Aihe: Mark IV:n tilalle Orange vai joku muu?
1 2 3 4 510 11 12 13 1423 24 25 26 27
Väsykäsi
23.02.2010 19:39:24
Jucciz: Nykyään enemmänkin iskelmä- kuin tanssikeikkoja. Molempia tehneet tietävät tarkemmin, miten ratkaisevasta erosta on kyse, mutta sen verran voin valottaa, että tanssikeikoille ei ihan hirveän montaa rokkibiisiä mahdu, kun taas iskelmäkeikan ohjelmistosta vähintään puolet on ainakin meidän tapauksessa yleensä suomirokkia/-poppia, which is a lot nicer.

Kuulostais mun työltä, heh. =)

Säähän voisit laittaa vaikka pikaviestillä vähän juttua, että mitä pitäis osata (soittamisen lisäksi), jos tähtäis ammattimuusikoksi?
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
vänkylä
23.02.2010 19:47:59
Väsykäsi:

Säähän voisit laittaa vaikka pikaviestillä vähän juttua, että mitä pitäis osata (soittamisen lisäksi), jos tähtäis ammattimuusikoksi?
Mä voin kertoo.juopotella ja kertoo helvetin huonoja vitsejä takahuoneessa(siivouskomerossa)
Väsykäsi
23.02.2010 19:50:57
vänkylä: Mä voin kertoo.juopotella ja kertoo helvetin huonoja vitsejä takahuoneessa(siivouskomerossa)

Noi onnistuu, tosin mun vitseille nauretaan jopa. Mussa ei kai vaan oo muusikon vikaa. =/
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Mr. Speed
23.02.2010 19:52:28
Väsykäsi: Noi onnistuu, tosin mun vitseille nauretaan jopa. Mussa ei kai vaan oo muusikon vikaa. =/

Mites sä voit muka juopotella? Sähän oot vielä alaikänenkin? Herranjestas!
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Väsykäsi
23.02.2010 19:54:11 (muokattu 23.02.2010 19:54:28)
Mr. Speed: Mites sä voit muka juopotella? Sähän oot vielä alaikänenkin? Herranjestas!

Puhuttiinkin tulevaisuuden ammatista. Ei ollut mitään mainintaa siitä, että nyt juopottelisin. ;)

Mitä en muuten tee!!
Mr. Speed
23.02.2010 19:56:13
Tande: Monien sinänsä taitavien soittajien "ammattilaisura" yleensä tyssääkin siihen, ettei suostuta vetämään muuta, kuin sitä itselle rakkainta musiikkia, joka monessa tapauksessa on juuri tätä mörkömetallia. Pelkästään musiikilla on haastavaa elättää itsensä, saatika mikäli perhettäkin on.

Juu.. Jucciz itsekin olisi halunnut elättää itsensä mörkömetallilla, mutta päätyi soittelemaan kevyttä rockia :)

Itse olen sitä mieltä, että jos musiikilla aikoo itsensä elättää, niin tekee sitten sitä musaa mitä haluaa. En sitten tiedä teistä, mutta sellasen musiikin vääntäminen, mistä ei itse pidä on ihan sama ku olis epämieluisassa päivätyössä. Paitsi että päivätyössäsaa rahansa varmemmin. Jos oma unelma on elättää itsensä musiikilla, niin varmaan kannattaa pyrkiä jonkun ison levy-yhtiön tiimiin säveltämään pop-prinsessoille biisejä. Niiden radiosoitosta sitä rahaa tulee. Itse kuitenkin mielummin teen sitä mitä haluan musiikissa, eli metallia. Ihan sama paljon siitä saa rahaa, se on mukavaa. Jos se pysyy harrastuksena, niin sit se pysyy.
Mr. Speed
23.02.2010 19:56:59
Väsykäsi: Puhuttiinkin tulevaisuuden ammatista. Ei ollut mitään mainintaa siitä, että nyt juopottelisin. ;)

Mitä en muuten tee!!

No mutta mistäs tiedät että juopottelu onnistuu? Entä jos sulla on luontaiset antabukset ihon alla, ja tippakin alkoholi saa oksun lentämään?
Väsykäsi
23.02.2010 19:59:45
Mr. Speed: No mutta mistäs tiedät että juopottelu onnistuu? Entä jos sulla on luontaiset antabukset ihon alla, ja tippakin alkoholi saa oksun lentämään?

Sitten varmaan saa heittää ammattimuusikon haavet kankkulan kaivoon, jos näin siis on.
Mr. Speed
23.02.2010 20:03:54
Väsykäsi: Sitten varmaan saa heittää ammattimuusikon haavet kankkulan kaivoon, jos näin siis on.

Paitsi tosiaan se koulutushaara, että teet biisejä Idols tähdille. Siitä saa rahaa.
Tande
23.02.2010 20:04:58
Mr. Speed: Paitsi tosiaan se koulutushaara, että teet biisejä Idols tähdille. Siitä saa rahaa.

Myyvien pop-hittien tekeminen on paljon helpompaa, kuin oikeasti hyvin rock-biisien.
In Rock.
kimurantti1
23.02.2010 20:08:36 (muokattu 23.02.2010 20:25:06)
Jucciz: Mjoo... en muista, että ainakaan erityisen huono olisi ollut. Tuo "urpokaide" on kanssa hyvä juttu, varsinkin kun on jo kerennyt tottua siihen, että keskiverto Hämeensilta-keikan aikana mun pedaalilaudan päälle kaatuu vähintään kaksi ihmistä. Viimeksi meni futsi päälle kesken jonkun tanssimusabiisin, luultavasti valssin, kun joku äijä rojahti selälleen mun laudan päälle. Lauta ja pedaalit eivät toki olleet moksiskaan, mutta vituttaahan tuommonen silti. Kyllä jonkunlainen aita tai kaide olisi hyvä olla aina bändin ja yleisön välillä, tai sitten riittävä korkea lava (Hämeensillassa alle puoli metriä, joten hyvähän sinne on kaatuilla).

Eikä se kaide aina edes auta. Wanhan Tanssikellarissa tapahtui seuraavanlainen kolmen suora. Joku turakainen törmäsi kaiteeseen ja kaatoi tuopin lavalle. Tuoppi meni rikki, mutta onneksi kaljat ei kaatunu pedaalilaudan päälle, oli nimittäin viiden sentin päässä parin tonnin lasku. Turakainen lähtee lipettiin ja meillä kun oli biisi kesken niin mitäs siinä sitten, vedettiin tietenkin biisi loppuun. Biisin loputtua yritin vähän siirrellä lasinsiruja ettei ihan niissä tarvi seistä, ja aukaisin siihen sitten ihan kunnolla oikean käteni. Muistin että vahvistimen päällä olevassa mapissa oli nippu irtosivuja joihin voisin pyyhkiä vähän verta kädestä. Nostin mapin ja sieltähän ne irtosivut kaikki tippuikin, levälleen suoraan siihen kaljalätäkköön. Tässä vaiheessa tanssimuusikon maltti petti ja suusta pääsi äänekäs "voi vittu saatana", mitä ainakin muutama pariskunta lavan edessä vähän hölmistyneenä kääntyi katsomaan. Keikan jälkeen tajusin mikä säkä mulla oli käynyt, koska mulla ei ollut siinä vaiheessa mitään vakuutuksia laitteille.

Mutta joo, Naantalin kylpylän akustiikka on musta tosi hyvä. Sitä että miten tää liittyy Markkeihin ja Orangeen mä en tiedä. Molemmilla voi ainakin vetää tanssimusaa ja molemmista tulee kallis lasku jos joku kaataa tuopin niiden päälle.

E: Muulle porukalle, mitä tulee tohon juopotteluun, niin se on aika vanhanaikaista. Nykyään monissa paikossa ei orkesterille tarjoilla ja monien bändinen/artistien, jotka on melkein joka keikalla päissään, keikat on vähentyneet. Jätän kuitenkin nimet mainitsematta.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Väsykäsi
23.02.2010 20:08:46
Tande: Myyvien pop-hittien tekeminen on paljon helpompaa, kuin oikeasti hyvin rock-biisien.

Mutta myös oikeasti hyvien pop-biisien tekeminen on vaikeaa.
Tande
23.02.2010 20:11:42
Väsykäsi: Mutta myös oikeasti hyvien pop-biisien tekeminen on vaikeaa.

Kyllä. "Myyvyys" ei todellakaan aina korreloi "hyvyyden" kanssa.
In Rock.
Juicy
23.02.2010 20:12:37

Tande: Kyllä. "Myyvyys" ei todellakaan aina korreloi "hyvyyden" kanssa.

Mutta kuka nyt paskaa musiikkia ostaisi?
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Väsykäsi
23.02.2010 20:13:53
Juicy: Mutta kuka nyt paskaa musiikkia ostaisi?

Kuka tahansa teinityttö?
Tande
23.02.2010 20:13:53 (muokattu 23.02.2010 20:15:01)
Juicy: Mutta kuka nyt paskaa musiikkia ostaisi?

Paskuus ja hyvyys on kuulijan korvissa. Spotifyn ansiosta minun ei tarvitse koskaan ostaa paskaa musiikkia, voin kuunnella sitä ilmaiseksi. Hyvän musiikin ostan konkreettisesti.
In Rock.
Tuomoo
23.02.2010 20:17:15
Tande: Myyvien pop-hittien tekeminen on paljon helpompaa, kuin oikeasti hyvin rock-biisien.

Juum, tässä justiin Spotifystä hyvää rokkia kuunnellessa tuli väliin näitä mainoksia, missä mainostettiin Chisun levyä. Tässä hyvin huomasi että hyvän rockin tekeminen saattaa olla _hieman_ vaikeampaa mitä myyvän popin. Mene ja tiedä, en itse sävellä enkä soita elääkseni, rimputtelen vain harrastukseksi.

Että aihe ei ihan karkaa kaikkeen epäoleelliseen, kysyn ketjun aloittajalta että ootko enmmän harkinnu tuota Marshall-osastoa? Jotenkin veikkaisin että jos tuo brittiosasto kiinnostaa niin sun ehkä kannattaa vierailla tuolla marsuosastolla enemmän. Uskoisin että sieltä löytyy hyviäkin vahvistimia. Enkä siis nyt tarkoita näitä MG15-sarjan ministackeja... Toki ei niistä kokemusta ole, mutta ajan takaa nyt näitä vähän isompia koneita.
M4ss3 m/
23.02.2010 20:41:58
Mutta ihan samanlailla rockissakin on tämä hyvyys ja myyvyys kysymys, tai missä tahansa musiikissa?
Tuomoo
23.02.2010 20:58:53
M4ss3 m/: Mutta ihan samanlailla rockissakin on tämä hyvyys ja myyvyys kysymys, tai missä tahansa musiikissa?

Tottakai, tottakai. Kaikki myyvä ei oo hyvää, eikä kaikki hyvä myyvää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)