Aihe: Steely Dan
1 2 3 4 5
J_Mikkonen
31.12.2009 10:55:13
Kumma kyllä itelle Steely Dan ei oo ikinä kolahtanu kummoisesti, vaikka lähtökohdat antavat odottaa muuta. On paljon hyviä biisejä, soittajia, maukkaita kitarasooloja, eikä oo mitään perus pop-sävellyksiäkään. Tunnostaa vaan että siitä uupuu se tietty vaaran tunne mitä kaipaan. Oon varmaan vielä liian nuori.
geeza
31.12.2009 11:04:49

horo-ari: Kumma kyllä itelle Steely Dan ei oo ikinä kolahtanu kummoisesti, vaikka lähtökohdat antavat odottaa muuta. On paljon hyviä biisejä, soittajia, maukkaita kitarasooloja, eikä oo mitään perus pop-sävellyksiäkään. Tunnostaa vaan että siitä uupuu se tietty vaaran tunne mitä kaipaan. Oon varmaan vielä liian nuori.

Siis onhan tää musana ihan vitun pullamössöö ja pömpöösiä.
"I was wearing my wolf shirt, and this bitch was all like "rARLKEGLEKLAR!!!1!one" and then she just jumped my bones!"
Eero Laine
02.01.2010 22:29:42
horo-ari: Kumma kyllä itelle Steely Dan ei oo ikinä kolahtanu kummoisesti, vaikka lähtökohdat antavat odottaa muuta. On paljon hyviä biisejä, soittajia, maukkaita kitarasooloja, eikä oo mitään perus pop-sävellyksiäkään. Tunnostaa vaan että siitä uupuu se tietty vaaran tunne mitä kaipaan. Oon varmaan vielä liian nuori.

Joskus 16-vuotiaana kun kuulin niin ei kyllä uponnut millään. Päälle parikymppisenä sitten osas arvostaa ihan eri tavalla, kun ei etsinyt vain niitä koukkumelodioita vaan kiinnitti huomiota myös sovitukseen, soittoon, harmoniaan ja tuotantoon. Nykyään paras bändi minkä tiedän.
J_Mikkonen
03.01.2010 01:41:32
Eero Laine: Joskus 16-vuotiaana kun kuulin niin ei kyllä uponnut millään. Päälle parikymppisenä sitten osas arvostaa ihan eri tavalla, kun ei etsinyt vain niitä koukkumelodioita vaan kiinnitti huomiota myös sovitukseen, soittoon, harmoniaan ja tuotantoon. Nykyään paras bändi minkä tiedän.

En kyllä tiedä miten tuo ikä liittyykään siihen tykkäämiseen, se oli vain heitto. Itsekin olen "päälle parikymppinen" eikä vieläkään nappaa vaikka on jo useampi vuosi siitä kun bändiä kuulin ekan kerran. Yhden keikan olen soittanutkin Steely Danin musaa, joten siihen soitannolliseen puoleenkin on tullut jonkun verran tutustuttua.
Calliope
03.01.2010 10:53:19
Eero Laine: Joskus 16-vuotiaana kun kuulin niin ei kyllä uponnut millään. Päälle parikymppisenä sitten osas arvostaa ihan eri tavalla, kun ei etsinyt vain niitä koukkumelodioita vaan kiinnitti huomiota myös sovitukseen, soittoon, harmoniaan ja tuotantoon. Nykyään paras bändi minkä tiedän.

Itse kuuntelin "Countdown to Ecstasy'ä" 12-vuotiaana, oli se vähän vaikeeta kuunneltavaa vielä silloin, vaikka jotenkin miellyttikin. Niitä melodiakoukkuja varmaan itsekin metsästin.
48-vuotiaalle menee jo perille. :-)
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Eero Laine
05.01.2010 14:04:38
horo-ari: En kyllä tiedä miten tuo ikä liittyykään siihen tykkäämiseen, se oli vain heitto. Itsekin olen "päälle parikymppinen" eikä vieläkään nappaa vaikka on jo useampi vuosi siitä kun bändiä kuulin ekan kerran. Yhden keikan olen soittanutkin Steely Danin musaa, joten siihen soitannolliseen puoleenkin on tullut jonkun verran tutustuttua.

Olet sitten vain henkisesti mua kypsymättömämpi. =) No ei, veikkaan että monet ovat vielä kuolinvuoteellakin vihanneet bändiä.

Mitä biisejä muuten soititte?
J_Mikkonen
05.01.2010 19:45:16
Eero Laine: Olet sitten vain henkisesti mua kypsymättömämpi. =) No ei, veikkaan että monet ovat vielä kuolinvuoteellakin vihanneet bändiä.

Mitä biisejä muuten soititte?

Peg
Do it again
Reeling in the years
Josie
Barrytown
Kid Charlemagne

Ja muutama muu, en millään saa nimiä päähän kun en löytänyt settilistaa tai nuottejakaan.
turboruuvi
25.02.2010 15:24:32
Kon on ollut tuntematon, käväisin netissä kuuntelemassa muutaman biisin:
Aja, Reelin' in the Years, Any Major Dude Will Tell You ja Pretzel Logic.

Ihan OK, muttei mitenkään erityisen kiinnostavaa - ei ainakaan kappaleissa sinänsä. Enemmänkin kappaleiden keskinäinen erilaisuus tuli havaittua. Mieleen tulivat lähinnä Mezzoforte ja Santana (jostain kumman syystä).

P.S. ikää 47 vuotta, jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Kaikki pidätetään oikeudetta.
SnowCrow
25.02.2010 15:40:17
turboruuvi: Kon on ollut tuntematon, käväisin netissä kuuntelemassa muutaman biisin:
Aja, Reelin' in the Years, Any Major Dude Will Tell You ja Pretzel Logic.

Ihan OK, muttei mitenkään erityisen kiinnostavaa - ei ainakaan kappaleissa sinänsä. Enemmänkin kappaleiden keskinäinen erilaisuus tuli havaittua. Mieleen tulivat lähinnä Mezzoforte ja Santana (jostain kumman syystä).

P.S. ikää 47 vuotta, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Kuunteles tästä, pari omaa suosikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=AslDzpaCURs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=d23Z-_ki_Dc&feature=related
Rainer Frilund
25.02.2010 18:48:58

turboruuvi: ... Mulle kolisee ehkä enemmän vaikkapa Mezzoforten surprise.
http://www.youtube.com/watch?v=CpFC9eBjwSM&feature=related

Heh, mulle tuosta Mezzoforte-pätkän alusta tulee mieleen
se Kummelin "emme tee koskaan virheitä" sketsi. Neljän
minsan kohdalla ollaan jo "ruotsinlaivalla".

Mielipiteet jne...

- - -

Steely Daniä löytyy hyllystä useita levyjä. Pretzel Logic
on älppynä se lemppari, johon nuoruuden kaveri tutustutti
70-luvulla. Rauha hänen muistolleen.

Ai niin edellä esitetystä kommentista huolimatta: yksi
Mezzoforte-levykin löytyy hyllystä.
"The company you keep is the measure of a man."
turboruuvi
26.02.2010 11:41:13
Taitaa olla joillakin muillakin samaa "ongelmaa": "melkein kolisee", mutta ei ihan.
Voin kyllä kuvitella, että monenkin kuulijan korvissa Steely Danin musasta puuttuu jotain häiritsevää. Toisilla taas sen "häiritsevän" puute saattaa olla hieman häiritsevää.
Kaikki pidätetään oikeudetta.
Eero Laine
06.03.2010 18:53:30
turboruuvi: Sittenkin ihan OK, mutta ei mitään rajumpia säväreitä.

Mulle kolisee ehkä enemmän vaikkapa Mezzoforten surprise.

http://www.youtube.com/watch?v=CpFC9eBjwSM&feature=related

(aika hiljainen ääni, mutta netistä en oikein löytänyt kuin sitä "iän ikuista"
Garden Partya - hyvä biisi sekun, mutta alkaa olla käytössä kulunutta.)

Muovifuusiolle on aikansa ja paikkansa: Casiopea on kova kuin mikä. Mutta ei se kyllä Daniin minusta liity mitenkään. Jotkut ovat olleet innokkaasti heittämässä Dania fuusiolokeroon, koska siellä on jazz+rock=win. Danin snadit jazzvaikutteet ovat kuitenkin olleet harmoniassa, sovituksissa ja joskus soittotyylissä, eivät todellakaan improvisoidussa jammauksessa. Rockpuolelta tulee kyllä peruskehikko, mutta mitään vauhtia ja möykkää ei sieltäkään olla kauheasti lähdetty hakemaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)