Aihe: Räkkisettiä kasaamassa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
SPolis
04.03.2010 11:10:18

Baku: Oliskohan ollut Tube Works MosValve

Onko muilla kokemuksia näistä?
Itselläni oli monta vuotta räkissä tuollainen 2x80w verme, nyt on kotona sivussa kun tuli putkipääte hankittua tilalle.

On jo jonkinaikaa houkuttanut ajatus siirtyä takaisin tohon trankkuu. 2 unitin putkipeleihin verrattuna on kuitenkin kevyt ja puolet putkipäätteiden syvyydestä. Trankkupelinä toimintavarmuus on omaa luokkaansa ja mökää kyllä lähtee, joskus tuli vertailtua tota Marsun 8008 trankkupäätteeseen ja ero oli huomattava!
Kun ehtii niin pitää tehdä joku pieni saundivertailu ton ja putkipäätteen kanssa.

Tosiaan jotkut sanovat että saundi noissa on hyvin putkimainen, siitä en osaa sanoa ku ei oo kokemusta kuin Peaveyn 50/50 päätteestä. Mut joka tapauksessa helvetin hyvä trankuksi, rakennettu kuin tankki!
tinde
05.03.2010 11:22:17

Onko kellään kokemusta Peaveyn RockMaster- etuasteesta? Mua sellainen vähän polttelisi, se speksien mukaan sopisi tällaiselle yksinkertaisesta pitävälle kaverille ja ebayssa hinnat on suht kohdillaan.

Haussa siis oikeastaan kolme soundia, hyvin soittotatsiin vastaava cleani, hyvä hotrodattu Marshall 2204- tyyppinen komppisärö, ja sitten hyvä särösoolokanava.
jussi1976
05.03.2010 14:27:06
Rockmasteria en minä henk. koht. tunne, mutta toi sun saundimaailmavalinta kuulostaa erittäin asialliselta. Rockmasteria pidetään tosi hyvänä, kyllä.

Mä rupesin oikein funtsimaan noita em. juttuja, ja mietin tosiaan, että riittääkö sittenkin se 3 tai 4 eri kanavaa? Mä itse usein kun käytän 4-7 eri soolosärökanavaa, 3-5 komppia ja sitten useampaa erilaista puhdasta.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
aristoteles666
05.03.2010 14:35:48

jussi1976: Rockmasteria en minä henk. koht. tunne, mutta toi sun saundimaailmavalinta kuulostaa erittäin asialliselta. Rockmasteria pidetään tosi hyvänä, kyllä.

Mä rupesin oikein funtsimaan noita em. juttuja, ja mietin tosiaan, että riittääkö sittenkin se 3 tai 4 eri kanavaa? Mä itse usein kun käytän 4-7 eri soolosärökanavaa, 3-5 komppia ja sitten useampaa erilaista puhdasta.

hommaa silloin switch- tai coreblade, saat kaikki muistiin.
jussi1976
05.03.2010 14:47:40
Ööh... mikä laite toi oikein on?
aristoteles666
05.03.2010 14:50:08

hughes & ketner switchblade tai uusi malli coreblade, ohjelmoitava 100w putkinuppi
ohjelmoitavilla modulaatio, viive ja kaikuefekteillä.
tinde
05.03.2010 15:01:58

Joo, mulle tuntuis että 3 olis optimi, nyt on kaksi kanavaa 5150 combon kanssa ja se on liian vähän. Mä en siis tarvitse varsinaisia metallisäröjä, ton 5150:n komppikanava on oikein hyvä hotrod- marsu, ja se soolokanava menettelee.

Mä käytän tosi paljon skitasta eri mikkivalintoja ja säädän volapotikkaa niinikään, mut ton 5150:n ongelma on että komppikanava ei siistiydy tarpeeksi vääntämällä volaa pienemmälle -> tarttis erillisen kanavan puhtaille. Ja soolokanavalle haluaisin oman eq:n, nyt se menee komppikanavan ehdoilla.

Mut jos ois kolme kanavaa + eri mikkivalinnat + skitan volanappi, niin uskoisin pärjääväni enemmän kuin paremmin.

Niin ja juu, etin nimenomaan sellaista vekotinta mikä ei tarvitsisi mitään laatikoita (TS-9 / RAT etc.) eteensä.
jussi1976
05.03.2010 15:14:11
Ah, kiitos sulle Ari, mä en tiennyt tota. Ainoa Kettnerin laite, jota olen muistaakseni kokeillut, on se kolmikanavainen joskus vuonna papu ja kivi.
kunnasja
06.03.2010 14:04:01 (muokattu 06.03.2010 14:05:23)
Punisher: Osaako kukaan sanoa, onko tuo uusi versio 300-mallista syvyydeltään ~25 vai ~45cm? Noista kuvista sain sellaisen vaikutelman, että olisi se vähemmän syvä versio.

Tietoa ei taida olla missään, kun ei edes manuaali sitä kerro. Oma tietokantani kertoo että Perfect Connection ja Samson -trankkupäätteet on kyllä tuota syvempää 45cm mallia, vaikea kuvitella että niin paljon olis menty tekniikassa eteenpäin että samat kamppeet mahtuu puolta pienempään tilaan.

EDIT: puhuinpa paskaa:

In a single rack space package at 9" deep and 17.5 pounds.
http://www.9mileguitar.com/product.sc?productId=1444&categoryId=3
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
N33m0
06.03.2010 18:20:13

tinde: Onko kellään kokemusta Peaveyn RockMaster- etuasteesta? Mua sellainen vähän polttelisi, se speksien mukaan sopisi tällaiselle yksinkertaisesta pitävälle kaverille ja ebayssa hinnat on suht kohdillaan.

Haussa siis oikeastaan kolme soundia, hyvin soittotatsiin vastaava cleani, hyvä hotrodattu Marshall 2204- tyyppinen komppisärö, ja sitten hyvä särösoolokanava.

Itellä oli Rockmaster aikoinaan, 4 putkea, 3-kanavaa, 5 efektilooppia. Aivan loistovehje, todellinen helmi omalta aikakaudeltaan. Tietääkseni 5150:n etuaste perustuu juurikin rockmasteriin. Myin ton aikanaan pois koska mesa himotti ja quadin hommasin sit jälkeenpäin tilalle mutta täytyy sanoa että vastaavaa leadisoundia en ole vielä onnistunut mesasta taikomaan. Todella paksu, vokaalinen ja musikaalinen leadisoundi sekä rytmiosastossa mainio hotrod marsu -esque viba.

Jos kohtuuhintaan saa itselleen haalittua niin kannattaa ehdottomasti tarttua tilaisuuteen.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Punisher
06.03.2010 19:07:40

kunnasja: In a single rack space package at 9" deep and 17.5 pounds.
http://www.9mileguitar.com/product.sc?productId=1444&categoryId=3

That does it. Seiskakielisen saapumisen jälkeen seuraava hankinta.
jussi1976
06.03.2010 21:20:52 (muokattu 07.03.2010 12:01:51)
Hei jätkät. Tämä EI ole mikään vitsi:

Asiaa perusteelisesti mietittyäni, löytyisikö ketään, joka haluasi pienellä vaihtorahalla vaihtaa joko Voodu-Valven tai Onlinen (Siis ne kaksi uusinta) Prophesyyn? Siis Prophesy 2 on kyseessä ja vielä aika saakelin hyvässä kunnossa. Vaihtoraha EI olisi kovin suuri, muutaman satkun. Prophesyä pääsee luonnollisesti testaamaan täysin ennen vaihtoa ja niin kauan kuin haluaa. Kaikki toimii varmana.
(Ja takaan muuten muille, että tämä tarjous EI VARMANA toteudu niille mulkvisteille, jotka on herjannu allekirjoittanutta saitilla) Tämä tarjous on siis kohdistettu niille asiallisille ystäville, joita esim. tällä topiikilla on ollut. Aikomuksenani EI siis ole rahastaa mitenkään, vaan kiittää. Nähdäkseni tarjoukseni on ihan kohtuullinen?

Miksi voisin vaihtaa, kysytte tietysti? No; Toi Prophesy 2 on ihan loistovehje joka suhteessa, toimii ihan 110% jne. mutta mulle kelpaisi ihan Voodukin - kunhan se on se uudempaa versiota oleva (Ks. ed) Tää maksaa Suomessa luokkaa 1750 ekkua, T-kaupassa jotain n. 1300.

Pistäkee YV:tä, jos sattuisi kiinnostamaan (Tää tarjous siis fiksuille, ei mulkuille - tsekkaan kyllä jokaisen nimimerkin ennankuin edes vastaan.)

Kiitos.
ReBeat
06.03.2010 22:10:26

joko Voodu-Valven tai Onlinen (Siis ne kaksi uusinta)

Mitä tarkalleen tarkoitit? Onko noita olemassa enemmän kuin kaksi eri versiota (joilla ei ole mitään toiminnallista eroa)? Itse en ainakaan tiedä että olisi.
jussi1976
06.03.2010 22:35:41 (muokattu 07.03.2010 00:33:04)
Siis: Minä olen käsittänyt, että Rocktron on julkaissut aiemmin sekä Voodu-Valven sekä sitten sen uudemman OnLinen - katsokaa edellisiä viestejä! En ole seurannut Rocktronin julkaisuja vuosikausiin muuten. Muuten en olisi kysynyt. Joten jompi kumpi käy, vuosikerroista en niin piittaa. Kunhan ei ole yli vaikka 6 vuotta vanhempi? Vaikka. Ja mulla oli toi yksi Voodu jo vuonna 2000, ja tykkäsin SIITÄKIN. Eli sitä mukaa. Tarjouksia vastaan, kiitos. Ei nyt viitsitä halkoa hiuksia. Uusimmat käy.

Miettikää. Myös muut topiikin lukijat voivat ottaa YV:llä yhteyttä (kuitenkin em. moraaliset ehdot pitävät sit kutinsa!)
jussi1976
07.03.2010 12:00:32
Eli tarjous pitää yhä... :o) En viitsisi laittaa tonne torille, mutta sekin järjestyy tarvittaessa.
kunnasja
30.03.2010 13:01:42 (muokattu 30.03.2010 13:01:54)
Laitoin vireille Rocktron Amplification -huoneen, josko saataisiin laitemerkin ympärille jotain tietopankkia ja keskustelua vireille. Infoilen tänne jos putiikki saadaan auki!
SPolis
30.03.2010 13:13:22

Helekutin hieno homma. Pitää liittyä, että pääsee eroo huoneneitsyydestä...
kunnasja
30.03.2010 21:36:57
SPolis: Helekutin hieno homma. Pitää liittyä, että pääsee eroo huoneneitsyydestä...

Juu toivotaan vaan että menee luomistyöyritys läpi, koitin jo kerran tossa aiemmin ja johonkin se kaatui.
joku muu sikko
30.03.2010 22:50:05 (muokattu 30.03.2010 22:50:49)
Mulla on ollut se käsitys että R:n kamoissa Online meinaa ihan vaan sitä että netistä haettuja presettejä saa ujutettua laitteeseen midipiuhan kautta. Ainakin mulla on tuossa Intellifex onlinessa sellainen fiitseri.
Ehkä vooduvalvessa on myös eriksen online malli. Ja joku vanhempi voodun versio on sit offline. ehhehe.
"Tulkaamme vitun hulluiksi". -Ozzy Osbourne-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)