![]() 25.02.2010 22:01:00 | |
---|---|
Fantasmic: Että vitutus, viinan juonti, hevosella ratsastaminen, miekat ja kuolema on jotenkin freesimpiä aiheita?Huoh... Aina tuppaa ihmiset vetoamaan tähän. Mun mielestä, jos ei ole mitään sanottavaa, niin ei mitään tarvitse sanoakaan. " Jos näiden poikien kynsiin joku hiljainen jätkä joutuu koulussa, niin ei ole ihme, jos jossain vaiheessa menee tilanne äärimmäisyyksiin ja tullaan aseen kanssa kouluun ja tapetaan kaikki. Ihan oikeasti" Esko Kovero | |
![]() 25.02.2010 22:05:15 | |
Että vitutus, viinan juonti, hevosella ratsastaminen, miekat ja kuolema on jotenkin freesimpiä aiheita?Huoh... Repesin hyvälle pointille. Toki, tuolla jossain sata kommenttia takaperin totesin että keskustelua on onnistuneesti herätelty, muistaakseni. Ja ei sitä vastaan ole mitään, hieno asia. Ja en ole noin idiootti, kantani luontoasioihin on eri kuin kantani Stam1nan lyriikoihin. Lapsellisen hermotunut otteeni antaa idiootin. Tiedän, mutta aidosti ärsyyntynyt jne. Nauttikaa ja naurakaa, isot pojat. Joo no sehän tietenkin on makuasia että miten tuo aihe iskee Stam1nan lyriikoissa. Mutta minusta se nimenomaan istuu hyvin, koska Stam1nan musiikki on aina ollut todella ajatuksia herättävää ja kiinnostavaa musiikkia. Oikeastaan miellän isoimmaksi miinukseksi levyllä sen, että se aiheutta ainakin mulle pieniä masiksen tunteita jopa, itse kun olen todella pohtivaa tyyppiä noin niinkuin ihmisenä. Ja justiinsa se kun aihe ei todella ole mitään täysin fiktiivistä maailmaa. No ehkä ei turha niiden takia, jotka eivät ole asiaan tutustuneet. Itse olen lukenut paljon aiheesta ja käynyt monia keskusteluita jne. Tämä tuntuu niin wanhalta aiheelta kuin olla ja voi. En sitten tiedä missä tynnyrissä muut ovat eläneet... Okei, no mitä väliä vaikka aihetta on puitu ennenkin? Se on edelleen ajankohtainen muutenkin. Jos nää globaaliset ongelmat keskustelemalla ratkeaisi niin sehän olisi vallan kätevää ja mainiota, mutta valitettavasti se vaatii paljon enemmänkin, enemmän keskustelua ja aiheen pinnallapitämistä mm. Ja hommahan on niin ettei jokainen miestä ole välttämättä edes niin aiheeseen perehtynyt. Osa elänyt tynnyreissä tai ehkä vain normaalia elämää? Arjen tynnyrissä vois olla ihan hyvä synonyymi. Heh. Voin vannoa ettei vaikka oma äitini ole perehtynyt aiheeseen varmaan sen enempää, mitä Yle radion uutisaihe kertoo siitä kuinka taas kerran järjestetään joku saatanan ilmastokokous. En sano, että äitini mikään Stam1na fani olisi, mutta keskustella hän kyllä osaa. Ja niin kauan kuin kyseinen aihe leviää ja pysyy keskusteluissa, ehkä äitini kaltaiset, "normaalit" ihmisetkin pääsevät joskus jyvälle että mihin sitä ollaan oikein menossa. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro | |
![]() 25.02.2010 22:10:48 | |
Okei, no mitä väliä vaikka aihetta on puitu ennenkin? Kerran tuo oli kysymys niin vastaan viimeisen kerran. Liika on liikaa, samat asiat kiertävät tässä aiheessa kokoajan ja vaikka Stam1nan lyriikat ovat usein mielenkiintoisia kielikuvia ja ajattelutapoja täynnä, en ole tähän asti löytänyt niistä yhtään uutta perspektiiviä asiaan. Mutta joo, tajuan jo että asia ei ole yhtä loppuunpalanut kaikille ja ehkä mielenkiintoa riittää. Onnekkaat, kadehdin. "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." | |
![]() 25.02.2010 22:47:35 | |
Kreator käsitteli tämän ilmastonmuutosteeman jo yhellä kappaleella niin tyylikkäästi monia vuosia sitten, että ei tämä Stam1na kyllä vedä millään vertoja. Musiikillisesti on tämä läträke jonkin verran avautunu sitten ihan ensimmäisten kuunteluiden, mutta juum... "Ananas on 'no' sanana." -Sikisijä | |
![]() 25.02.2010 22:48:44 | |
allupatukka: Kerran tuo oli kysymys niin vastaan viimeisen kerran. Liika on liikaa, samat asiat kiertävät tässä aiheessa kokoajan ja vaikka Stam1nan lyriikat ovat usein mielenkiintoisia kielikuvia ja ajattelutapoja täynnä, en ole tähän asti löytänyt niistä yhtään uutta perspektiiviä asiaan. Mutta joo, tajuan jo että asia ei ole yhtä loppuunpalanut kaikille ja ehkä mielenkiintoa riittää. Onnekkaat, kadehdin. Ah, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle toimii aina. Schönen Donau under Vienna sun! | |
![]() 25.02.2010 22:55:26 (muokattu 25.02.2010 22:58:08) | |
TommiTomminen: Ah, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle toimii aina. Miten nostin itseni muiden yläpuolelle? Jos levy ei tarjoa minulle mitään uutta, olen muiden yläpuolella? E: Ai siis tuo ettei asia ole kaikille yhtä loppuunpalanut? No, mitä sille enää voi jos mielenkiinto asiaan on käytetty ja siitä on väitelty ja keskusteltu muualla ja olen ollut osallinen. Anteeksi, ei ole tarkoitus olla ylimielinen, kerran tuli paha mieli. Ollaan kaikki kiltisti nyt. Ei jaksa enää tätä turhaa paskaa. Vääntö on jo siinä pisteessä, että voisi siirtyä vääntö-huoneeseen jatkamaan. "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." | |
![]() 26.02.2010 04:17:26 | |
Tämän sivun kirjoituksille joutui vähän jakelemaan plussia, osapuolelle jos toisellekin. Itseäni vituttaa eniten pakkotuputtaminen elämänarvojen ja kaiken muunkin osalta. Jostan syystä tämä nykyään keskittyy ns. "vihreisiin arvoihin", pitäisi syödä jotain vitun soijaa ja ajaa Toyota Priuksella tai mieluiten ei ajaa olenkaan. Tämä pätisi myös toiseen suuntaan, mutta jostain syystä kukaan ei ole tullut väkisinkertomaan minulle esim. ydinvoiman hyödyistä tai bioenergian huonoista puolista. Omalla kohdallani tuollainen moralisointi sotii itseään vastaan, sitä vastoin saan entistäkin suurempaa nautintoa kruisaillessani melko suuripäästöisellä harrasteautollani sekä tukiessani ydinenergiaa. Minulla oli joku tosi hyvä jatko tähän mielessä, mutta Kiira Korpi näytti telkkarissa niin hyvältä, että minulta katkesi ajatus. Hyvää yötä. Aha, penis, esine paha! Kannas-yhtye on netissä! | |
![]() 26.02.2010 09:03:20 | |
Mitenkä minusta tuntuu et täällä on nyt porukalla kadonnut tuo punanen lanka kokonaan levystä. Ei se minusta tuputa mitään vaan lähinnä kertoo tarinan siitä kun maailma on paskana. Kaikki nyt haukkumaan Fallout:tia siitä et on tietokone pelinä ns. Ekopeli... Kilisee kilisee varpuset saatana.
-Kukkis 77 | |
![]() 26.02.2010 09:27:58 (muokattu 26.02.2010 09:28:13) | |
Flow: Mitenkä minusta tuntuu et täällä on nyt porukalla kadonnut tuo punanen lanka kokonaan levystä. Ei se minusta tuputa mitään vaan lähinnä kertoo tarinan siitä kun maailma on paskana. Kaikki nyt haukkumaan Fallout:tia siitä et on tietokone pelinä ns. Ekopeli... Jos tuota sanomaa haluaa tunkea levylleen, niin olisi kovin tervetullutta myös kritiikki niistä "valistuksen" epäkohdista. Muutoin homma jää täysin merkityksettömäksi paatokseksi. Tällä paskalla tehdään politiikkaa. Tällä paskalla myydään taivaspaikkoja. Nyt tällä paskalla myydään jo levyjäkin. Tällä paskalla yksinkertaisesti rahastetaan. gigity gigity | |
![]() 26.02.2010 09:42:00 | |
allupatukka: Kerran tuo oli kysymys niin vastaan viimeisen kerran. Liika on liikaa, samat asiat kiertävät tässä aiheessa kokoajan ja vaikka Stam1nan lyriikat ovat usein mielenkiintoisia kielikuvia ja ajattelutapoja täynnä, en ole tähän asti löytänyt niistä yhtään uutta perspektiiviä asiaan. Mutta joo, tajuan jo että asia ei ole yhtä loppuunpalanut kaikille ja ehkä mielenkiintoa riittää. Onnekkaat, kadehdin. Toisaalta ehkä tässä tilanteessa sitä jankutusta tarvitaan siihen asti, että asialle kunnolla tehdään jotain? Jos asiasta ei jatkuvasti inistäisi ja ängettäisi sitä joka tuutista, se luultavasti unohdettaisiin, eikä asialle tehtäisi mitään. Olishan se kiva, jos asiasta tarttis käydä vaan yks kunnon keskustelu ja sit asialle tehtäis jotain, eikä tarttis enää jankata. Mutta... | |
![]() 26.02.2010 09:53:59 | |
Flow: Mitenkä minusta tuntuu et täällä on nyt porukalla kadonnut tuo punanen lanka kokonaan levystä. Ei se minusta tuputa mitään vaan lähinnä kertoo tarinan siitä kun maailma on paskana. Kaikki nyt haukkumaan Fallout:tia siitä et on tietokone pelinä ns. Ekopeli... No juuri näin. Enempi se kuulostaa kuolevan ihmisen hätähuudolta. | |
![]() 26.02.2010 15:02:35 | |
Juu no itse en viitannut tuohon levyyn kyllä ollenkaan, eli sikäli (mallashuurteisesta) kirjoituksestani oli kyllä tuo punainen lanka hyvinkin hukassa :D Mutta hyvähän tuo tosiaan on, että herättää keskustelua. Tekee ihan hyvää ihmiselle välillä vähän ajatellakin. Aha, penis, esine paha! Kannas-yhtye on netissä! | |
![]() 26.02.2010 15:12:04 (muokattu 26.02.2010 15:14:38) | |
Flow: Mitenkä minusta tuntuu et täällä on nyt porukalla kadonnut tuo punanen lanka kokonaan levystä. Ei se minusta tuputa mitään vaan lähinnä kertoo tarinan siitä kun maailma on paskana. Kaikki nyt haukkumaan Fallout:tia siitä et on tietokone pelinä ns. Ekopeli... Jepulis, samoilla linjoilla mennään. Itse pidän kyseistä uutukaista enemmänkin fiktiivisenä tarinana (evoluutio jää, vain ihmiset häviää), jonka tarinankerronta on silti ajankohtaista. Tuntuu tosiaan, että moni ottaa tämän konseptialbumin melko tosissaan, vaikka yleisesti ottaen stam1nan meininki on aina ollut melko pilke silmäkulmassa tehtyä. Mainiona esimerkkinä Elämän tarkoitus - biisissä reväyttää aina kohta "minä menen maisemareittiä" ja sen jälkeinen uskomaton karjaisu. Ei voi lähtee jos on tullu | |
![]() 28.02.2010 17:02:00 | |
Näinpä näin. Kaksi viikkoa listakärjessä jättäen taakseen ismo alangot himit ladygagat ja sun muut. Historiallinen temppu. Historiallinen levy. Intro asettaa minut siihen pelkääjänpaikalle lentokoneeseen. En todellakaan tule olemaan ohjaajan pallilla, sillä olemme ajaneet itsemme pisteeseen, jolta paluuta ei ole. Ohjaus on autopilootilla. Matkalla koen surua,vihaa,ristiriitaisia tunteita, pelkoa ja lopuksi senvitun NIRVANAN. Intro toimii. Kake on loihtinut poikien rytmikkääseen skebailuun sellasen kompin että rumpalina tuommoinen tekele pistää suunpielet viekkaaseen hymyyn. Filli ennen Hyrden tajutonta rääkäsyä toimii ja huudon päättävä filli potkasee kassit kurkkuun asti! Piste jolta ei ole paluuta onkin sitten ehdottomasti 10biisin joukosta sitä aivan parhaimmistoa. Nimenomaan kokonaisuutena. Pre-kertosäkeen " oli pullon puheenvuoro, minä nostin sen, join kaiken" riffi on timantti! Kertosäe kulminoituu mosh-väliosan jälkeen helvetin kovaksi toistaen "ilman virtaa saamme nyt kuivua". Jykevä alku. Pakkolasku on suorempi biisi, mutta tehokkaasti eteenpäin jylläävä. Musavideo tekee hallaa biisille kun alkaa vaihteeksi naurattaan jätkien sekoilu klipillä. Soolo on yhdentekevä. Viimeinen kertosäe ja lopetus tätätätätättätä ja kylä lähtee! Jäteputkiaivot. Aluksi funtsin että vittumitäpaskaa. Ovat menneet tekeen punk-biisin. Ja vitut. Saatanan kova, erityisesti jäteputkiaivojen kertosäe on helvetin menevää ja miellyttävää korvanystyröille. "viihdeteollisen liukuhihnan paskasade, lankesi kasvoillemme länsimäinen bukkake" riimivärssy sai repsahtamaan. Maalla merellä ilmassa vaati paljon kuuntelua toimiakseen. Lopulta se on kuitenkin aivan tajuton ralli, jonka lopetus saa ihon kananlihalle ja heikomman kuuntelijan paskomaan housuihinsa. Levyn paras soolo, ehdottomasti. Kohta, jossa soolo seisahtuu ja Pexi revittää jo vähän pitkissä äänissä vibraattoakin saaden, on kliimaksi. Suvanto ennen vikaa kertsiä maistuu hunajalta. Ai että kun natsaa. Aluksi kelasin että onpas Elämän tarkoitus tylsä biisi. Ja niin se vähän jäikin tylsäksi. Mutta let's face it. Kertosäkeen voimalla biisi jaksaa jauhaa loppuun. Kieli ajautuu poskelle ja virne leviää väliosassa " minä menen maisemareittiä" - NIIIIN stam1naa kun olla ja voi. Lopusta helvetini suuri plussa, muuten en olisi tyytyväinen varmaan vieläkään biisiin. "mikä on se kysymys mihin ei ollut vastausta " ja bändi niittaa unisonissa jaot ja vaihteluksi duurisointu jää soimaan. Seuraavaksi Viestintuoja, jonka alusta tulee kieltämättä samanlainen fiilis kuin kuuntelisi Rajan Kädet vasten lasia. Erityisen melodinen kertsi pistää esiin ja vikassa kertsissä varsinkin "aion täältä vielä paeta " huudot syöpyvät kovalevylleni positiivisiksi muistoksi. Toisen kertosäkeen jälkeinen riffi on btw jäykin ja mielikuvituksettomin riffi levyllä. Miinusta. Rikkipää. Progea. Meininkiä ja thrash hulluutta. Introssa biisin alkua asettuu jännittämään innolla kuin ensimmäisen panon alkua. Ja sitten mennään. Paluuta ei ole. Ei tarvikaan. Kertosäe on ehkä yksi suoraviivaisimmista mutta toimivimmista stam1nan historiassa. Rikkipää-huudothan ovat tyypillistä rässiä, mutta tässä tapauksessa hoitavat hommansa. Kultainen kolmikko saapuu vuoroon. Tsunami. Kerrassaan nerokas progeläjäys. Ne percussiot ja bongot ja muut joista ennen levyä uumoiltiin on siis biisin loppuun jäävästä progeilusta ja fiilistelystä. Aluksi biisi purkauttuu tsumanin lailla ja loppu on meren jälkikohinaa, mutta ainutlaataista sellaista. Stemmat, harmoniat ja rytmiryhmän työskentely on uskomattomalla tasolla. Lisäksi biisin loppu on ennen kuulematonta Stam1naa. Tosin, kyllä tällästä osasi vähän odottaakin, sillä mitäpä nämä jätkät eivät osaisi lyödä kehiin. Loistavuutta alusta loppuun. Levyn ehdoton ykkönen. Synkeissä maisemissa mennään. Blast komppikin saa sijaa. Mutta sitten melodinen kertsi jota täydentää ja syventää tajunnan toiselle puolelle menevät sellosovitukset. itsessään kertsin melodia on jo stam1nan ehkä historian parasta antia. Ja lopetusta edeltävä " ja kun meri kutsuu, minä kuuntelen" saa joka helvetin kuuntelukerralla vereni kuplimaan ja kylmät vibat liikkeelle tsunamiaallon lailla. Saan kiittää ylempiävoimia lähes siitä että olen ylipäätänsä "eloonjäänyt" biisin loputtua. Levyn hitaan biisin vuoro. Viimeinen atlantis kiteyttää haikealla fiiliksellä ja lopun tajuttomalla "Soitetaan Mount Everestin huipulla rock n rollia ja muut ihannoi"- fiilistelyllä levy jää auki soinnun jäädessä soimaan. Loppu on stam1naa, joka jää historiaan. Revittelyä. Lisää sitä jatkossakin. Stam1na ei ole bändi joka on tehty pyörimään kaavoissa ja toteuttamaan niitä. Se tekee oikeanlaisia sekotuksia, ja keksii kyllä itse parhaat keinonsa toteuttaa musiikillista ilmaisuaansa. Biisiin loppu on kerrassaan niin jumalallinen, että tekee aina mieli alkaa kuunnella levyä alusta taas. Onhan se yhtymäkohtakin siellä. Saman nuotin sahaus yhdistää intron viimeiseen atlantikseen ja näin ympyrä sulkeutuu. Kiitos ja amen. Pearl : Better than Sex | |
![]() 28.02.2010 19:44:07 | |
Huijjettä kuinka sain tuosta ELoonjääneen "Ja kun meri kutsuu, minä kuuntelen!"-huudosta kylmät väreet. M4ss3 m/: HEviä soitetaan vain hevikepeillä8-) | |
![]() 28.02.2010 23:15:52 | |
Itselle aiheuttaa joka kerta tuon nimikkobiisin loppu "syvään nukkuu.. VIIMEINEN ATLANTIIIIIS!!" mielettömät kylmät väreeet. Aivan mahtava lopetus kun on ollut tuolla lennolla mukana alusta alkaen biisi biisiltä ja lopuksi todetaan että se on loppu nyt. Aivan mieletöntä! Boltsa | |
![]() 01.03.2010 07:47:12 | |
Boltsa: Itselle aiheuttaa joka kerta tuon nimikkobiisin loppu "syvään nukkuu.. VIIMEINEN ATLANTIIIIIS!!" mielettömät kylmät väreeet. Aivan mahtava lopetus kun on ollut tuolla lennolla mukana alusta alkaen biisi biisiltä ja lopuksi todetaan että se on loppu nyt. Aivan mieletöntä! Se on koko loppu yhtä kylmää värettä, kun riffi lähtee käyntiin sen re-introsahauksen jälkeen. Tajuttomat fiilikset tuosta jää, joka kerta jotenkin haikea olo, kun on tuon levyn kuunnellut. Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta. | |
![]() 01.03.2010 15:00:27 | |
d3monilaama: Se on koko loppu yhtä kylmää värettä, kun riffi lähtee käyntiin sen re-introsahauksen jälkeen. Tajuttomat fiilikset tuosta jää, joka kerta jotenkin haikea olo, kun on tuon levyn kuunnellut. samat fiilikset. kakka lahkeessa aina tuossa lopussa. "I was wearing my wolf shirt, and this bitch was all like "rARLKEGLEKLAR!!!1!one" and then she just jumped my bones!" | |
![]() 01.03.2010 15:39:39 | |
d3monilaama: Se on koko loppu yhtä kylmää värettä, kun riffi lähtee käyntiin sen re-introsahauksen jälkeen. Tajuttomat fiilikset tuosta jää, joka kerta jotenkin haikea olo, kun on tuon levyn kuunnellut. Loppu on aivan loistava, sen alun taiteilun ja herkistelyn olisi voinut jättää pois. Tai ehkä se saa paskana lopunkin kuulostamaan paremmalta. Jää vain tuo biisi mp3-soittimella vähälle kuuntelulle kun ei jaksa kelata aina... "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." | |
![]() 01.03.2010 21:43:06 (muokattu 01.03.2010 21:45:20) | |
Kaiken hehkutuksen jälkeen oli pakko tää levy hommata, vaikken mikään Stam1na fani ole koskaan ollut. Ja voi vittu kun onkin hyvä levy! Tunnelmaltaan levy pitää sisällään käsittämättömän hyvin alusta loppuun ja lyriikoita tulee kelailtua kuunnellessa, mitä harvoin muuten tulee harrastettua. Pakkohan tässä on alkaa bändiä fanittamaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)