J-PPP 07.03.2004 21:34:18 | |
---|
Onkohan parempaa vaihtoehtoa (lue:halvempaa) antamaan virrat line6 modellerille, parille bossille ja wahille. Kuten kivi tuossa ylempänä kirjoitti, niin järeä virtalähde esim. Mascotilta (20-50€) ja siihen itselle sopiva haaroitussysteemi (valmis kaupasta 8€ tai itsetehty sokeripalaliuska+piuhat 2€) on toimivaksi todettu yhdistelmä. Tosin tässä tapauksessa nyt kannattaa vielä varmistaa että toimiiko tuo Modeller 100% varmasti samalla virtalähteellä kuin muut pedaalisi. Tuossa ylempänä kirjoituksessani on linkki keskusteluun jota aiheesta käytiin. WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Fortune 08.03.2004 14:47:07 | |
---|
Tosin tässä tapauksessa nyt kannattaa vielä varmistaa että toimiiko tuo Modeller 100% varmasti samalla virtalähteellä kuin muut pedaalisi. Tuossa ylempänä kirjoituksessani on linkki keskusteluun jota aiheesta käytiin. Modelerit toimivat kai 16 voltilla, joten kaksi virtalähdettä on ratkaisu. Tuleehan kaksi 50 euron virtalähdettä siltikin halvemmaksi kuin yksi 250 euron hintainen.
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
J-PPP 08.03.2004 15:06:37 | |
---|
Modelerit toimivat kai 16 voltilla, joten kaksi virtalähdettä on ratkaisu. Tuleehan kaksi 50 euron virtalähdettä siltikin halvemmaksi kuin yksi 250 euron hintainen. Eikun tästä just keskusteltiin, ks. linkki aiemmin tässä keskustelussa. "The Modeler pedals can be operated on 9 to 12VDC. You must use a 2.5mm center pin DC Power Plug with positive on the pin." WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
placebo 08.03.2004 17:11:26 | |
---|
Mistäkähän tuota DC Brickiä saa ja paljonko on Suomen hinta? EDIT: DC brickin 9-volttisten lähtöjen maksimivirta on 375 mA, se voi käydä vähiin joissain laudoissa. Tuo on toki muuten hyvä peli, jos on noita 16 voltin pedaaleita: http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/dcb10.html Selvitin asiaa viimeksi noin vuosi sitten ja silloin sitä ei edes valmistettu 230 voltin versiona. Luulenpa että tilanne ei ole muuttunut miksikään... Olen kyllä Kiven kanssa samoilla linjoilla - Liittimet, johtimet ja virtalähde elektroniikkaliikkeestä ja kolvi käteen. |
goose 08.03.2004 21:28:56 | |
---|
Se on pedal power sitten laudassa. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Samuello 08.03.2004 21:30:34 | |
---|
Erittäin hyvä vaihtoehto pedaalien virran syöttäjäksi on MXR DC BRICK, etuina pienempi koko, halvempi hinta. Paketissa tulee myös kaikki tavittavat piuhat mukana... Kannattaa tutustua. Toinen varteenotettava vaihtoehto on jokin Cioksin tuotteista. Suurempi malli antaa 600ma virtaa. Hintakaan ei paha... Katso www.cioks.com Suomeen niitä on juuri alkanut tuomaan custom-sounds. Rakkaus on kuuromykkäsokea. |
Kyllä täytyy vähän vielä ylistää. Miten vois pienemmällä tilalla ja vaivalla enää virroittaa lankun kuin tällä vehkeellä. Nekin efektit (esim. Mongoose) jotka käyttävät vain paristoa on helppo virroittaa voodoolla ja tietenkin line6 stomboxit saa myös kätevästi. Sitten TU-2:lla voi vielä antaa parille muulle paavolle eteenpäin. Ja bossin ACA pedaalitkin luonnistuu. Ja 18V irtoo myös. Sisukas laatikko. Ja vielä mukavan näkönen =) Ei isoa roikkaa tai humisevia muuntajia. Vain pieni laatikko ja irroitettava virtapiuha. Mulla se irroitettavuus säästää paljon tilaa kun laitteen saa ihan keskelle ja takareunaan kiinni. Piuha vaan irti kun sulkee kannen. Kaikki ketkä tämän ostavat eivät varmasti ikinä enää tästä luovu. Vaikka hinta tuntuukin vähän kirpeältä alkuun, niin on se pojat sen arvosta! EDIT: tulee näköjään aina vähän virheitä kun vaahto suussa kirjottaa.. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Huikki 10.03.2004 11:12:29 | |
---|
Kyllä täytyy vähän vielä ylistää. Miten vois pienemmällä tilalla ja vaivalla enää virroittaa lankun kuin tällä vehkeellä. Nekin efektit (esim. Mongoose) jotka käyttävät vain paristoa on helppo virroittaa voodoolla ja tietenkin line6 stomboxit saa myös kätevästi. Sitten TU-2:lla voi vielä antaa parille muulle paavolle eteenpäin. Ja bossin ACA pedaalitkin luonnistuu. Ja 18V irtoo myös. Sisukas laatikko. Ja vielä mukavan näkönen =) Ei isoa roikkaa tai humisevia muuntajia. Vain pieni laatikko ja irroitettava virtapiuha. Mulla se irroitettavuus säästää paljon tilaa kun laitteen saa ihan keskelle ja takareunaan kiinni. Piuha vaan irti kun sulkee kannen. Kaikki ketkä tämän ostavat eivät varmasti ikinä enää tästä luovu. Vaikka hinta tuntuukin vähän kirpeältä alkuun, niin on se pojat sen arvosta! EDIT: tulee näköjään aina vähän virheitä kun vaahto suussa kirjottaa.. Mulla on hyvin samanlaisia kokemuksia lootasta. Ostakaa tällainen, se helpottaa suuresti jos omaat enemmän kuin 2 pedaalia. Mulla ainakin räjähteli ennen niitä ibanezin ja zoomin "pikkumuuntajia" noin parin kuukauden välein, yleensä juuri soundtsekeissä. Sitten tulikin kiire etsimään avoinna olevaa musiikkikauppaa. |
placebo 10.03.2004 12:45:40 | |
---|
Vain pieni laatikko ja irroitettava virtapiuha Mascot valmistaa myös ns. "desktop" mallia jonka saa ruuvattua lautaan kiinni ja jossa on irroitettava virtapiuha (kolminapainen luonnollisesti). Eikä varmasti hurise. Ja niitä pedaaleihin tulevia liittimiä myydään kaiken mallisina komponenttiliikkeissä. Eli siitä "sokeripalastakin" voi lähteä vaikka kymmenen erilaisilla liittimillä varustettua piuhaa. Varmasti tuo Voodoolabin loota on asiallinen mutta tekniikkaansa nähden aivan liian kalli$. |
placebo 10.03.2004 12:48:57 | |
---|
itselle sopiva haaroitussysteemi (valmis kaupasta 8€ Voisitko kertoa tuosta hieman enemmän. Minulle ei ole tuttu kuin tuo sokeripalameininki. Piuhat joutuu tuossakin systeemissä kolvaamaan itse, eikö? |
J-PPP 10.03.2004 12:58:51 (muokattu 10.03.2004 14:38:17) | |
---|
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
kivi 10.03.2004 13:09:06 | |
---|
mutta sama joka tekee niitä värillisiä lyhyitä välipiuhoja. Leem? |
J-PPP 10.03.2004 13:15:22 | |
---|
Leem, kyllä. WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
madu 10.03.2004 14:17:20 | |
---|
Kyllä täytyy vähän vielä ylistää. Miten vois pienemmällä tilalla ja vaivalla enää virroittaa lankun kuin tällä vehkeellä. Nekin efektit (esim. Mongoose) jotka käyttävät vain paristoa on helppo virroittaa voodoolla ja tietenkin line6 stomboxit saa myös kätevästi. Sitten TU-2:lla voi vielä antaa parille muulle paavolle eteenpäin. Ja bossin ACA pedaalitkin luonnistuu. Ja 18V irtoo myös. Sisukas laatikko. Ja vielä mukavan näkönen =) Ei isoa roikkaa tai humisevia muuntajia. Vain pieni laatikko ja irroitettava virtapiuha. Mulla se irroitettavuus säästää paljon tilaa kun laitteen saa ihan keskelle ja takareunaan kiinni. Piuha vaan irti kun sulkee kannen. Kaikki ketkä tämän ostavat eivät varmasti ikinä enää tästä luovu. Vaikka hinta tuntuukin vähän kirpeältä alkuun, niin on se pojat sen arvosta! EDIT: tulee näköjään aina vähän virheitä kun vaahto suussa kirjottaa.. Täytyypä käydä poistamassa tuollainen voodoo. Saitko yhtään hinnasta alennusta? |
placebo 10.03.2004 15:06:28 | |
---|
Eli tarkoitin tällaista haaroituspiuhaa. http://www.pedalboard.net/powercables.html Sen piuhan virtalähteeltä tuohon piuhaan joutuu ehkä itse tekemään. Sopii parhaiten tuollaiset jos on jotenkin säännöllisen mallisia purkkeja ja kaikissa samassa sivussa virtareikä. Ok - Huono puoli on se että jos lauta on metrin pitkä, välissä on esim. volumepedaali ja laudassa muutenkin useilla liittimillä varustettuja pedaaleita. Silloin ei auta kuin kolvailla piuhat itse. Jos meinaan haluaa $ää$tää ;) |
placebo 10.03.2004 15:18:36 | |
---|
Tuli vielä sellainen mieleen että kuinka pitkiä "kaapelivetoja" tuosta sokeripalasta uskaltaa vetää? Tarkoitan sitä että jos virtalähde on laudan nurkassa ja viimeinen pedaali metrin päässä seuraavassa nurkassa. Tiedän kyllä että reguloitu virtalähde pitää jännitteen stabiilina. Ajattelin vaan että onko kenelläkään ilmennyt jotain ongelmia noista pitkistä vedoista (jännitteiden suhteen meinaan)? Ajattelin toteuttaa uuteen pedaalilautaani virransyötön niin että virtalähde on toisessa nurkassa ja vien siitä sitten piuhat (+ ja -) laudan keskiosassa sijaitsevaan sokeripalaan. Tällä tavalla "kaapelivedot" tulevat keskimäärin paljon lyhyemmiksi. Onko ideoita/kokemuksia? |
Fortune 10.03.2004 15:32:02 | |
---|
Ei kai 9 voltin jännitteelläkään nyt vielä metrisessä piuhassa kovin merkittäviä jännitehäviöitä synny. Tuolla voi laskea jännitehäviöitä kätevällä laskurilla, siitä vain etsimään: http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/ml18.htm"Look behind you, a three-necked guitar!" |
kivi 10.03.2004 15:35:38 (muokattu 10.03.2004 15:37:26) | |
---|
Tuli vielä sellainen mieleen että kuinka pitkiä "kaapelivetoja" tuosta sokeripalasta uskaltaa vetää? Onko ideoita/kokemuksia? No, mulla oli aikoinaan virtalähteet räkissä, ja siitä lähti sitten laudalle lavan etulaitaan 30 metrin piuha. Ei tuntunut missään. Nykyään mulla on kyllä virtalähde ihan parin metrin päässä laudasta, lavan etulaidassa sekin. Siirryin pois räkkikamoista, ja piti tiivistää settiä. |
J-PPP 10.03.2004 15:45:51 | |
---|
Onko ideoita/kokemuksia? Kannattaa harkita haluatko virtalähdettä ollenkaan lautaan kiinni, vie turhaa tilaa ja on paljon virtaa jaloissa asti. Itse pidän virtalähdettä käytössä n. 1,5 metrin päässä. Tässä kuvassa näkyy hyvin mun systeemi. Eli valepohjan alla on tuo sokeripalakisko ja pohjassa on reikiä sopivissa kohdin. http://www.sunpoint.net/~peepee2002/pedalboard123.JPG WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
madu 10.03.2004 22:17:31 | |
---|
Jahas, stupid me. Tuo bossin TU-2 pedaalihan jakaa virtaa jopa 7 Bossin tahi Ibanezin spedulle ala "daisy-chain". Elikkä about 10€ DC-piuha pakalla selviää. Sitten vielä modelleriin jostain oma virtalähde niin halvemmalla pääsee. |