Aihe: Voihan nenä tätä..
1 2 3 4 5 6
EP
23.02.2010 01:15:01
tope2: ..No mut anyway, sosiaalista tilausta saattais olla ihan perinteisellekin haitari-triolle, wanhaan tanssimusiikkiin erikoistuneelle sellaiselle. Kuvitelkaa: plekubasso-meiningki, laulu pienestä kitarastykestä, rumpali fillaa melodiaa mukaillen ja urheasti komppi kääntyy.. ; )

No juu, ihan varmasti toi tulee vielä! : ))
KoskPaavo
23.02.2010 01:20:57
poppamies: Koska se on minun oma määritelmäni haitaripartiosta. Riittääkö se ?
Ei sellaisia muumiobändejä jaksa kukaan kuunnella. ja sitten on toinen asia että kuulostaa vittumaiselta. Riittääkö se ?

Asiaa n 40 vuotta ammattimuusikkona seuranneena voin sanoa että haitari jäi lähes täysin kuvioista , ainakin ravintolamusiikissa, jo 1970-luvun alussa. Varsin marginaalinen määrä semmoisia bändejä oli esim 1980- luvulla jossa ammatikseen haitaria soittavia hemmoja oli, puhun nyt nimenomaan ravintolabändeistä.
Hammondit, Rhodesit , viulukoneet ja syntikat jyräsivät ne.
Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu...
KoskPaavo
23.02.2010 01:21:50
EP: No juu, ihan varmasti toi tulee vielä! : ))

Ja ei tasan varmasti tule kuunaan!
Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu...
EP
23.02.2010 01:30:30
Baryton-B: Onko Yölintu kuopattu?

Ei ole, mutta siinähän on muitakin soittimia, ainakin kitara.
Mutta komeesti toimisi trionakin osan keikkaa.
EP
23.02.2010 01:43:43
poppamies: ..
Ei sellaisia muumiobändejä jaksa kukaan kuunnella. ja sitten on toinen asia että kuulostaa vittumaiselta. Riittääkö se ?

Menit sitten lisäilemään tekstiä vielä?
Kuuntelin näitä veljeksiä viime kesänä, ei kuulostanu ollenkaan vit*umaiselta, tykkäsin.

http://www.hitit.fi/page.php?p=karjala&s=4

Elävää musiikkia kannattaa seurata laajemmin, eikä vain sitä omaa genreä, kyllä ne kaikki lopulta tukevat toisiaan tavalla tai toisella.
brunorygseck
23.02.2010 02:26:17
RUKAHOVI

Juu, ohjeet saatiin etukäteen. Ei suostuttu mihinkään, vttuilin (karvanaama)kokille, ruinasin (onnistuneesti) ylimääräisiä tunteja huoneisiin ja ylimääräisen aterian. Hieman pelotti etukäteen(ohjeet tuli..) - Mennään kohta uudelleen..

Ei tosin viikkoshow, artistic...

Se, joka noudattaa noita ohjeita on minun ajatuksissa rikkuri... PRKL, joku roti siinä pershommassakin...
isojussi
23.02.2010 05:46:59
poppamies: ...trio missä haitari, basso ja rummut. Ei sellainen enää kuulu moderniin yhteiskuntaan.

Toi on on kyllä ehdottomasti suurinta paskaa, mitä kukaan on koskaan tälle foorumille postannu.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
poppamies
23.02.2010 08:14:47

tope2: .. Kuvitelkaa: plekubasso-meiningki, laulu pienestä kitarastykestä,..

Mulla on 50 vuotta vanha Meazzi kaiuttimineen kaikkineen vintilla. Siitä on hyvä aloittaa.
Lord Of The Strings
humppahanuristi
23.02.2010 08:53:27

walttoni: Eihän niitä haitari+basso+rummut-kokoonpanoja enää ole keikkamarkkinoilla. Jotain paikallisia juttuja saattavat vedellä tuolla kokoonpanolla, mutta siinäpä ne suolat olikin.,

Jaa ei vai, no vähän hiljaista onkin tänä vuonna ollut.
Humpasta rautalankaan...
jakeni
23.02.2010 08:57:59
walttoni: Rukahovi. Joo. Ei lisättävää. Asiakkaista viis. Pääasia että päälliköllä on jotain sanottavaa.

Voi vittu...kukas saatanan kusipää siellä on chieffinä?
Ami Jaaraa lainatakseni: "Kuuleppa,olis pari sanaa...".
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
walttoni
23.02.2010 10:19:25
humppahanuristi: Jaa ei vai, no vähän hiljaista onkin tänä vuonna ollut.

Ne haitaristit, keitä minä olen keikoilla nähnyt trioissa, soittavat kyllä haitaria, mutta siihen on joku Solttoni kytketty avuksi. Mä tarkoitin ihan pelkkää haitariakuviota, niitä bändejä ei enää kovin montaa liiku.
COVS2.
baron
23.02.2010 10:20:47

Mikä on Solton?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
walttoni
23.02.2010 10:21:42
baron: Mikä on Solton?

Syntikka...
COVS2.
humppahanuristi
23.02.2010 10:44:54

walttoni: Ne haitaristit, keitä minä olen keikoilla nähnyt trioissa, soittavat kyllä haitaria, mutta siihen on joku Solttoni kytketty avuksi. Mä tarkoitin ihan pelkkää haitariakuviota, niitä bändejä ei enää kovin montaa liiku.

ei ole solttonia eikä muutakaan midihärveliä enää viiteen vuoteen kulkenut mukana mutta kitara kyllä kulkee, että siinä mielessä ei ihan puhtaasti haitarilla vedetä. Ehkä 60% kappaleista.
Humpasta rautalankaan...
walttoni
23.02.2010 10:48:01
humppahanuristi: ei ole solttonia eikä muutakaan midihärveliä enää viiteen vuoteen kulkenut mukana mutta kitara kyllä kulkee, että siinä mielessä ei ihan puhtaasti haitarilla vedetä. Ehkä 60% kappaleista.

Tuota mä just tarkoitinkin, sivuinstrumentteja käyttää valtaosa. Haitarihan passaa hyvin tiettyyn tanssimusiikkiin, mutta jää vähän orvoksi jossain toisessa.
COVS2.
humppahanuristi
23.02.2010 10:50:18

baron: Mikä on Solton?

Äänimoduli midilaitteita varten, jossain mallissa varsin kelvollisen kuuloisiakin ääniä. Taitaa olla komppikonekin.
Toimii myös sähköpianon laajennuksena, jos vaan midiliitännät löytyy.
Humpasta rautalankaan...
walttoni
23.02.2010 10:51:25
tope2: On ollu aivan viime vuosina todistettavasti ainakin yxi (midi)haitari-trio ammattikehissä. Nimeä en mainitse, mut mun Treen aikojen kaljakaveri soitti siinä taannoin rumpuja. Vetivät ravintola-ohjelmistoo Smoke on the Waterista lähtien!! No mut anyway, sosiaalista tilausta saattais olla ihan perinteisellekin haitari-triolle, wanhaan tanssimusiikkiin erikoistuneelle sellaiselle. Kuvitelkaa: plekubasso-meiningki, laulu pienestä kitarastykestä, rumpali fillaa melodiaa mukaillen ja urheasti komppi kääntyy.. ; )

Jep. Varmaan olis tilaus , kuka uskaltaa kokeilla? Haitari+kontrabasso+rummut. Vois mennä erikoisuudessaan läpikin.

Midihaitaristeja erisuuruisissa kokoonpanoissa onkin sitten jo enemmän.
COVS2.
EP
23.02.2010 10:55:06
humppahanuristi: ei ole solttonia eikä muutakaan midihärveliä enää viiteen vuoteen kulkenut mukana mutta kitara kyllä kulkee, että siinä mielessä ei ihan puhtaasti haitarilla vedetä. Ehkä 60% kappaleista.

Jep, haitari ilman mitään härpäkkeitä onkin paljon parempi!
walttoni
23.02.2010 11:00:38
Baryton-B: Onko Yölintu kuopattu?

Yölintu on 5-miehinen, kitarat ja pelit.
COVS2.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)