Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 593 94 95 96 97122 123 124 125 126
Janie Jones
07.03.2010 15:54:13

JPQ: Juno Geetä usbin kautta nyt katselen jos sais toimiin... en keksinyt miten menee mtuta esin sain jotenkin toimimaan kun kytkin sen uusiksi mac mini koneeseeni. ei voi tajuta ja juno geestä en tiedä voiko sitä kontrollerina edes käyttää usb puolen miditse pitää selvitellä ainakin päivitykset onnistui pceellä joten usb liitäntä toimii....

Mulla on Juno-D kontrollerina MBox2:n kautta. Eiköhän se usbinkin kautta onnistuisi.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
07.03.2010 16:29:43

Janie Jones: Se riippuu minne se on asentanut itsensä. Kansioista Applications (Ohjelmat) ja Library (Kirjasto) > Application Support löytynee, jälkimmäisen tapauksessa joko suoraan Mac hd:n alta tai sitten user-puolelta (käyttäjänimesi alta). Heität ne sieltä roskiin ja tyhjennät roskiksen.

jaaha noin mukavasti kuten oletinkin mutta täytyy kysyä ettei sössi mitään...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
07.03.2010 16:31:05

Janie Jones: Mulla on Juno-D kontrollerina MBox2:n kautta. Eiköhän se usbinkin kautta onnistuisi.

luulisi pitää selvitellä juttua kun saa taas energiaa ja aikaakin kun pitää mennä tiistaina lääkäriin tai no sairaanhoitajalle (tikkien poistoon). ja pitää tehdä vähän hommiakni jotta saan pian Logicia ja sun muuta perus tarvetta toisekseen äänikorttia jos musa jutuista puhutaan.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
07.03.2010 16:37:01 (muokattu 07.03.2010 16:37:13)

JPQ: jaaha noin mukavasti kuten oletinkin mutta täytyy kysyä ettei sössi mitään...

Jos haluaa minimoida sössimismahdollisuuden, niin aina Time Machine -kopio ulkoiselle TM-taltiolle ennen roskiksen tyhjentämistä. Tällöin roskiksen kamat voi tarvittaessa kaivaa esiin myös tyhjentämisen jälkeen.

ps. Itse käytän Time Machinea nimenomaan manuaalisesti, sillä raskaiden musahommien kanssa saattaa olla vähän hankalaa, jos se on koko ajan päällä.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
07.03.2010 17:00:42

Janie Jones: Jos haluaa minimoida sössimismahdollisuuden, niin aina Time Machine -kopio ulkoiselle TM-taltiolle ennen roskiksen tyhjentämistä. Tällöin roskiksen kamat voi tarvittaessa kaivaa esiin myös tyhjentämisen jälkeen.

ps. Itse käytän Time Machinea nimenomaan manuaalisesti, sillä raskaiden musahommien kanssa saattaa olla vähän hankalaa, jos se on koko ajan päällä.

Minäkin varmaan käytän ja sitten myös raskaat video jne hommat. Muutenkin en ihan luota automaatioon en edes koneessa josta pidän eniten ja vaikka mäkki väen ketju on niin se ei ihan täysin ole tämä mäkki no eräitä vanhoja softia jolle ei ole korviketta kaipaan ja sitä että eräitä jo tällä muutaman kerran esiintyneittä hämäriä kaatumisia ei olisi... no kaiken kaikkiaan aika tasoissa tuon vanhimman tietokoneeni (amiga jossa Motorlan 68060/50mhz jne) kanssa pceehen tässä eniten hermot menneet. eikä ole tullut yhtään juttua jota oikeasti pceeltä kaipaisin paitsi just nyt ei ole mäkille vielä kunnon midi softaa niin sitä mutta se ei ole mäkin vika ettei ole vaan oman talous tilanteeni...
Janie Jones
07.03.2010 17:54:59

Jos sä jotain Windows-softia kaipaat niin ehkä bootcampilla onnistuu niidenkin käyttö. Sikäli kuin ne on aivan korvaamattomia.
JPQ
07.03.2010 18:16:22 (muokattu 07.03.2010 18:18:20)

Janie Jones: Jos sä jotain Windows-softia kaipaat niin ehkä bootcampilla onnistuu niidenkin käyttö. Sikäli kuin ne on aivan korvaamattomia.

No en todellakaan AmigaOS 3.9 softia ja voin ajaa niitä aidolla raudalla joten ei ole ongelmaa PCeeltä vain sonaria sitäkin vain siksi ettei vielä ole Logicia (myös yhtä Sonarin plugaria mutta tiedän että hommaan on ilmeisesti minunkin makuuni parempiakin eli rummut) :) ja WIndowsia en asenna varmaan enhään koskaan mihinkään meni hermot just windowsin ei niinkään pchen ja sen softiin vaan nimenomaan käyttöjärjestelmään joka tunnetusti se jos se on pielessä muulla ei minulle ole väliä. vähän kuin henkinen puoli jos ihmisessä pielessä niin ei ole väliä onko hyvän näköinen taitava käsistään tai jotain...
efunkelist
07.03.2010 18:28:27

Ah, amiga, tuo mäkkärin serkku. Mun maailmani nyrjähti kun commodore konkahti. Amigan ja protrackerin avulla mä tein jotain pari sataa biisiä. Kun tuli pakkovaihto pc:n puolelle on biisejä tullu paljon vähemmän tehtyä kun koneen kanssa joutuu niin paljon säätämäään että inspiraatio kuolee.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
JPQ
07.03.2010 18:36:41

efunkelist: Ah, amiga, tuo mäkkärin serkku. Mun maailmani nyrjähti kun commodore konkahti. Amigan ja protrackerin avulla mä tein jotain pari sataa biisiä. Kun tuli pakkovaihto pc:n puolelle on biisejä tullu paljon vähemmän tehtyä kun koneen kanssa joutuu niin paljon säätämäään että inspiraatio kuolee.

joo serkku sikäli että joskus oli monellakin tunnetulla luovassa käytössä Frank Zappa näin musan alalta ja Nasa vielä vähän aikaa sitten telemetria (3 ulotteisten pisteiden etäisyys laskenta kait) miehittämöttömille raketeille ja ties mitä muuta jopa noin kahden kotimaisen elokuvan ääniraita.(äänikortilla jonkakaltaisen muuten omsitan). Itselläni edelleen samoista syistä miksi kitaristeilla niitä putkivahvistimia,Fenderin sähkökitaroita ja jollain Hammond B3,ja Minimoogeja jotain samaa jos ette ymmärrä ette tunne oikeasti mitään rinnastuksessa mainituista. PC oli vaan eka kone jolla sain midi sekvenserin josta puuttuu Amigan vastaavien puolmat (midi kontrolleri tuki aika kökkö amigan softilla nykyisin lienee yksi ok mutta mutta pääongelma on siinäkin plugari tuen puute itselleni siis). AmigaOsista jotain mäkiin otettu tosin myös toisinpäin. ja Commodoren konkurssi vieläkin kaivertaa varsinkin kun sen jälkeiset omistajat vähän sitä sun sattuu.
ja nyt tuntee olonsa kotoisaksi Amigistina kun mäkissäkin ihan oikea kunnon komentorivi. (dos kehote ala windows xp pro täysin lelu sydeemi)
lammas99
08.03.2010 09:16:34

Onko kellään kokemusta kun mun Presonus Fp10 vaatii Firewire 400 ja uusissa iMaceissa on vain firewire 800.... Riittääkö pelkästään sellainen 400-800 muunninpiuha siihen välille?

Saako iMaciin erikseen (FP10 yhteensopivaa) firewire 400 korttia?

Olen ostamassa kotistudioon imacia ja olen ihan noviisi macin suhteen, kiitos jo etukäteen avusta!
Pylkkänen
08.03.2010 12:01:54
Kyllä sen pitäis riittää. Tuo väylä on täysin yhteensopiva taaksepäin FW-400 kanssa.
Viikset miehen tekee!
JPQ
08.03.2010 13:32:58 (muokattu 08.03.2010 13:35:24)

Voisiko joku sanoa miten noiden Logicin synien soundi suhteutuu Arturioihin ? korkeat yläsävel rikkaat äänet ei tunnu Arturialla olevan kovin kivoja... ps. en silti kumoa väitetettäni että mukana ei olisi hyviä soundeja jopa sellaisia jossa tuollainen diskantti soundi toimii hyvin...
WanhaWetäjä
08.03.2010 23:11:47

No ni! Lumileo tuli vihdoin hommattua MacBookProhon, aikamoinen rumba päivityksineen kaikkineen, mutta mac-tyyliin helppoa. Tarkempi testaus jää tuonnemmaksi.

Ihmeellisiä juttuja ilmeni sen sijaan G5 koneen tiimoilta ; joku päivä sitten hommasin Samsonin DI-boxin, Logicin skittaplugari alkoi pelittään ok ADA 8000 kautta, MUTTA...
kun tänään hommasin uuden, lyhyemmän piuhan kitaraan, lyhyen mikinpiuhan Samsonin ja Behkun väliin niin loputkin häiriöt hävisivät! Eikä siinä vielä kaikki ; mulla on ollut koko ajan ongelmia Main Stagen softasynien kaa, äänet jäävät soimaan joskus, ei voi soittaa layer-saundeja lainkaan MUTTA..
hommasin E-MUN midi>USB-adapterin, ja toimii!! Myös Logicissa oli tätä pulmaa vaan ei enää!
Aiemmin midi meni normi letkuja pitkin äänikortille eli lienee wanhat midipiuhat rikki!

Tarinan opetus : piuhoissa ja PIUHOISSA on eroja ja kandee sillon tällön tarkistaa/ vaihtaa ihan peruspiuhatkin, voi yllättyä positiivisesti :-)
JPQ
09.03.2010 09:02:14 (muokattu 09.03.2010 09:14:49)

WanhaWetäjä: No ni! Lumileo tuli vihdoin hommattua MacBookProhon, aikamoinen rumba päivityksineen kaikkineen, mutta mac-tyyliin helppoa. Tarkempi testaus jää tuonnemmaksi.

Ihmeellisiä juttuja ilmeni sen sijaan G5 koneen tiimoilta ; joku päivä sitten hommasin Samsonin DI-boxin, Logicin skittaplugari alkoi pelittään ok ADA 8000 kautta, MUTTA...
kun tänään hommasin uuden, lyhyemmän piuhan kitaraan, lyhyen mikinpiuhan Samsonin ja Behkun väliin niin loputkin häiriöt hävisivät! Eikä siinä vielä kaikki ; mulla on ollut koko ajan ongelmia Main Stagen softasynien kaa, äänet jäävät soimaan joskus, ei voi soittaa layer-saundeja lainkaan MUTTA..
hommasin E-MUN midi>USB-adapterin, ja toimii!! Myös Logicissa oli tätä pulmaa vaan ei enää!
Aiemmin midi meni normi letkuja pitkin äänikortille eli lienee wanhat midipiuhat rikki!

Tarinan opetus : piuhoissa ja PIUHOISSA on eroja ja kandee sillon tällön tarkistaa/ vaihtaa ihan peruspiuhatkin, voi yllättyä positiivisesti :-)

Lisäksi E-mu 0404 pci kortti joka mulla pceellä vielä kiinni (niin kauan kun pceetä käytän tavaran siirtoon) sen midi interface on vaan parempi kuin tuo esi rom i/o usb kalikka jonka ostin eli korg tr-rackin editori vielä ongelmallisempi tuossa (muttei muussa teestattussa) käytössä kuin Emu. joten se voi olla tuossakin. mutta oli mulla asiaakin en saa juno geellä soitettua (näkyy audio & midi laitteissa) Arturian Minimoog Veetä (demoversio) mutta Jupiter 8V menee (demoversio). en löydä edes ohjelmasta itsestään mitään midi säätöjä.
ps. johdoista suosittelen vaikka itse sanonkin (muutamia yli pitkiä kun en ole kolvaus taitoinen tai varsinkaan johdon kuorimis taitoinen on käytössäni) välttämätään pitkiä johtoja jos mahdollista.
steelduck
09.03.2010 22:08:14

Mikä on siisti ja pienellä hellasäröllä varustettu tapa liittää kitara macciin ja mitä softaa suosittelette kotitreenailuun.

Pojalla on JamVox huoneessa ja sillä tulee paljon soitettua, mutta kohloa kaiutinmöhkälettä ei viitsi tuoda olohuoneeseen missä iMac luuraa.
JPQ
09.03.2010 22:22:05 (muokattu 09.03.2010 22:22:24)

steelduck: Mikä on siisti ja pienellä hellasäröllä varustettu tapa liittää kitara macciin ja mitä softaa suosittelette kotitreenailuun.

Pojalla on JamVox huoneessa ja sillä tulee paljon soitettua, mutta kohloa kaiutinmöhkälettä ei viitsi tuoda olohuoneeseen missä iMac luuraa.

Ei omaa kokemusta mutta tämmöiseen olen törmänny:
http://www.ikmultimedia.com/stealthplug/features/
ps. jos hellasärö nousee tuostakin niin sitten jossain pahasti vikaa.
JPQ
12.03.2010 12:35:06

Vähentääkö nuo ulkoiset äänikortit prossukuormaa ? verrattuna Mac Minin sisäisiin ääniin. Mietin vaan kun yleensä pceiden sisäiset rutisee jne herkästi ja tulee isot latenssit. Eli mitens on.
Harrastelija
12.03.2010 14:57:41
JPQ: Vähentääkö nuo ulkoiset äänikortit prossukuormaa ? verrattuna Mac Minin sisäisiin ääniin. Mietin vaan kun yleensä pceiden sisäiset rutisee jne herkästi ja tulee isot latenssit. Eli mitens on.

Ei vähennä ellei niissä itsessään ole efektejä ja niitten hallintaan omaa prosessoria.

Ne vaan käsittelevät äänen ja koneen oma prossu käsittelee datan.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
JPQ
12.03.2010 15:44:44

Harrastelija: Ei vähennä ellei niissä itsessään ole efektejä ja niitten hallintaan omaa prosessoria.

Ne vaan käsittelevät äänen ja koneen oma prossu käsittelee datan.

Harrastelija

mietinkin ajurien osuutta muutenhan tokikaan ei vaikuta. Tosin mac minillä ei ole softasynat rutisseet kuten pceellä integroidulla harvinaisen helposti kävi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)