Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender American Standard Jazz Bass!
1
BassMania
01.03.2010 18:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs ollaan kyseisestä bassosta mieltä? Onko hintansa veroinen?
 
JussiKoo
01.03.2010 18:17:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On varmasti hintansa arvoinen. Jos löydät esim. torilta käytettynä, hinta-laatusuhde vaan paranee.
 
Uutena ostaessasi ostopaikalla voi olla merkitystä hintaan (nettikauppa vs. kivijalkamyymälä).
 
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
eugen7
01.03.2010 19:47:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollainen aivan uusi enkä ole bändin kanssa vielä päässyt testaamaan.
Mulle se tuli jenkeistä "sopuhintaan", mutta suomesta/nettisuomesta saanee 1200e uutena.
 
Itse olen tyytyväinen kun sitä olin odotellut vuoden (kolmenkymmenen) verran.
Itse piti säätää kun rapakon takaa tuli kaula vähän löysänä, tarkoituksella kai.
Sain helposti säädettyä ja kielet vaihdettua ja mukavan tuntuinen soittaa.
Vajaa pari viikkoa takana ja joka päivä normi 1-2h kotitreenit sillä vedän, edelleen tyytyväinen.
Mulla on aikaisemmat Tokain ja Hammerin jazzarikopioita ja suuri ero on noihin vaikka toimeen on tultu noillakin.
 
Kannattaa kuitenkin ostaa se normikaupasta ihan sen taikia että voi kokeilla kun yksilöitä ovat.
Mulla oli agentti hommaamassa basson ja hyvä tuli. Itse en noista vihtage-ilmiöistä oikein osaa perustaa siksi uusi hyvä.
 
Itselle toi päälle tonnin hinta on kauhistuttava kun vain harrastukseksi soitan. Mutta munanjatkeesta pitää aina maksaa ;)
 
Onko hintansa väärtti kun jenkeissä saa uutena 850e ja Suomesta 1200-1300e
Itse olisin ostanut squierin jos ei olisi ollut agenttia rapakon takana.
http://www.youtube.com/watch?v=x6Cd98DH__U
 
bize
01.03.2010 21:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivikäytössä on ollut reilun vuoden. Ei moitittavaa. Mikit tosin vaihdoin duncanin hotteihin muutaman kuukauden omistamisen jälkeen.
 
Itse ostin kitarapajalta uutena ja valkkasin muutaman yksilön joukosta ton. Pientä yksilövaihtelua oli soundissa, mutta muuten laatu on tasaista.
 
Late1
02.03.2010 12:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pari kappaletta em. bassoja. Toinen 90-luvun alusta ja toinen 2000 luvun tuotantoa(nauhaton). Molemmat hyviä pelejä, varsinkin tuo vanhempi on loistava peli. Kyllä ne hintansa väärtejä ovat molemmat!
 
nappo
02.03.2010 12:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin just vuoden 2001 mallin. Pientä säätöä vielä, kun aikaisempi omistaja tai joku muu on hionut satulan kieliurat liian syviksi. Siitä huolimatta hyvä peli, treenejä on vedetty satulan huonosta kunnosta huolimatta. Jämäkkä peli ja ihan eri luokkaa meksikolaiseen verrattuna IMHO.
 
Ainoa askarruttava asia on ollut potikoiden toimivuus. Tai lähinnä se, että vaikutusta tuntuu olevan ainoastaan kierroksen viimeisillä milleillä. Mulla on toisessa bassossa tosin aktiivietuaste, joten ehkä se "toimimattomuus" selittyy sillä.
 
Osta pois vaan, tuskin kadut!
 
mr.bungle
02.03.2010 14:22:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappo:
Ainoa askarruttava asia on ollut potikoiden toimivuus. Tai lähinnä se, että vaikutusta tuntuu olevan ainoastaan kierroksen viimeisillä milleillä. Mulla on toisessa bassossa tosin aktiivietuaste, joten ehkä se "toimimattomuus" selittyy sillä.

 
Pitäis olla logaritmiset potikat lineaaristen sijaan. Aika hämmentävää, jos alkuperäiset on väärät.
 
bassolla hanuriin
Late1
02.03.2010 20:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun aikaisempi omistaja tai joku muu on hionut satulan kieliurat liian syviksi.
 
Mullakin oli tuossa nauhattomassa ihan susi satula. Teetätin siihen uuden satulan luusta ja jo vain pelittää...
 
pekezu
02.03.2010 21:25:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Pitäis olla logaritmiset potikat lineaaristen sijaan. Aika hämmentävää, jos alkuperäiset on väärät.
 
Mulla on logaritmiset ja ne toimii juurikin noin. Eli tuntuu, että vasta viimemetreillä tulee se suurin vaikutus. En osaa sanoa lineaaristen toimintatavasta, ollut vaan loggeja.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
BassMania
03.03.2010 18:42:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eugen7:
Kannattaa kuitenkin ostaa se normikaupasta ihan sen taikia että voi kokeilla kun yksilöitä ovat.
Mulla oli agentti hommaamassa basson ja hyvä tuli. Itse en noista vihtage-ilmiöistä oikein osaa perustaa siksi uusi hyvä.
 
Itselle toi päälle tonnin hinta on kauhistuttava kun vain harrastukseksi soitan. Mutta munanjatkeesta pitää aina maksaa ;)
 
Onko hintansa väärtti kun jenkeissä saa uutena 850e ja Suomesta 1200-1300e
Itse olisin ostanut squierin jos ei olisi ollut agenttia rapakon takana.
http://www.youtube.com/watch?v=x6Cd98DH__U

 
En ole kyllä tuota bassoa pässyt testaamaan. Asun Oulun kupeessa ja vaikka olen kaikki kaupat kolunnut ei ole vastaan tullut kuin yksi presari. Kaipa se on pakko pulittaa tuo 1200 tai ostaa käytettynä kun ei agenttia löydy enkä squiereista pahemmin perusta. Vaan on tuo tonni melkoinen hinta...
 
JussiKoo
03.03.2010 19:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassMania: En ole kyllä tuota bassoa pässyt testaamaan. Asun Oulun kupeessa ja vaikka olen kaikki kaupat kolunnut ei ole vastaan tullut kuin yksi presari. Kaipa se on pakko pulittaa tuo 1200 tai ostaa käytettynä kun ei agenttia löydy enkä squiereista pahemmin perusta. Vaan on tuo tonni melkoinen hinta...
 
Laita ostoilmoitus torille. Voi löytyä hyviä yksilöitä.
 
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
JK
03.03.2010 21:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä pelejä ovatten. Lunastin just takaisin broidilta hänelle myymäni Olympic Whiten, joka näkyy omassa kuvassa keskellä.
 
Myin takaisinosto-oikeudella ja broidi totesi ettei hänestä tullutkaan basistia joten käytin osto-optioni. Samassa rytäkässä tuli sitten combokin (GK MB- sarjalainen)
 
poppamies
03.03.2010 21:15:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JK: Hyviä pelejä ovatten. Lunastin just takaisin broidilta hänelle myymäni Olympic Whiten, joka näkyy omassa kuvassa keskellä...
 
Tuo pitkäsarvinen vasemmalla. Olen monesti miettinyt millä nimikkeellä sitä markkinoitiin aikoinaan. Ei ainakaan minun silmssä näytä "normalilta" jazzilta
 
Lord Of The Strings
JK
03.03.2010 21:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tuo pitkäsarvinen vasemmalla. Olen monesti miettinyt millä nimikkeellä sitä markkinoitiin aikoinaan. Ei ainakaan minun silmssä näytä "normalilta" jazzilta
 
Se on ihan American Standard. Tehty 1989.
Tuolloin Presarista tehtiin malli nimeltä Precision Bass Plus, jossa oli pitempi tuo yläsarvi ja body muutenkin hiukan erilainen.
 
Tuo Precision Plus oli eka "uusi" basso jota tehtiin Coronan tehtailla.
 
Jazzariin haettiin samoja muotoja kuin tuossa "Plus" presarissa.
 
Lähde: The Fender Bass, An Illustrated History ss. 80-81
 
Late1
04.03.2010 00:14:47 (muokattu 04.03.2010 00:18:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitkäsarvinen vasemmalla. Olen monesti miettinyt millä nimikkeellä sitä markkinoitiin aikoinaan
 
Se on American Standart first version. Sitä valmistettiin vuosina 1988-1994. Siinähän on myös 22 nauhaa...Mulla on samnalainen... Seuraavaksois viiskielinen hankinassa...
 
BassMania
06.03.2010 20:34:03 (muokattu 06.03.2010 20:37:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perhana!

Taisinpa puhua sivu suuni nuitten squiereitten suhteen. Soittelin semmosta kullaksella ja vertasin sitä tohon kyseiseen fender american std:iin ( joka muuten vihdoin tuli kauppaan). Huomasin että jopas... squierihan on ihan kelpo peli jopa sen isoveljensä rinnalla. Varsinkin toi classic vibe 60's Jazz oli aivan ihastuttava.
 
Taidanpa kuulkaas laittaa squierin ja tuunata sitä kenties hieman.
Rahaakin säästyy sen verran, ettei tarvitse kaikkea irtaimistoa myydä :)
 
EDIT: Niin ja muten bize. Mitenkäs on hotit pelittäny? Vaikuttaa aika lupaavalta tuo koko sarja.
 
eugen7
07.03.2010 18:10:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassMania: No perhana!

Taisinpa puhua sivu suuni nuitten squiereitten suhteen. Soittelin semmosta kullaksella ja vertasin sitä tohon kyseiseen fender american std:iin ( joka muuten vihdoin tuli kauppaan). Huomasin että jopas... squierihan on ihan kelpo peli jopa sen isoveljensä rinnalla. Varsinkin toi classic vibe 60's Jazz oli aivan ihastuttava.
 
Taidanpa kuulkaas laittaa squierin ja tuunata sitä kenties hieman.
Rahaakin säästyy sen verran, ettei tarvitse kaikkea irtaimistoa myydä :)
 
EDIT: Niin ja muten bize. Mitenkäs on hotit pelittäny? Vaikuttaa aika lupaavalta tuo koko sarja.

 
Testasitko siis sitä olympic white versiota mikä youtubessakin oli?
Sitä ainankin itse himoitsin ja toi väri on mulle se kakkonen sunburstin jälkeen.
Harmi ettei skujun presaria saa ton värisenä tuosta mallisarjasta, pitäähän jatsarin rinnalle presarikin hommata :)
 
bize
08.03.2010 13:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassMania
 
EDIT: Niin ja muten bize. Mitenkäs on hotit pelittäny? Vaikuttaa aika lupaavalta tuo koko sarja.

 
Pehmeämpi yläpää, joka saa mukavasti tekstuuria kun bassoa käskyttää. Yleissoundi on tuhti.
 
BassMania
08.03.2010 17:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eugen7: Testasitko siis sitä olympic white versiota mikä youtubessakin oli?
Sitä ainankin itse himoitsin ja toi väri on mulle se kakkonen sunburstin jälkeen.
Harmi ettei skujun presaria saa ton värisenä tuosta mallisarjasta, pitäähän jatsarin rinnalle presarikin hommata :)

 
Just sitä. :D Tuntu aika loistavalta soitettavalta ainakin hintaluokkaansa nähden. Hienolta kuullostikin. Aattelin että jos vaihtais vaikka pleksin ja maaluttais, niin saattais tulla aikas hieno.
 
''Siis läpällähän mä vaan...''
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «