Aihe: Uutta multiloottaa. (räkki ? lattiamalli ?)
1 2 3 4
Lego
09.03.2004 12:23:50
Hetki sitten ostin tuon Behringerin V-Amp II:sen ja oon kyllä tykästynyt siihen. Nyt pitäs muut tavarat myydä pois kun kotona tämä on mulle täydellinen. Oon kokeillut myös Digitechin GNX 3:a ja Bossin GT-6:ta ja onhan ne hyviä mutta mulle vaan turhan kalliita, behringer kun rokotti lompakkoa yli puolet vähemmän. Mun musiikkinäyte on vedetty v-ampilla suoraan äänikortin linjaan (SB Live! 5.1 Digital) jos kiinnostaa kuulla, tosin nekin on tehdas asetuksilla kun ei malttanut säätää:) Eli parempaakin on tulossa kunhan perehdyn tuohon laitteeseen syvemmin. Semmosta tällä kertaa.
No ei sitten saatana.
zaren
09.03.2004 12:32:13 (muokattu 09.03.2004 13:05:57)
Pistäpä googlelle hakusanaksi V-amp Pro reviews ja V-amp2 reviews, niin löydät todella paljon hyviä arvosteluja aiheesta.Sieltä löytyy myös asiallisia vertailuja Podin ja V-amp2:n väliltä.Suosittelen ennen hankintaa.
Lauri666
09.03.2004 12:33:33
Osta multa joko Yamahan multiefekti/etuaste ja/tai kitaranpääteaste!
Osta räkki pois! (JMP-1, efekti, pääteaste..)
Silvio Dante
09.03.2004 13:13:17
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Cort87
09.03.2004 15:04:39
Osta multa joko Yamahan multiefekti/etuaste ja/tai kitaranpääteaste!

Joo joo Late. Sanoin että tuun testailemaan sitten myöhemmin. Enkä mä nyt ole näitä laitteita just nyt hommaas mutta kohta kohta ..........
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Cort87
09.03.2004 15:07:37
Entäs: www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab_se.htm

Tuo kyllä kiinnostaisi, mutta vikoja on: todella uusi markkinoilla= saakelin kallis(olikos 650e ?).
Heikko saatavuus uutenakin. Vaasan musiikkiliikkeet eivät moisesta tiedä mitään, mutta tarjonta on täälläpäin muutenkin kehnoa. Tämä ei nyt kuitenkaan suurin onkelma ole. Varmasti löytyy jos tarpeeksi etsii.
Tuota tuskin saa käytettynä. Tuo hinta oli muistaakseni aika suolainen.
wilo
09.03.2004 15:36:29
Mä testailin kaikenmoisia laitteita tässä taannoin. Valintakriteereinä olivat tietenkin (riittävän) hyvä saundi ja reagoiminen soittotätsiin/dynamiikkaan, monipuolisuus, pedaalimallisuus (pitää olla näppärästi kuljetettava tähän tarkoitukseen) ja kestävyys. Päädyinpä sitten vehkeeseen nimeltä Boss GT-6.
Vox ToneLab SE:n hylkäsin siitä syystä, ettei siinä saa kuin yhden efektin kerrallaan päälle. No, olisihan senkin kanssa ehkä voinut elää, mutta olipa tuota hintaakin paljon.
Boss ME-50 tuli testattua, tuntui vähän hääppöiseltä, liian riisutulta versiolta. Ei ollut saundikaan kovin dynaaminen, ei reagoinut kitaran säätimiin tarpeeksi hyvin. Virtalähdekään ei olisi tullut mukana (!).
Line6 ja V-Amp jäivät ulkopuolelle väärän mallisina; sitten olisi ollut vielä kai Korgin ja Digitechin värkkejä, ne eivät ihmeemmin kiinnostaneetkaan. GT-6 tuntuu aika lailla sopivalta, vaikka sen säröpuoli ei hirveän monipuolinen loppujen lopuksi olekaan - eri säröissä on aina sellainen perustavanlaatuinen samankaltaisuus. Mutta ehdottomia ominaisuuksia ovat taas mainio ja tehokas master-eq ja erittäin monipuoliset ja hyvät efektit (on joukossa susiakin, kuten harmonizer). Moduulien vapaa reititys ja efektilenkki ovat myös isoja plussia.
Semmosia aatoksia mulla, taidan pistää GT-6:sta arvostelunpoikastakin jahka ehdin.
Hanok
09.03.2004 18:10:55
(on joukossa susiakin, kuten harmonizer)

Onneksi Auto Riff on ehkä käyttökelpoisin efekti jonka maa päällään kantaa.

Tuo GT-6 vaatii kyllä aikaa, siinä on niin paljon säädettävää että unelmasoundia ei ainakaan käden käänteessä saa ulos. Etuasteosastosta jäi ainakin omien muutaman tunnin testieni perusteella aika puolivillainen maku. Kaikissa soundeissa tuntui jäävän se samanlainen perusvaikutelma, joka ei itseäni ainakaan suuremmin miellyttänyt.

Efektit taitavat kyllä sitten ollakin varsin asiallista luokkaa ja liitäntöjä tuosta löytyy mukavasti.
Pyykkö
09.03.2004 19:06:43
Jaa. Kukaan ei ole vielä ottanut puheeksi vallan mainiota lootaa, Korg AX-1500G:tä. Itselläni on semmoinen ollut hetken aikaa, ja kyllä pelaa kotona ja reenikämpällä.

Soundit ovat mielestäni oikein hyvät, ja vahvistin+kaappimallinnuksissa on riittävästi säätövaraa. Hintaansa (n 230e) nähden tosi pätevä peli. Kannattaa käydä kattomassa vähän speksejä ja ääninäytteitä tuolta:

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=AX1500G&category_id=6

On jämäkkä peltinen loota ja mukava käyttää (helppo ku mikä).
Mase
09.03.2004 19:30:37
Päädyinpä sitten vehkeeseen nimeltä Boss GT-6

Samaan mäkin päädyin joskus reilu vuosi sitten ja hyvin on asiansa ajanut bänditouhuissa ja kotosalla... Onhan noi harmonizerit ja autoriffit ihan turhia enkä niille ainakaan vielä toistaiseksi ole keksinyt rokki/blueshommissa mitään käyttöä, muuten on kyllä ihan näpsäkkä laite ;) suosittelen...
Fortune
09.03.2004 20:24:58
Hittovie, en ollut nähnytkään tuota Voxin Tonelab SE:ta.

Vaikuttaa pätevältä peliltä kaikin puolin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Cort87
10.03.2004 09:09:39
Jaa. Kukaan ei ole vielä ottanut puheeksi vallan mainiota lootaa, Korg AX-1500G:tä. Itselläni on semmoinen ollut hetken aikaa, ja kyllä pelaa kotona ja reenikämpällä.

Soundit ovat mielestäni oikein hyvät, ja vahvistin+kaappimallinnuksissa on riittävästi säätövaraa. Hintaansa (n 230e) nähden tosi pätevä peli. Kannattaa käydä kattomassa vähän speksejä ja ääninäytteitä tuolta:

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=AX1500G&category_id=6

On jämäkkä peltinen loota ja mukava käyttää (helppo ku mikä).

On kelpo peli kyllä. Ainoa vika on tuossa vain se että tuollaisen omistin vielä vähän aikaa sitten. Hinta/laatu suhteeltaan ihan ykkösvehkeitä mutta jotenkin tuntui että sen soundit jäivät liian "pieniksi" . Siksipä oikeastaan myinkin pois. Tällä hetkellä eniten kiinnostusta löytyy Line6 ja Behringeriä kohtaan. Tosin tuo Boss kiinnostaisi myös edelleen.
Satariel
10.03.2004 09:45:37
Digitech GNX-3 on itsellä käytössä. Efektit ja mallinnukset varmasti samaa luokkaa, kuin muillakin tuon hintaluokan vehkeillä. Onpa noita arvosteluissakin kehuttu oikein hyviksikin. Se, mikä tekee tästä pelistä varsin mukavan ja oman valintani ovat nuo pari näppärää lisäominaisuutta, eli digitaalinen 8 raita nauhuri, sekä rumpulooppeja pyörittävä simppeli rumpukone. Molemmat ovat treenikäytössä aivan ehdottomia apuvälineitä, ja niitä tulee jopa käytettyä, kun ovat sopivasti aina saatavilla tuossa multiefektin yhteydessä.

Kohtahan on Digitech julkaisemassa uutta GNX-nelosta, jota kohden alan pikku hiljaa itse tähyillä :).
Minulta saattaapi siis tuollainen GNX-kolmonen jossakin vaiheessa irrota sopuhintaan.

http://www.digitech.com/products/gnx4.htm
Cort87
10.03.2004 10:02:26
Digitech GNX-3 on itsellä käytössä. Efektit ja mallinnukset varmasti samaa luokkaa, kuin muillakin tuon hintaluokan vehkeillä. Onpa noita arvosteluissakin kehuttu oikein hyviksikin. Se, mikä tekee tästä pelistä varsin mukavan ja oman valintani ovat nuo pari näppärää lisäominaisuutta, eli digitaalinen 8 raita nauhuri, sekä rumpulooppeja pyörittävä simppeli rumpukone. Molemmat ovat treenikäytössä aivan ehdottomia apuvälineitä, ja niitä tulee jopa käytettyä, kun ovat sopivasti aina saatavilla tuossa multiefektin yhteydessä.

Kohtahan on Digitech julkaisemassa uutta GNX-nelosta, jota kohden alan pikku hiljaa itse tähyillä :).
Minulta saattaapi siis tuollainen GNX-kolmonen jossakin vaiheessa irrota sopuhintaan.

http://www.digitech.com/products/gnx4.htm

Noh ilmoittele sitten kun/jos luovut niin katotaan. Saakeli kun kaikissa tuntuu olevan hyvät puolensa. Ei osaa päättää millään. Pitää varmaan tehdä koko kesä duunia ja ostaa kaikki niin tästäkin ongelmnasta päästään
Ben_D
10.03.2004 12:29:55

Onneksi Auto Riff on ehkä käyttökelpoisin efekti jonka maa päällään kantaa

Mikä on auto-riff? Tekeekö noi multivehkeet jo riffitkin automaattisesti? ;)

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kun ei ole paljoa tullut multiefekteihin koskettua. Joskus oli pari viikkoa GT-5 käytössä ja sen jälkeen päätin, että mulle ei ilmesty enään ainuttakaan multivekotinta.

Mun mielipide on se, että kannattaa ostaa kunnon vahvari ettei tarvi mallinella ja efekteiks tarvitsemansa erillispedaaleina.
Mase
10.03.2004 12:39:35
Mikä on auto-riff? Tekeekö noi multivehkeet jo riffitkin automaattisesti? ;)

Annat alkunuotin ja kone/efekti hoitaa siihen sovitun asteikon mukaisen skaalan ;) elikkä turha ominaisuus...
Ben_D
10.03.2004 12:47:50 (muokattu 10.03.2004 12:48:33)

Annat alkunuotin ja kone/efekti hoitaa siihen sovitun asteikon mukaisen skaalan ;) elikkä turha ominaisuus...

No johan on! Aivan turha. Kyllä sen verran tarvis olla omatoimisuutta, että katselee itse ne skaalat...
maelstorm
10.03.2004 12:59:09
V-amp 2.0:n mahdollisuudet muokata efektejä jäävät pahasti PODille, mikä kävi itseä ärsyttämään kun olin tottunut poddailuun. Minun on kuitenkin vaikea suositella, ilmeisesti tosi varhaisessa vaiheessa olevalle soittajalle, PODia sen runsaan muokattavuuden vuoksi, sillä saattaa olla oppimiskynnys aika raju lähteä suoraan vääntämään podilla.

olit V-ampista harkitsemassa peräti räkkimallista PRO versiota.. itse himoitsen jossain määrin tällä hetkellä POD PRO XT systeemiä, jossa muokattavuus taas moninkertaistuisi. Kehtaisin väittää sen olevan näistä mainitsevista laitteistasi paras kaiken ohjelmoitavuutensa vuoksi vaikken ole sitä edes testannut, mutta niin hienoon suuntaan ovat viime podistansa tuota ajatteluaan kehittäneet.

uskoisin kuitenkin, että V-amp 2.0 tarjoaisi sinulle oikein oivan askelman mallinnusten maailmaan. Ruuvaat vaan vähän namiskoita niin ledit välkkyvät ja soundia surraa. Siinä kun oli niin paljon niitä muistipaikkoja sitä soundinrakennuksen harjoittelemistakin varten että suhteessa podiin ei lopu heti muistipaikat kesken, eikä mene niin paljon rahaa hukkaan jos sitten kuitenkin jossain vaiheessa sulle tulee sellainen kutina että haluatkin soittaa 'oikeaan putkivahvistimeen'.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Cort87
10.03.2004 13:28:42
Sanottakoon että vahvistimessani ei ole mitään vikaa. Paraskaan etuaste ei taida pelastaa surkeaa vahvistinta.
Kaupassa kävin tässä hyppytunnilla ja testailin tuota v-ampia.
Sen edullinen hinta ja hyvä soundit houkuttelivat. Räkki version kuitenkin ostan jos tuohon päädyn. Lattiamalleista taidan luopua kun ne ovat vähän kalliita. Muuten nuo etuasteet tuntuvat olevan järkihinnoissa. Kuitenkin mm. tekniikka kehittyy jatkuvasti ja vuoden kuluttua voi v-ampkin kuulostaa lelulta. Voi olla siis että v-amp pro tai joku POD marssii lähiaikoina kotiin. Yhden nyt loppujen lopuksi voi vain ostaa. Kuitenkin se hyvä putkivehje marssii kotiin vielä joskus. Mutta kiitoksia vastanneille ja jelpanneille. Kokemuksia otetaan vastaan edelleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)