Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hakusessa simppeli 10-25w putkicombo joka syö hyvin pedaaleita
1 2
tommijk
24.02.2010 23:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudella vahvistimella tässä fiilistelen.. eli 10-20 wattista comboa pikku keikoille ja kotikäyttöön. Vahvistimen kanssa käyttäisin aika kattavaa pedaalilautaa, joten toimivuus pedaalien ja varsinkin säröpedaalien kanssa olisi yksi tärkeimmistä kriteereistä. Eli hyvät puhtaat toisin sanoen ..vai meneekö se suoraan niin? Särökanavat ja reverbit sun muut eivät ole siis välttämättömiä. Kunhan volume, bass, middle, treble löytyy.
 
Fenderin deluxe reverbiä oon miettinyt, samoin voxin ac15. Voi olla että tuo fenkku olis aika varma valinta, middle potikan puuttumattomuus vähän mietityttää.. Mutta mitäs muita vaihtoehtoja niitä olisi? Alle tonnilla pitäis päästä.
 
McNulty
25.02.2010 00:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy kokeilemassa Hughes & Kettner Statesman-combo. Asiallinen puhdas kanava, hyvä reverb, twang-toiminto puhtaalle kanavalle (jolla lisää dänkädänkää soundiin) sekä kaiken lisäksi toimiva säröosasto joka kyllä huolii perus OD:t (TS, OCD, Wylde, Bossin SD:t ja OD:t yms.) eteensä mukisematta.
 
Siispä Dual EL84 Statesman testiin. F-Musiikista ainakin pitäisi löytyä.
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=115
 
Huom! Saa mustana tai ruskehtavana. Oujea!
 
The Duke
25.02.2010 02:05:56 (muokattu 25.02.2010 02:07:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on samanlainen ongelma kuin ketjun aloittajalla. Uusi vahvistin pitäisi löytää mutta eipä se niin helppoa sitten olekaan.
 
Hyvä cleansoundi hakusessa.
Kelpaa joko nuppi tai combo.
Tehoja sais olla sellaset 30-50W.
Volume, basso, treble ja middle namiskat.
Särö/kaiku -kanavia en tarvitse.
Vanhoja romuja myymällä maksimihinta uuden ostoon olisi siinä 1500€ paikkeilla.
Tuolta mun tiedoista löytyy infoa, että mitä kaikkea vahvistimen eteen tulee.
Ehdottaa sopii myös vintagea, sellasta 60-luvun lopun soundia tässä nyt haetaan.
 
Fenderin 65' Super Reverb himottaisi mutta siinä on "turhaan" tuo vibratokanava.
Miksiköhän tuohon Super Reverbin vibratokanavaan on laitettu middle mutta normaaliin kanavaan ei?
 
*Brian Jones Boozing Society*
Imper
25.02.2010 02:07:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bad Cat Classic Cat. Ei mitään turhaa!
 
Everyone is a per-son
vänkylä
25.02.2010 07:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä komppia Statesmanille.Jos haluaa vielä simppelimmän niin saman firman Puretone,ehkä paras puhdas soundi vahvareista mitä oon soittanut löytyy tuosta ja se ikävä kyllä näkyy myös hinnassa.
 
Numb
25.02.2010 09:46:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiwatt. Siitä sitten 20W tai 50W -versio tehotarpeen mukaan. Ja nimenomaan niitä brittiversioita, eli Customeita, ei Hi-Gaineja.
 
Erinomainen puhdas soundi, hirmuinen headroom ja ottaa pedaaleja vastaan erinomaisesti.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Icy-Sun
25.02.2010 12:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Täältä komppia Statesmanille.Jos haluaa vielä simppelimmän niin saman firman Puretone,ehkä paras puhdas soundi vahvareista mitä oon soittanut löytyy tuosta ja se ikävä kyllä näkyy myös hinnassa.
 
Komp komp. Mahtava särökin lähtee Puretonesta, mutta möykkä kasvaa niillä volumeilla jo infernaalisen suureksi. Siinä combossa oli kyllä muistaakseni v30, joka ei ollut mun mielestä hyvä valinta kyseiselle laitteelle. Greenback-kaappi löytyy samaa sarjaa nupille ja toimii paremmin. Vaan comboahan tässä haettiin.
The Duke
25.02.2010 16:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä:Jos haluaa vielä simppelimmän niin saman firman Puretone,ehkä paras puhdas soundi vahvareista mitä oon soittanut löytyy tuosta ja se ikävä kyllä näkyy myös hinnassa.
 
Jees, vaikuttaa todella asialliselta peliltä. Voisitko kertoa vielä tarkemmin tuosta soundista? Tai sit jos löytyisi klippejä jostain... Youtubesta en ainakaan näytteitä löytänyt.
 
*Brian Jones Boozing Society*
Joees
25.02.2010 16:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Duke: Mulla on samanlainen ongelma kuin ketjun aloittajalla. Uusi vahvistin pitäisi löytää mutta eipä se niin helppoa sitten olekaan.
 
Hyvä cleansoundi hakusessa.
Kelpaa joko nuppi tai combo.
Tehoja sais olla sellaset 30-50W.
Volume, basso, treble ja middle namiskat.
Särö/kaiku -kanavia en tarvitse.
Vanhoja romuja myymällä maksimihinta uuden ostoon olisi siinä 1500€ paikkeilla.
Tuolta mun tiedoista löytyy infoa, että mitä kaikkea vahvistimen eteen tulee.
Ehdottaa sopii myös vintagea, sellasta 60-luvun lopun soundia tässä nyt haetaan.
 
Fenderin 65' Super Reverb himottaisi mutta siinä on "turhaan" tuo vibratokanava.
Miksiköhän tuohon Super Reverbin vibratokanavaan on laitettu middle mutta normaaliin kanavaan ei?

 
Tässä tapauksessa ja tuolla budjetilla suosittelisin käymään osoitteessa www.bluetone.fi ja ottamaan Harryyn yhteyttä. Tohon hintaan saat jo hyvinkin varmasti just haluamasi yksikanavaisen vahvistimen teetettyä.
 
En usko jotta olisi paha rasti duunata tuota Super Reverbiäkään yksikanavaiseksi niin jotta siinä on se middle normaalille kanavalle.
 
Mulle Harry duunas Deluxe Reverbin haluamillani modeilla(mukaanlukien juurikin middle-säätimet kumpaankin kanavaan) ja laitos on just sitä mitä siltä hainkin. Se oli combo ja mahtui helposti tuohon sun budjettiin.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
The Duke
25.02.2010 19:38:48 (muokattu 25.02.2010 19:39:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Tässä tapauksessa ja tuolla budjetilla suosittelisin käymään osoitteessa www.bluetone.fi ja ottamaan Harryyn yhteyttä. Tohon hintaan saat jo hyvinkin varmasti just haluamasi yksikanavaisen vahvistimen teetettyä.
 
Totta turiset! Vaihtoehtohan se tuokin olisi eikä ollenkaan huono sellainen.
Bluetonen sivuilla tuli tossa muutama viikko sitten käytyä mut eipä tuollainen teettäminen juolahtanut edes mieleen. Tattis sulle! Tätä voisi kyllä ihan vakavissaan harkita.
 
30W jalopuinen nuppi namiskoilla yms mitä halajan ja sit siihen 4x10" natsaava kaappi :) Kyl...
 
*Brian Jones Boozing Society*
Hannu H.
25.02.2010 20:53:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni ei oo deluxe reverbin middlepotikattomuus häirinnyt, joten ääni sille. Hyvä vehje ja syö pedaaleita erittäin hyvin.
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Tami
25.02.2010 20:54:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommy The Cat: Uudella vahvistimella tässä fiilistelen.. eli 10-20 wattista comboa pikku keikoille ja kotikäyttöön. Vahvistimen kanssa käyttäisin aika kattavaa pedaalilautaa, joten toimivuus pedaalien ja varsinkin säröpedaalien kanssa olisi yksi tärkeimmistä kriteereistä. Eli hyvät puhtaat toisin sanoen ..vai meneekö se suoraan niin? Särökanavat ja reverbit sun muut eivät ole siis välttämättömiä. Kunhan volume, bass, middle, treble löytyy.
 
Fenderin deluxe reverbiä oon miettinyt, samoin voxin ac15. Voi olla että tuo fenkku olis aika varma valinta, middle potikan puuttumattomuus vähän mietityttää.. Mutta mitäs muita vaihtoehtoja niitä olisi? Alle tonnilla pitäis päästä.

 
Sillä valkoisella ac15Voxilla ei kait hirveesti metsikköön voi mennä.... Kinkkimallit ovat sitten asia erikseen..
 
Itse olen kovasti tykästynyt Mesan Subway rockettiin.. Se on pieni ja kevyt roudata, syö kivasti polkimia eikä maksa paljoa jos sattuu eteen tulemaan.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Broadcaster
25.02.2010 21:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Sillä valkoisella ac15Voxilla ei kait hirveesti metsikköön voi mennä.... Kinkkimallit ovat sitten asia erikseen.
 
Kiinalaisia ne valkoisetkin on...
 
Multa myös ääni Deluxe Reverbille tuossa hintaluokassa.
 
5E3, AB763, AA763
runrunrun
26.02.2010 01:55:17 (muokattu 26.02.2010 01:55:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Handwired-sarjasta en tiedä, mutta AC-15 Custom Classic vihasi sydämensä kyllyydestä kaikkia pedaaleja mitä sille yritin syöttää. Liekö top boost-kanavan varjopuolia...
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
Volle
26.02.2010 10:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Itseäni ei oo deluxe reverbin middlepotikattomuus häirinnyt, joten ääni sille. Hyvä vehje ja syö pedaaleita erittäin hyvin.
 
Sama täällä paitsi, että vibrato-kanavalla säröt menee vähän riipiviksi. Normaalikanava kyllä nielee pedaalit mainiosti. Tosin vib-kanavan saa yhden komponentin poistolla normaalikanavan tyyliseksi, minkä modin moni dr:n omistaja on tehnytkin.
 
Swan
26.02.2010 19:52:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Sama täällä paitsi, että vibrato-kanavalla säröt menee vähän riipiviksi. Normaalikanava kyllä nielee pedaalit mainiosti. Tosin vib-kanavan saa yhden komponentin poistolla normaalikanavan tyyliseksi, minkä modin moni dr:n omistaja on tehnytkin.
 
Bright capin poistolle on vaihtoehtona myös ns. Fritz-modi, jolla vib-kanavan efektit saa myös normikanavan käyttöön. Aiemmassa DR-threadissa edgehill asiasta mainitsi:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9036003
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
edgehill
27.02.2010 07:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Bright capin poistolle on vaihtoehtona myös ns. Fritz-modi, jolla vib-kanavan efektit saa myös normikanavan käyttöön. Aiemmassa DR-threadissa edgehill asiasta mainitsi:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9036003

 
Vaikka tuo modi on aivan naurettavan helppo, niin en itse uskalla sitä tehdä.
Tarkoitus on viedä laite Uraltonelle ensi viikolla modattavaksi.
Pidän normaalikanavasta paljon enemmän, joten jos saan kaiun/tremolon sen käyttöön niin mikäs sen parempi.
Modin jälkeen kanavat ovat myös samassa vaiheessa joten niiden jumpperoinnin pitäisi onnistua myös.
 
t. edgehill
 
Volle
27.02.2010 13:57:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Bright capin poistolle on vaihtoehtona myös ns. Fritz-modi, jolla vib-kanavan efektit saa myös normikanavan käyttöön. Aiemmassa DR-threadissa edgehill asiasta mainitsi:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9036003

 
jahas, tommonenhan melkein pitää sitten tässä joku ilta kolvailla, kun homma on vielä erittäin simppeli.
 
tommijk
02.03.2010 20:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on statesmani testattu.. ihan ok peli muttei ehkä ihan sitä mitä haen. Samalla reissulla testattu deluxe reverb vaikutti huomattavasti mukavammalta. Statesman oli vähän liiankin kovaääninen, ja volume potikka käyttäytyi muutenkin turhan herkästi. Sävysäätimien käyttäytyminen ei myöskään mielyttänyt. Voi olla että rupean tässä metsästämään käytettyä deluxe reverbiä.. mutta muitakin ehdotuksia otetaan vielä vastaan.
 
mikkojii
03.03.2010 11:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa Koch Studiotone 20. Olen kyllä aika tunnettu sen puolestapuhuja, mutta kaikki kenen kanssa itse olen sillä soittanut on ollut todella positiivisesti yllättyneitä. Mahtuu budjettiisi ja siinä on vielä hyvä OD1 kanava (OD2 aika sirkkeli) kaupantekijäisiksi. Päälle vielä efektiluuppi ja keinokuorma/kaiutinmallinnettu ulostulo.
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «