stratomaster: ... Mutta ehkä pieni nöyryyskin voisi olla paikallaan... Tää on avainsana. Ei nöyristely, mutta nöyryys. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
Tuomo_ 09.03.2010 13:45:09 | |
---|
stratomaster: ... Mutta ehkä pieni nöyryyskin voisi olla paikallaan... Tää on avainsana. Ei nöyristely, mutta nöyryys. Onneksi on voi olla montaa mieltä. Muuten, en ole itseäni koskaan hyväksi soittajaksi väittänyt ja ettenkö kuuntelisi muiden vetoja. Kyllä täällä on nöyryytetty ja nöyryyttä opiskeltu, mutta nöyristelemään en kenenkään edessä ala. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
krk 09.03.2010 13:54:42 (muokattu 09.03.2010 13:55:40) | |
---|
tahtah: Onneksi on voi olla montaa mieltä. Muuten, en ole itseäni koskaan hyväksi soittajaksi väittänyt ja ettenkö kuuntelisi muiden vetoja. Kyllä täällä on nöyryytetty ja nöyryyttä opiskeltu, mutta nöyristelemään en kenenkään edessä ala. Tarkoitin siis että terve nöyryys on avainsana siinä soittajan kehittymisessä mistä aikaisemmin puhuin. Ei liity kehenkään henkilöön erityisesti vaan kaikkiin yleisesti. "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
JCM 09.03.2010 13:55:57 | |
---|
krk: Tarkoitin siis että terve nöyryys on avainsana siinä soittajan kehittymisessä mistä aikaisemmin puhuin. Ei liity kehenkään henkilöön erityisesti vaan kaikkiin yleisesti. Komppia tälle. |
Tuomo_ 09.03.2010 14:34:49 | |
---|
Mutta jokainen tavallaan, eipä siinä mitään. Hyvä, että säkin olet tuon oman juttusi ja katusoiton löytänyt. Mutta ehkä pieni nöyryyskin voisi olla paikallaan: Voisko sulla ollla esim. noilta edellämainituilta roots-miehiltä jotain opittavaa? Lähinnä tätä tarkoitin, kun otin kantaa tuohon nöyryys-asiaan. Juu, ja opittavaa on. Mutta niin kuin skittamaikkani totesi, että kannattaa mieluummin ottaa oppi bluesmiehiltä, jotka ovat levittäneet bluesmusiikin viestiä soitollaan hieman laajemmin. Siinä saa silloin originaalia oppia. Täällä on nyt taas kompattu sen verran ahkeraan, että tuntuu hyvältä tietää taas, missä mennään. Täytyy olla tosi tyytyväinen edellisten skabojen pisteisiin, kun aistii meikäläiseen kohdistuvat antipatiat joidenkin suunnalta jo pidemmältä ajalta. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
stratomaster 09.03.2010 15:00:02 | |
---|
tahtah: Onneksi on voi olla montaa mieltä. Muuten, en ole itseäni koskaan hyväksi soittajaksi väittänyt ja ettenkö kuuntelisi muiden vetoja. Kyllä täällä on nöyryytetty ja nöyryyttä opiskeltu, mutta nöyristelemään en kenenkään edessä ala. Lähinnä tätä tarkoitin, kun otin kantaa tuohon nöyryys-asiaan. Juu, ja opittavaa on. Mutta niin kuin skittamaikkani totesi, että kannattaa mieluummin ottaa oppi bluesmiehiltä, jotka ovat levittäneet bluesmusiikin viestiä soitollaan hieman laajemmin. Siinä saa silloin originaalia oppia. Täällä on nyt taas kompattu sen verran ahkeraan, että tuntuu hyvältä tietää taas, missä mennään. Täytyy olla tosi tyytyväinen edellisten skabojen pisteisiin, kun aistii meikäläiseen kohdistuvat antipatiat joidenkin suunnalta jo pidemmältä ajalta. Kaikillahan meillä on opittavaa. Ei sua myöskään ole haukuttu huonoksi. Älä nyt ota hernettä nenään, jos joku on sun kanssa asioista eri mieltä. En tiedä ihan tarkalleen, ketä tarkoitat noilla antipatioilla, mutta ei mulla ainakaan ole ollut mitään sua vastaan. Kai täällä kuitenkin saa esittää omia näkemyksiään. |
krk 09.03.2010 15:14:46 | |
---|
tahtah: Lähinnä tätä tarkoitin, kun otin kantaa tuohon nöyryys-asiaan. Juu, ja opittavaa on. Mutta niin kuin skittamaikkani totesi, että kannattaa mieluummin ottaa oppi bluesmiehiltä, jotka ovat levittäneet bluesmusiikin viestiä soitollaan hieman laajemmin. Siinä saa silloin originaalia oppia. Täällä on nyt taas kompattu sen verran ahkeraan, että tuntuu hyvältä tietää taas, missä mennään. Täytyy olla tosi tyytyväinen edellisten skabojen pisteisiin, kun aistii meikäläiseen kohdistuvat antipatiat joidenkin suunnalta jo pidemmältä ajalta. Tuntoni on puhdas, tahtah, ei ole antipatioita. WW:n kanssa tässä on sanailu kesken näistä perusasioista (on ollut aikaisemminkin), mutta päädyttiinpä näissä keskusteluissa mihin tahansa niin väitänpä että sillä ei ole vaikutusta siihen miten arvostelen hänen seuraavan vetonsa (ei ole ollut aikaisemminkaan). "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
BigPapa 09.03.2010 15:37:37 | |
---|
tahtah:Juu, ja opittavaa on. Mutta niin kuin skittamaikkani totesi, että kannattaa mieluummin ottaa oppi bluesmiehiltä, jotka ovat levittäneet bluesmusiikin viestiä soitollaan hieman laajemmin. Siinä saa silloin originaalia oppia. Kyllä mun mielestä näissä roots-skaboissakin on muutama sellainen bluesmies joita kannattaa kuunnella sillä korvalla. Mitä sitten tulee skittamaikkoihin, niin mulla ei oo sellasta ollut koskaan, muita kun ne mitkä on levyiltä, radiosta ja c-kassuilta tullu vastaan, eli omilla korvilla on kuunneltu ja treenattu, mikä on se perinteinen tapa. Ja kyllä nää skabojen muutamat on sitä bluesin ilosanomaa levittäneet hieman laajemminkin kuin pelkästään täällä, luulenma. Tuolla se tienpäällä on se reaali maailma ja se tie on joskus kivillä katettu. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Kuha 09.03.2010 15:38:13 (muokattu 09.03.2010 15:39:10) | |
---|
tahtah: Juu, ja opittavaa on. Mutta niin kuin skittamaikkani totesi, että kannattaa mieluummin ottaa oppi bluesmiehiltä, jotka ovat levittäneet bluesmusiikin viestiä soitollaan hieman laajemmin. Siinä saa silloin originaalia oppia. Mä olen ammentanut oppia ja vaikutteita omaan soittooni tämän foorumin kavereilta todella paljon. Monesti ne on sellaisia pieniä finessijuttuja, mutta rikastuttavat soittoa kuitenkin mukavasti. Joten en mitenkään väheksyisi tämänkään palstan soittajia; kaikilla on jotain annettavaa musiikkiin - oli kitaramaikka mitä mieltä hyvänsä. |
TAR 09.03.2010 16:11:59 | |
---|
Kiitos Kuha! Olen aina ihaillut tyyliäsi pystyä kannustamaan muita, et lähde sanasotiin mukaan. Ei vasite - huumori on tullut niin monessa paikassa testattua. Nöyrä ihailu sinulle henkilönä ja soittajana. Toivoisi, että kaikki soittaisivat hyvällä mielellä tälläkin viikolla. Toivottavasti kitarat kertovat kaunista tarinaa mollitaustaan:-). |
BigPapa 09.03.2010 16:31:26 (muokattu 09.03.2010 17:09:02) | |
---|
TAR: Kiitos Kuha! Olen aina ihaillut tyyliäsi pystyä kannustamaan muita, et lähde sanasotiin mukaan. Ei vasite - huumori on tullut niin monessa paikassa testattua. Nöyrä ihailu sinulle henkilönä ja soittajana. Toivoisi, että kaikki soittaisivat hyvällä mielellä tälläkin viikolla. Toivottavasti kitarat kertovat kaunista tarinaa mollitaustaan:-). Hiukan samaa asiaa tossa koitin itsekin kertoa kuin Kuha, mutta se ei ilmeisesti oo mittään, kun oikein silmin katsotaan. Kiitos Kuhalle hyvästä puheenvuorosta. Itsellä on ollut paljon mukavia hetkiä kun on saanut autella, jota olen mielelläni tehnyt, näitä jotka ovat jotain kyselleet bluesista ja soittamisesta. Sitten on ollut tätä ikävämpääkin osastoa, mut olkoon mun puolesta, prkl. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Tuomo_ 09.03.2010 18:08:26 | |
---|
Hyvin on aktivoiduttu kommentointiin, kun tahtah esittää omiaan. Pääasia näyttää olevan, että yhteinen syyllinen löydetään, se helpottaa ihmeesti oloa, ainakin vähäksi aikaa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
BigPapa 09.03.2010 18:25:55 (muokattu 09.03.2010 18:28:31) | |
---|
tahtah: Hyvin on aktivoiduttu kommentointiin, kun tahtah esittää omiaan. Pääasia näyttää olevan, että yhteinen syyllinen löydetään, se helpottaa ihmeesti oloa, ainakin vähäksi aikaa. Mää ainakaan täs mitään syyllisii kaippa, rehtiä rootskabaa kyllä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
liljam 09.03.2010 18:28:40 | |
---|
Voi pihvi sentään. Ei kai sitä vasiten tarvi etsiä rivien välistä moitteita ja mitään kielteistä jos ei niitä varsinaisesti kirjoitella. ei muuta ku eteenpäin |
Kuha 09.03.2010 19:42:09 | |
---|
Ei vasiten ketään syyllistetä, aivan asiallista jutustelua tämä on ollut. Tahtoo vain helposti täällä keskustelu mennä on/off -tyyliseksi. |
nipatzki 09.03.2010 20:04:43 | |
---|
Itsellä on ollut paljon mukavia hetkiä kun on saanut autella, jota olen mielelläni tehnyt, näitä jotka ovat jotain kyselleet bluesista ja soittamisesta. Tuskin osaisin soittaa paljon ukko nooaa enempää ilman neuvojasi. Iso kiitos! Ride on mules. |
Tuomo_ 09.03.2010 22:55:15 | |
---|
Ei vasiten ketään syyllistetä, aivan asiallista jutustelua tämä on ollut. Tahtoo vain helposti täällä keskustelu mennä on/off -tyyliseksi. Juu, uskon että näin on. Asiaahan pallinaamat puhuu tuon tekniikan ja muun kuuntelun suhteen. Jos tekniikka ei häiritse soittoa, niin sitten on asiat hyvin muistan jonkun viisaan sanoneen. Mulla tuo tekniikan puute häiritsee ja ei se enää niin tartu kuin nuorena. En minä hernettä tästä nenään ottanut, välillä vain tuntui, että joka puolelta tuli lunta tupaan. No, mulla oli hyvä filosofinen keskustelu musamaikkani kanssa kokonaisvaltaisesta muusikkoudesta. Siinähä se soittotunti menikin. Tämä päivä jäi siis plussaldolle. Kiitos siitä veljet. Jatketaan harjoittelua ja skaboja. Olen edelleen sitä mieltä, että jokaiselle meille tämä soittohomma on herkkä alue, olipa milla tasolla tahansa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
stratomaster 10.03.2010 07:50:46 | |
---|
tahtah: Juu, uskon että näin on. Asiaahan pallinaamat puhuu tuon tekniikan ja muun kuuntelun suhteen. Jos tekniikka ei häiritse soittoa, niin sitten on asiat hyvin muistan jonkun viisaan sanoneen. Mulla tuo tekniikan puute häiritsee ja ei se enää niin tartu kuin nuorena. En minä hernettä tästä nenään ottanut, välillä vain tuntui, että joka puolelta tuli lunta tupaan. No, mulla oli hyvä filosofinen keskustelu musamaikkani kanssa kokonaisvaltaisesta muusikkoudesta. Siinähä se soittotunti menikin. Tämä päivä jäi siis plussaldolle. Kiitos siitä veljet. Jatketaan harjoittelua ja skaboja. Olen edelleen sitä mieltä, että jokaiselle meille tämä soittohomma on herkkä alue, olipa milla tasolla tahansa. Mukavaa lukea tämä viesti. Tarkoitushan oli kuitenkin olla rakentava ja herättää ajatuksia eikä suinkaan mollata sua. |
Tuomo_ 10.03.2010 08:21:35 | |
---|
Mukavaa lukea tämä viesti. Tarkoitushan oli kuitenkin olla rakentava ja herättää ajatuksia eikä suinkaan mollata sua. Kyllähän sitä vielä vanhanakin oppii, jos on avoin mieli. Joku viisas on sanonut, että nöyryys on totuudelle avointa mieltä. Se on vain niin vaikeaa, kun kohdalle sattuu. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
J.Hollström 10.03.2010 14:02:19 | |
---|
Muutens kiva tää uus tausta, mut toi basso kuulostaa ihan norsun pierulta. Ois vaan soitettu normaalioktaavista eikä tommosesta alavirelaatikosta. |