Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Molly Hatchet
1 2 3 4 5
Ari78
12.12.2009 23:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin täältä kovasti etsiä mutta en löytänyt topiccia tästä etelärokin uranuurtajasta. Itse tutustuin bändiin väkisin kun olin viime kesänä menossa Skynyrdin keikalle ja aattelin että pakkohan tosta lämppäristä on ottaa myös selvää ja.. voin sanoo että ehkä fiksuin päätös koko elämässäni. Tuo tuolloinen Mollyn keikkahan oli surkein ehkä ever mutta onneksi olin ehtinyt jo koluta bändin legendaarisimmat albumit läpi todetakseni että vika oli ehkä siinä että Dave Hlubek soitti plugged out ja Bobby Ingram ei :) Noh, ei siitä sen enempää.
 
Mutta näihin albumeihin. Kaksi ekaahan on niin legendaarista ettei mitään rajaa, mä en voi tajuta että voiko, siis voiko, Bounty Hunteria parempaa straight rokn´n roll biisiä olla? Vastaan itse itseäni toistaen että ei. En nyt viitsi käydä kaikkia biisejä läpi vaan pomppaan samantien viidenteen albumiin ja nostan esiin parhaan ikinä tehdyn biisin eli Fall Of The Peacemakersin. Miksi tämä on suurelta yleisöltä unohdettu? Stairway To Heaven kumartaa tämän mestariteoksen rinnalla.
 
Ainoa mätäpaise Hatchetin uralla on tietenkin hirveä The Deed Is Done jossa kokeiltiin jotain syntikka-kasari-paskaa.. Onneksi tajusivat sen jälkeen levyttää maailman parhaan live-albumin, double troublen.
 
No en jaksa koko biografiaa tässä kelata läpi mutta jos täältä löytyy joitain faneja niin olisi kiva jutustella aiheesta. Omasta mielestä Dave Hlubek, Dwayne Rolandia unohtamatta on todellinen riffien mestari. Nyt kun olen matskun puutteessa joutunut syventymään bootleggien maailmaan voi vaan todeta miten kova bändi Molly on tosiaan ollut varsinkin tossa 79-85. Äijät osaa kepittää!
 
Hösse
13.12.2009 00:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joskus ale-myynnistä Mollyn kokoelman, koska tiesin nää komeat levyjen kannet. Kuuntelin levyn, ja totesin, että hirvittävää paskaa... No, pari vuotta myöhemmin levy rohkeasti uusintakuunteluun, niin johan toimi! Mut kyllä ihmetytti tuolla LS:n keikalla, ettei Hlubeckin kitarasta kuulunut mitään. Fall of the peacemakers jyrää!
 
Ari78
13.12.2009 00:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hösse: Ostin joskus ale-myynnistä Mollyn kokoelman, koska tiesin nää komeat levyjen kannet. Kuuntelin levyn, ja totesin, että hirvittävää paskaa... No, pari vuotta myöhemmin levy rohkeasti uusintakuunteluun, niin johan toimi! Mut kyllä ihmetytti tuolla LS:n keikalla, ettei Hlubeckin kitarasta kuulunut mitään. Fall of the peacemakers jyrää!
 
Joo tosiaan, se oli ihan hirveetä.. Daven skitta oli tosiaan miksattu ihan päin vittuja. Mutta nykyään Dave taitaa hoitaa vaan Bounty Hunterin ja FOTP:n soolot johon Bobbykaan ei kehtaa käydä käsiksi jos itse maestro on paikalla mut tosiaan, ihmisltä voi vaatia ton pari kertaa ennenkuin ymmärtää miten hienoo settii tää on:)
 
Kiinankeisari
13.12.2009 18:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juurikin tuo skynyrdien lämppäribändin rooli olis mun ensimmäinen tutustumiseni molly hatchetiin ja jotenkin ne jatkuvat "Hell YeaH!"-huudot hymyilytti niin kovasti että oli ihan pakko alkaa levyjäkin pläräämään. ja kas kummaa, ekan levyn eka biisi (bounty hunter) alkaa juuri sillä samalla "HELL YEAH!!"-karjaisulla. sen jälkeen meidän bändi ei juuri reenejä alottanut ilman että tuo kyseinen biisi kuunneltiin. monta kertaa. muut levyt on vielä tutustumisasteella mutta kaikki aikanaan...
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Ari78
14.12.2009 10:27:43 (muokattu 14.12.2009 10:28:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinankeisari: ekan levyn eka biisi (bounty hunter) alkaa juuri sillä samalla "HELL YEAH!!"-karjaisulla. sen jälkeen meidän bändi ei juuri reenejä alottanut ilman että tuo kyseinen biisi kuunneltiin. monta kertaa. muut levyt on vielä tutustumisasteella mutta kaikki aikanaan...
 
Joo, ei taida mullakaan mennä päivääkään ilman Bounty Hunteria, sikäli loistava biisi, eikä siihen kyllästy. Useasti livevedoissa DJB myös päättää biisin huutamalla HELL YEAH! :) Eikä muuten parempaa kitarasooloa ole olemassakaan kuin tuossa biisissä. Suosittelen lämpimästi myös kakkosalbumia. Kolmonen ja nelonen eivät ole nekään huonoja vaikka vokaaleissa on enemmin John Fogertyltä kuulostava Jimmy Farrar. Vitos-albumi eli No Guts, No Glory taasen on taattua DJB:tä ja ehkä yksi aliarvostetuimmista Hatchet -levyistä. FOTP:n lisäksi monta hienoa biisiä ja mahtavaa riffittelyä.
 
Ari78
12.01.2010 23:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan löytyisköhän jostain netistä Hatchet -tabseja tai ylipäätään mistään, oon koittanu ettii mut ei mistään löydy.. Enkä siis tarkota sellasii korvakuulolta väsättyjä yritelmiä joissa puolet nuoteistakin puuttuu.:)
 
latelate
13.01.2010 16:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ari78: Tietääkö kukaan löytyisköhän jostain netistä Hatchet -tabseja tai ylipäätään mistään
 
Koitas Googlella hakea "Molly Hatchet tabs". Löytyy monia.
 
weza
04.02.2010 09:53:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin viime kesänä samalla stagella Mollyjen kanssa soittamassa.
Leppoisia heppuja.
Odotin kyllä enemmän Southern-potkua herrojen hommasta, mutta meni kyllä aika heavyksi!
 
You Tubesta löytyy jotain tuosta keikasta osikolla Super-Rally Seinäjoki.
 
Ari78
09.02.2010 17:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weza:
You Tubesta löytyy jotain tuosta keikasta osikolla Super-Rally Seinäjoki.

 
En kyllä Mollya löytäny tuolta.
 
weza
13.02.2010 09:07:11 (muokattu 13.02.2010 09:09:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ari78: En kyllä Mollya löytäny tuolta.
 
No, joo taitaa olla tiukka sensuuri, on näköjään poistettu.
Vain yksi jonkunlainen kännykkävideo on tallella.
 
http://www.youtube.com/results?sear … to%20be%20wild&v=BYBNGPWKZ1c&page=2
 
Eli tuo viides sivun ylhäältä lukien.
 
Ari78
15.02.2010 09:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weza: No, joo taitaa olla tiukka sensuuri, on näköjään poistettu.
Vain yksi jonkunlainen kännykkävideo on tallella.
 
http://www.youtube.com/results?sear … to%20be%20wild&v=BYBNGPWKZ1c&page=2
 
Eli tuo viides sivun ylhäältä lukien.

 
Katos joo. Toi fotp ois ollu kiva kuulla kokonaan, soundit tuntu olevan vähän enemmän kohillaan kuin stadissa. :)
 
Mika Kangas
15.02.2010 18:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tutustuttua Molly Hatchetiin Double Trouble Liven myötä kun Juho Juntunen valitsi sen aikoinaan kuukauden levyksi Suosikissa.Pitkän aikaa luulin Freebirdiä Mollyn kipaleeksi.Danny Brownin ja Ferraran aikaisista levyistä suosikki on Lightning Strikes Twice.Varsinkin Kiss-cover Hide Your Heart on mun mielestä onnistuneenpi kuin alkuperäinen.Noi Ferraran aikaiset levytkin on mun mielestä aika hyviä.
Nyky-Hatchetiin on tullut tutustuttua vain Spotifyn avulla.Ihan riuskaa tavaraahan noi vieläkin heittää.Jäähallikeikka viime toukokuussa oli kyllä aika kuraa.
 
juzzaz
18.02.2010 19:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tämä lynareitten lämmittelijänä nähty bandi oli totaalisen skeida. 90-luvun alussa molly kävi kaivohuoneella soittamassa ja oli todella tiukka bandi. Myös jollain festarilla molly oli soittamassa keskisuomessa. Jonain juhannuksena sata vuotta sitten.
 
Doc Holliday oli myös tuolla festarilla. Hollidayhän myös veti suomessa jonkimoisen kiertueen muistaakseni mm lallintalolla. Ite näin Hollidayn tuolla festarilla,muistikuvat on vähän hämärät. Tavastialla Holliday veti yhden parhaista keikoista mitä olen nähnyt.
 
Ei tule paljoo enään kuunneltua näitä, kulutin ne jotenkin loppuun 90-luvulla. Täytyypä testata jos jaksaisi.Mulle jotenkin kestävämpää on tuo etelän toinen linja Allmanit ja Marshall Tuckerit, ne ei ole kuluneet ajan saatossa.
 
Ari78
20.02.2010 17:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Tuli tutustuttua Molly Hatchetiin Double Trouble Liven myötä kun Juho Juntunen valitsi sen aikoinaan kuukauden levyksi Suosikissa.Pitkän aikaa luulin Freebirdiä Mollyn kipaleeksi.Danny Brownin ja Ferraran aikaisista levyistä suosikki on Lightning Strikes Twice.Varsinkin Kiss-cover Hide Your Heart on mun mielestä onnistuneenpi kuin alkuperäinen.Noi Ferraran aikaiset levytkin on mun mielestä aika hyviä.

 
Tarkoitatko Ferraralla kenties Jimmy Farraria? No anyway, ihan pätevä kaveri tuokin oli, ja on itseasiassa edelleenkin vaikka ovat tainneet Dave Hlubekin kanssa pitää jonkinnäköistä syö niin paljon kuin jaksat linjaa viimeiset 10 vuotta. Mutta totta, itselleni kolahtaa myös tuo Lightning Strikes Twice -levy vaikka sitä jollain tahoilla pidetään jotenkin heikkona AOR -shittinä mutta esim. Take Miss Lucy Home on ihan magee biisi. Ja toi Duoble Trouble on mielestäni ihan yksi parhaita livejä joita oon kuullu, vähintään kerran viikossa on pakko kuunnella läpi.
 
Mika Kangas
20.02.2010 17:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arkoitatko Ferraralla kenties Jimmy Farraria?
 
Jep.Aina ei voi voittaa,ei edes joka kerta :).
 
Semjon
26.02.2010 23:58:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täähän on mainio perjantai-illan topic. Meikäläisellä Molly-diggailu alkoi noin vuonna 1980, kun eno äänitti C90:n toiselle puolelle Mollyn Flirtin' With Disasterin ja toiselle ZZ Topin Deguellon. Aika hyvä pari, tuli paljon kuunneltua sitä nauhaa. Loistavia ne vislauksiin päättyvät kitarasoolot... Danny Joe Brownin tulkinnassa on aika tavalla karismaa, vähän Waylon Jenningsin periamerikkalaiseen tyyliin.

Mollyn albumeita olen hommaillut vuosien varrella säännöllisen epäsäännöllisesti, kun on divarissa tullut sopuhinnalla vastaan. Eka ja Flirtin' on biisimateriaalinsa puolesta aika ylittämättömiä. Siihen sitten FOTP päälle. Hlubekin nimmarin kävin hakemassa Flirtinin kanteen, kun mies muutama vuosi sitten kiersi Suomea Skinny Mollyn kanssa. Intiaanipäällikön oloinen heppu.
 
Kuopion Skynyrdin-lämppäyskeikka viime vuonna oli ensimmäinen kerta, kun näin nuoruuden suosikkiorkkaa elävänä. Bändin nimen nykyään omistavan Bobby Ingramin toiminnasta ollaan tietysti netissä montaa mieltä. Ehkä itse kallistun sille kannalle, että hän piti karavaanin kuitenkin kulkemassa silloin kun alkuperäissotureita alkoi kaatua, ja nyt kun Hlubek on taas messissä, niin minulle kelpaa.
 
Ostin vuoden 2007 dvd-julkaisun Flirtin' With Disaster - Live, kun huomasin, että settilista on melkein 100% sama kuin Kuopiossa. Hell Yeahia huudetaan keikalla ihan tosissaan... Onhan yleissoundissa vähän liikaa jenkkiheviä, ja nykylaulaja Phil on tiukoilla monissa paikoissa, mutta kaikkinensa mainio ja rehellisen oloinen paketti. Tukiliivit vilkkuu, mahat rellottaa ja rumat miehet soittaa nätisti.
 
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
belarusman
27.02.2010 12:46:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle Molly Hatchet ja Blackfoot on ollu aina ne ainoat ja oikeat southern-rock bändit! ei oo muissakaan mitään vikaa, mut nää on kolissu aina koviten!
 
Crossroads calling...
Ari78
27.02.2010 19:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semjon:
Ostin vuoden 2007 dvd-julkaisun Flirtin' With Disaster - Live, kun huomasin, että settilista on melkein 100% sama kuin Kuopiossa. Hell Yeahia huudetaan keikalla ihan tosissaan... Onhan yleissoundissa vähän liikaa jenkkiheviä, ja nykylaulaja Phil on tiukoilla monissa paikoissa, mutta kaikkinensa mainio ja rehellisen oloinen paketti. Tukiliivit vilkkuu, mahat rellottaa ja rumat miehet soittaa nätisti.

 
Joo täytyykin laittaa pyörimään lauantai illan kunniaksi, onhan tää ihan asiallista matskua, aavistuksen vaan häiritsee selkeesti dubatut yleisön mylvinnät, samoin kuin aikaisemmalla Locked & Loadilla. Mut onhan toi Hlubek kyl äijä, jossain juutuubissa joku kirjoitti osuvasti että " porkchop wouldn´t last long on that stage ".
 
Mahtaakohan Mollylta olla olemassa jotain kunnon livematskua DJB:n ajoilta? Joku Double Trouble kun ois videolla niin ois siinä ihmettelemistä.
 
Semjon
02.03.2010 00:25:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...onhan toi Hlubek kyl äijä...
 
...ehdottomasti.
 
Täällä on muuten aivan helmi Hlubek-haastattelu vm. 1999:
http://www.kaos2000.net/interviews/davehlubek/
 
Antaa sellaisen fiiliksen, että jos voisi istua iltaa Hlubekin ja parin kaljakorin seurassa, voisi olla aika viihtyisä olo. Pari huippukohtaa.
Nuoruuden levytyssopimuksista:
 
"On the 24th page, all those fancy words in there said 'You're mother will be executed tomorrow at noon.' Well, OK mom. See ya!" You know? I couldn't have signed them any faster if I had a rubber stamp."
 
Elintavoista:
 
"It's very flattering when people come up to me and say these nice things but, I have to tell you what, I never thought I would be here so long. I've used my body as a fucking garbage can for 30 years now. With all the success and the money come all the vices. You know?"
 
Puhelinkäytöksestä:
 
"No, I'm honest all the time. I've been told that I give great phone."
 
Skynyrdistä:
 
"If that accident hadn't have happened, they would have been the Zeppelin of the South."
 
Mollyn laulajista:
 
"One thing about Danny was, Danny was the singer for Molly Hatchet and will always be the voice for Molly Hatchet. Jimmy could sing a fine song, but he was butt-ugly."
 
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
Ari78
02.03.2010 17:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, plussan arvoinen linkki! Olipa kiva lueskella Hlubekin, ehkä tosiaan pienessä beamipöllyssä, laukomaa haastattelua. Näihin ei liiaksi törmää, lisää vaan jos jostain tulee matskua. Videolle ei haastatteluja ole tainnut paljoa tarttua paitsi tää yksi tubessakin pyörivä ´89 pätkä joka on ihan viihdyttävä sinänsä vaikka ukot siinä lähinnä hekottelee keskenään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «