Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulu+sähkökitara=epävireisyys
1
jamata
06.03.2010 20:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis niinkuin otsikostakin voi päätellä on ongelmia laulun vireessä pysymisessä heti kun sähkökitara soi taustalla. Eli bändiimme kuuluu koskettimet, basso, kitara ja rummut ja minä siis laulan enkä soita mitään. Kitaristimme soittaa useassa kappaleessa akustisella mikitetyllä kitaralla eikä laulun vireessä silloin ole ongelmia, mutta heti kun akustinen vaihtuu sähkökitaraan laulu menee ylävireiseksi ja laulaminen on täyttä tuskaa. Useasti sähkökitaran ääni sotkeutuu kosketinsoittimen ääneen ja niistä tulee yhdessä "puuroa". Kitaristi ei soita vääriä ääniä eli se ei ole syy ja minulla on monitorit josta kuulen laulun. Kuulen heti kun laulu on epävireistä, mutta keinoja asian korjaamiseksi siinä hetkessä minulla ei ole. Ääni ikäänkuin karkaa kitaran mukana jonnekkin minne sen ei todellakaan pitäisi mennä. Ongelma on lannistava ja vie ilon koko touhusta, kun ymmärrystä miten asian saisi korjattua ei ole. Neuvokaa siis tyhmää, mikä avuksi?!
 
penne2
07.03.2010 00:56:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puhtaalle äänelle itsekin löydän aina melodian kuin itsestää,särön kans ei juurikaan erilaista,,varmaan johtuu siitä ettäolen kitaristi niin silloin tietää paremmin missä mennään.mä neuvoisin ettäå harjoittelet ne biisit kotona esim. akustisella kitaralla itse säestäen ja jatkat samalla menolla treeneissä,ei sen vireen pitäis särön kans muutttua mihinkää särön kans,,,,paitsi mulla oli kerran williamssin kosketin jossa viritys oli jollain avaruus taajudella;)
 
penne2
07.03.2010 00:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sorry virheet,,,treeneis käytiin ja siihen kuuluu olennaisena osana?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «