Aihe: Terminator 5
1 2 3
Meadow
06.03.2010 18:36:45
All Reggae: Onko mulla tutka rikki vai mitä, mutta eikös tämä ole ihan yleinen mielipide?

Hyviä arvostelujahan tuo on kriitikoilta kerännyt ja muistaakseni leffa otettiin aikanaan hyvin vastaan. En sitten tiedä nykytilanteesta.
Rhapa
06.03.2010 18:39:07
Meadow: En voi kyllä sanoa olevani samaa mieltä. Kakkosessa on samaa synkkää, apokalyptista tunnelmaa kuin ykkösessä, vaikkakin vähän eri puitteissa. Toimintakohtaukset ovat kyllä helvetin näyttäviä ja selkeästi pääosassa, mutta leffassa on myös hienoja, rauhallisempia kohtauksia, esim. kun Skynetin kehittäjä tajuaa, millaista tuhoa hänen luomuksensa tulee aiheuttamaan. Linda Hamiltonin roolisuoritusta ei voi myöskään jättää mainitsematta.

Kolmosessa joku John Connoriksi itseään kutsuva nyhverö ja Claire Danes juoksentelevat kirkkaassa päivänvalossa karkuun nörttipoikien märäksi unelta luodulta terminaattorilta, mukanaan hulvattoman hauskoja tilanteita aiheuttava Schwarzenegger. Kakkososan huumorivivahteet ovat kolmosessa lähinnä pääosassa, ja välillä tuntuu kuin katsoisi jotain Terminator-parodiaa. Tiedän kyllä olevani vähemmistöä mielipiteeni kanssa, mutta T3 on minusta aivan paska ja väkisinväännetty tekele.

Allekirjoitan tämän. Olen täysin samaa mieltä.

Haluaisin vielä korostaa Terminator 2:n loistoa. Se on yksi kaikkien aikojen parhaista jatko-osista. Se myös lukeutuu kaikkien aikojen lemparileffoihini. Se kolahti todella kovaa 10-vuotiaalle skidille ja säilyy ikuisesti muistoissani lapsuuteni parhaimpana leffana.

3 oli tosiaan hirveä pökäle. En edes halua ruotia tuota sontaa tuon enempää. Paska.

4:ssa mentiin oikeaan suuntaan mutta jotain uupui. Silti ihan ok leffa.
gigity gigity
bedlam
06.03.2010 18:40:46 (muokattu 06.03.2010 18:52:20)

All Reggae: Onko mulla tutka rikki vai mitä, mutta eikös tämä ole ihan yleinen mielipide?

Kyllähän tuo T3 melko tiukoiltakin kriitikoilta sai ilmestyessään neljää tähteä viidestä.

Rhapa: Haluaisin vielä korostaa Terminator 2:n loistoa. Se on yksi kaikkien aikojen parhaista jatko-osista. Se myös lukeutuu kaikkien aikojen lemparileffoihini. Se kolahti todella kovaa 10-vuotiaalle skidille ja säilyy ikuisesti muistoissani lapsuuteni parhaimpana leffana.

Mutta olitko nähnyt ykköstä ennen tuota kakkosta?
All Reggae
06.03.2010 19:42:34

bedlam: Kyllähän tuo T3 melko tiukoiltakin kriitikoilta sai ilmestyessään neljää tähteä viidestä.

No samahan se on mitä se kriitikoilta saa, mutta jotenki oli sellaisia muistikuvia että Termisfanit ois vähäsen nyrpistelly tälle. Tiijjä sitten.
Rhapa
06.03.2010 20:01:24
bedlam: Mutta olitko nähnyt ykköstä ennen tuota kakkosta?

Kyllähän se oli katsottu. Ei kolahtanut meikäläiselle jostain syystä niin kovaa mitä tuo jatko-osa. Kyllä sitä ykköstä näin vanhemmalla iällä on tullut katsottua vähän eri silmin ja onhan siinä hiukan eri fiilis mitä tuossa 2:ssa. Ehkä tuossa 2:ssa on hienoa se, että ensimmäistä ei ole lähdetty apinoimaan vaan siitä on poimittu paljon hyvää ja luotu jotain uutta. Enemmän se on "lastenleffa" mutta eipä tuo ole koskaan oikein häirinnyt erityisemmin. Klassikkoja molemmat.
gigity gigity
BMF
06.03.2010 21:44:45 (muokattu 06.03.2010 21:45:08)
bedlam: Jees. No mutta tosiaan toisaalta ymmärtää, että alle 10-vuotiaaseen ei alkuperäinen Terminator niin hyvin kolahda kuin kakkososa.

Taitaa muuten olla melko yleistä, että Terska-kakkosta ylistävät tykkäävät myös Aliensista enemmän kuin ykkösestä. Kummassakin tapauksessa Cameron on jatkanut synkähköä kauhuleffaa melko suoraviivaisella äksönpläjäyksellä.

Paitsi Terminator on hänen oma luomuksensa, toisin kuin Alien.
Teijo K.
06.03.2010 23:54:19

Itse olen aina ihmetellyt tuota T2 diggailua. Minulle se on edustanut lähinnä hyvän ykkösosan raiskausta missä kaikki se synkkä fiilis mitä ykkösessä on, unohdetaan kokonaan ja lillitään pahimmassa mahdollisessa kasariaikojen pastellimaailmassa. Melkeimpä tykkäsin kolmosesta enemmän kuin kakkosesta. Ehkä siksi, että kakkoselta tavallaan odotin jotain, mutta kolmoselta en juuri mitään. Eli ei tarvinnut pettyä.
bedlam
07.03.2010 00:49:42 (muokattu 07.03.2010 00:50:35)

BMF: Paitsi Terminator on hänen oma luomuksensa, toisin kuin Alien.

Kyllä kai minä nyt sen tiedän.
Incarnation
07.03.2010 19:06:57
Teijo K.: Itse olen aina ihmetellyt tuota T2 diggailua. Minulle se on edustanut lähinnä hyvän ykkösosan raiskausta missä kaikki se synkkä fiilis mitä ykkösessä on, unohdetaan kokonaan ja lillitään pahimmassa mahdollisessa kasariaikojen pastellimaailmassa. Melkeimpä tykkäsin kolmosesta enemmän kuin kakkosesta. Ehkä siksi, että kakkoselta tavallaan odotin jotain, mutta kolmoselta en juuri mitään. Eli ei tarvinnut pettyä.

Tämä ei mene läpi edes huumorina.
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
JC
07.03.2010 19:13:21
Teijo K.: Itse olen aina ihmetellyt tuota T2 diggailua.

Itse en ihmettele, sillä kyseeessä on koko perheen viihde-elokuva, jossa alkuperäisen Terminator-elokuvan maailma on täysin vesitetty. Homma alkoi mennä toisen osan kohdalla pieleen jo sillä hetkellä, kun Arskasta päätettiin tehdä hyvistermari. Ei enää viattomien naisten selkään ampumisia. "He'll live", my ass.
Teijo K.
07.03.2010 19:39:46

Incarnation: Tämä ei mene läpi edes huumorina.

No eipä se huumoria ollutkaan, vaan mielipide.
Rhapa
07.03.2010 20:44:16
JC: Itse en ihmettele, sillä kyseeessä on koko perheen viihde-elokuva, jossa alkuperäisen Terminator-elokuvan maailma on täysin vesitetty. Homma alkoi mennä toisen osan kohdalla pieleen jo sillä hetkellä, kun Arskasta päätettiin tehdä hyvistermari. Ei enää viattomien naisten selkään ampumisia. "He'll live", my ass.

Vaikka itsekin tituleerasin tuota leffaa "lastenleffaksi" ykkösen rinnalla, niin ei se todellakaan mikään koko perheen viihde-elokuva ole. K-16 leima ei tullut turhasta. Onhan tuossa todella painostavia kohtauksia ja väkivaltaakin riittää.

Terminator ykkönen vain nojaa enemmän kauhun/jännityksen puoleen, kun taas jatko-osa on suorempi actionpläjäys.
gigity gigity
bedlam
08.03.2010 09:14:38 (muokattu 08.03.2010 09:16:11)

Incarnation: Tämä ei mene läpi edes huumorina.

Teijo K.: No eipä se huumoria ollutkaan, vaan mielipide.

Itse kyllä ymmärrän, mitä Teijo tarkoittaa, vaikken aivan kyllä noin rajusti itse suhtaudukaan. Jos olisin nähnyt T2:n ensimmäisenä Terska-leffoista, pitäisin siitä varmasti vieläkin enemmän, mutta ykkösosan jälkeen se jäi hieman laimeaksi.

Cameronin True Lies-leffasta tykkään taas kovasti, vaikka se onkin ihan puhdasta äksönhömppää. Mutta kun siihen ei tarvi yrittääkään suhtautua mitenkään muuten. Aliens ja T2 ovat vaikeampia tapauksia, niillä kun on painolastina se vakava ykkösosa, joka on sitten jatko-osassa kuorrutettu sillä samalla hömpällä.
Teijo K.
08.03.2010 10:55:11

bedlam: Itse kyllä ymmärrän, mitä Teijo tarkoittaa, vaikken aivan kyllä noin rajusti itse suhtaudukaan. Jos olisin nähnyt T2:n ensimmäisenä Terska-leffoista, pitäisin siitä varmasti vieläkin enemmän, mutta ykkösosan jälkeen se jäi hieman laimeaksi.

Cameronin True Lies-leffasta tykkään taas kovasti, vaikka se onkin ihan puhdasta äksönhömppää. Mutta kun siihen ei tarvi yrittääkään suhtautua mitenkään muuten. Aliens ja T2 ovat vaikeampia tapauksia, niillä kun on painolastina se vakava ykkösosa, joka on sitten jatko-osassa kuorrutettu sillä samalla hömpällä.

Mulla vaikuttaa kyllä ihan taatusti se, että toi ykkönen tuli katsottua parhaassa mopopoikaiässä puoliksi salaa VHS -kasetilta, ja se teki silloin lähtemättömän vaikutuksen. Jopa se lopun kohtaus missä Terminator -luuranko heiluu nykien eteenpäin. Se kohtaus on kyllä teknisesti ottaen muuttunut melko puolalaiseksi halpiskopioksi.

Kun T2 ilmestyi, olinkin parikymppinen ja se oli jo odotettu leffa siinä missä T1 oli täysi yllätys. Internettiä ei vielä ollut käytössä, joten lehdistä etsittiin satunnaisia juttuja. Odotukset oli kovat, liian kovat sanoisin. T2 oli kauhea pettymys. Kun alkoivat puuhaamaan kolmosta, en enää odottanut siltä mitään. Ja kun mitään ei odota niin aika vähällä tulee tyytyväiseksi.

Aliensin kanssa muuten sama homma. Ykkösosa oli niin vahva että se pilasi tavallaan sen kakkosen multa kun odotukset oli ihan jotain muuta kuin se elokuva sitten.
itsy
08.03.2010 20:34:31
bedlam:Cameronin True Lies-leffasta tykkään taas kovasti, vaikka se onkin ihan puhdasta äksönhömppää. Mutta kun siihen ei tarvi yrittääkään suhtautua mitenkään muuten.

True Lies on lajityypissään erittäin toimiva teos, ihmeesti jää aina kaikkien muiden agenttihömppien varjoon ja Cameronin parhaista puhuttaessa. Taidearvo tietty on mitä on mutta silti.
Angra Mainyu
30.09.2015 12:33:32
Katoin eilen tämän genisyssin.

Ehkä lapset tykkää tästä niille varmaan 5/5 leffa, mut aikuiseen makuun 1/5

todella huono.
varpio
30.09.2015 15:40:57
Angra Mainyu: Katoin eilen tämän genisyssin.

Ehkä lapset tykkää tästä niille varmaan 5/5 leffa, mut aikuiseen makuun 1/5

todella huono.

Oli se ihan hyvä.
BMF
01.10.2015 00:29:45
Trailereiden perusteella en tästä ala ainakaan maksamaan.
Beat your dick like it owes you money.
Muovinen
01.10.2015 12:44:33

Kyllä mullekin T2 on se kovin tästä sarjasta, vaikka kahta viimeisintä en ole kyllä nähnytkään. Siinä on hyvä balanssi äksönin, angstin ja lastenelokuvan välillä.

En tiennytkään että kriitikot on tykänny kolmosesta, enkä ymmärrä että miten helevetissä se on saanu joltain 4 tähteä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)