oon basson kaappi soundinkin tolla ottanut.
 
31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon.
anapena
09.03.2010 19:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelikielipiru: Oman kokemuksen mukaan tässä mikissä on aika vintage soundi, toimii kivasti niin laulussa kuin rummuissa. Ja joskus oon basson kaappi soundinkin tolla ottanut.
 
Ite äänitin kerran laulua, ja kerran kokeilin spiikkiin. Nyt se on pysyny tuolla laatikossa. Liikaa ässää, mun makuun. Voi se silti johonkin sopia, aika värittyny soundi valmiiksi.
 
Nelikielipiru
10.03.2010 08:49:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Ite äänitin kerran laulua, ja kerran kokeilin spiikkiin. Nyt se on pysyny tuolla laatikossa. Liikaa ässää, mun makuun. Voi se silti johonkin sopia, aika värittyny soundi valmiiksi.
 
Joo niin on jotain pikkusen hassua sen soundissa.
 
31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon.
HateHalon
10.03.2010 21:03:44 (muokattu 11.03.2010 23:27:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No huomenna kokeillaan sitten AKG C 12 vr:ää vaihdetulla putkella joka soundaa kuulemma melko orkkikselta.
 
Edit:
 
No kyllä laulu ja akustinen kitara hertalla oli jo aika erottelevaa ja luonnollisen soundista, mutta erittäin ryhdikäs kanssa. Pianon hienoinen epävireisyys häiritsi kuulokkeilla jopa enemmän kun suoralta kuulemalta. kokeilin pallolla ottaa puolen metrin päästä suoraan edestä viereltäni mutta pianon oma runkokaiku soi liikaa... pitää kokeilla lähipäivänä roudata piano keskelle huonetta ja äänittää vähän kauempaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «