Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
JPQ
01.03.2010 00:07:34

Sanoisin myös se että vaikka lapsityövoimaa vastustan niin silti miettisin miten vaarallista ja/tai raskasta työtä mikäkin firma on teettänyt.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lennu
01.03.2010 00:12:13

Aki: Aivan. Suomalainen Keskokin on todistetusti käyttänyt 15-vuotiasta työvoimaa, toistuvasti. Noin viidesosalla lain säätämästä minimipalkasta.

Olinhan itsekin 80-luvun lopulla, heittelemässä mätiä hedelmävihanneksia jätemyllyyn. Se oli kylläkin S-ryhmää. Ai eikö TET-aikaa lasketa? No kyllä se ihan hikityötä oli, ilman palkkaa. Vai mitä vitun ruokalippuja siitä nyt sai, kelpasivat Rossoon lounareina.
My life is like an Opel-highway.
ReBeat
01.03.2010 00:14:55

J.Hollström: Se että tämmösiä haistapaska juttuja pitää tulla tänne laittamaan niin kertoo vaan siitä miten lyhytnäköinen ja tietämätön olet, joka ei tosin yllätä yhtään.

Tai sitten vaan luet tänne kokeilun vuoksi esille tuotuja asioita ohimosuoni vähän liikaa nykien. Selkeästi yllätettävissäolematon hahmo.

Mä en ainakaan hanki käytettyäkään maccia nyt ikinä.
Aki
01.03.2010 00:30:35

Lennu: Ai eikö TET-aikaa lasketa?

Tottakai lasketaan, siitä saa hyvät lööpit.
- Tekemässä töitä allle 18-vuotiaana.
- Ei mainittavaa palkkaa.

-> "Suuryhtiössä lapsityövoimaa nälkäpalkalla!!"

Toimittajan työ vois olla kivaa. Mielikuvituksella ei ole rajoja.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Lennu
01.03.2010 01:09:01

ReBeat: Tai sitten vaan luet tänne kokeilun vuoksi esille tuotuja asioita ohimosuoni vähän liikaa nykien. Selkeästi yllätettävissäolematon hahmo.

Mä en ainakaan hanki käytettyäkään maccia nyt ikinä.

Kyllähän monet musavehkeetkin on pikku kätösillä kasattu. Mikäs siinä, pitää ne poissa pahanteosta.
Twinkle
01.03.2010 01:09:26
Erikoislaatuista että jos suuryrityksellä on 15-vuotias palkkalistoilla niin se on heti lapsityövoiman käyttöä mutta suomessa se taas on tosi hyvä homma jos pääsee töihin jo 15-kesäisenä. Ite olin ensimmäisen kerran palkallisessa työsuhteessa 14 vuotiaana eikä siitä kyllä kukaan repinyt persettään.

Suhteellisuuden tajua vois käyttää itse kukin tämän asian kanssa. Semmoinen järjestelmällinen lasten hyväksikäyttö työvoimana on tuomittavaa, mutta jos tuon kokoisessa lafkassa on 3 kappaletta 15-vuotiaita tekemässä "jotakin" niin ei se nyt otsikkoa välttämättä vaadi.
Lennu
01.03.2010 01:15:06 (muokattu 01.03.2010 01:16:08)

Twinkle: Erikoislaatuista että jos suuryrityksellä on 15-vuotias palkkalistoilla niin se on heti lapsityövoiman käyttöä mutta suomessa se taas on tosi hyvä homma jos pääsee töihin jo 15-kesäisenä. Ite olin ensimmäisen kerran palkallisessa työsuhteessa 14 vuotiaana eikä siitä kyllä kukaan repinyt persettään.

Mä olin kans, raksahommissa lapioimassa vanhoja puruja lattiarakenteista. Työnantaja oli vielä varatuomari, nyttemmin kyllä eläkkeellä. Palkka oli 25 markkaa tunti, vuosi 1989. Rikos lienee jo vanhentunut.

e: vuosiluvun korjaus, en mä nyt NIIN vanha ole.
Twinkle
01.03.2010 01:49:01
Lennu: Mä olin kans, raksahommissa lapioimassa vanhoja puruja lattiarakenteista. Työnantaja oli vielä varatuomari, nyttemmin kyllä eläkkeellä. Palkka oli 25 markkaa tunti, vuosi 1989. Rikos lienee jo vanhentunut.

Jumalauta, jätkä teki aikamoista tiliä. Minulla oli sopparissa itelläni kanssa 25 markkaa tunti, mutta minulle maksettiin 18 markkaa. Sekin rikos on jo vanhentunut, tosin se ei ole unohtunut.
JPQ
01.03.2010 04:00:36

Lennu: Kyllähän monet musavehkeetkin on pikku kätösillä kasattu. Mikäs siinä, pitää ne poissa pahanteosta.

joo ja sitten entäs monet vaate merkit? ja moni muu ja sitten tosiaan työolotkin huomioisin aina silti. ja ainakin nykyinen työnlaatu vaikutelma tuosta mac ministä muuten mainio mutta virtaliitn vailintaa valitan ei minusta kokonaisuuden tasolla ehkä täysin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
J.Hollström
01.03.2010 09:49:40
ReBeat: Tai sitten vaan luet tänne kokeilun vuoksi esille tuotuja asioita ohimosuoni vähän liikaa nykien.

Pitää paikkaansa. Jo pelkkä avatarisi saa näkemään punaista ja tietää että pelkkää paskaa on luvassa.
dewil
01.03.2010 12:19:35

Voisko tän ketjun pitää asiallisena ja siirtää moiset "kehityskeskustelut" vaikka toisaalle?
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
JPQ
01.03.2010 15:22:15 (muokattu 01.03.2010 15:23:07)

Logicista piti kysymäni millainen akustinen piano ääni on mukana ? kait sellainen löytyy. soveltuuko hiljaisiin kohtiin jossa ei juuri muuta ole jos lainkaan. Joo onhan niitä pianolle omia plugareita joista suosikkin ilienee Synthogyhn Ivory mutta ei sitä budjetilla liikkuessa heti kaikeka voi ostaa. ja ehkäpä kriittisin soundi ongelma kohta kuitenkin rumpusetin soundit itsellä just nyt.
WanhaWetäjä
01.03.2010 17:32:39

JPQ: Logicista piti kysymäni millainen akustinen piano ääni on mukana ? kait sellainen löytyy. soveltuuko hiljaisiin kohtiin jossa ei juuri muuta ole jos lainkaan. Joo onhan niitä pianolle omia plugareita joista suosikkin ilienee Synthogyhn Ivory mutta ei sitä budjetilla liikkuessa heti kaikeka voi ostaa. ja ehkäpä kriittisin soundi ongelma kohta kuitenkin rumpusetin soundit itsellä just nyt.

Tuossa ihan pikasesti väsätty soundinäyte, vähän equa ja pikkasen kaikua, olisko tuo joku Steinway studio tms...mulle kelpaa kyllä, mutta en olekkaan pianisti. Midikiipparina on 76 koskettimen Korg Trinity Pro, soittotuntuma on syntikaksi oikeen hyvä noilla Logicin pianoilla. Tuo Staikkari on siis vaan yksi Logicin pianoista, oliskohan niitä toistakymmentä erilaista peruspianoa + Garagen pianot.

http://maihinnousu.net/s/?song_id=7308
JPQ
01.03.2010 19:13:31 (muokattu 01.03.2010 19:19:53)

Minäkään en ole pianisti... ja kuuntelen just. Ei pöllömpi ja siis määrään akusitisia pystypianoja ja flyygeleitä tarkoitan sähköpianot erikseen.
JPQ
01.03.2010 19:38:19

Saako muuten Garagebandin jolla joutuu nyt vielä kärvistelemään (pahoja puutteita siis) käyttämään samaa softasynaa useammalla kanavallla siis näitä multitimbraaleja kuten SampleTank jne.
Lennu
01.03.2010 21:25:45

JPQ: Saako muuten Garagebandin jolla joutuu nyt vielä kärvistelemään (pahoja puutteita siis) käyttämään samaa softasynaa useammalla kanavallla siis näitä multitimbraaleja kuten SampleTank jne.

Jos tarkoitat, että voiko samaa softainstrumenttia käyttää useammalla raidalla, niin tottakai.
JPQ
01.03.2010 21:57:58 (muokattu 01.03.2010 22:03:47)

Lennu: Jos tarkoitat, että voiko samaa softainstrumenttia käyttää useammalla raidalla, niin tottakai.

Miten ? ja siis samaa yksilöä muuten varmaan onnistuukin. On pikkusen hölmöä tehdä jokaisesta yksilöstä oma instanssi. ja sitä paitsi pakko kysyä mitä huonoa Macin repaerissa on? tilapäisesti jos tuota eikä Garabebändiä käyttäisin ennen Logicia.
Lennu
01.03.2010 23:54:10

JPQ: Miten ? ja siis samaa yksilöä muuten varmaan onnistuukin. On pikkusen hölmöä tehdä jokaisesta yksilöstä oma instanssi. ja sitä paitsi pakko kysyä mitä huonoa Macin repaerissa on? tilapäisesti jos tuota eikä Garabebändiä käyttäisin ennen Logicia.

No tottakai sä saat sitä käyttää :D Itse en vaan ole tottunut sen logiikkaan, koska oon aina tehny Logicilla. Ainakin aikaisemmissa versioissa silloin kun koklasin Reaperia, niin siinä oli jotain ihan käsittämättömiä bugeja ja mun mielestä logiikkavirheitä esim. reitittämisen suhteen, mutta kai ne lie korjattu jo. Kaverit, jotka PC-koneilla sitä pyörittää, on kyllä ihan tyytyväisiä.

En kyllä vieläkään ihan ymmärrä, mitä tarkoitat sillä Garagehommalla. Mitä siis olis tarkoitus tehdä?
Aki
02.03.2010 00:08:44

JPQ: mitä huonoa Macin repaerissa on?

Toimimattomia plugareita on vielä useampia. Nämä ei toimi:

http://forum.cockos.com/showthread.php?t=35196

Nämä toimii:

http://forum.cockos.com/showthread.php?t=52205
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)