Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alesis Ion,ja Micro ja Akai Miniak vertailu muihin va syniin
1
JPQ
29.12.2009 17:28:55 (muokattu 29.12.2009 17:40:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alesis Ion,ja Micro ja Akai Miniak huomasin just että näissä yleisen hard syncin lisäksi on soft sync? onko muita virtuaali analoogeja softaa tai rautaa joissa olisi. otsikko tämä jos muuta pientä mitä nämä tarjoavat jota muut ei tarjoa no vähemmän tunnettua kuin nuo erilaiset filtteri mallit..
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
29.12.2009 20:05:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miniak on ilmeisestikin Alesis Micron uusilla kuorilla ja jokusella lisäfeaturella. Itse asiassa mulle aiemmin tuntematon vehje. Ihan positiivisen käsityksen sain tuosta pienen ihmettelyn perusteella.
JPQ
29.12.2009 20:40:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Miniak on ilmeisestikin Alesis Micron uusilla kuorilla ja jokusella lisäfeaturella. Itse asiassa mulle aiemmin tuntematon vehje. Ihan positiivisen käsityksen sain tuosta pienen ihmettelyn perusteella.
 
Mitähän ne lisä featuret on? ja tuo kiinnostaa vaikka muokkaus onkin mitä on eli aika tuskaa kun monia softasyniä monipuolisempi vaikkakin tuskin saan sitä ensi vuonna hankittua kun muuta mielessä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
29.12.2009 21:44:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näytti olevan enemmän nappuloita ja gooseneck-mikki vocoderia varten ainakin. En tunne laitteita niin hyvin, että osaisin itse suoralta kädeltä asiaa enemmän arvioida.
.J.J.
26.02.2010 23:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko Miniak olla parempi ostos kuin Micron jos kerran Miniak on paranneltu versio siitä? Olen tässä miettinyt jo monta kuukautta jonkin pikkusynan ostamista mutta kun se on niin vaikeaa... Mutta se varmaan selviää vain testaamalla :)
 
BD
xulu
27.02.2010 00:08:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.J.J.: Voiko Miniak olla parempi ostos kuin Micron jos kerran Miniak on paranneltu versio siitä? Olen tässä miettinyt jo monta kuukautta jonkin pikkusynan ostamista mutta kun se on niin vaikeaa... Mutta se varmaan selviää vain testaamalla :)
 
Melkein 10 vuotta vanha VA moottori, ilmasiakin plugareit saa mitkä on paremman kuuloisia kun se. Jos sen nyt on ihan välttämättä saatava se softasynä sinne erilliseen laatikkoon niin kai se sitten on. Jos sulla on midi kiippari olemassa niin hommaa vaikka U-he ACE, maksaa 69€ ja on jokusen kertaluokkaa paremman kuuloinen.
 
the purity of German electronic music
.J.J.
27.02.2010 00:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xulu: Melkein 10 vuotta vanha VA moottori, ilmasiakin plugareit saa mitkä on paremman kuuloisia kun se. Jos sen nyt on ihan välttämättä saatava se softasynä sinne erilliseen laatikkoon niin kai se sitten on. Jos sulla on midi kiippari olemassa niin hommaa vaikka U-he ACE, maksaa 69€ ja on jokusen kertaluokkaa paremman kuuloinen.
 
Jaa jaa. Mulla ei vaan ole mitään käyttöä sellaiselle. Enemmän tykkään soittaa ihan kunnon synilla ;)
 
BD
xulu
27.02.2010 00:57:44 (muokattu 27.02.2010 01:00:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.J.J.: Jaa jaa. Mulla ei vaan ole mitään käyttöä sellaiselle. Enemmän tykkään soittaa ihan kunnon synilla ;)
 
En nyt ehkä osaa tota vastausta ihan oikein tulkita, mut anna mennä vaan.
 
the purity of German electronic music
Texel
28.02.2010 17:36:46 (muokattu 28.02.2010 17:37:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta ehkä hieman sivuten, tietääkö joku onko MPC5000:n VA:ssa myöskin sama Ion-moottori?
 
JPQ
28.02.2010 18:05:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xulu: Melkein 10 vuotta vanha VA moottori, ilmasiakin plugareit saa mitkä on paremman kuuloisia kun se. Jos sen nyt on ihan välttämättä saatava se softasynä sinne erilliseen laatikkoon niin kai se sitten on. Jos sulla on midi kiippari olemassa niin hommaa vaikka U-he ACE, maksaa 69€ ja on jokusen kertaluokkaa paremman kuuloinen.
 
mitä ilmaisia on tuollaisia ? ps. pceellekin käy vaikka mäkille siirryn no käytännössä tiedostot siirtämättä ja logic ja äänikortti hankimatta sen jälkeen pc on turhake itselle. ja u-he ace kuten myös samantekijän zebra on kyllä mainioita itsellä vaan computer music versio zebrasta mutta huomasin että sillä selvästi oma paikkansa varsinkin se kakkos filtterimalli listasta siis toinen on mieluisa. varma ei ole edes mitä tarvii Linplug Albinon,ja Rob Papen Bluen ja U-hen Zebra CMän lisäkis syna soundeihin jos Logic paketin sisältö unohdetaan. No ainoat jotka olis vielä selvästi erilaisia on Imposcar ja Oddity jotka muistan. raudalla puolensa joo mutta kyllä minä pääosin softaa mielummin käytän.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ganesha
28.02.2010 21:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texel: Aihetta ehkä hieman sivuten, tietääkö joku onko MPC5000:n VA:ssa myöskin sama Ion-moottori?
 
Tuskin on. Ellei sitten jonkinlaisten yritysfuusioiden kautta ole patenttioikeus siirtynyt, tietääkseni ei ole.
 
viina. hanuri. ja naiset.
Texel
01.03.2010 05:39:43 (muokattu 01.03.2010 05:39:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Tuskin on. Ellei sitten jonkinlaisten yritysfuusioiden kautta ole patenttioikeus siirtynyt, tietääkseni ei ole.
 
No jos toi miniak kerran on, niin miksipä se MPC:n kikkare ei voisi olla?
 
ganesha
01.03.2010 18:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texel: No jos toi miniak kerran on, niin miksipä se MPC:n kikkare ei voisi olla?
 
oikeassapa lienet. pikaisen googlettelun perusteella löysin jonkinlaista huhua, että va-engine olisi suoraan Alesiksen Fusion-kiipparista, jonka VA-engine taas on kuin onkin sukua Ionille, ei vissiin kuitenkaan ihan sama. Sitä en tiedä, onko riisutumpi vai paranneltu versio.
 
Huhun todenperäisyydestä en tiedä. Jostain foorumilta luin.
 
Tuo olikin mulle ihan uusi tieto, että Akai konkkasi v.2004 ja jämät fuusioitui Alesiksen kanssa ja ovat nykyään molemmat osa Numark-nimistä monikansallista kapitalismin syöpäkasvainta :)
 
viina. hanuri. ja naiset.
JPQ
01.03.2010 21:58:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän näyttää karummalta ehkä ja jotenkin ei samoin Fusionin demot sytyttäneet kuin Ion. mutta toisaalta polyfoniaa jne tais fusionilla saada rutkasti enempi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «