Aihe: Mark IV:n tilalle Orange vai joku muu?
1 2 3 4 511 12 13 14 1523 24 25 26 27
Ziggy Bubba
23.02.2010 21:23:50 (muokattu 23.02.2010 21:31:44)

Tuomoo: Juum, tässä justiin Spotifystä hyvää rokkia kuunnellessa tuli väliin näitä mainoksia, missä mainostettiin Chisun levyä. Tässä hyvin huomasi että hyvän rockin tekeminen saattaa olla _hieman_ vaikeampaa mitä myyvän popin.

Jaa, miks sen rockin tekeminen on vaikeampaa? Kyllä tuo Chisu musta aika kova tekijä sarallaan on, varsinkin jos huomioi sen että hän tekee biisit periaatteessa alusta loppuun ite. Eikä ne kaikki ihan paskojakaan biisejä ole, jos multa kysytään. Ei Chisu miusta "tusina-popin" lootaan ainakaan mene...

Aika samat kriteerit pätee hyvään musaan, oli se sitten poppia tai rockia tai mitä ikinä.
This Is Sonar Transistor...
mathias
23.02.2010 21:26:56
Jäi kiinnostamaan tämä:

Vladi: Joo, Buddasta lähti helposti Megadethit. Middleä scooppaamalla tuli aika tanakka soundi ja jos bassoa olis leikannu niin Puppets-soundiakin löytyis. Aivan mahtava vehje oli kyllä.

Ette sattuneet äänittämään mitään?
Tande
23.02.2010 21:29:36
mathias: Jäi kiinnostamaan tämä:

Veikkaanpa, että näistä maagisista sessioista tulee jonkinlainen "Mnet-legenda", jota tullaa siteeraamaan vuosia. ;)
In Rock.
Vladi
23.02.2010 22:06:20
mathias: Jäi kiinnostamaan tämä:

Eip, ei äänitetty. Mä muistan Jucciz joskus mun ekassa putkivahvariketjussa mainosti Buddaa ja laitto jonkun klipin. Se oli ihan jees, muttei ihan se mitä hain. Eilen olikin aika yllätys kun pikkusen middleä vähentämällä tuli aikamoinen jynkkysoundi jolla ihan varmana soittais megadethit sun muut. Kait se on myös soittajan tottumuksesta kiinni ja uskaltaisin veikata että mulla on vähän "metallisempi" tatsi ku Jukkiksella. :)

Tästä tuleekin mieleen, että jos Jucciz haluat todistaa ihmisille että Budda tai joku muu soittaa metallia, niin meikä voi tulla hakkaamaan Puppetsia ja Headcrusheria nauhalle ;)
Kyllä se siitä.
Jucciz
23.02.2010 22:14:05
Sulla oli ainakin aika stydimmät mikit kitarassa: ne potkivat Buddaa enemmän kuin mun Sheptonet. Varmasti tärkeä osasyy.
Kontiak
23.02.2010 22:14:44 (muokattu 23.02.2010 22:22:54)
Vladi: Tästä tuleekin mieleen, että jos Jucciz haluat todistaa ihmisille että Budda tai joku muu soittaa metallia, niin meikä voi tulla hakkaamaan Puppetsia ja Headcrusheria nauhalle ;)

Ja mieluummin heti sitten eikä äkkiä. :)
Vladi
23.02.2010 22:16:02
Jucciz: Sulla oli ainakin aika stydimmät mikit kitarassa: ne potkivat Buddaa enemmän kuin mun Sheptonet. Varmasti tärkeä osasyy.

Varsin todennäköistä tämäkin. Ei mulla silti mitkään kovin kuumat mikit pitäis olla, mutta ilmeisesti sun kitaroissa on reippasti pienempi ulostuloteho.
Kyllä se siitä.
mathias
23.02.2010 22:25:24
Vladi: Tästä tuleekin mieleen, että jos Jucciz haluat todistaa ihmisille että Budda tai joku muu soittaa metallia, niin meikä voi tulla hakkaamaan Puppetsia ja Headcrusheria nauhalle ;)

Siitä vaan. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Jucciz
23.02.2010 22:27:32
Vladi: Varsin todennäköistä tämäkin. Ei mulla silti mitkään kovin kuumat mikit pitäis olla, mutta ilmeisesti sun kitaroissa on reippasti pienempi ulostuloteho.

Vintakee on yhtäku nuhjune on yhtäku hyvää
mathias
24.02.2010 02:19:03
Jucciz: Vintakee on yhtäku nuhjune on yhtäku hyvää

Eiii välttämättä.
hevikukko
24.02.2010 09:39:07
Mä muistan Jucciz joskus mun ekassa putkivahvariketjussa mainosti Buddaa ja laitto jonkun klipin. Se oli ihan jees, muttei ihan se mitä hain. Eilen olikin aika yllätys kun pikkusen middleä vähentämällä tuli aikamoinen jynkkysoundi jolla ihan varmana soittais megadethit sun muut.

Tuota öhöm....et ole tainnut kokeilla Mark nuppia kaapilla siis Recto 4x12 ja kaiken maailman hilavitkuttimilla.
Olen löytänyt omasta nupista Metallica, Megadeth, Pantera ja Dream Theater soundit...ja kaikkee mitä siitä kaivaakin ulos. Mark IV:stä löytyisi myös Jucciz soundit jos haluaa. Käännä säröä vaan 75% vähemmän ja voitelee säätimiä + EQ, mutta ei välttämättä tarvitse edes boostata EQ:lla mitään.
Se Markin EQ on ikävä kyllä salaisuus kaikkeen, sekä valiten takaa haluaako EL34 ja 6L6 yhtaikaa vai erikseen jne.

Vladi kaikella iloisella ja hyvämielisellä fiiliksellä, ihmettelen ettet Markista saa ulos ihan mitä vaan. Säätömahdollisuudet ovat älyttömät :D

p.s Kokeiles kuumia mikkejä jos heviä haluut. Dimarzioilla saat heleetäkin musaa, jos vaan säädät kevyelle..... noh olkoon. Blaah =)
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
duc
24.02.2010 09:46:32
Markkia pitää käyttää vaan kahdella putkella A-luokassa jos haluaa pelkkää EL34-soundia, ja sehän ei tietenkään ihan samalta kuulosta kuin neljän EL34-putken ja AB-luokan brittisoundi.
Jucciz
24.02.2010 09:46:45
mathias: Eiii välttämättä.

Toi oli lainaus häärumpali-videosta.

hevikukko: Tuota öhöm....et ole tainnut kokeilla Mark nuppia kaapilla siis Recto 4x12 ja kaiken maailman hilavitkuttimilla.
Olen löytänyt omasta nupista Metallica, Megadeth, Pantera ja Dream Theater soundit...ja kaikkee mitä siitä kaivaakin ulos. Mark IV:stä löytyisi myös Jucciz soundit jos haluaa. Käännä säröä vaan 75% vähemmän ja voitelee säätimiä + EQ, mutta ei välttämättä tarvitse edes boostata EQ:lla mitään.
Se Markin EQ on ikävä kyllä salaisuus kaikkeen, sekä valiten takaa haluaako EL34 ja 6L6 yhtaikaa vai erikseen jne.

Vladi kaikella iloisella ja hyvämielisellä fiiliksellä, ihmettelen ettet Markista saa ulos ihan mitä vaan. Säätömahdollisuudet ovat älyttömät :D

p.s Kokeiles kuumia mikkejä jos heviä haluut. Dimarzioilla saat heleetäkin musaa, jos vaan säädät kevyelle..... noh olkoon. Blaah =)

Usko pois: mikään vahvistin ei tee kaikkia temppuja. Mesasta ei tule Marshallia, Voxia, Fenderiä tai muutakaan, vaikka miten säätäisi. Se on Mesa, vaikka siinä on paljonkin nappuloita, joita vääntää. Enkä usko mikkien ainakaan olevan ongelma, koska ne tuntuivat melko kuumilta, kun sivusta kuuntelin. Tai ainakin Budda taipui metalliin niillä saman tien.

Eiköhän kysyjä itse pitkällisen säätämisen jälkeen tiedä, sopiiko kone hänelle vai ei - etenkin jos jokin muu vehje tuntuu "aukeavan" käytännössä saman tien. Monesti helppokäyttöisyys ja se, ettei tarvitse ruuvata hitosti, on myös tavoiteltava ominaisuus vahvistimessa. Ja kyllä mullekin säröä saa olla, kunhan se on hyvänkuuloista säröä. :)
Vladi
24.02.2010 09:57:40
Hevikana ja Jucciz:

Mulle nimenomaan helpposäätöisyys on se juttu ollu viimeaikoina, kun tekee lennosta mieli vaihdella soundia ja musagenreä. Mark IV ei valitettavasti hoida tätä aluetta kovin kummosesti. Plus kyllä se Mesalta aina kuulostaa, vaikka miten päin pyörittelis. Asialle omistautunut ja innokas säätäjä loihtii varmasti tosta tsiljoona hyvää soundia, jos vaan lähtökohtaisesti pitää soundista. Mä en pidä siitä lähtökohtaisesta soundista, siksi mikään säätäminen ei tuo toivottua tulosta. :)

Esim. just tossa Buddassa oli se, että yksillä asetuksilla se oli hyvänkuuloinen brittikone ja pikkusen potikkaa kääntämällä oltiin jo scoopatummalla metallialueella.

Offtopiccia: Onko muillakin ollut semmoista, että soundimieltymykset kääntyy täysin päälaelleen jossain vaiheessa? Vuosi sitten brittiläisempi soundi ei todellakaan ollut sitä mitä hain, tai ainakaan en tajunnut että saavuttaakseni haluamani soundin pitäis kääntää katse juuri noihin EL34:s-koneisiin sun muihin. Jotenkin esim. Petruccin soundit ei kuulosta lähellekkään yhtä hyviltä kuin ennen. Ei koske kaikkia äänitteitä tai keikkoja, mutta keskimääräisesti se mies sais mun mielestä vähentää säröä soundistaan. Tulipas "maanpetturi"-olo :D
Kyllä se siitä.
JeKo
24.02.2010 12:24:40

Vladi: Jotenkin esim. Petruccin soundit ei kuulosta lähellekkään yhtä hyviltä kuin ennen. Ei koske kaikkia äänitteitä tai keikkoja, mutta keskimääräisesti se mies sais mun mielestä vähentää säröä soundistaan.

Jollakinhan se romahtanut soittotaito on peitettävä.
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Spike
24.02.2010 16:17:43
Vladi:Offtopiccia: Vuosi sitten brittiläisempi soundi ei todellakaan ollut sitä mitä hain, tai ainakaan en tajunnut että saavuttaakseni haluamani soundin pitäis kääntää katse juuri noihin EL34:s-koneisiin sun muihin. Jotenkin esim. Petruccin soundit ei kuulosta lähellekkään yhtä hyviltä kuin ennen. Ei koske kaikkia äänitteitä tai keikkoja, mutta keskimääräisesti se mies sais mun mielestä vähentää säröä soundistaan. Tulipas "maanpetturi"-olo :D

Heitäs el34:t siihen mesaan, mulla dual recton päättärissä, ja kivasti potkii. Ei se silti kyllä brittisaundia oo nähnytkään.
Mr. Speed
24.02.2010 16:53:26
Vladi: Hevikana ja Jucciz:

Mulle nimenomaan helpposäätöisyys on se juttu ollu viimeaikoina, kun tekee lennosta mieli vaihdella soundia ja musagenreä. Mark IV ei valitettavasti hoida tätä aluetta kovin kummosesti. Plus kyllä se Mesalta aina kuulostaa, vaikka miten päin pyörittelis. Asialle omistautunut ja innokas säätäjä loihtii varmasti tosta tsiljoona hyvää soundia, jos vaan lähtökohtaisesti pitää soundista. Mä en pidä siitä lähtökohtaisesta soundista, siksi mikään säätäminen ei tuo toivottua tulosta. :)

Esim. just tossa Buddassa oli se, että yksillä asetuksilla se oli hyvänkuuloinen brittikone ja pikkusen potikkaa kääntämällä oltiin jo scoopatummalla metallialueella.

Offtopiccia: Onko muillakin ollut semmoista, että soundimieltymykset kääntyy täysin päälaelleen jossain vaiheessa? Vuosi sitten brittiläisempi soundi ei todellakaan ollut sitä mitä hain, tai ainakaan en tajunnut että saavuttaakseni haluamani soundin pitäis kääntää katse juuri noihin EL34:s-koneisiin sun muihin. Jotenkin esim. Petruccin soundit ei kuulosta lähellekkään yhtä hyviltä kuin ennen. Ei koske kaikkia äänitteitä tai keikkoja, mutta keskimääräisesti se mies sais mun mielestä vähentää säröä soundistaan. Tulipas "maanpetturi"-olo :D

Käy jotain VHT:ta testaamassa. Itsellä löytyy todella paljon soundeja tuosta omasta laitteesta, siis nimenomaan hyviä soundeja. Ei tää britti ole, muttei mikään Mesan Rectokaan. Jos Britti on räyhää, ja Jenkki muhkua, niin tää on sit kai räyhäkästä muhkua. :) Ja tosiaan.. Soundikirjoon saa eloa pelkällä Gaini-potikalla, tai sitten kitaran volalla.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Vladi
26.02.2010 15:07:18
Tsing tsing, pari päivää tuli "huilailtua" ja nyt voinkin taas jatkaa juttua ;)

Kaivelin vähän juttua Buddasta(näitä ei kyllä ollu montaa) ja törmäsin Juccizksen äänittämiin klippeihin. Tässä ois hyvä esimerkki siitä, milalista soundia haen: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/middle_5position.mp3 (Sano vaan Jucciz jos et taho mun käyttävän sun pätkiä)

Mulla on Markissa El34:set ja koitin käyttää sitä sekä A-luokassa että Tweed-moodilla. Hieman sinnepäin päästiin jo, mutta kaikenlainen potku hävis täysin tehon pienentyessä reippaasti ja soundi meni pienelläkin gainilla pörinäks. Tippuu vaan liikaa se teho, ei toimi mun makuun. Tiistaina suuntaan Seinäjoelle ja toivon että sieltä löytyis jotain mukavaa testattavaa :)

Ai niin, VHT:n Pitbullkoseoli ois torilla, 30wattinen combotus kelpo hintaan. Poistaisin sen heti, jos vaan Mesa menis. Sen verta hyvältä eri pätkissä kuulosti ja arvostelutkin on ollu ylistäviä.
Kyllä se siitä.
Jucciz
26.02.2010 15:12:58
Vladi: Tsing tsing, pari päivää tuli "huilailtua" ja nyt voinkin taas jatkaa juttua ;)

Kaivelin vähän juttua Buddasta(näitä ei kyllä ollu montaa) ja törmäsin Juccizksen äänittämiin klippeihin. Tässä ois hyvä esimerkki siitä, milalista soundia haen: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/middle_5position.mp3 (Sano vaan Jucciz jos et taho mun käyttävän sun pätkiä)

Anna käydä vaan. :)

Tossa pätkässä just väännän middle-potikkaa eri asentoihin(5 kpl) ja arvioin soundin muutosta. Muuttuuhan se.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)