Aihe: Queen
1 2 3 4 535 36 37 38 3980 81 82 83 84
Monkey Man
27.11.2009 17:33:07
Jyrken: Roger Taylorin uusi single: http://www.youtube.com/watch?v=K8ZtaDOniZ0

Äh, ei oikein maistunut. Liian vaikea ja pitkä biisi Rogerilta. Pärjää paremmin kun tekee vähän popimpaa... Tosin propsit siitä, että mies jaksaa edelleen tehdä kantaa ottavia lauluja eikä liiaksi sorru kaupallisuuteen.
Jokapaikanapina
27.11.2009 23:03:23
Mä muuten pidin tosta biisistä! Oli aika outo ja viehätti, ei ollu ennalta-arvattavaa kamaa
Roger
02.02.2010 08:32:59

St Sanders on vihdoinkin tehnyt "kunniaa" myös Queenille: http://www.youtube.com/watch?v=vQRvqkmKmKo
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Zed
02.02.2010 10:12:21

Monkey Man: Äh, ei oikein maistunut. Liian vaikea ja pitkä biisi Rogerilta. Pärjää paremmin kun tekee vähän popimpaa...

Popimpaa tehdään nykyään ihan liikaa etenkin myöhemmillä urilla, kun on seestytty eikä enää jakseta etsiä mielenkiintoisia tapoja ilmaista itseään. Minusta tuo Rogerin biisi vaikutti ensikuuntelulta tunnepalossaan varsin kiehtovalta. Ja eihän tuo nyt millään mittapuulla "vaikea" ollut.
Jokapaikanapina
08.02.2010 14:50:17
Muistelin Queen II -albumin olevan mahtava, joten ostin sen. Ja helkkari miten kova levy! Ainoostaan A Day At The Races kiilaa selvästi edelle. Albumin kakkospuoli, eli Black Side, on kyllä selkeesti se parempi puoli. Kaikki biisit silti puoliskolta on ihan loistokamaa
Isodee
08.02.2010 18:27:53
Jokapaikanapina: Muistelin Queen II -albumin olevan mahtava, joten ostin sen. Ja helkkari miten kova levy! Ainoostaan A Day At The Races kiilaa selvästi edelle. Albumin kakkospuoli, eli Black Side, on kyllä selkeesti se parempi puoli. Kaikki biisit silti puoliskolta on ihan loistokamaa

Niin muuten on! Ja samaa mieltä tosta kakkospuolesta. Esim. March of the Black Queen on hienon hieno teos.
Nazareth
20.02.2010 08:41:51 (muokattu 20.02.2010 09:03:58)
Jokapaikanapina: Muistelin Queen II -albumin olevan mahtava, joten ostin sen. Ja helkkari miten kova levy! Ainoostaan A Day At The Races kiilaa selvästi edelle. Albumin kakkospuoli, eli Black Side, on kyllä selkeesti se parempi puoli. Kaikki biisit silti puoliskolta on ihan loistokamaa

Eka Queenin studioalbumi minkä aikanaan ostin, ja ite pidän sitä parhaana studiolevynä niiltä. Huippu levy kyllä, ei yhtään täytekappaleen tuntuista.

70-luvulta muuten eka levy o täyttä rockia lyhyesti sanottuna, ja hyvää sellasta.

Sheer Heart Attack o aika sekalainen levy eikä sekään juuri täytebiisejä omaa, paitsi ehkä She Makes Me (Stormtrooper in Stilettoes) on miusta levyn heikoin kappale. Leppoisesti rokkaava levy.

A Night at the Operahan on nyt tietysti A Night at the Opera, ei täytebiisejä mutta häviää Queen 2:lle mun mittapuulla.

A Day at Races on aika lailla heikompi ku edelliset miusta mutta on silläkin hetkensä, Tie Your Mother Down ja White Man muun muassa.

News of the World-levyyn tässä koitan tutustua, ainut levy 70-luvulta mitä en oo kokonaa kuunnellu. Vähä tollasia erikoisia rytmejä sisältää kyl ja tyylejä.

Jazz on yks lempilevyistäni Queenilta vaikka onkin sellainen "iloisen värikäs" tilkkutäkki.

The Gameen en oo tutustunu ku hittibiisiensä osalta joten siitä ei mitään.

Flash Gordon nyt tietysti o soundtrack joten sitä o vähä muita vaikeampi arvostella. Hyvä sekin on.

Hot Space on omalaatuinen saundeiltaan ja muutenkin, vähä outo jos uskallan sanoa. Hyviä biisejä kyllä.

The Worksilla ja A Kind of Magicilla sama juttu ku The Gamen kanssa.

The Miraclea en oo aikoihi kuunnellu joten vaikea siitä sanoa, tietysti hittibiisit o hyviä ja Was It All Worth It.

Innuendo o tunnelmaltaan aika "raskas" ymmärrettävistä syistä, saundeiltaan ei mikään paras. Hittejä taas riittää, pari täytebiisin tuntuistakin on seassa.

Tossa vähä tollasia omia suppeita ajatuksia.
Sitkeä rotta.
Parasite
20.02.2010 09:38:29
Isodee: Esim. March of the Black Queen on hienon hieno teos.

Todellakin on! Yksi meikäläisen suosikkibiisejä Queenilta.
"Lesbokiekko sen sijaan vois pienten sääntömuutosten jälkeen olla ihan katottavaa." -Burn
Jokapaikanapina
20.02.2010 10:55:57
Ootko Nazareth muuten kuullu Made In Heavenin? Sehän kuitenkin on virallinen Queen-albumi, Freddiehän halus senkin julkaistavan sitten hänen kuolemansa jälkeen. Mun mielestä se on ihan tajuton albumi kanssa. Ei tietenkään 70-luvun parhaille albumeille vedä vertoja, mut toisaalta se on kanssa aika erilaista. Made In Heaven on mun mielestä paras Queen-albumi sitten vuoden -78.
Nazareth
20.02.2010 11:00:18 (muokattu 20.02.2010 11:03:22)
Jokapaikanapina: Ootko Nazareth muuten kuullu Made In Heavenin? Sehän kuitenkin on virallinen Queen-albumi, Freddiehän halus senkin julkaistavan sitten hänen kuolemansa jälkeen. Mun mielestä se on ihan tajuton albumi kanssa. Ei tietenkään 70-luvun parhaille albumeille vedä vertoja, mut toisaalta se on kanssa aika erilaista. Made In Heaven on mun mielestä paras Queen-albumi sitten vuoden -78.

Joo tiiän mä jostai syystä unohin sen tosta. On siinäkin hyviä kappaleita kyllä. Tässähän oli se joku hemmetin pitkä kappale.

edit. Huuto.netistä piti tuo Flash Gordon huutaa poies.
Sitkeä rotta.
Jyrken
20.02.2010 12:15:57
Made In Heaven on kyllä ihan loistavaa poppia. Vois kuunnella sen taas joskus.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
sub zero
20.02.2010 12:29:36
Jyrken: Made In Heaven on kyllä ihan loistavaa poppia. Vois kuunnella sen taas joskus.

mua ärsyttää että siinä on raiskattu ne freddien soololevyn "mr. bad guyn" kappaleet uudestaan

olisivat julkaisseet ne oikeesti uudet kappaleet EP:nä väkisin tehdyn albumin sijaan

i was born to love you
http://www.youtube.com/watch?v=ku_UqWXovkg

made in heaven
http://www.youtube.com/watch?v=Lst4SF_c1us

mr. bad guy on itse asiassa melkein parempi levy kuin mikään kasari-queen levy: siinä ei ole yhtään täytebiisiä!
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
Jokapaikanapina
20.02.2010 14:18:19
sub zero: mua ärsyttää että siinä on raiskattu ne freddien soololevyn "mr. bad guyn" kappaleet uudestaan

Mun mielestä ne Freddien soolo"koveroinnit" on parempia ku alkuperäset biisit.
Roger
21.02.2010 12:12:06

Käyttäjätunnus: Joo äijällä on kyl oma soundinsa, mut enemmän tykkään, siitä kuinka laaja ääni-ala miehellä oli ja kuinka paljon hyötyä siitä on etenkin livenä. Vähän sama juttu kuin The Whon John Entwhistlellä, että pystyi laulamaan todella korkealta hyvin, mutta sitten oma lauluääni ei meikäläisen korvaa oikein miellytä. Ainakin omissa bändeissään sopivat mun mielestä taustalaulu hommiin paremmin. Ikäänkuin korvasivat ne päälaulajan heikkoudet.

http://www.youtube.com/watch?v=GAHh01gfX5g

No tämä ainakin kulkee ukolta hirven lailla.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Nazareth
23.02.2010 12:26:29

Joo pakko vielä sanoa että vaikka yleensä en albumikokonaisuuksista puhu niin tolla levyllä se on miusta Queenin levyistä kaikin parhaiten onnistunu, just nuo black ja white side hommat ja muutenkin.
Sitkeä rotta.
Nazareth
26.02.2010 16:07:18
Tänä iltana Teemalla kello 00:25 Rock Masters: Queen 1975 & Lontoo Hammersmith Odeon.
Sitkeä rotta. Nämä soi
Nazareth
26.02.2010 21:49:45
Tätä en kyllä sulata! A Day At the Races on mielestäni ehdoton Queen klassikko. Operalla Queen konsepti vedettiin toki jo huippuunsa ja tätä samaa toistettiin Racesilla. Ei silti vähennä tämän levyn hienoutta. Tuohan on täynnä loistavia biisejä. White manista en tykkää, muut on loistavia kappaleita.

Olin tota listaa tehdessä unohtanut että ko. levy sisältää A Millionaire Waltzin. Levy on kyllä ihan hyvä mutta _mun_ mielestä se on aavistuksen heikompi ku sitä edeltävät.
Sitkeä rotta. Nämä soi
Roger
27.02.2010 08:18:53

kk80: Hurjinta noissa kulta-ajan kiekoissa on toi julkaisutahti. 7 ekaa levyä julkaistiin 1973 - 1978 välisenä aikana.

Vielä hurjempaa oli, että neljä ekaa, varsin järkälemäistä lättyä tehtiin kahdessa ja puolessa vuodessa ja samassa ajassa soitettiin vielä 150 keikkaa.
Andy Six
27.02.2010 12:38:44
Just tuli telkkarista Queenia livenä 1975 vuodelta....Kova meno äijillä oli päällään...Mulle juuri tuon ajan Queen on sitä parasta antia bändiltä....
"Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)