Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huippu pckone kotiäänityksiin..kerro millainen?
1
musiikkimies
12.02.2010 15:04:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen uudistamassa pc konettani, eli haluaisin ostaa uuden huippukoneen..kertokaa millainen kokoonpano olisi paras musiikin kotiäänityksiin, ohjelmana cubase sx3.
Kiitos.
 
sami_sumea
12.02.2010 15:06:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musiikkimies: olen uudistamassa pc konettani, eli haluaisin ostaa uuden huippukoneen..kertokaa millainen kokoonpano olisi paras musiikin kotiäänityksiin, ohjelmana cubase sx3.
Kiitos.

 
Joku ite kasattu i7-prosessorilla, käyttiksestä riippuen vähintään 4 gigaa muistia, ainakin teran verran levyä (mielellään kaks erillistä levyä), äänikortiksi esim RME tai muu luotettavilla ajureilla varustettu. Näytönohjaimeksi joku halpa ja äänetön. Koteloksi joku kallis ja äänetön ;)
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
Johnny Buzz
13.02.2010 02:26:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme sanaa: Get a Mac.
Kalmo
15.02.2010 22:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat kirjaimellisesti huippukonetta, puhutaan useiden tuhansien eurojen vehkeestä, 10 000 euroa saa helposti rikki, muutama tonni menee jo äänikorttiin.. Ehkä sittenkin olisi syytä ilmoittaa joku budjetti?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
hkokko
23.02.2010 09:33:11 (muokattu 23.02.2010 10:03:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musiikkimies: olen uudistamassa pc konettani, eli haluaisin ostaa uuden huippukoneen..kertokaa millainen kokoonpano olisi paras musiikin kotiäänityksiin, ohjelmana cubase sx3.
Kiitos.

 
Laitoinkin juuri toiseen threadiin millaisen koneen hommasin hiljan:
 
- Iso tornikotelo
- Amd:n tuplaydinprosessori 3.0 Ghz
- Kaksi terasta Western Digitalin black caviar levyä (toisella ohjelmat ja toisella datat) + ulkoinen USB levy varmuuskopiointiin
- 4 gigaa muistia
- Windows XP
 
Tarvitaanhan siihen koneeseen muutakin, mutta tuossa nuo keskeiset.
 
Niin enkä nyt väitä että tämä olisi joku ehdotin huippu millään muotoa, mutta toimii minulla. Softana Cubasen Essentials 5.
 
zekeode
23.02.2010 12:16:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Jos haluat kirjaimellisesti huippukonetta, puhutaan useiden tuhansien eurojen vehkeestä, 10 000 euroa saa helposti rikki, muutama tonni menee jo äänikorttiin.. Ehkä sittenkin olisi syytä ilmoittaa joku budjetti?
 
Kasaa mulle 10 000e pöytäkone.
Kalmo
23.02.2010 12:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Kasaa mulle 10 000e pöytäkone.
 
Johtuu siitä, mitä rajataan. Kysymyksen ymmärsin niin, että äänikortti ja näyttö kuuluvat pukettiin. Huippukoneessa tietysti kaksi näyttöä jne.
 
Että jos lähdetään Metric Halon ULN-8 interfacesta hintaan 4700 egeä Thomannilta, pistetään päälle pari huippunäyttöä Verkkokaupasta yht. 2200 egeä ja samasta paikasta hyvä kotelo 500 egellä. Emolevy 700€ ja AMD Opteron 8389 prossu pari tonnia ja risat. Näytönohjaimeen ei ole syytä sijoittaa paljoakaan. Tuollaisen setin ohessa pitäisi toki olla käytössä jo aika messevät mikrofonit yms. sälä.
 
No joo..myönnän että tämä on vain ajatusleikkiä. En edes tsekannut, sopivatko nuo osat yhteen :o)
 
Minulla oli ajatuksena lähinnä se, että kun täällä forumilla on monenlaista porukkaa kokeneista ammattilaisista kesätyörahoillaan operoiviin koululaisiin, niin
kannattaa muistaa, että jollekin "huippukone" tai "hyvä vehje" tarkoittaa yhtä ja toiselle toista. Siksi budjetin mukaan tehdyt ostosehdotukset osuvat todennäköisemmin oikeaan. Itse olen ihan amatöörisählääjä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
tender.insanity
23.02.2010 12:57:11 (muokattu 23.02.2010 12:57:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Kasaa mulle 10 000e pöytäkone.
 
Parin vuoden takaa: http://www.pugetsystems.com/featured.php?detail=56
 
Kalmo
23.02.2010 15:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Parin vuoden takaa: http://www.pugetsystems.com/featured.php?detail=56
 
Tuota..tuota ei oikein voi suositellä äänittelyyn. Siinä on Soundblasterin äänikortti :o) :o)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
tender.insanity
23.02.2010 15:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Tuota..tuota ei oikein voi suositellä äänittelyyn. Siinä on Soundblasterin äänikortti :o) :o)
 
Joo, toi onkin karvalakkimalli. Saa hintaa mukavasti lisää lisäämällä jonkin lähemmäs 2ke kortin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «