Aihe: Koch Twintone II
1 2
edgehill
02.03.2010 09:16:15
Minäkin päätin pitää tämän koska soundit ovat omaan makuun kohdallaan.
Ainakin HSS-straton kanssa pelittää vallan mainiosti.

t. edgehill
ReBeat
28.01.2011 15:57:22

Tossahan sitä melkein olis aika halvalla: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160537782862
Rahamies korjaa pois vikkelään.
hallu
25.11.2016 16:56:42 (muokattu 25.11.2016 16:58:41)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 2128 päivää vanhaan aiheeseen!

Okei, ennen kuin kukaan ehtii toteamaan, että "hyvä nosto hermanni" niin totean, että nostin ihan tarkoituksella. Koskapa minulla on tähän laitteeseen liittyvää asiaa, niin turha aloittaa uutta ketjua ja tässä on pohjaksi ihmisten fiiliksiä kuuden vuoden takaa tästä kamppeesta :-D.

Itselläni on ollut tämä Koch twintone2 keväästä saakka ja olen pikkuisen alkanut tulla tutuksi tämän kanssa ja olen valmis jakamaan ajatuksia Kochtietäjien kanssa. Mun ensimmäinen huomio oli, että kliini tässä on todella miellyttävä jotain sellaista mitä Fenderiltä pitäisi odottaa :-). Särökanavat ovat vaatineet enemmän päänvaivaa. Aluksi olin vähän ymmälläni tämän rikkaan ja tuuhean särön kanssa ja varsinkin vahvistimen voimakas alapää tuotti päänvaivaa ennenkuin keksin, että basson voi vääntää nollille jolloin tämä tulee samalle tontille muiden vahvareiden kanssa :-D. Tämä on niitä vahvareita että jokaisesta napista tapahtuu jotakin ja varsinkin molempien tonestakkien toiminnan johdonmukaisuus on todella miellyttävää. Särökanava on myös sellainen, että tonestakkia on ihan syytä käyttää ja oikeastaan vainoastaan telellä ja stratolla olen saanut miellyttävät säröt suoraan tonestakin keskiasennoista. Tämä vahvari reagoi kitaraan myös särökanavallaan ja siksi niitä hyviä säätöjä joutuu hakemaan, mutta kyllä ne sieltä löytyy varsinkin kun ymmärtää, että tämän vahvistimen eq on aktiivinen eli tonen keskiasennossa on nollakohta josta eteenpäin se vahvistaa kyseistä taajuutta ja taaksepäin se vähentää sitä. Lisäksi tämä on tehty niin, että tonet nollassa vahvistin ei mykisty.

No tää on hieno ja monipuolinen laite ja voisin jorista näistä kummallisuuksista vaikka maailman tappiin, mutta varsinainen asia miksi aloin kirjoittaa. Tänään nimittäin keksin alkaa tutustua särökanaviin niin, että etsin niistä kliinejä soundeja eli gainit nollaan tai lähestulkoon. Se paljastaa mitä sillä alla on ja gainia hiljalleen lisäämällä pääsee tuntumaan siitä miten se särö rakentuu. No yllättävä havainto oli, että särökanavilla on perussoundinsa siis gaini nollassa vahvistin ei mykisty. Se perussoundi oli vähän yllätys, nimittäin od kanavalla oli mukavan rapsakka reunasärö siellä pohjalla ja kun gainia lähti nostamaan niin gaini vähän niiaa ennenkuin etuaste alkaa rähisemään. Itse koin, että tuo osa vahvistinta oli soundipoliittisesti hyvinkin kiinnostava. Yllätys sitä vastoin oli, että kun tein saman jutun od+ kanavalla niin siellä ei ollutkaan minkäänlaista säröä pohjalla, vaan kliini (aika lattea kliini) soundi joka lähti säröytymään gainin mukana aika tasaisesti. Päättelin, että od ja od+ kanavien kytkennässä on oikeasti jotakin eroa eikä kyse ole pelkästään turboahdetusta od-kanavasta muutenhan niiden lähtökohdan pitäisi olla sama.

Tää on kyllä ihan suositeltava vahvari varsinkin nyt kun näitä saa todella halvalla torilla ollut kesästälähtien 600 euron pintaan (itse maksoin 700 euroa ja luulin saavani halvalla) ja uutenahan tää kai on maksanut kummiskin yli tonnin (en tiedä tarkkaa hintaa, mutta uutta Twintone 3 saa 1400 euroon). Eli ei mikään pöllömpi vaihtoehto rokkikomboa etsivälle, tosin ei ainoa laatuaan näitähän on nyt vaikka kuinka ja paljon.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
juuso a
28.11.2016 15:25:29

Mietinnän alla josko ostelisin seuraavaksi tämän.
edgehill
28.11.2016 20:00:57 (muokattu 28.11.2016 20:12:03)
Juujuu.
Tuolla ylempänä on mun viesti vuodelta 2010, jossa olen päätynyt pitämään vekottimen testisession jälkeen.
Aika pitkään sillä soittelin ja diggailin kovasti.

Sitten jostain syystä myin sen mutta hetken päästä tulin katumapäälle ja ostinkin tilalle toisen Twintonen mutta sillä kertaa versio kolmosen..joku myi sitä käytettynä edukkaasti MNet-torilla.
Sekin on vallan oiva peli...clean on sama mutta OD -puolta on muutettu.
Kakkoseen verrattuna kolmosessa on parempi mastervolume -toteutus.

Jos nyt muistikuva on oikea, niin kakkosessa tosiaan OD on aika paljon tummempi kuin kolmosessa, jossa ei ole esiintynyt tarvetta olla bassot nollilla.

Mutta erinomaisia molemmat. Kyllä lähtee!

Edit: torilla onkin myynnissä TT III hintaan 850e, mikä on sama kuin mitä omastani silloin aikanaan maksoin
hallu
28.11.2016 23:23:16
edgehill: Juujuu.
Tuolla ylempänä on mun viesti vuodelta 2010, jossa olen päätynyt pitämään vekottimen testisession jälkeen.
Aika pitkään sillä soittelin ja diggailin kovasti.

Sitten jostain syystä myin sen mutta hetken päästä tulin katumapäälle ja ostinkin tilalle toisen Twintonen mutta sillä kertaa versio kolmosen..joku myi sitä käytettynä edukkaasti MNet-torilla.
Sekin on vallan oiva peli...clean on sama mutta OD -puolta on muutettu.
Kakkoseen verrattuna kolmosessa on parempi mastervolume -toteutus.

Jos nyt muistikuva on oikea, niin kakkosessa tosiaan OD on aika paljon tummempi kuin kolmosessa, jossa ei ole esiintynyt tarvetta olla bassot nollilla.

Mutta erinomaisia molemmat. Kyllä lähtee!

Edit: torilla onkin myynnissä TT III hintaan 850e, mikä on sama kuin mitä omastani silloin aikanaan maksoin

Joo katselin itsekin noita kolmosia ja keväällä kun omani ostin, niin aika lähelle samaa hintaan olisi saanut. Nyttemmin kakkosen hinta on romahtanut, mutta kolmoosen hinnat on pysyneet edelleen korkeammalla. Siinä kakkosessahan ei varsinaista masteria edes ole, vaan se sooloboostin säädin toimii masterina, mutta se on siellä takana ja siinä on aika lyhyt liikerata. Onko kolmosessa masterin lisäksi sooloboostin säädin? ai niin ja sitä minun on pitänyt kysyä kun Kochin brosyyreistä ei käy ilmi, että onko siinä kolmosessa enää sitä keinokuormaa? eli voiko sitä soittaa mykkänä luureihin tai äänikortin linjaan?
Tomtom
29.11.2016 08:20:51 (muokattu 29.11.2016 08:22:14)
Kochin cleani on kyllä hieno ja nykyisin Orangin omistajana tuollaisesta heleästä F-tyyppisestä soinnista saa vain haaveilla..

Itse en osannut/tajunnut/jaksanut säätää tuota OD-osastoa Hallun mainitsemalla tavalla, eli gainia kun annostelee runsaalla kädellä niin säröpuolesta tulee helposti kovinkin moderni mikä ei omaan käyttöön toiminut. No, sellaista se on meillä taitamattomilla mutta "siperia opettaa".

Keikkakäytössä Kochin jalkio on myös erittäin toimiva boostin takia, eikä tarvitse pelailla säröpedaalien kanssa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
juuso a
29.11.2016 17:24:13

Torilla oisi Powertone-nuppi. Tietenkään nyt ei ole varaa vielä yhtään mihinkään ja kaappikin siihen pitäisi hommata.:D Erookos toi miten tästä Twintonesta?
edgehill
29.11.2016 20:58:25 (muokattu 29.11.2016 21:01:23)
Keinokuorma on kolmosesta heivattu.
Master volume on tehty niin, että niitä on etupaneelissa kaksi (rhytm ja solo) ja jalkakytkimellä valitaan kumpi on päällä. Toteutus on hyvä, soundi on selkeä myös aika pienillä voluumeilla.

Kakkosessa tuo takapaneelin rhytm/solo -asetus on mielestäni "master-volume kahdella asennolla". Solo = täysi volyymi, rhythm = master halutun verran pienemmällä. Ikään kuin käänteinen boosti.

Mutta en näe näissä mitään varsinaista oleellista eroa, loistopelejä molemmat.

Clean on minustakin näissä todella hyvä. Ja kaiku toimii hienosti vaikka sitä annostelisi paljonkin.

E: typot

hallu: Joo katselin itsekin noita kolmosia ja keväällä kun omani ostin, niin aika lähelle samaa hintaan olisi saanut. Nyttemmin kakkosen hinta on romahtanut, mutta kolmoosen hinnat on pysyneet edelleen korkeammalla. Siinä kakkosessahan ei varsinaista masteria edes ole, vaan se sooloboostin säädin toimii masterina, mutta se on siellä takana ja siinä on aika lyhyt liikerata. Onko kolmosessa masterin lisäksi sooloboostin säädin? ai niin ja sitä minun on pitänyt kysyä kun Kochin brosyyreistä ei käy ilmi, että onko siinä kolmosessa enää sitä keinokuormaa? eli voiko sitä soittaa mykkänä luureihin tai äänikortin linjaan?
hallu
29.11.2016 21:57:32
edgehill: Keinokuorma on kolmosesta heivattu.
Master volume on tehty niin, että niitä on etupaneelissa kaksi (rhytm ja solo) ja jalkakytkimellä valitaan kumpi on päällä. Toteutus on hyvä, soundi on selkeä myös aika pienillä voluumeilla.

Kakkosessa tuo takapaneelin rhytm/solo -asetus on mielestäni "master-volume kahdella asennolla". Solo = täysi volyymi, rhythm = master halutun verran pienemmällä. Ikään kuin käänteinen boosti.

Mutta en näe näissä mitään varsinaista oleellista eroa, loistopelejä molemmat.

Clean on minustakin näissä todella hyvä. Ja kaiku toimii hienosti vaikka sitä annostelisi paljonkin.

E: typot

Joo huomasinkin sen illemmalla. Kolmosessa se master on fiksummin toteutettu ja siinähän on kuitenkin se lineout, joka on tärkeintä (tai itselleni on kun treenikämppäkuvioissa käytämme sitä äänittämiseen).

Juum mitäpä tässä voi muuta todeta kuin, että kyllä meitä hemmotellaan kun näin hienoja kamppeita oittajien iloksi kehitellään :-) ei jää vehkeistä kiinni tänäpäivänä soittohommat kellään :-D
Guitarfreak
30.11.2016 08:07:24
hallu: Joo huomasinkin sen illemmalla. Kolmosessa se master on fiksummin toteutettu ja siinähän on kuitenkin se lineout, joka on tärkeintä (tai itselleni on kun treenikämppäkuvioissa käytämme sitä äänittämiseen).

Juum mitäpä tässä voi muuta todeta kuin, että kyllä meitä hemmotellaan kun näin hienoja kamppeita oittajien iloksi kehitellään :-) ei jää vehkeistä kiinni tänäpäivänä soittohommat kellään :-D

Liikaa tavaraa -> liian paljon häiriötekijöitä musiikin sisällön tekemiselle... :D
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
30.11.2016 16:12:01
Guitarfreak: Liikaa tavaraa -> liian paljon häiriötekijöitä musiikin sisällön tekemiselle... :D

Olen muuten kanssasi täsmälleen samaa mieltä :-). Ainakin oman tolkun kanssa tässä kamarunkkauksessa on ollut välillä tekemistä ja silti lähtee mopo keulimaan niinkuin nyt huomasin vetäväni överiksi näiden vahvistinten kanssa kun noita on kertynyt jo neljä, vaikka tarvitsen vain yhden :-D ..... huvittavaa vaan, että koko ajan se yksi on ostamatta. Tai nyt Mesan TA ja tuo Koch saavat täyttää tarpeeni. Fender Vibro champ ja Session jäänevät yli. Fender on vähän ..... hmmm.... siitä ei malttaisi luopua. Session on pikkuisen mietinnässä kun se on ollut koko ajan luottopeli eikä sille ollut helppoa löytää korvaajaa, että pitäisikö sittenkin säilyttää se varasetuppina.
CaptainC
21.01.2025 20:18:14
Vieläkö näitä jengillä on? Mulla on yksi pikkuvikainen käyttämättömänä ja mietin, minkälaista hintaa voisi pyytää.
http://www.whitejacketsband.com https://www.facebook.com/captaincougarband https://www.ailijafolks.fi
Tami
23.01.2025 15:30:53

Jonkin verran torilla liikkuu. Kovasti hintapyyntöön vaikuttaa se mikä se "pikkuvika" on. ..

Mun mielestä kuitenkin hyvä vahvistin perinteistä putkikomboa hakevalle.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Kontiak
23.01.2025 19:01:05
CaptainC: Vieläkö näitä jengillä on? Mulla on yksi pikkuvikainen käyttämättömänä ja mietin, minkälaista hintaa voisi pyytää.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
mpekkanen
24.01.2025 01:20:20
CaptainC: Vieläkö näitä jengillä on? Mulla on yksi pikkuvikainen käyttämättömänä ja mietin, minkälaista hintaa voisi pyytää.

Minusta tuo vika kannattaa korjata, jos kerran on pikkuvika ja laittaa sitten myyntiin.
Ainakin itse ostaisin enemmin korjatun ja ehjän vahvistimen kuin pikkuvikaisen, jossa voi olla kenties isompikin vika.

Tuohan on kuitenkin ihan laatu vahvari...
Tami
24.01.2025 14:46:38

Tarjoan 200€ mikäli ääni menee läpi!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
CaptainC
30.01.2025 16:44:06
mpekkanen: Minusta tuo vika kannattaa korjata, jos kerran on pikkuvika ja laittaa sitten myyntiin.
Ainakin itse ostaisin enemmin korjatun ja ehjän vahvistimen kuin pikkuvikaisen, jossa voi olla kenties isompikin vika.

Tuohan on kuitenkin ihan laatu vahvari...

Pitää varmaan taas yrittää löytää joku, joka voisi vilkuilla vehjettä. Pariin otteeseen tuota laitatin joskus +10 vuotta sitten, mutta ei se ihan kuntoon tullut vaikka taidettiin about kaikki putket vaihtaa ym.

Sellaista headroomin heittelyä muistaakseni esiintyy satunnaisesti. Kokonaan ei koskaan hiljentynyt kuitenkaan.
http://www.whitejacketsband.com https://www.facebook.com/captaincougarband https://www.ailijafolks.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)