Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kummisetä-trilogia
1 2 3 4
Tande
08.03.2010 19:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö täältä muita Kummisedän ystäviä? Allekirjoittaneella on ollut viikon ajan todellinen Kummisetä-buumi menossa, jonka johdosta olen katsonut jokaisen elokuvan pariin otteeseen.
 
Mitä mieltä yleisesti olette? Maailman paras elokuva"sarja" vai yliarvostettua paskaa? Voittaako kakkososa ensimmäisen? Oliko kolmas osa turha, vai haaveiletko neljännestä? Tekevätkö elokuvat kunniaa alkuperäiselle romaanille? Jatkakaa te. Mielenkiintoista keskustelua odotellessa.. :)
 
In Rock.
MV
08.03.2010 19:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi paskimmista ja tylsimmistä elokuvasarjoista, joita olen koskaan nähnyt. Tyhjäkäyntiä, tyhjäkäyntiä, yksi hyvä repla ja vitusti lisää tyhjäkäyntiä. Musatkin täyttä paskaa.
 
dipshit
08.03.2010 19:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Mielenkiintoista keskustelua odotellessa.. :)
 
MV: Yksi paskimmista ja tylsimmistä elokuvasarjoista, joita olen koskaan nähnyt. Tyhjäkäyntiä, tyhjäkäyntiä, yksi hyvä repla ja vitusti lisää tyhjäkäyntiä. Musatkin täyttä paskaa.
 
Hienosti aloitit.
 
fuzz
08.03.2010 20:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dipsetcityboy: Hienosti aloitit.
 
Samaa ajattelin itsekin, vaikka osaksi olen samaa mieltä.
 
Hyviä elokuvia, mutta ne vaan kestää, kestää, kestää...
 
elämän tarkoitus on 42
Tande
08.03.2010 20:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätietoa legendaarisesta Appelsiinien kirouksesta:
 
http://www.jgeoff.com/godfather/oranges.html
 
In Rock.
Stradlin
08.03.2010 20:16:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykkönen ja kakkonen ihan viiden tähden leffoja, kolmonen ihan viihdyttävä muttei ihan samaa tasoa. Onhan noita tullut katseltua useampaankin otteeseen, eikä näihin kyllä ikinä kyllästy.
 
Eihän näissä se tempo ole mikään hirmuinen, mutta itse tykkään ihan siitä tunnelmasta, musiikista jne.
 
I used to do a little but a little wouldn't do so the little got more and more
reverend
08.03.2010 20:21:23 (muokattu 08.03.2010 20:22:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Yksi paskimmista ja tylsimmistä elokuvasarjoista, joita olen koskaan nähnyt. Tyhjäkäyntiä, tyhjäkäyntiä, yksi hyvä repla ja vitusti lisää tyhjäkäyntiä. Musatkin täyttä paskaa.
 
Painoin varoitusta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä se yksi repliikki on?
 
MV
08.03.2010 20:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reverend: Painoin varoitusta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä se yksi repliikki on?

 
I made him an offer he couldn't refuse.
 
Tande
08.03.2010 20:27:24 (muokattu 08.03.2010 20:29:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV:. Musatkin täyttä paskaa.
 
Oletan, että tämä oli pelkkä onneton provo, mutta ei kai kukaan _"muusikko"_ voi oikeasti väittää, että Kummisedissä olisi paskat musiikit? Elokuvan soundtrack voi olla hyvä, vaikka mukana ei olisikan rockia tai jotain teknojumputusta. Toimintakohtaukset toimivat muuten yleensä paljon paremmin ilman musiikkia.
 
In Rock.
itsy
08.03.2010 20:30:43 (muokattu 08.03.2010 21:18:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjasta pidin paljon, tullut luettua useampaan otteeseen. Elokuvastakin tykkäilin, pätevä tulkinta tarinasta vaikkei lähdeteoksen rinnalle omissa kirjoissa nouse. Jatko-osia ei ole tullut katseltua.
 
Bluesmies
08.03.2010 21:03:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggaan ykkösosasta melko paljon, mutta en oikein ymmärrä kakkososan hehkutusta: monia hyviä kohtauksia (DeNiron kaikki kohtaukset), mutta pitkältä osin mielestäni pitkävetäinen ja sekava.
Tande
08.03.2010 21:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Diggaan ykkösosasta melko paljon, mutta en oikein ymmärrä kakkososan hehkutusta: monia hyviä kohtauksia (DeNiron kaikki kohtaukset), mutta pitkältä osin mielestäni pitkävetäinen ja sekava.
 
Kakkosestahan olisi saatu repäistyä DeNiron tähdittämät Vito Corleonen nuoruutta käsittelevät kohtaukset pelkeinpä omaksi elokuvaksi.
 
In Rock.
MV
08.03.2010 21:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Oletan, että tämä oli pelkkä onneton provo, mutta ei kai kukaan _"muusikko"_ voi oikeasti väittää, että Kummisedissä olisi paskat musiikit? Elokuvan soundtrack voi olla hyvä, vaikka mukana ei olisikan rockia tai jotain teknojumputusta. Toimintakohtaukset toimivat muuten yleensä paljon paremmin ilman musiikkia.
 
Miksi ei voi väittää? En mä mitään teknoa tai rokkia kaipaakaan, tuo vaan ei toimi mulle. Jos mafialeffoista puhutaan, niin Scorsese on edelleen kuningas. Niissä leffoissa toimii nimittäin kaikki: näyttely, musat, kuvaus, kässärit.
 
vicarious
08.03.2010 21:41:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Elokuvan soundtrack voi olla hyvä, vaikka mukana ei olisikan rockia.
 
Mutta jos pitää olla rockia, voi aina kuunnella Fantomasin mainiota versiota Godfatherin themestä.
 
Kerran olen kattonut trilogian läpi kun neloselta tuli. Eka osa paras, toinen oikein hyvä ja kolmas vähän tylsempi.
 
Atomic Cafe
08.03.2010 22:34:11 (muokattu 08.03.2010 22:34:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestä trilogian kolmas osa on selkeästi paras. Ensimmäisessä mättää puolen tunnin häät, toisessa hypitään ajassa kun päättömät kanat mutta kolmas on tasaista sosiologista draamaa missä ei säästetä elämän raadollisuudelta edes Paavia. Don saa kaiken mitä haluaa ja menettää kaiken mitä rakastaa kunnes kuolee tylsyyteen omalla takapihallaan. Nythän huhuillaan ja vahvasti epäillään että neljäskin elokuva on suunnitteilla ja sanon jo etukäteen että sitä en ikinä tule katsomaan.
 
Tande
08.03.2010 22:53:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Cafe: Nythän huhuillaan ja vahvasti epäillään että neljäskin elokuva on suunnitteilla ja sanon jo etukäteen että sitä en ikinä tule katsomaan.
 
Kun kolmatta osaa suunniteltiin, niin uskon, että monella oli sama mielipide.. Mikäli neljäs osa toteutetaan samalla tyylillä, samalla tuotantoryhmällä ja aiempia mestariteoksia kunnioittaen, voisin harkita katsomista. Jos neljäs osa toteutetaan vauhdikkaana toimintatrillerinä Michael Bayn ohjaamana, niin koko "Kummisetä-maailma" on häpäisty. Vinnietä on kieltämättä hankala kuvitella vanhana donina.
 
Hienoa, että saatin näin vilkas keskustelu jo nyt aikaiseksi! :)
 
In Rock.
Gleb91
08.03.2010 22:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitin kattoa ekaa koska olin kuullut että se on ihan hyvä leffa. No eihän sitä jaksanut niitä häitä edes. No koitin toisen kerran ja pääsin vähän pidemmälle, ainakin joku hevosenpää sängyssä oli siinä. Mutta ei jaksanu loppuun asti vieläkään. Ihan tylsää paskaa. Odotukset oli varmaan vähän väärät tosin. Olin taannoin kattonut Goodfellasin joka pärisi.
 
Sir Henri
08.03.2010 23:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummisedät 1 ja 2 on niitä elokuvia joissa jokainen sekunti on täyttä tavaraa, ihan helvetin mahtipontisia elokuvia. Ymmärrän kyllä, että nykyään ihmisillä on vaikea keskittyä mihinkään, mutta jos niitä vain jaksaa katsoa ja ymmärtää mafiaromantiikan päälle niin ovathan nuo kaksi leffaa ihan täydellisiä. Kolmatta en ole halunnut katsoa.
 
sticky fingers
08.03.2010 23:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henri: Kummisedät 1 ja 2 on niitä elokuvia joissa jokainen sekunti on täyttä tavaraa, ihan helvetin mahtipontisia elokuvia. Ymmärrän kyllä, että nykyään ihmisillä on vaikea keskittyä mihinkään, mutta jos niitä vain jaksaa katsoa ja ymmärtää mafiaromantiikan päälle niin ovathan nuo kaksi leffaa ihan täydellisiä. Kolmatta en ole halunnut katsoa.
 
Ja näin taas disautettiin näistä elokuvista pitämättömät "nyky-ADHD-kersoiksi" tai jotain...Cool. Eiköhän se voi niinkin olla, että kaikille nämä leffat ei ole "täyttä tavaraa", ellei sitten puhuta tavarasta paskana. Itse en ole nähnyt näitä elokuvia kokonaan vielä kertaakaan. Aina on jotain ohjelmaa ollut niin, että ei ole illalla/yöllä voinut katsoa, eikä toisaalta DVD:näkään ole tullut hankittua. Pitäis kyllä, sillä ykkösen ja kakkosen osittain katsoneena uskon näiden parissa ehkä viihtyväni.
 
...
Juuleppi
08.03.2010 23:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykkönen on nähty useamman kerran ja tykkään kovasti. Kakkoselle en ole niin paljoa lämmennyt, ei vaan nappaa ne ajassa hyppelyt. Kolmosesta en sitten osaakkaan sanoa mittään, kun en ole rainaa nähnyt.
 
M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «