Aihe: Uutta putkinuppia raskaaseen menoon monipuolisesti?
1 2 3
slapvete
19.02.2010 04:38:50
nakedzen: Mustina hevosina voisin ehdottaa:

Fryette Deliverance
Marshall JCM800KK

Deliverace on IHANA. Mutta yksikanavainen.

Vielä mustempi hevonen: Metsästä Marshall 6100 30th Anniversary. Hyvät cleanit, hyvät komppisäröt, hyvä lead-kanava.

Kakkaisitte housuunne, jos tietäisitte, minkälaisen kontrastin keikkoja olen tuolla stygellä heittänyt vain master volumeen koskemalla.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Kiksaus
19.02.2010 09:44:30

Mulla olis Koch Multitone käyttämättömänä. Saa tulla vapaasti testaamaan. Monipuolinen vehje se ainakin on.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Punisher
19.02.2010 10:54:57

Koch Multitone I/II
Hughes & Kettner Trilogy
Marshall JVM410

Tonnin molemmin puolin taitavat liikkua jokanen näistä.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
jussimus
19.02.2010 14:36:02
Simo78: Juurikin näin. Mun kaksi kitaraa sisältää kummatkin periaatteessa samat J.Salon käämimät mikit, kokonaan J.Salon tekemässä selvästi rockimpi soundi sellainen vähän brittityylinen taasen samoilla säädöillä kakkoskitara mallia palacaster on huomattavasti kireämpi ja hevimpi. Ei huonoja kumpikaan, vaihdoin jcm:n thunderin alta ja päivääkään en ole katunut...

Screamer soundaa mun Schecter C-1 Blackjackin kanssa helvetin hyvältä. Äskettäin hommasin varakitaraksi Schecter C-1 Classicin, joka on väriä lukuunottamatta spekseiltään aikalailla identtinen tuon Mustajaskan kanssa. Mutta niinpä vaan kävikin, että Classic C-1 ja Screamer eivät toimineet yhdessä lainkaan, vaan soundi oli aivan perseestä.

Sanottakoon nyt vielä aihetta sivuten, että Screamer ei tykännyt myöskään JJ:n putkista lainkaan...
treble
22.02.2010 16:09:56
Jees hyvä ehdotuksia tullut. Pitää tässä lähipäivinä lähteä testikierrokselle. Tuosta Laneyn LH50 vaffarista olisi kiva kuulla kokemuksia jos niitä on. Myöskin tuo uusi Blackstar vaikuttaa hinna puolesta mielenkiintoiselta.
no_notes
23.02.2010 19:31:11
JVM 205H "vietiin käsistä" eli kysyntää tuntui olevan. Ilmeisesti helppo myydä eteenpäin jos ei miellytä. Ehkä orastava katumus itsellä nousemassa.
jniska
23.02.2010 21:05:56
no_notes: JVM 205H "vietiin käsistä" eli kysyntää tuntui olevan. Ilmeisesti helppo myydä eteenpäin jos ei miellytä. Ehkä orastava katumus itsellä nousemassa.

Miksi myit, miksi ?
Laiha Lissu oli paras
no_notes
23.02.2010 22:15:18 (muokattu 23.02.2010 22:29:14)
Niin, mitään vikaahan laitteessa ei ollut. Kait se syy oli puhtaasti vaihtelunhalu ... Ei järin rationaalista. Paremmassa taloustilanteessa olisi voinut pitää ja hankkia rinnalle uusi lelu.
JoeHans
24.02.2010 10:00:49
Hughes & Kettnerin Switchbladea, tai Trilogyä suosittelisin. Youtubesta löytyy varmasti paljon demopätkiä näistä. Kannattaa kokeilla jos siihen vain mahdollisuus löytyy.
p_ofony
24.02.2010 10:04:32

JVM410. Paras.
http://www.myspace.com/bf4everband
treble
24.02.2010 17:04:28
p_ofony: JVM410. Paras.

Onko JVM205 ja tuon rankin saro sama? MInkalaiset puhtaat noissa uusissa marsuissa muuten on?
treble
26.02.2010 12:04:50
p_ofony: Ton 410:n molemmat särökanavat on yhtä "rankkoja", voicing vaan vähän erilainen. OD1 on vähän tummempi ja botnekkaampi ja OD2 taas perinteisempi marsu steroideilla. OD kanavista kannattaa käyttää ainoastaan vihreetä tai oranssia moodia, punasella lähtee jo gaini ihan lapasesta. Paras ja monipuolisin nuppi millä olen soittanut, ja olen soittanut aika monella.

Jees kiitoksia. Lähinnä kuitenkin meinasin tuon JVM205:sen särökanavaa verrattuna noihin kahteen mitä tuossa JVM410:ssä on. Vastaako esim. jompikumpi suoraan JVM205:sen särökanavaa?
jniska
26.02.2010 12:05:25
treble: Onko JVM205 ja tuon rankin saro sama? MInkalaiset puhtaat noissa uusissa marsuissa muuten on?
En osaa verrata 410 ja 205 säröjen määrää, mutta itsellä on tuo 205H nuppi ja se on kyllä hyvä. Tosiaan overdrive kanavan 3 moodi on jo niin villi, että sitä ei tule käytettyä juurikaan, ja crunch-puolen lievin on turhan laimea meikäläisen makuun.

Kaveri, joka kliinejä käyttää, kehui tuon kliinin ihan toimivaksi ja hyväsaundiseksi.
Laiha Lissu oli paras
p_ofony
26.02.2010 20:58:03

treble: Jees kiitoksia. Lähinnä kuitenkin meinasin tuon JVM205:sen särökanavaa verrattuna noihin kahteen mitä tuossa JVM410:ssä on. Vastaako esim. jompikumpi suoraan JVM205:sen särökanavaa?

JVM205:n särökanava on sama kun JVM410:n OD2 kanava. Toki 100W pääte vastaan 50W pääte tuottaa hieman soundiin eroa, mutta etuasteet piirit kyseisillä kanavilla on siis täysin samat.
tts72
27.02.2010 09:16:30 (muokattu 27.02.2010 09:17:26)

Lainaanpa tätä ketjua omaan kyssäriin, monipuolinen putkinuppi haussa mullakin,oon vähä kattellu Framus Dragon, Cobra ja Engl Powerball, sattuisikohan kellään olemaan kokemusta kaikista noista ja voi ehdottaa saman hintaluokan 1000-1200€(käytettynä aion ostaa) jotain muutakin mitä vois katsella, pitäs vaan saada vielä tuo oma Bugera liikkeelle...
mitä tämä kaikki tarkoittaa
jniska
27.02.2010 11:14:15
Cornford 50 W vois olla hyvä vaihtoehto

http://www.cornfordamps.com/5011.htm
Laiha Lissu oli paras
Eemil
27.02.2010 11:16:22
p_ofony: JVM205:n särökanava on sama kun JVM410:n OD2 kanava. Toki 100W pääte vastaan 50W pääte tuottaa hieman soundiin eroa, mutta etuasteet piirit kyseisillä kanavilla on siis täysin samat.

Minkäslaista saundieroa tuo päätteen tehoero tuo? Mä kun en huomannut mitään kun aikoinaan peräkanaa testailin noita saman kaapin läpi.
p_ofony
27.02.2010 13:42:26

Eemil: Minkäslaista saundieroa tuo päätteen tehoero tuo? Mä kun en huomannut mitään kun aikoinaan peräkanaa testailin noita saman kaapin läpi.

Eipä se paljoa eroa tuokkaan, sitten huomaa vasta kun hönkää laittaa kunnolla ja pääte pääsee aukeamaan. 100 Watin päätteellä soundiin tulee botnea ja kokoa vähän enemmän. Makuasia kummasta enemmän tykkää, mun mielestä isompi pääte soundaa aina paremmalle jos sitä pääse luukuttamaan kunnolla.
nakedzen
27.02.2010 17:02:35
tts72: Lainaanpa tätä ketjua omaan kyssäriin, monipuolinen putkinuppi haussa mullakin,oon vähä kattellu Framus Dragon, Cobra ja Engl Powerball, sattuisikohan kellään olemaan kokemusta kaikista noista

Cobralla ja Powerballilla olen itse soitellut bändin kanssa. Nuo eivät oikeastaan voisi paljon enempää olla toisistaan kaukana soundin puolesta, eli aika tarkkaan kannattaa miettiä mitä hakee.

Cobra on raa'an, kuivan ja todella tiukan kuuloinen crunch-kanavalla ja lead-kanava on sellainen iso ja löysä, vähän Mesan Recton tyylinen. Keskiääniä löytyy sen verran että peittää helposti koko muun bändin alleen ja on todella nirso kaapin suhteen että minkä kautta kuulostaa hyvältä. Itse soittelin Cobran oman kaapin lävitse sekä VHT:n Fatbottomin kanssa, niillä tuntui toimivan parhaiten.

Powerball taas on saturoinut, pehmeä, kompressoitunut (mitä Cobra ei ole), ja melko scoopattu keskialueelta. Huomattavasti anteeksiantavampi soittotatsin suhteen, ei tarvitse puristaa niin paljon kuin Cobran kanssa. Dynamiikkaa ei myöskään löydy läheskään niin paljon kuin Cobrasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)