Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koch Twintone II
1 2
no_notes
23.02.2010 22:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall JVM205H lähti uuteen kotiin ja tilalle olen katsellut, kuunnellut demoja, lukenut juttuja Koch Twintonea/-sta, se uudempi II versio siis. Olisiko kokemuksia jaettavaksi ko. vahvistimesta? Combo on mielessä. Musiikkityyleinä roots, rock, hardrock noin pääosin.
 
250768
23.02.2010 22:46:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sillä mättää mitä vaan ja toimii pedaalien kanssa hyvin.Hemmetin monipuolinen vehe.
 
Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä.
Icy-Sun
24.02.2010 00:44:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

250768: Hemmetin monipuolinen vehe.
 
Studiotonella olen soittanut pari keikkaa ja mukava laite on ja monipuolinen. Tosin just Twintonesta ei kokemuksia. Sen jalkakytkimen kanssa menee kätevästi sooloihin boostit ym. Paljon mieluummin soittaisin vaikka tuommoisella kuin JVM:llä. Studiotone oli kyllä "vain" 20wattinen, mutta pienelläkin oli hyvän kuuloinen.
Pluto
24.02.2010 10:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Studiotonella olen soittanut pari keikkaa ja mukava laite on ja monipuolinen. Tosin just Twintonesta ei kokemuksia. Sen jalkakytkimen kanssa menee kätevästi sooloihin boostit ym. Paljon mieluummin soittaisin vaikka tuommoisella kuin JVM:llä. Studiotone oli kyllä "vain" 20wattinen, mutta pienelläkin oli hyvän kuuloinen.
 
Oman kokemukseni mukaan Studiotone ja Twintone eivät kuulosta kovin samanlaiselta (ja miksi kuulostaisivatkaan). Jostain ulkomaan foorumeilta olen vaan lukenut kommentteja, joissa tyyppi on tykännyt Studiotonen soundista, mutta tilannut sitten Twintonen sen monipuolisuuden (omat EQ:T) vuoksi. Eihän Marsutkaan kuulosta samalta, vaikka niissä on kullanvärinen paneeli.
 
Twintone on mun mielestäni jotenkin "hifimmän" kuuloinen, kun taas Studiotonesta löytyy enemmän lämmintä alakertaa ja pörinää. Olipas hyvin kuvailtu.
 
Dillon, you son of a bitch!
no_notes
24.02.2010 11:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli Twintone II on nyt tulossa, laitan kommenttia kunhan pääsen testaamaan.
 
edgehill
24.02.2010 12:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no_notes: Eli Twintone II on nyt tulossa, laitan kommenttia kunhan pääsen testaamaan.
 
Saako kysyä mistä tilasit ja mihin hintaan.
Olen itsekin Twintoneen suuntaan kallistumassa.
Ehkä kuitenkin katsastan Orange Rockerverb MKII:n ensin.
 
t. edgehill
 
edgehill
25.02.2010 09:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin eilen hakemassa Twintonen testailtavaksi, siis avoimella kaupalla saan kokeilla seuraavaan maanantaihin asti. Hintakin alle saksalaisen referenssitason.
Go kivijalka go!
 
Eilen ehdin ottaa vain lyhyet tyypit tallahumppari -stratolla ja toooodella hiljaisella volyymilla. En halunnut herättää jälkikasvua.
Minivolatestin tulos on se, että soundi on hieman tunkkainen mutta kirkastuu ja selkiytyy heti kun volaa avaa hiemankin lisää.
 
Muuten ei huomauttamista mutta vaihto OD:sta OD+:aan aiheuttaa gain-muutoksen lisäksi sellaisen volumetason nousun, että voipi olla "ongelma".
 
- potikoiden toiminta on esimerkillisen tarkkaa.
- äänensävysäätimien säätövara on kapea mutta toimiva.
- rhytm/Solo -toiminto vaikuttaa asialliselta.
- reverb on aivan älyttömän hyvä missä tahansa asennossa. Kokemukset ovat rajallisia mutta tämä oli parasta mitä olen itse kohdannut.
 
OD -soundeista en osaa sanoa muuta kuin että pikkurosot vaikuttavat erinomaisen hyviltä.
 
Ja nää mun turinat voi sitten luokitella amatööriosastoon kuuluviksi.
 
Testaillaan lisää.
 
janimarj
25.02.2010 11:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill:
 
Muuten ei huomauttamista mutta vaihto OD:sta OD+:aan aiheuttaa gain-muutoksen lisäksi sellaisen volumetason nousun, että voipi olla "ongelma".

 
OD- ja OD+ -kanavan välistä volumetasoa voi säätää sieltä takapaneelista löytyvällä "Rhythm volume"-potikalla.
 
edgehill
25.02.2010 11:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janimarj: OD- ja OD+ -kanavan välistä volumetasoa voi säätää sieltä takapaneelista löytyvällä "Rhythm volume"-potikalla.
 
Se on kyllä mielestäni pelkästään "ylimääräinen" master-volume kahdella asennolla. Solo = täysi volyymi, rhythm = master halutun verran pienemmällä.
Ikään kuin käänteinen boosti.
 
Toimii oli mikä tahansa kanava valittuna.
 
Sen voi tietysti tehdä, että kun laittaa OD+:n päälle niin polkaisee samalla koneen rhythm -moodiin. Näin se toimisi mutta kahta nappia pitää polkaista.
 
Vai enkö huomannut jotain itsestään selvää?
 
t. edgehill
 
mikhalon
25.02.2010 12:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä mielestäni pelkästään "ylimääräinen" master-volume kahdella asennolla. Solo = täysi volyymi, rhythm = master halutun verran pienemmällä.
Ikään kuin käänteinen boosti.

Toimii oli mikä tahansa kanava valittuna.

Sen voi tietysti tehdä, että kun laittaa OD+:n päälle niin polkaisee samalla koneen rhythm -moodiin. Näin se toimisi mutta kahta nappia pitää polkaista.

Vai enkö huomannut jotain itsestään selvää?

t. edgehill

 
Juuri näin. Tuota OD kanavien volume-eroa voi Kochin ohjeiden mukaan kuulemma
pienentää vaihtamall V3:seksi pienempi gainisen putken (ECC81). En ole itse kokeillut. Gaini tietenkin hieman vähenee.
 
-Mikko-
 
janimarj
25.02.2010 15:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Se on kyllä mielestäni pelkästään "ylimääräinen" master-volume kahdella asennolla. Solo = täysi volyymi, rhythm = master halutun verran pienemmällä.
Ikään kuin käänteinen boosti.
 
Toimii oli mikä tahansa kanava valittuna.
 
Sen voi tietysti tehdä, että kun laittaa OD+:n päälle niin polkaisee samalla koneen rhythm -moodiin. Näin se toimisi mutta kahta nappia pitää polkaista.
 
Vai enkö huomannut jotain itsestään selvää?
 
t. edgehill

 
Niin siis minun muistaakseni se toimii siten, että jos nostat rytmikanavan volumea, niin tuo OD- ja OD+ -kanavien välinen ero tasoittuu. Se Rhythm Volume potikka toimii portaattomasti, eli mikäli haluat niin voit vaikka säätää ne molemmat täysin samalle volumelle.
 
WhipperSnapper
25.02.2010 17:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin pari vuotta. Cleani erittäin hyvä sekä siihen hyvin sopiva reverb. Mun mielestä hyvä juosikaiku on vahvistimessa tärkeä osa. Cleani kanava toimii hyvin pedaalien kanssa. Vahvistimen oma särö miedosti käytettynä ihan hyvän kuuloinen mutta vähänkään isompi särö ei toimi. Hönkää lähtee hyvin tosin 1x12" avoimella takaosalla ei hirveästi matalia ääniä tuota. Parin hyvän säröpedaalin kanssa hyvä laite. Tosin hyvä cleani-saundisia vahvistima on parempiakin kuten Fenkun Deluxe Reverb.
 
edgehill
26.02.2010 10:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelle kirjoitettu pitää edelleen paikkansa toisen normivolalla tehdyn testisession jälkeen.
Spontaani "onko ihan pakko" lipsahti vaimolta...
 
Huomaan pitäväni OD+ -kanavasta enemmän kuin OD:sta.
OD+ on isoillakin säröillä huomattavan selkeä ja erotteleva.
Tai oikeastaan se onkin niin, että molemmista saa hyvät soundit esille mutta ne eivät toimi
samoilla säädöillä. Ainakaan en itse siinä onnistunut. Siihen päälle vielä tuo OD/OD+ volume-ero jota *ei* saa tasoiteltua tuolta rhythm -säädöllä.
Kolmikanavainen tämä ei siis mielestäni käytännössä ole; joko clean/OD tai clean/OD+.
 
Soundi on hyvin sivistynyt tai hillitty mutta en osaisi mitenkään luonnehtia sitä steriiliksi!
Jotenkin omanlaisensa vaan, hyvin elävä mielestäni. Voisi kuvitella tämän sopivan jazz/fuusiojazz -maisemiin hyvin.
Onko se rokkikone? En tiedä.
 
Mulla on jo ennestään Fender Deluxe Reverb RI, yritän vertailla näitä kunhan kerkeän.
Näin oikoseltaan sanoisin, että TT:n cleani ei yhtään häpeä tässä seurassa.
 
t. edgehill
 
mikhalon
26.02.2010 12:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OD+ on isoillakin säröillä huomattavan selkeä ja erotteleva.
 
Missä asennossa Gain sulla on "isolla säröllä"?
Kiinnostaa vaan kun kaikissa arvosteluissa hehkutetaan, että soundi pysyy
erottelevana ja selkeänä Gain säädön loppuun asti. Mutta omasta mielestäni viimeinen neljännes on täysin kayttökelvoton. Soundi menee ihan puuroksi.
 
-Mikko-
 
edgehill
26.02.2010 12:55:42 (muokattu 26.02.2010 19:01:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikhalon: Missä asennossa Gain sulla on "isolla säröllä"?
Kiinnostaa vaan kun kaikissa arvosteluissa hehkutetaan, että soundi pysyy
erottelevana ja selkeänä Gain säädön loppuun asti. Mutta omasta mielestäni viimeinen neljännes on täysin kayttökelvoton. Soundi menee ihan puuroksi.
 
-Mikko-

 
Gain 7, Volume 4, Presence 2, Bass 5, Middle 4, Treble 6,5
 
Täytyykin kuunnella löytyykö tuota muhjuuntumista.
 
t. edgehill
 
EDIT: basson arvot viturallaan, nyt oikein
 
Pluto
26.02.2010 13:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Gain 7, Volume 4, Bass 3, Presence 2, Bass 5, Middle 4, Treble 6,5
 
Täytyykin kuunnella löytyykö tuota muhjuuntumista.
 
t. edgehill

 
Bassoa siis yhteensä 8? :)
 
Dillon, you son of a bitch!
edgehill
26.02.2010 19:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pluto: Bassoa siis yhteensä 8? :)
 
Haha, fixed!
 
no_notes
27.02.2010 00:55:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonniin. Tyypit on otettu uudesta lelusta. Täytyy sanoa, että olen yllättynyt positiivisesti ja tyytyväinen. Clean soundit löytyivät nopeasti. Crunch soundia täytyi hieman ruuvata, mutta löysin oikein makoisan ja mieleiseni. OD+ ei aivan ensi yrittämällä auennut ja tullut tutuksi, mutta jos clean ja od on jo ensi yrittämällä ok niin kyllä se minulle tässä vaiheessa riittää. Soittelemme pääosin covereita blues, roots, rock ja hardrock linjalla ja niihin Koch lunastaa paikkansa. Tehot riittävät varmasti, itse soittelin enimmäkseen puolivaloilla eli 25w:lla. Alaäänetkin toistuivat mielestäni yllättävän hyvin vaikka avonainen combo on kyseessä. Tarvittaessa voin käyttää 2x12 Celestion 75+V30 kaappia, mutta en edes tänään kokeillut sitä. Mukana tulleen presetit eivät ihan sellaisenaan olleet minun mieleen, mutta antoi vinkin mistä lähteä säätämään. Purkkeja en vielä kokeillut, mutta tod.näk. joissakin niitäkin tulee varmaan käytettyä. Vaikka jo ehdin hieman katua marsun myyntiä, niin nyt ei kaduta yhtään. Kannattaa käydä kokeilemassa. Ai niin kitarana oli PRS SC245.
 
edgehill
27.02.2010 07:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no_notes: Nonniin. Tyypit on otettu uudesta lelusta. Täytyy sanoa, että olen yllättynyt positiivisesti ja tyytyväinen. Clean soundit löytyivät nopeasti. Crunch soundia täytyi hieman ruuvata, mutta löysin oikein makoisan ja mieleiseni. OD+ ei aivan ensi yrittämällä auennut ja tullut tutuksi, mutta jos clean ja od on jo ensi yrittämällä ok niin kyllä se minulle tässä vaiheessa riittää. Soittelemme pääosin covereita blues, roots, rock ja hardrock linjalla ja niihin Koch lunastaa paikkansa. Tehot riittävät varmasti, itse soittelin enimmäkseen puolivaloilla eli 25w:lla. Alaäänetkin toistuivat mielestäni yllättävän hyvin vaikka avonainen combo on kyseessä. Tarvittaessa voin käyttää 2x12 Celestion 75+V30 kaappia, mutta en edes tänään kokeillut sitä. Mukana tulleen presetit eivät ihan sellaisenaan olleet minun mieleen, mutta antoi vinkin mistä lähteä säätämään. Purkkeja en vielä kokeillut, mutta tod.näk. joissakin niitäkin tulee varmaan käytettyä. Vaikka jo ehdin hieman katua marsun myyntiä, niin nyt ei kaduta yhtään. Kannattaa käydä kokeilemassa. Ai niin kitarana oli PRS SC245.
 
Onko sulle kerennyt vielä muodostumaan mielipidettä kahdesta asiasta:
- OD/OD+ kanavavaihdon volanoususta (hvä vai huono asia)
- toimiiko OD/OD+ samoilla säädöillä (minusta ainakin presence vaatii ruuvaamista vaihdon yhteydessä, makuasioita kuitenkin nämä)
 
Noi on ainoat asiat jotka mua tässä vaiheessa hieman häiritsee.
 
Miksi muuten myit sen marsun, se oli mulla yhtenä vaihtoehtona.
 
t. edgehill
 
no_notes
27.02.2010 11:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: Onko sulle kerennyt vielä muodostumaan mielipidettä kahdesta asiasta:
- OD/OD+ kanavavaihdon volanoususta (hvä vai huono asia)
- toimiiko OD/OD+ samoilla säädöillä (minusta ainakin presence vaatii ruuvaamista vaihdon yhteydessä, makuasioita kuitenkin nämä)
 
Noi on ainoat asiat jotka mua tässä vaiheessa hieman häiritsee.
 
Miksi muuten myit sen marsun, se oli mulla yhtenä vaihtoehtona.
 
t. edgehill

 
OD+ kanavaa käytän tod. näköisesti ainoastaan sooloiluun (jos käytän) joten volan nousu ei liene ongelma. Säätöasiaa täytyy tarkistella tuota lähtökohtaa vasten. Todennäköisimmin tulen käyttämään clean ja od kanavaa pääosin, buustausta ja muokkausta purkeista tarvittaessa ja vahvistimen omasta rhytm/soolo valitsimesta. Se on mainittava, että dynamiikkaa mielestäni löytyy mukavasti ja kitaran omalla volalla/soittotatsilla leikittely toimii hyvin.
 
Marsu oli kelpo kapine sekin. Vaihtelunhalua tässä tyydytettiin (ja onnistuikin hyvin).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «