Bobana 08.03.2010 01:30:37 | |
---|
Strumbali: "Soittokaverin" kapulat ja ilme hymyilyttää aina ensimmäisen minuutin jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=arZewi6Pw5E&feature=channel ; ) Tää on oikeestaan eka "kohkaus"-video josta pidän. Aivan ilmiömäistä touhua. Tulin tässä vaan ajatelleeksi että sillon reilu 20v sitten kun ekoja kertoja kopistelin kannuja niin tollasia soittajia ei tainnu mahtua yhtäkään sadan joukkoon ja nyt niitä on jo kohta kaks tusinassa. Että kyllä se evoluutio taitaa tässäkin mennä eteenpäin että ihminen kehittyy + sitten kaikki saatavissa oleva informaatio siihen lisäksi. Itte olen jääny jalkoihin jo ajat sitten mutta en täysin lannistunut ole. Musiikkia täytyy myös osata "lukea" eli kirjoista ja kansista ei kaikkea saa. Tästä olen joskus myös propsit saanu. Eli mahdun silti joukkoon! : D Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Epämuusikko 08.03.2010 01:51:03 | |
---|
Bobana: Tää on oikeestaan eka "kohkaus"-video josta pidän. Aivan ilmiömäistä touhua. Täällä sama, paitsi oon muutamasta edellisestäki tykänny. Tuo tosin säväyttää enemmän kuin parin vuoden takaisella md-festivaalilla ollut pätkä. Ja sekin oli aika kova. jumalation mitä touhua! Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
jussimi 08.03.2010 11:00:25 | |
---|
Epämuusikko: Täällä sama, paitsi oon muutamasta edellisestäki tykänny. Tuo tosin säväyttää enemmän kuin parin vuoden takaisella md-festivaalilla ollut pätkä. Ja sekin oli aika kova. jumalation mitä touhua! Ihan mahtava muuten se Oxleyn Tonyn piisi. |
passe 08.03.2010 12:42:22 (muokattu 08.03.2010 12:57:57) | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
passe 08.03.2010 15:25:06 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
passe: Sabianin ja Zildjianin vertailua, näitä on kiva katsella! Kannattaa katsoa silmät kiinni, niin ei tule annettua etukäteen turhia imagopisteitä;-) Näin ainakin omalla kohdalla. http://www.youtube.com/watch?v=5rB4fl_gH8E&feature=related Näyttäisi siltä että verrataan perus A Customia AAX Xplosioniin, vaikka A Custom Fast Crash olisi lähempänä Sabianin AAX Xplosion'ia. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
Epämuusikko 09.03.2010 01:22:15 | |
---|
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
markkuliini 09.03.2010 01:47:51 (muokattu 09.03.2010 01:55:35) | |
---|
hansakemanelius: Näyttäisi siltä että verrataan perus A Customia AAX Xplosioniin, vaikka A Custom Fast Crash olisi lähempänä Sabianin AAX Xplosion'ia. Ensinnäkin, hitto kun meinasi pää räjähtää kun kuuntelin eka silmät kiinni. Luulin että kyseessä olisi kaksi eri symbaalia, mutta kun symbaalien soundi vaihtui koko ajan, niin puolessa välissä olin jo varma että niitä on enemmän ja niitä soitetaan sekaisin koko ajan. :D No joka tapauksessa molemmat AAX:t kuulostivat hieman (toinen itseasiassa aika paljonkin) kongimaisilta ainakin noin kevyesti testailtuna (en ole kyllä pitänyt kys.sarjan crasheista ennenkään) ja toisessa oli joku outo yläsävel josta en tykännyt. Vault oli hyvän kuuloinen, ja Zildjianit myös. Mutta tosi vaikea tuollaisen perusteella on mitään sanoa. Paksuudet vaihtelevat, ja kootkaan ei varmaan olleet kaikissa samat. Lisäksi niitä soitettiin niin että edelliset soivat vielä, ja samassa telineessä ollessaan ne alkavat kaikki resonoida yllättävän paljon (peltejä kaupassa testanneet tietävät ilmiön). Edit: Kuuntelin vielä toisen kerran. Ton jäbän testailu on vähän epämääräistä, ei ole oikein hyvää tatsia symbaaleihin, joten tasaista soundia on vaikea saada. Joka tapauksessa ne ylimmät Zildjianit ja Vault oli eniten mun mieleen jakaen ykköstilan. Alin Zildjian tuli kaukaiseksi neloseksi, ylempi AAX viidenneksi ja alempi AAX outoine yläsäveline viimeiseksi. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
markkuliini 09.03.2010 02:02:29 (muokattu 09.03.2010 02:05:11) | |
---|
Epämuusikko: http://www.youtube.com/watch?v=ZK2ZpAh141c Soundit TODELLA hallussa! Esim. bassosoundien syvyys. Tolla tytöllä on ihan mieletön korva ja independence!! Ja lauluääntäkin tuntuis olevan ihan reilusti. :) Ainoa mitä kaipaan (niinkuin yleensä tähän genreen) on se, että pidettäisiin samaa beattia pidempään kuin 1-2 tahtia, niin kuulisi sen groovaako todella. Silloin meitsikin alkais todella innostumaan. Nyt menee osastolle ällistyttävä/ erittäin mielenkiintoinen, mutta pankki ei vielä räjähdä. Mutta kaikki eväät on tällä mimmillä siihen, jos groovea ja pidempää kaarta alkaa löytymään. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Kailis 09.03.2010 11:53:51 | |
---|
|
moderndrummer88 09.03.2010 12:30:49 | |
---|
Epämuusikko: http://www.youtube.com/watch?v=ZK2ZpAh141c Hoho :D Loistavuutta! Tosiaan vähän pidempään olis voinu pitää aina yhtä biittiä. Tosin tossa nyt oli varmaan semmonen "kaikki tiskiin" -meininki, joten sallittakoon se :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Glenfiddich 09.03.2010 13:45:34 | |
---|
"Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki ymmärtäisivät laukkakomppia." |
JGroover 10.03.2010 15:20:56 | |
---|
hansakemanelius: Näyttäisi siltä että verrataan perus A Customia AAX Xplosioniin, vaikka A Custom Fast Crash olisi lähempänä Sabianin AAX Xplosion'ia. Nooh. Jos nyt tarkkoja ollaan, niin.. AAX Xplosionin paras vertailukohde soundin ja paksuuden kannalta on A Custom Projection, molemmat medium thin. Sitten taas AAX Xplosion Fast Crash vs. A Custom Fast Crash, jotka on paper thin. Kuin myös AAX Stage vs. A Custom Mediumiin jotka on mediumeita. Joskus tuli harrastettua (ehkä vähän vieläkin) kohkausta noiden kaikkien välillä ja tulivat vähän liiankin tutuiksi. Ajallaan ne oppirahat on kaikkien maksettava joka tapauksessa... :) Mutta kyllä eri valmistajienkin väliset paksuuserot on ihan havaittavissa, joten eipä noi nyt mitään lain alaisuuksia ole. Kaikki kuitenkin 100% koneellisesti tehtyjä, joten yksilöissä ei sinänsä paljoa eroja PITÄIS olla. Rough'n tough. Tä? |
markkuliini 10.03.2010 15:58:29 | |
---|
JGroover: Kaikki kuitenkin 100% koneellisesti tehtyjä, joten yksilöissä ei sinänsä paljoa eroja PITÄIS olla. Ei olla lähelläkään 100% koneiden osuudessa. Esim. sorvaus (jossa siis symbaalin paksuus määrittyy) on ihan käsityötä. Kone pyörittää symbaalia, johon kaveri sorvilla sitten nojailee. :) Eroja on yksilöiden välillä, ja mun korvaan paljon. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Kailis 10.03.2010 16:24:45 | |
---|
Esim. sorvaus (jossa siis symbaalin paksuus määrittyy) on ihan käsityötä. Tää oli mulle uusi tieto. Thnx. |
JGroover 10.03.2010 16:55:30 (muokattu 10.03.2010 16:56:53) | |
---|
markkuliini: Ei olla lähelläkään 100% koneiden osuudessa. Esim. sorvaus (jossa siis symbaalin paksuus määrittyy) on ihan käsityötä. Kone pyörittää symbaalia, johon kaveri sorvilla sitten nojailee. :) Eroja on yksilöiden välillä, ja mun korvaan paljon. Eräs hyvinkin tuttu ja luottomyyjä mulle asiasta kertoi A Customien osalta. Ja olin kyllä itekin siinä luulossa, että sorvit ohjelmoidaan tekemään haluttua paksuutta ja valosilmän tms. avulla laite osaa lopettaa höyläämisen. Mutta hyvä tietää jos oon elänyt valheessa.. :) Onkohan sorvaaminen joka valmistajalla tuollalailla manuaalista? Takominen A Custom/Avedis/AA/AAX -linjalla on kai kuitenkin koneen tekemää? Taitaa olla noilla "perinteisemmilläkin" malleilla muutamaa poikkeusta lukuunottamatta... Ja siis, eroja on. Ei siinä mitään. Sabianilla niitä on mun mielestä vielä enemmän kuin siplianilla. Mutta silti uskallan vähän raa'asti yleistäen sanoa, että tietyillä malleilla heitot on aika vähässä. :) Ja tämä keskusteluhan kuuluis tuonne kama-puolelle, mutta kuitenkin. Rumpupläjäykseen liittyen..! EDIT:Foorumin omalla käsityönopettajalla on varmaan faktaa aiheesta myös. ;) Rough'n tough. Tä? |
markkuliini 10.03.2010 16:58:33 | |
---|
Kailis: Tää oli mulle uusi tieto. Thnx. http://www.youtube.com/watch?v=zyynDsMhb7gTossa näkyy hyvin kohdassa 2:35 -> miten Zildjian sorvataan. Varmaan halvemmissa malleissa käytetään koneita enemmän. Mutta tuossa ainoa apuväline on sorville tehty teline, jonka tuella osa sorvauksesta tehdään. Loppu sorvauksesta tehdään täysin käsivaralta. Hurjan näköistä hommaa. 5 vuoden koulutus vaaditaan tuohon kuulemma. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
markkuliini 10.03.2010 17:03:26 | |
---|
JGroover: Eräs hyvinkin tuttu ja luottomyyjä mulle asiasta kertoi A Customien osalta. Ja olin kyllä itekin siinä luulossa, että sorvit ohjelmoidaan tekemään haluttua paksuutta ja valosilmän tms. avulla laite osaa lopettaa höyläämisen. Mutta hyvä tietää jos oon elänyt valheessa.. :) Enhän ole toki käynyt tehtaalla todentamassa asiaa, mun tieto on ihan nettivideoiden ja kirjojen jne varassa. Mutta yleensä noissa sorvauskohdissa aina mainitaan, että tää on liian herkkää hommaa koneille, ja että käsin tulee parempaa jälkeä. Musaliikeiden myyjät on toki ihmisiä nekin. Aika paljon olen saanut heiltä oikeaa tietoa, ja aika paljon väärääkin. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
wardog 10.03.2010 17:28:55 (muokattu 10.03.2010 17:29:08) | |
---|
|
Eukka 10.03.2010 17:56:27 | |
---|
Akatax for you! |