Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oulunkylän Pop-Jazzmusiikkileirit
1 2 3
walttoni
04.03.2010 18:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klaus Järvistä haastateltiin tänä aamuna Ykkösellä. Tulipa mieleen, että minäkin olen käynyt hänen järjestämänsä popjazzleiriviikon. Opettajina olivat mm. Juhani Aaltonen, Heikki Sarmanto ja Markku Suoknuutti. Suoritin siellä 3/3 teorian, se kelpas paikalliseen konservatorioonkin.
 
Varmaan moni tanssimusapalstalle kirjoittava on ollut leirillä, minkälaisia muistoja teillä jäi opetuksesta ja varsinkin siitä yöelämästä?
 
COVS2.
isojussi
04.03.2010 22:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ogelin leireillä en oo ollu, mutta Imatralla BB-kurssilla pariin otteeseen. Oppihan siä ihan perkeleesti ja paljon jäi viä omaksumati. Joka sektioo opetti alan huiput. Pasuunassa Juutilaista ja Rissasta, kompissa mm Ketola, Kitarassa Lerche, Foneissa Järvelän Jouni, Trumpettihommissa Lars Samuelsson jne. Maailmanhuippujen klinikoita ja konsertit pääsi kurssipassilla kattomaan ilmatteeks. Suosittelern todella.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
04.03.2010 23:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leiri oli tosi hyvä ja varsinkin kostea.
 
COVS2.
jon lord
04.03.2010 23:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leirillä en ole ollut, mutta Ogelin pääsykokeessa 80-luvun lopulla. Mieleen jäi se sekoilu bassokaapin kanssa, kun etsittiin toimivaa kaappia. Mun ajasta meni puolet siihen. Sitten lautakunta ei tiennyt kumpi pakollisista biiseistä ( This Masguerade ja There will be another You ) pitäisi soittaa joten pistivät mun soittamaan molemmat. Harvinainen pääsykoe, ei jännittänyt yhtään. No samana keväänä olinmyös Tampereen konsan pääsykokeissa ja valitsin sitten kirkkarin linjan.
 
COVS jäsen N.o 3
walttoni
04.03.2010 23:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ogelin suoritukset kelpas kirkko-osastolle.
 
COVS2.
baron
05.03.2010 01:04:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Klaus Järvistä haastateltiin tänä aamuna Ykkösellä. Tulipa mieleen, että minäkin olen käynyt hänen järjestämänsä popjazzleiriviikon. Opettajina olivat mm. Juhani Aaltonen, Heikki Sarmanto ja Markku Suoknuutti. Suoritin siellä 3/3 teorian, se kelpas paikalliseen konservatorioonkin.
 
Varmaan moni tanssimusapalstalle kirjoittava on ollut leirillä, minkälaisia muistoja teillä jäi opetuksesta ja varsinkin siitä yöelämästä?

 
Mä olin siellä viime vuonna ja eilisaamun TV-ohjelmassa Klasun lisäksi mukana ollut "Santa Cruz" bändin kitaristi kertoi että mäkin olin ollut siellä.
 
Nakkilan yöelämä oli musta aika laimeaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
mack the knife
05.03.2010 02:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä pyrin Ogeliin. Meni ihan hyvin musikaalisuustestit, teoriat ja solfat oli Sibiksessä tehty. Suoknuuti sano soittonäytteen jälkeen, että ei onnistu, et osaa soittaa. Yritin, että sen takiahan mä tänne haluankin opiskelemaan. Ei auttanut. Eli vittusaatana.
 
COVS n:o 1.
walttoni
05.03.2010 11:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä olin siellä viime vuonna ja eilisaamun TV-ohjelmassa Klasun lisäksi mukana ollut "Santa Cruz" bändin kitaristi kertoi että mäkin olin ollut siellä.
 
Nakkilan yöelämä oli musta aika laimeaa.

 
Eikö ne leiriläiset pitäneet huolta yöelämästä? Meillä oli pikkusen liiankin kovaa räminää, kun Klasu ja Seija kävi öisin häätämässä meitä nukkumaan. Me siirryttiin sitten pihalle parkkeerattuihin keikkabusseihin jatkamaan, mutta meno äityi sielläkin huikeisiin atmosfääreihin. Kyläläiset valitti metelistä.
 
COVS2.
Ukko
05.03.2010 13:23:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Varmaan moni tanssimusapalstalle kirjoittava on ollut leirillä, minkälaisia muistoja teillä jäi opetuksesta ja varsinkin siitä yöelämästä?
 
Jep. Riparilla ja intin leireillä on oltu ja aika vähän niistä jäi muisteltavaa ;)
 
COVS jäsen nro 6
Anonymous-jazz
06.03.2010 21:06:28 (muokattu 06.03.2010 21:11:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1998 Pop & Jazz Leiri Kullaa
1999 Pop & Jazz Leiri Kullaa
2000 Pop & Jazz Leiri Kullaa
2001 Pop & Jazz Leiri Kullaa
2003 Pop & Jazz Leiri Nakkila
2004 Pop & Jazz Leiri Nakkila
2005 Pop & Jazz Leiri Nakkila
 
Hyviä muistoja. Mutta kyllähän tuon leirin yöelämän taso laski aika lailla kun leiri siirtyi Nakkilaan koska se oli sen jälkeen lähinnä paikallispubissa nimeltä Maailmanloppu (ent. Variksenpesä) istumista.
 
Joka leirillä oli aina omasta puolesta aina jotain fuusio-härdelliä musapuolella tekeillä, vaikka kyllä leirin virallinen fuusioanti taitaa olla Leivon Jaken liidaamalla leiriyhtyeellä.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
07.03.2010 19:14:00 (muokattu 07.03.2010 19:16:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Minä pyrin Ogeliin. Meni ihan hyvin musikaalisuustestit, teoriat ja solfat oli Sibiksessä tehty. Suoknuuti sano soittonäytteen jälkeen, että ei onnistu, et osaa soittaa. Yritin, että sen takiahan mä tänne haluankin opiskelemaan. Ei auttanut. Eli vittusaatana.
 
No et oo kuitenkaan ainoa oikea muusikko jota sinne ei olla hyväksytty sisään ammattiopiskelijaksi. Tunnen monia ihan Suomen eturivinkin muusikoita jotka eivät sinne päässeet. Osalla voi olla sitten syynä se että Ogeli (nyk. Pop & Jazz Konsa) on katsonut että heidän tasonsa on yli keskivertoa PJK:n joten eivät suostu valitsemaan sisään. Jonkun niiden maikan suusta olen kuullut että; "tänne ei II-asteelle mitään valmiita virtuooseja tarvita".
 
En silti voi lähteä kuitenkaan haukkumaan PJK:n nykyise II-asteen tasoa sen nähneenä jonka voi jokainen käydä katsastamassa Helsingin Libertéssä seuraavaksi Ti 16.3 PJK Live! Että kyllä sen paikan taso on pikemminkin noussut 80-luvulta tähän päivään jatkuvasti ylöspäin.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
baron
07.03.2010 19:38:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: No et oo kuitenkaan ainoa oikea muusikko jota sinne ei olla hyväksytty sisään ammattiopiskelijaksi.
 
Vittu se on paska paikka kun ne reputti mut 1/3 teoriatenrtistä.
Mähän olisin voinut opettaa niille opeillekin sellaista teoriaa mitä ne ei olleet koskaan kuulletkaan!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
07.03.2010 19:51:49 (muokattu 07.03.2010 20:48:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Vittu se on paska paikka kun ne reputti mut 1/3 teoriatenrtistä..
 
Kyllähän mä tiedän, että monet huippusoittajat ei kovasti teoriasta perusta, mut miten tuosta voi reputtaa?
 
Tiedän kuulun marginaaliryhmään..
 
Juupe
08.03.2010 00:32:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesäleirillä Kullaalla vissiin -79, opettajana Saaren Kauko. Yöelämään en juuri osallistunut, siistiä oli meno (kai?). Paljon ei jäänyt leiristä mieleen. Koko silloinen bändini oli leirillä, treenattiin Jukka Tolosen Django (kitarassa Tuppu Orrenmaa) ja soitettiin se loppukonsertissa. Toisella kokoonpanolla vedettiin Brecker Brothersien Keep It Steady, ja joku toinen biisi, jota en muista.
 
KoskPaavo
08.03.2010 01:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juupe: Kesäleirillä Kullaalla vissiin -79, opettajana Saaren Kauko. Yöelämään en juuri osallistunut, siistiä oli meno (kai?). Paljon ei jäänyt leiristä mieleen. Koko silloinen bändini oli leirillä, treenattiin Jukka Tolosen Django (kitarassa Tuppu Orrenmaa) ja soitettiin se loppukonsertissa. Toisella kokoonpanolla vedettiin Brecker Brothersien Keep It Steady, ja joku toinen biisi, jota en muista.
 
Kauko Saari on eka ja kai ainut muusikko Suomessa joka on päässyt tinnituksen takia eläkkeelle. Tais liki kymmenen vuotta kestää todistaa vamman riittävä vakavuus .
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
walttoni
08.03.2010 11:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Vittu se on paska paikka kun ne reputti mut 1/3 teoriatenrtistä.
Mähän olisin voinut opettaa niille opeillekin sellaista teoriaa mitä ne ei olleet koskaan kuulletkaan!

 
Kritisoitko viime kesän leirin teorianopettajia, vai ylipäätään Ogelin ja sen jatkajien teoriaopettajien tietotaitoa?
 
Minkähän takia ne reputti sut 1/3-tentistä? Vahva veikkaukseni on väärien vastausten takia.
 
COVS2.
baron
08.03.2010 11:30:32 (muokattu 08.03.2010 11:31:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Kritisoitko viime kesän leirin teorianopettajia, vai ylipäätään Ogelin ja sen jatkajien teoriaopettajien tietotaitoa?
 
Minkähän takia ne reputti sut 1/3-tentistä? Vahva veikkaukseni on väärien vastausten takia.

 
Enhän mä oo ollut Arabianrannan apukoulussa kuin joissain konserteissa eli en mä tiedä sen normaalimenosta mitään.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
walttoni
08.03.2010 11:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Enhän mä oo ollut Arabianrannan apukoulussa kuin joissain konserteissa eli en mä tiedä sen normaalimenosta mitään.
 
Eli leirillä opettajien tietotaidossa toivomisen varaa?
 
COVS2.
Irti Humpasta
11.03.2010 16:59:32 (muokattu 11.03.2010 16:59:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Kauko Saari on eka ja kai ainut muusikko Suomessa joka on päässyt tinnituksen takia eläkkeelle. Tais liki kymmenen vuotta kestää todistaa vamman riittävä vakavuus .
 
Saaren Kauko on myös ainoa suomalainen rumpali, joka on menettänyt etuhampaansa naimalla :) ... ja tää on ihan tosi ... Rautasänky ja kädet petti :) ...
 
Kuhan vähän pianolla soittelin...My foolish heart
KoskPaavo
11.03.2010 17:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta edellisestä infosta piti plussa laittaa.
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «