Charge 20.01.2010 07:49:32 (muokattu 20.01.2010 07:50:01) | |
---|
Mitä muuten tarkoitetaan tuolla vapaalla säestyksellä? Onko se niinkuin niin, että sulle annetaan vaan soinnut, ja niistä sitten läjäät biisiin sopivan säestyksen vähän niin kuin improlla? Virhe: liian tyhmä kysymys Xena's da bomb |
baron 20.01.2010 13:20:47 | |
---|
Charge: Mitä muuten tarkoitetaan tuolla vapaalla säestyksellä? Onko se niinkuin niin, että sulle annetaan vaan soinnut, ja niistä sitten läjäät biisiin sopivan säestyksen vähän niin kuin improlla? Tai ei edes sointujakaan:-) Lainatkaa kirjastosta Seppo Hovi: Vapaa säestys I-II, siitä selviää mitä homma on ja nimestään huolimatta siinä on kaikenlaista muutakin hyödyllistä ja opettavaista. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Skebaristi 24.01.2010 01:41:18 | |
---|
Moro! Otin tuossa kaverilta Korg Karman lainaan hoitamaan lähinnä midikiipparin virkaa (ezdrummeria ym varten). Ongelma on kuitenkin se että en saa laitteesta ulos midisignaalia. Pitääkö syntikasta valita joku output tai vastaavaa? Vai pitäisikö midin tulla ulos automaattisesti. Kiitos neuvoista jo etukäteen. |
Synastikki 24.01.2010 12:44:48 | |
---|
Skebaristi: Moro! Otin tuossa kaverilta Korg Karman lainaan hoitamaan lähinnä midikiipparin virkaa (ezdrummeria ym varten). Ongelma on kuitenkin se että en saa laitteesta ulos midisignaalia. Pitääkö syntikasta valita joku output tai vastaavaa? Vai pitäisikö midin tulla ulos automaattisesti. Kiitos neuvoista jo etukäteen. ensinnä onhan sulla piuhat oikein? (eli siis Karman Midi out ---> koneen midi IN) toisekseen sun pitää varmistaa että Karma lähettää sillä midikanavalla millä sulla on EZdrummer jotta tapahtuu yhtään mitään. Sequencer moodilla on helppo käydä läpi eri midikanavia, koska template songissa jokainen tracki on omalla kanavallaan. Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
kalamies #51 >-)))> |
Micolo 30.01.2010 19:32:26 | |
---|
Mitähän tollasesta ensoniqin TS-10 kannattas pyytää? On ollu pariviikkoa torilla myynnissä tarjousten perusteella ja siitä on 100€ tarjottu. Train hard - play easy. |
tapio.leppa 31.01.2010 20:52:32 | |
---|
Kukahan auttaisi laittamaan mulle soundit kohdalleen Nord Electro 3:een ? SampleLibrarysta saan kyllä soundit Programiin, mutta loppu onkin sitten mulle ihan toivotonta, eli soundien siirtäminen Piano-osastosta ja OrganPreseteistä Programiin. Manuaalista en ole löytänyt mitään apuja, vaikka kuulemma homman pitäisi olla helppo. Mikähän sitten on se vaikea juttu...Korvaan kyllä vaivan, jos joku jelppisi ja voin kyllä ajella härvelin kanssa tarvittavaan paikkaan ! |
alejale 02.02.2010 18:04:41 (muokattu 02.02.2010 18:25:23) | |
---|
Ostin tossa Roland Juno-DI:n ja aika muikea peli on. Itelläni on vielä Pod XT ja ajattelinkin että voiko Junon saada soimaan jotenkin Podin kautta jottei tarvitsisi vaihtaa kuulokkeiden paikkaa? EDIT: sain sen toimimaan midi ohjaimena cubasessa, mutta saako noita sen omia ääniä suoraan usb:n kautta tallennettua? Cubasessa tuli vaan ne rumat perus midi äänet |
sbuge 03.02.2010 16:53:36 | |
---|
Mulla on tommonen philipsin urku.. http://bing.euro.ru/philicorda/ siitä on vaan pari vox säädintä hajalla, mietin tiedättekö mitään mestaa missä korjata moinen (paikallinen elektroniikka huolto sanoi ettei tiedä uruista yhtikäs mittään) tattis Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
jurpontor 03.02.2010 17:07:16 | |
---|
sbuge: Mulla on tommonen philipsin urku.. http://bing.euro.ru/philicorda/ siitä on vaan pari vox säädintä hajalla, mietin tiedättekö mitään mestaa missä korjata moinen (paikallinen elektroniikka huolto sanoi ettei tiedä uruista yhtikäs mittään) tattis Eiks noi oo ihan normaaleja kytkimiä vaan. Ehkä vähän useampinapaisia. Milleen ne on hajalla? Ihan mekaanisesti kappaleina? Missäpäin sijaitset? "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Terzi 03.02.2010 21:00:21 | |
---|
Terzi: Ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta haluan nyt kuitenkin varmistaa asian ennen kuin menen kokeilemaan. Itselläni on Rolandin Cube cm-30 monitori. Takapaneelista lähtee stereo-link otsikon alla olevat plugi-ulostulot. Onko nämä ulostulot mahdollista kytkeä PA-laitteisiin vai onko niihin tarkoitus kytkeä vain lisää cubeja tai jotain muita vastaavia pieniä äänentoistolaitteita? Päätinpä sitten kuitenkin kokeilla tuota viritelmää eilen, ja hyvinhän se toimi, vaikkei manuaalissa asiasta mainitakkaan. |
sbuge 04.02.2010 11:34:03 | |
---|
sori siis ei kytkimet ole hajalla ne toimii mutta mitään ei tapahdu saundille jos niitä painaa (eli joko jokin piuha on irronnut tai jotain hapettunut pilalle tms.) en vaan itse viitsi katsella sisälle kun kuitenkin vetäsen urut kokonaan hiljaseksi... jurpontor: Eiks noi oo ihan normaaleja kytkimiä vaan. Ehkä vähän useampinapaisia. Milleen ne on hajalla? Ihan mekaanisesti kappaleina? Missäpäin sijaitset? Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
jurpontor 04.02.2010 11:51:40 | |
---|
sbuge: sori siis ei kytkimet ole hajalla ne toimii mutta mitään ei tapahdu saundille jos niitä painaa (eli joko jokin piuha on irronnut tai jotain hapettunut pilalle tms.) en vaan itse viitsi katsella sisälle kun kuitenkin vetäsen urut kokonaan hiljaseksi... Ei oo mitenkään sanottua että se vika ois niissä kytkimissä tässä tapauksessa. Piuhat harvemmin itsekseen irtoilevat - mites jos pidät kytkintä pohjassa ja varovasti "nitkuttelet", kuuluuko edes rahinaa vai tuleeko välillä jopa haluttua soundia? Jos näin, hapettumahan se siellä. Putsauksesta oon kirjoitellut joskus ennenkin tänne. Jos et itse uskalla alkaa soheltamaan, noita korjaavat lähinnä harvat ennakkoluulottomat elektroniikkahuollot ja muutama palstan nimimerkki, mm. minä. Se sijainti ois edelleen kovaa valuuttaa lähimmän urkuinsinöörin paikantamiseksi. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
sbuge 04.02.2010 14:57:48 | |
---|
olempas sekaisin, jeps eli helsinki... ei kuulu mitään kun painelee (olen yrittänyt kaikkea sellaista). Sinänsä outo vika sillä, kun säätelee noi "Octave couplers" 8', 4', 2' kytkimet pois, niin ei pitäisi kuulua mitään ääniä, mutta kun vetäsee pelkästään vox3:n päälle (niin vaikka kytkin ei muuten vaikuta mitenkään saundiin) niin tällä asetuksella kuuluu vaimea saundi.. tattista.
jurpontor: Ei oo mitenkään sanottua että se vika ois niissä kytkimissä tässä tapauksessa. Piuhat harvemmin itsekseen irtoilevat - mites jos pidät kytkintä pohjassa ja varovasti "nitkuttelet", kuuluuko edes rahinaa vai tuleeko välillä jopa haluttua soundia? Jos näin, hapettumahan se siellä. Putsauksesta oon kirjoitellut joskus ennenkin tänne. Jos et itse uskalla alkaa soheltamaan, noita korjaavat lähinnä harvat ennakkoluulottomat elektroniikkahuollot ja muutama palstan nimimerkki, mm. minä. Se sijainti ois edelleen kovaa valuuttaa lähimmän urkuinsinöörin paikantamiseksi. Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
sbuge 04.02.2010 14:59:40 | |
---|
Maailma olisi parempi paikka ilman huonoutta. |
En tiedä kuinka ärsyttävä kysymys, mutta... sörkkästään muurhaispesää... tämän kerran. Äänityksiin pitäisi saada komeesti ulvovaa urkusaundia... mahdollisimman halvalla mahdollisimman komeeta :) Muulla ei periaatteessa väliä... ehkä jotain digitaalista? Ehdotuksia? Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Thothmes 23.02.2010 20:26:01 (muokattu 23.02.2010 20:27:07) | |
---|
KaRa: En tiedä kuinka ärsyttävä kysymys, mutta... sörkkästään muurhaispesää... tämän kerran. Äänityksiin pitäisi saada komeesti ulvovaa urkusaundia... mahdollisimman halvalla mahdollisimman komeeta :) Muulla ei periaatteessa väliä... ehkä jotain digitaalista? Ehdotuksia? Mitä tarkoittaa halvalla :) Ilmaisena vaihtoehtona joku softaurku, vaikkapa http://3d2f.com/tags/vst/hammond/ tai joku muu, löytyy hiukan googlailemalla enemmänkin. Varmaan joku asiallisen Hammond-kloonin (Hammondin oma, Roland, Nord tms) omistava voi lainata soitintaan muutaman kympin korvausta vastaan. Muutamalla satasella saa vanhempia ja varsin kelvollisia Hammond-klooneja, etenkin moduuleina eli MIDI-ohjattuna ilman omaa koskettimistoa. (Vocen moduuli, Nord Electro 2 räkkimallina...) Melkein itse pitäisi parhaana ideana tuota soittimen vuokraamista/lainaamista. Missäs asustat, mulla olis tuossa Nord Electro 3 vieressä ja opiskelijan krooninen rahapula päällä :P (Tuon hankinta saattaa olla syynä rahapulaan...) |
KaRa 23.02.2010 22:59:56 | |
---|
Mitä tarkoittaa halvalla :) Hmm... niin... mitä se halpa tarkottaa näissä? Löytyykö jostain 700e tienoilla ratkasua? Jokin löytöurku vaiko joku työasema moduulilla? Melkein itse pitäisi parhaana ideana tuota soittimen vuokraamista/lainaamista. Missäs asustat, mulla olis tuossa Nord Electro 3 vieressä ja opiskelijan krooninen rahapula päällä :P (Tuon hankinta saattaa olla syynä rahapulaan...) Joutuisin lainamaan koko loppuikäni ajaksi. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Thothmes 24.02.2010 08:50:05 | |
---|
|
Qsine 28.02.2010 17:16:31 | |
---|
Miten ihmeessä pöly/roskat/muu kakka pääsevät vuosien mittaan syntikan nestekidenäytön lasin alle? Leijaileeko ei-toivottu aines plugi- yms. -reikien kautta sisälle, josta sisäisten komponenttien sähkö tms. ne sitten imaisee itseensä kiinni? Mikä se prosessi on? "Asko oli kolme kertaa kummelissa ja mie huppelissa ja Asko söi lihiksen ja hilliksen ja mie taas kolme hattaraa... ja Asko oli sitten etupenkillä menomatkalla, mie taas tulomatkalla, Asko oksensi lihapiirakan ja minä sitten taas kolme hattaraa." |
Mismatch error 11.03.2010 16:24:58 | |
---|
Hammond xk-2:n saa splitattua mm niin että sillä hoidetaan samanaikaisesti ylä- ja alamanuaalia. Mutta, onko mahdollista jakaa se niin että midikiippari toimis alamanuaalina? En oo viel keksiny miten toi toimis. Olis vaan mahottoman kätevää, saundinvaihdot lennosta tympii eikä oikein nopeus riitä tankojen vetelyyn silmänräpäyksessä.. "Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen |