Aki 03.03.2010 21:50:08 | |
---|
Janie Jones: Uskoakseni Applen au:t toimivat vain Applen omissa softissa. AU:t toimii Applen tietokoneissa siinä missä VST:t toimii muissa kuin Steinbergin softissa. Pikainen listaus AU:ta tukevista äänisoftista (ei-Apple): Reaper Ardour Digital Performer Ableton Live "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
JPQ 03.03.2010 22:33:28 | |
---|
Aki: AU:t toimii Applen tietokoneissa siinä missä VST:t toimii muissa kuin Steinbergin softissa. Pikainen listaus AU:ta tukevista äänisoftista (ei-Apple): Reaper Ardour Digital Performer Ableton Live Tässä ehkä viittattiin uskoisn siihen että Steinbergin Cubasen plugarit ei pceellä toimineet Cubasessa enkä tarkoita VSTeitä vaan Steinbergin VST plugareita pieni ero. valittivat ettei host ole Cubase tms. ps. cubase eikö se tue audiounitteja? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
WanhaWetäjä 03.03.2010 23:11:06 | |
---|
dyydfromhell: Saako softat noin vain koneelta toiselle jos vaihtaa konetta. Miten rekisteröinnin kanssa ja muut jutut? No mulla on LogicStudio kaikissa himan kolmessa Macissa, tosin toimii vain yhessä kerrallaan jos on verkkopiuhat kiinni, näin kaikissa Applen softissa, sanoivat huollossa, ja taitaa olla myös esim Photoshopeissa sama juttu ;-) Kun hommasin kannettavan, laitoin koneet Firewirella yhteen, koko roska, ohjelmat, tiedostot, asetukset, käyttäjätilit, sähköpostit...siis todellakin kaikki sai siirettyä Macin siirtymisapurin avulla, sehän tekee täyden kloonin koneesta jos niin haluaa. Ainakin Logic ja Mainstage päivittyvät normaalisti, esim Toast ei, eli se kyllä siirtyi mutta ei suostu enää toista kertaa päivittyyn. Softat on rekistöroity mun nimiin, kanettavassa tuli alkuun kyselyjä ainakin Logic Studion rekistöröinnistä, mutta ei enää aikoihin. |
Janie Jones 03.03.2010 23:16:42 (muokattu 03.03.2010 23:21:32) | |
---|
Aki: AU:t toimii Applen tietokoneissa siinä missä VST:t toimii muissa kuin Steinbergin softissa. Pikainen listaus AU:ta tukevista äänisoftista (ei-Apple): Reaper Ardour Digital Performer Ableton Live Minähän tarkoitin otaksumallani tietenkin sitä, että Applen softien au:t toiminevat vain Applen softissa (kysymys oli, että toimivatko Reaperissa Garagebandin soittimet). Eli esim. Logicin equt toiminevat vain Logicissa sekä Waveburnerissa, Garagebandin instrumentit GB:n lisäksi Logicissa (Logicin eivät kuitenkaan toimi GB:ssa). Mutta ne eivät toimi esim. Reaperissa. Eiväthän? Itse formaatti on eri asia toki, eli yleensä ottaen au toimii niissä softissa jotka tukevat au:ta. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
JPQ 04.03.2010 00:39:54 | |
---|
Janie Jones: Minähän tarkoitin otaksumallani tietenkin sitä, että Applen softien au:t toiminevat vain Applen softissa (kysymys oli, että toimivatko Reaperissa Garagebandin soittimet). Eli esim. Logicin equt toiminevat vain Logicissa sekä Waveburnerissa, Garagebandin instrumentit GB:n lisäksi Logicissa (Logicin eivät kuitenkaan toimi GB:ssa). Mutta ne eivät toimi esim. Reaperissa. Eiväthän? Itse formaatti on eri asia toki, eli yleensä ottaen au toimii niissä softissa jotka tukevat au:ta. Tätä minäkin oletin sinun tarkoittavan. ps. AUut näklyy ainakin jostain syystä AUiit ei edes näy. Enempää en ole testannut. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
efunkelist 04.03.2010 10:55:05 (muokattu 04.03.2010 10:55:59) | |
---|
dyydfromhell: Saako softat noin vain koneelta toiselle jos vaihtaa konetta. Miten rekisteröinnin kanssa ja muut jutut? parhaat softat ei ole konekohtaisia vaan tilaajakohtaisia, esim renoise. voin asentaa sen kaikille mun tietokoneille riippumatta käyttiksestä. sit jos joku softa on niin homo että se on laitekohtainen eikä käyttäjäkohtainen niin pitää vaan tarkkaan harkita... :/ E: mulla menee aina reaper ja renoise sekaisin. tarkoitin reaperia mutta taitaa olla sama juttu renoisen kanssa. pitääkin tarkistaa "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
dyydfromhell 04.03.2010 14:12:13 | |
---|
efunkelist: parhaat softat ei ole konekohtaisia vaan tilaajakohtaisia, esim renoise. voin asentaa sen kaikille mun tietokoneille riippumatta käyttiksestä. sit jos joku softa on niin homo että se on laitekohtainen eikä käyttäjäkohtainen niin pitää vaan tarkkaan harkita... :/ E: mulla menee aina reaper ja renoise sekaisin. tarkoitin reaperia mutta taitaa olla sama juttu renoisen kanssa. pitääkin tarkistaa Minulla oikeastaan Toontrack superior drummer harmittaisi jos en saisi sitä toiselle koneelle. Samoin guitar rig ja miroslav philharmoniks olisi kiva saada uudelle koneelle sitten kun sen aika koittaa.., |
JPQ 04.03.2010 16:10:30 | |
---|
dyydfromhell: Minulla oikeastaan Toontrack superior drummer harmittaisi jos en saisi sitä toiselle koneelle. Samoin guitar rig ja miroslav philharmoniks olisi kiva saada uudelle koneelle sitten kun sen aika koittaa.., Minä sain oman miroslavini ihan nätisti mäkille kun käytin ennen pceellä ja jäi käsitys että mukavasti ilman eri toimenpiteitiä sujuu vielä 3 kertaa. muista softistasi en tiedä vaikka Superior drummer kiinnostaakin itseänikin hieman jotain pitää rumpuihin luultavasti ostaa joskus jos kaikki menee nappiin... ps. luultavasti = jollei Logicin tarjonta täytä omia tarve tasoja. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Janie Jones 04.03.2010 17:56:44 | |
---|
JPQ: Minä sain oman miroslavini ihan nätisti mäkille kun käytin ennen pceellä ja jäi käsitys että mukavasti ilman eri toimenpiteitiä sujuu vielä 3 kertaa. muista softistasi en tiedä vaikka Superior drummer kiinnostaakin itseänikin hieman jotain pitää rumpuihin luultavasti ostaa joskus jos kaikki menee nappiin... ps. luultavasti = jollei Logicin tarjonta täytä omia tarve tasoja. Nälkä kasvaa syödessä... IK:n softat voi autorisoida olikohan neljä tai viisi kertaa (katso User Areasi) ilman eri toimenpiteitä. Kun numerot loppuu, lisää saa pyytämällä niiden Supportista. Toontrackilla taitaa olla neljän kerran rajoitus, kuulemma pyytämällä saa niitäkin lisää (vaikka joskus tämä prosessi on takkuillut). Native Instrumentsin kamat olen ainakin itse onnistunut autorisoimaan niiden Service Center -softalla (joka on kyllä paska softa) monta kertaa, en muista lukeneeni, että niissä olisi rajoitusta muuta kuin että kahdelle(?) tietsikalle kerrallaan. iLokilla toimivathan on sitten oma lukunsa; ne toimii kun iLok on kiinni. iLok-systeemi näyttää hyvät puolensa siinä vaiheessa, kun vaihtaa konetta ja plugareita alkaa olla kymmeniä ja taas kymmeniä... She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
WanhaWetäjä 05.03.2010 01:20:45 | |
---|
dyydfromhell: Minulla oikeastaan Toontrack superior drummer harmittaisi jos en saisi sitä toiselle koneelle. Samoin guitar rig ja miroslav philharmoniks olisi kiva saada uudelle koneelle sitten kun sen aika koittaa.., Kuten sanoin aiemmin, KAIKKI kama Macista toiseen siirtyy Firewirella tai ethernetkaapelilla, saattaa olla sitten kun ekaa kertaa avaat softaa että sarjanumero pitää löytyä ;-) http://support.apple.com/kb/HT1554?viewlocale=fi_FI |
Janie Jones: Nälkä kasvaa syödessä...
Niin kasvaa... ja luultavasti toki tarvitsen muutakin mutta Logicin omapakettikin auttaa paljon kaikin puolin. Kiintoisaa nähdä luonnossa mitä kaikkea siinä on ja siis listaaminen ei auta koska tiedättehän tekin että vaikka jossain lukisi mitä se ei takaa että itseä miellyttää. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
south_of_heaven 05.03.2010 14:35:33 | |
---|
Itse koen Logicin sisällön varsin hyväksi. Vaikka esim. parempia kuoroja, jousisoittimia ja muita vastaavia löytyy plugareista, niin sieltä löytyy aina joku soundi jolla on helppo täyttää kolot tai jos se musa vaan nyt vaatii jotain simppelimpää sillä hetkellä. Varsin käyttökelpoisia etnosoundeja mun mielestä myös. Oon vasta viime aikoina alkanut huomaamaan noiden Apple Loop-hommien hienouden. Sieltähän löytyy soundit vaikka piirretyn ääniefekteihin, kaikennäköistä muuta jännää ja esimerkiksi kaikenlaisia tamburiini ym helistin komppeja jotka automaattisesti taipuvat projektin tempoon, jos niitä ei vaikka kerkeä/jaksa/pysty itse soittamaan nauhalle. Life in plastic, it's fantastic! |
JPQ 05.03.2010 17:03:39 | |
---|
south_of_heaven: Itse koen Logicin sisällön varsin hyväksi. Vaikka esim. parempia kuoroja, jousisoittimia ja muita vastaavia löytyy plugareista, niin sieltä löytyy aina joku soundi jolla on helppo täyttää kolot tai jos se musa vaan nyt vaatii jotain simppelimpää sillä hetkellä. Varsin käyttökelpoisia etnosoundeja mun mielestä myös. Oon vasta viime aikoina alkanut huomaamaan noiden Apple Loop-hommien hienouden. Sieltähän löytyy soundit vaikka piirretyn ääniefekteihin, kaikennäköistä muuta jännää ja esimerkiksi kaikenlaisia tamburiini ym helistin komppeja jotka automaattisesti taipuvat projektin tempoon, jos niitä ei vaikka kerkeä/jaksa/pysty itse soittamaan nauhalle. valmiit rumpuloopit yksi josta pidän just vaikkapa tamburiinia pelkästään tms tyyppiset noita on iso kasa tempoon taipumattomia jo ennestäänkin mutta jo garagebandin mukana tulee jotain mitä ei noissa ole siis mitään samanlaistakaan ja sitten ehkä osan lyömäsoittimista soundi johonkin parempi... mtuta laajaa kirjoa tarvitsee tosiaan minun tyylissäni ja synasounditkin lasketaan tietysti löysin youtubesta just jonkun es2ållä tekemien patchien demostraation niin aika ok ainakin no edellytykset olla siis. ja itseltä upuu ainakin celesta jossa ei häiritsevät nuotti erot,ja sitten laadukas xylofoni no peruslaadukas edes löytyisi... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
markkuliini 05.03.2010 17:33:07 | |
---|
JPQ: valmiit rumpuloopit yksi josta pidän just vaikkapa tamburiinia pelkästään tms tyyppiset noita on iso kasa tempoon taipumattomia jo ennestäänkin mutta jo garagebandin mukana tulee jotain mitä ei noissa ole siis mitään samanlaistakaan ja sitten ehkä osan lyömäsoittimista soundi johonkin parempi... mtuta laajaa kirjoa tarvitsee tosiaan minun tyylissäni ja synasounditkin lasketaan tietysti löysin youtubesta just jonkun es2ållä tekemien patchien demostraation niin aika ok ainakin no edellytykset olla siis. ja itseltä upuu ainakin celesta jossa ei häiritsevät nuotti erot,ja sitten laadukas xylofoni no peruslaadukas edes löytyisi... Babelfishillä käännetty? Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
dyydfromhell 06.03.2010 21:01:51 | |
---|
Voiko Fast track pron kytkeä suoraan mac os x vai pitääkö olla joku ajuri? Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että tarvitsisi asentaa ajuri vain jos käyttää tuota pro tools m-poweredia. Minä käytän logicia |
HTMono 06.03.2010 22:32:40 | |
---|
dyydfromhell: Voiko Fast track pron kytkeä suoraan mac os x vai pitääkö olla joku ajuri? Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että tarvitsisi asentaa ajuri vain jos käyttää tuota pro tools m-poweredia. Minä käytän logicia Kyllä nuo M-audion vehkeet taitavat tarvita aina ajurinsa. Mutta firman kotisivuilta löytyy kyllä. Fake Noir ---
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
dyydfromhell 07.03.2010 00:23:02 | |
---|
HTMono: Kyllä nuo M-audion vehkeet taitavat tarvita aina ajurinsa. Mutta firman kotisivuilta löytyy kyllä. Joo, sairaan hitaasti meni kun kokeilin mukana tulleella cd:llä, joten lataan netistä suoraan sen tuoreimman version. Kiitos |
JPQ 07.03.2010 13:06:28 | |
---|
Mikähän on ettei presettiä kykene pceen tapamaan ZebraCMässä vaihtamaan ainakaan Garagebandin kanssa? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 07.03.2010 14:04:52 (muokattu 07.03.2010 14:54:13) | |
---|
Mikähän on esi rom i/o joka kyllä pceelläkin takkusi ei Arturia Prophet V demon kanssa toimi? no ainakaan tuon kokeilen tässä myöhemmin garagebandin kanssa. ilmeinen eli input ja output sekaisin ja liitäntä 1 ja 2 sekaisin kaikkinä yhdistelminä kokeiltu asetukset tarkistettu midi laitteissa näkyy. No joo saan äänikortin mukana toimivan midin varmaan mutta logicin kanssa kun noita ei kerrasta saane olis silti kiva jo puuhata midi raudankin kanssa. ps. ei tarvitse ajuria joten siitäkään ei ole kyse. Juno Geetä usbin kautta nyt katselen jos sais toimiin... en keksinyt miten menee mtuta esin sain jotenkin toimimaan kun kytkin sen uusiksi mac mini koneeseeni. ei voi tajuta ja juno geestä en tiedä voiko sitä kontrollerina edes käyttää usb puolen miditse pitää selvitellä ainakin päivitykset onnistui pceellä joten usb liitäntä toimii.... ps.ps. vaikkei arturiat aitotueden huippua ole softissa niin kivasti tuntuu näistäkin soittokelpoisia soundeja löytyvän kun vertaan native instruments juttuihin paitsi pro53 ja sample juttuihin ne ei noudata tätä kaavaa. jos demot toimii hyvin niin noitahan vois vaikka harkita.......... (sitä paitsi yksi vakaanakin ilmeisesti monien pitämä syna on kaatunut pceessä ja kun pääosin studiohommia omaksi ilokseni teen niin vakaus ei ole livekäytön tasolla vaatimuksissa) lisäksi se jäi sanomatta ongelman aikana edes prophet v omat koskettimet (ne virtuaalit siis) eivät reagoineet mitenkään ei ääntä eivätkä menneet alas. onklohan nämä vanhuuden tekemiä vikoja.:) Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 07.03.2010 15:42:01 | |
---|
Miten muuten Arturian softasynan poisto tapahtuu ? no vielä ei ole aika mutta kun demot lakkaa toimimasta joskus... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |