Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Signaali kahteen vahvistimeen?
1
FreshPots
06.03.2010 18:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Minulla on kaksi vahvistinta ja haluaisin haaroittaa signaalin eri vahvistimiin toisen puhtaana ja toisen efektien läpi.Tiedän että siihen on olemassa pedaaleja mutta ne maksavat aika paljon (esim. Lehle, Voodoo lab).Tuo Bossin ls-2 voisi olla aika näppärä.Onko kellään kokemuksia kyseisestä pedaalista? Jos tuollaisen voi itse rakentaa helposti niin kertokaahan.Muitakin niksejä voi kertoa.
 
joomake
06.03.2010 18:30:52 (muokattu 06.03.2010 18:31:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopivalla adapterilla onnistuu. Ei maksakaan kuin muutaman euron. Eli adapteri kiinni kitaraan ja siitä piuhat vahvareihin. Soundi ei välttämättä ole paras mahdollinen tällä systeemillä...
 
gemisti
06.03.2010 18:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Moi! Minulla on kaksi vahvistinta ja haluaisin haaroittaa signaalin eri vahvistimiin toisen puhtaana ja toisen efektien läpi.Tiedän että siihen on olemassa pedaaleja mutta ne maksavat aika paljon (esim. Lehle, Voodoo lab).Tuo Bossin ls-2 voisi olla aika näppärä.Onko kellään kokemuksia kyseisestä pedaalista? Jos tuollaisen voi itse rakentaa helposti niin kertokaahan.Muitakin niksejä voi kertoa.
 
Tällainen rakennettiin basistille signaalia jakamaan. Niin että toinen virittimeen ja toinen jatkaa matkaa.
 
http://www.muzique.com/lab/splitter.htm
 
Tuosta saattaa vaan tulla kahden vahvarin kanssa hieman huminaa, kannattaa etsiä R.G Keenin Hum-Free AB-boxin piirukset. (tähän hätään ei ainakaan Geofexin sivuilta löytynyt kuin kuollut linkki)
 
she sounds like a bag of cats
aristoteles666
06.03.2010 20:17:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

osta joku halpa chorus, delay tms, jossa on kaksi lähtöä, melkein kaikissa on ja jaat sen siitä, ei sun edes tarvitse käyttää sitä pedaalia jos et halua.
 
Tuomoo
06.03.2010 22:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justiin itekin asiaa kyselin, ja tällasta ehdoteltiin.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=4o1cs9nl6vu37rcse69gcaen22
 
Elikkä jos kolvi pysyy kädessä ja omistat mitään intoa rakentaa itse, niin halvalla pääset.
 
Lopussa siitos seisoo.
KimmoH
07.03.2010 11:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: Justiin itekin asiaa kyselin, ja tällasta ehdoteltiin.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=4o1cs9nl6vu37rcse69gcaen22
 
Elikkä jos kolvi pysyy kädessä ja omistat mitään intoa rakentaa itse, niin halvalla pääset.

 
Tuo on hyvä boxi, just perjantaina yhden niputin omaan pedalboardiini, toinen vahvari puhtaille ja toinen säröille.
 
Jaava
07.03.2010 19:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on uraltonen A/B/Y versio. Se on ainakin loistava. Jos pysyy kolvi kdessä niin hintaakaan ei ollut kuin jotain 30e muistaakseni.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Tuomoo
07.03.2010 20:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Mulla on uraltonen A/B/Y versio. Se on ainakin loistava. Jos pysyy kolvi kdessä niin hintaakaan ei ollut kuin jotain 30e muistaakseni.
 
Miten tämä A/B/Y eroaa A/B:stä? Itselle jäänyt kyllä vähän epäselväksi. Saako tuolla A/B/Y-versiolla molemmista vahvistimista ääntä ulos yhtä aikaa?
 
Lopussa siitos seisoo.
WinterMad
07.03.2010 21:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: Miten tämä A/B/Y eroaa A/B:stä? Itselle jäänyt kyllä vähän epäselväksi. Saako tuolla A/B/Y-versiolla molemmista vahvistimista ääntä ulos yhtä aikaa?
 
Näin juuri. Valinnat on siis jompi kumpi, tai molemmat.
 
T-Stag
07.03.2010 23:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä simppeli ja idioottivarma ratkaisu:
 
http://www.thomann.de/fi/palmer_ybox_guitar_splitter.htm
 
Eristetyt ja bufferoidut ulostulot, ei signaalihävikkiä eikä maaongelmia. Kokeiltu on. Samalta merkiltä löytyy myös pedaalimallia jos haluaa satsata hieman enemmän...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «