Aihe: Mark IV:n tilalle Orange vai joku muu?
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25 26 27
Jucciz
09.03.2010 22:48:28
Juicy: Hymiötä en näe missään edelleenkään (sun viestissäs), ja mitä ihmettä tarkoitat "terveemmällä" soundilla?

Onko Hi-gain-soundit jotenkin sairaammat? Jos näin on, niin en kyllä halua siitä parantuakaan. =)

Mää puhuin tästä viestistä, siellä on lopussa hymiö ja mun mielestä se on siellä paikallaan.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9194818

Ei hi-gain oo sairasta ollenkaan, mun puolesta säröä saa olla vaikka kuinka paljon kunhan lopputulos toimii - mut eihän se aina toimi. ;)
Juicy
09.03.2010 22:49:58 (muokattu 09.03.2010 22:51:20)

ballfish: On siellä, silmä käteen =D

Tarkoitin Juccikzen viestiä

Ja koska oletan että nyt käytetään termiä DT taas hieman harhaanjohtavasti, koen asiakseni muistuttaa mistä se oikeasti on lyhenne: http://tinyurl.com/y8r3gft

E: Vielä hymiö: ;-)
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Ziggy Bubba
09.03.2010 22:50:50 (muokattu 09.03.2010 22:52:32)

Mr. Speed: Itse pidän Orangea rouheana vahvarina. Clippien perusteella..En siis ole kokeillut. Sama homma koskee Buddaa. Eli säröä saa varmasti tarpeeksi, mutta on silti enemmän "rock" kuin metal. Tätä "rouheutta" ei saa millään pois, vaikka kuinka ymppäisi säröä, ja kuoppaisi keskiääntä. Lisäksi mikit eivät tätä pelasta. Niillä voidaan korkeintaan kompressoida signaalia, mutteivat ne tiukenna soundia tarpeeksi.

Sitä "rouheutta" tässä kait oltiinkin hakemassa, eikä niinkään sitä moderneinta menoa - ellen siis ihan väärin ymmärtänyt.

Ainakaan Rockerverbillä keskiäänien ns. kuopittaminen ei omaan korvaan tuo sitä oikeaa potkua soundiin, mutta ite kaiketi kaipaan hiukan tätä vähemmän sileätä ja "iiviliä" vibaa omaan hevimenoon... Aluksi tuli kyllä testailtua myös ne scooppailut RV:llä, mutta oikea M&M löytyikin mid-nuppia boostaamalla. Musta homma ei silti mennyt juurkikaan perinteisemmäksi tai rokimmaksi, soundi vaan potki paremmin ja selkeämmin.

E: Ja se DT tosiaan meinaa Dark Tranquillityä, ollaas tarkkoja... Sama kuin hardcore, joka ei meinaa olleskaan mitään tanssimusakkia :)
This Is Sonar Transistor...
Vladi
09.03.2010 22:55:33
Juicy:
Ja koska oletan että nyt käytetään termiä DT taas hieman harhaanjohtavasti, koen asiakseni muistuttaa mistä se oikeasti on lyhenne: http://tinyurl.com/y8r3gft

Jaa jaa, tästä en tiennytkään. Itse käytän siis DT-lyhennettä eräästä pikku progebändistä. Muttajoo, tietääpähän jatkossa.

Pienenä offtopiccina heitettäköön, että onpas muuten Eddie Van Halenilla kova kitarasoundi. Kiitos Spotifyn pääsin tähänkin kitaristiin tutustumaan kunnolla.
Kyllä se siitä.
Mr. Speed
09.03.2010 22:56:38
sikki-six: Sitä "rouheutta" tässä kait oltiinkin hakemassa, eikä niinkään sitä moderneinta menoa - ellen siis ihan väärin ymmärtänyt.

Ainakaan Rockerverbillä keskiäänien ns. kuopittaminen ei omaan korvaan tuo sitä oikeaa potkua soundiin, mutta ite kaiketi kaipaan hiukan tätä vähemmän sileätä ja "iiviliä" vibaa omaan hevimenoon... Aluksi tuli kyllä testailtua myös ne scooppailut RV:llä, mutta oikea M&M löytyikin mid-nuppia boostaamalla. Musta homma ei silti mennyt juurkikaan perinteisemmäksi tai rokimmaksi, soundi vaan potki paremmin ja selkeämmin.

E: Ja se DT tosiaan meinaa Dark Tranquillityä, ollaas tarkkoja... Sama kuin hardcore, joka ei meinaa olleskaan mitään tanssimusakkia :)

Joo. Tässä vain itse perustelin ehkä tuota hi-gain ehdotusta. Eli sitä miksi loppujen lopuksi itse pidän enempi hi-gainereista kuin nosita "rouheista rokkivehkeistä". Eikä kyse ole nyt siitä, että itse harrastaisin middlescooppia. Se on ihan syvältä. Mulla on kyllä cleani kanava tällä hetkellä scoopattu, mutta siihen olenkin sellasen "pehmosen" cleanin hakenu. Kyllä sitä middleräyhää saa esim. 5150:sta ja Rectosta(vähän vähemmän), kun vaan pitää basso- ja treble-potikat aisoissa. Tää häiritsevä rouheus esiintyy eritoten Marsuissa(esim JCM 800, Vintage Modern), joka on joku ylempi keskiääninen taajuus, joka vain häiritsee. Suoraan sanottuna vituttaa. Eikä sitä saa millään pois. Mutta nää onkin vain mun mielipiteitä.

Vladille.. Toistan itseäni: VEEHOOTEE!
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Juicy
09.03.2010 23:01:16

Vladi: Jaa jaa, tästä en tiennytkään. Itse käytän siis DT-lyhennettä eräästä pikku progebändistä. Muttajoo, tietääpähän jatkossa.

Onhan se nyt tietenkin häpeä, jos joku sekoittaa ehkäpä maailman parhaimman metallibändin johonkin pieneen progepumppuun. ;-)

Vladille.. Toistan itseäni: VEEHOOTEE!

TEEHOOVEE! :D
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
P-man
09.03.2010 23:01:24
Mr. Speed: Aivan. Tässä tilanteessa. Käy testimässä VHT/Fryette osasta. Pittbulli vois olla se juttu. Ei ole ihan samanlainen jyrä kuin UL, mutta samaan suuntaan. Ainakin UL:stä saa säädettyä seka jenkkiä että brittiä ;) Siksi pidänkin siitä, koska Recto ei miellytä, mutta vihaan Marsujen "marsumaisuutta" :) Toinen mikä kannattaisi katsastaa on Sig X. Ei mikään älyttömän tiukka, eikä mikään hiiwimörssäri. Enemmän sellanen midgainkone, ja nappuloita on enempi ku laki sallii.

Lisäksi, jos Megadeth on se mitä haluat, niin testaa ihmeessä se JVM410. Se on kuitenkin Mustainen livevahvari nykyään, eli soundillisesti luulis pääsevän lähelle.

Sig X saattais olla sitä mitä Vladi hakee, mut budjekti taitaa mennä yli. Mä sanon edelleen et se JVM410.
Mr. Speed
09.03.2010 23:02:33
P-man: Sig X saattais olla sitä mitä Vladi hakee, mut budjekti taitaa mennä yli. Mä sanon edelleen et se JVM410.

Kyllä sitä Sig X:ää kohtuu hinnalla saa. Musamaailmassakin oli jossain vaiheess 1400 e.
Ziggy Bubba
09.03.2010 23:03:44

Mr. Speed:Tää häiritsevä rouheus esiintyy eritoten Marsuissa(esim JCM 800, Vintage Modern), joka on joku ylempi keskiääninen taajuus, joka vain häiritsee. Suoraan sanottuna vituttaa. Eikä sitä saa millään pois. Mutta nää onkin vain mun mielipiteitä.

Joku sanoi osuvasti, että Marsut tuppaavat tuuttaamaan tuota ylempää keskialuetta ja Oranget taas alempaa. Aika osuva heitto, ainakin Rockerverbin kohdalla.
This Is Sonar Transistor...
Mr. Speed
09.03.2010 23:05:54
sikki-six: Joku sanoi osuvasti, että Marsut tuppaavat tuuttaamaan tuota ylempää keskialuetta ja Oranget taas alempaa. Aika osuva heitto, ainakin Rockerverbin kohdalla.

Täytyy varmaan joskus käydä Rockerverbi testaamassa piruuttaan. Se ei kyllä omaa tarvetta täytä, kun ettiskelen toista nuppia.
P-man
09.03.2010 23:07:16
Mr. Speed: Kyllä sitä Sig X:ää kohtuu hinnalla saa. Musamaailmassakin oli jossain vaiheess 1400 e.

Ai uus? Aika halpa.. 1800e näytti Musamaailman nettisivuilla olevan ja Thompalla melkein 2000e.
Sig X on kyllä hyvä ja monipuolinen vahvistin. Sitä rouheutta löytyy ja säröä lähtee liikaakin, mut ei se silti mulle mikään Hi Gain mörssäri ole.
Antroid
09.03.2010 23:10:31 (muokattu 09.03.2010 23:12:32)
Selvästi on siis kasarirocksoundi hakusessa. Boostattu marsu vikisee oven takana...Ootko harkinnu ihan perinteistä JCM800:sta? Toinen äärikova vaihtoehto voisi olla Splawnin Quick Rod. Mikäli pääset moista testaamaan jonkun m.nettiläisen luo, niin suosittelen.
Mr. Speed
09.03.2010 23:12:34
P-man: Ai uus? Aika halpa.. 1800e näytti Musamaailman nettisivuilla olevan ja Thompalla melkein 2000e.
Sig X on kyllä hyvä ja monipuolinen vahvistin. Sitä rouheutta löytyy ja säröä lähtee liikaakin, mut ei se silti mulle mikään Hi Gain mörssäri ole.

Joo.. Tuli käytyä kiertelemässä musaliikkeitä, kun toinen kitaristi oli katselemassa itselleen rigiä. Sieltä ois saanu 2200 eurolla Sig X.n ja FatBottom 412 kaapin uutena. Ilmeisesti myivät vanhoja VHT:ita pois Fryeten tieltä.
P-man
09.03.2010 23:20:28
Mr. Speed: Joo.. Tuli käytyä kiertelemässä musaliikkeitä, kun toinen kitaristi oli katselemassa itselleen rigiä. Sieltä ois saanu 2200 eurolla Sig X.n ja FatBottom 412 kaapin uutena. Ilmeisesti myivät vanhoja VHT:ita pois Fryeten tieltä.

Hinnan puolesta ois hyvä diili ollut. Mä oon ollut tosi tyytyväinen tohon Sig X:ään. Pitää jossain vaiheessa hommata joku ENGL tuon kaveriks hi gain meininkeihin.. tai sit se UL :)
Mr. Speed
09.03.2010 23:22:47
P-man: Hinnan puolesta ois hyvä diili ollut. Mä oon ollut tosi tyytyväinen tohon Sig X:ään. Pitää jossain vaiheessa hommata joku ENGL tuon kaveriks hi gain meininkeihin.. tai sit se UL :)

Sitä manasinkin, kun ei sit itellä ollu fyrkkaa, ja kaverilla oli "muka Macci eka listalla" :( Kannattaa testata UL. On muuten maailman paras vahvari ;)
P-man
09.03.2010 23:29:14
Mr. Speed: Sitä manasinkin, kun ei sit itellä ollu fyrkkaa, ja kaverilla oli "muka Macci eka listalla" :( Kannattaa testata UL. On muuten maailman paras vahvari ;)

Onko tota UL:a useampaa versiota? Uusissa on se EQ mitä voi pedaalilla ohjailla, ja esim sun omakuvassa olevassa ei ole sitä EQ:ta
kimurantti1
09.03.2010 23:34:34 (muokattu 09.03.2010 23:50:59)
Heh, tää ketju on nyt polkenut varmaan viisi sivua siinä, että porukka vaan kehuu omia laitteitaan ja väittelee siitä, että mikä se sellainen hevimetallisoundi on. Jos olisin Vladin asemassa, niin olisin jo aikaa sitten kyllästynyt selittelemään epäilijöille, että miksi se Mark IV pitää myydä ja mikä on "se oikea hevisoundi" ja minkälainen laite on nyt sitten haussa. :-D Siellä talossa on käynyt nyt kolme Mesaa, eiköhän aika turvallisesti voida todeta ettei se ole vaan "se" juttu.

Mutta kun kehumislinjalle lähdetään, niin mä oon saanut Mark Vitosestani oikein hyvää soundia. Sitä edeltänyt Laney VH100R ei ollut yhtään paksempi, mutta todettakoon että kohtuuttoman kokoinen ja painoinen (27,5kg) ollakseen pelkkä nuppi. Myös VHT on tosi jees, ostakaa kaikki toi mun Pittbull, joka on myynnissä, mieluiten monta kertaa. Se on myynnissä sen takia että ostin juuri Elmwoodin M60 Modenan, mikä sekin on tosi jees varsinkin näin vielä ensirakastumisen aikaan. Myyn silti kaiken jos maksatte 5 miljoonaa euroa, ostakaa ostakaa! Niin ja mun laitteet on maailman parhaita ja niistä lähtee Ainoa Oikea Hevisoundi.

Ihan tosissaan: Ei muuta kun laitteita testiin, kaikki realistiset ja helposti saatavilla olevat vaihtoehdot on jo mainittu ja omistajien toimesta ylistetty maasta taivaisiin.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
P-man
09.03.2010 23:58:36
Joo eiköhän tää ketju ollut tässä.. luin tuon aloitus kirjoituksen, ja hardrock vahvaria siellä kyseltiinkin. Se Budda on varmaan ihan hyvä peli.
Vladi
10.03.2010 00:00:38
kimurantti1: Heh, tää ketju on nyt polkenut varmaan viisi sivua...

Joo se asiasisältö on koettu jo kauan sitten. Homma polkee paikallaan oikeastaan vain sen takia, että toi mun combo ei oo menny kaupaks. Muuten olisin varmaankin jo jonkin uuden pelin omistaja. Toisaalta tässä on ollut hyvin aikaa pohtia vaihtoehtoja.
Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)