Kivijalka 21.02.2010 20:27:25 | |
---|
duc: Nuo ovat tulleet Highway One -sarjan tilalle. Eli laadunvaihtelua on enemmän kuin Am. Standardeissa, mutta joukosta voi löytyä tosi hyviäkin yksilöitä. Käsittääkseni eivät aivan tilalle, vaan Highway- ja Standard-sarjojen väliin. Näin ainakin jos jotain Fenderin edustajan juutuupivideota on uskominen. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
SirElwood 21.02.2010 20:30:24 | |
---|
Voisivat alkaa oikeasti jo karsimaan tuota mallistoaan. Ei tuosta ota enää kukaan mitään selvää. |
Kivijalka 21.02.2010 20:32:24 | |
---|
SirElwood: Voisivat alkaa oikeasti jo karsimaan tuota mallistoaan. Ei tuosta ota enää kukaan mitään selvää. Ottaako enää minkään suuremman kitaravalmistajan mallistosta? Tuntuisi olevan ajan hengen mukaista tunkea markkinoille vaikka millaisella nimikkeellä ja mallinumerolla lähes samankaltaisia tuotteita. Itse asiassa Fenderin mallistot sentään noudattavat jonkinlaista järkiperäisyyttä toisin kuin pari muuta suurta. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Ziggy Bubba 21.02.2010 21:51:03 (muokattu 21.02.2010 21:53:31) | |
---|
Ottaako enää minkään suuremman kitaravalmistajan mallistosta? Tuntuisi olevan ajan hengen mukaista tunkea markkinoille vaikka millaisella nimikkeellä ja mallinumerolla lähes samankaltaisia tuotteita. Nojaa. Kyllä Fender musta eniten tunkee eri malleja samasta kapulasta pihalle - minkä muun firman kuin Fenderin nimellä myydään kapuloita (ainakin) kolmesta eri maasta? Pelkät mex- ja jenkkistandardit on vain yksiä malleja äivan älyttömän laajassa kattauksessa. Aika rankasti voisivat turhia malleja karsia mallistosta - vois jopa kitaroiden tasalaatuisuus kasvaa, vink-vink ;) Kivijalka: Itse asiassa Fenderin mallistot sentään noudattavat jonkinlaista järkiperäisyyttä toisin kuin pari muuta suurta. Kerro ihmeessä lisää. Fender on vetänyt musta tuon asiakkaan sekottamisen aikas omille lukemille... Eikä unohdeta Squierin tarjontaa tuohon kylkeen vielä. |
Texas Special mikit ovat kuitenkin ilmeisesti "paremmat", kuin American Standardin vakiomikit? In Rock. |
Kivijalka 21.02.2010 23:52:47 | |
---|
sikki-six: Kerro ihmeessä lisää. Fender on vetänyt musta tuon asiakkaan sekottamisen aikas omille lukemille... Eikä unohdeta Squierin tarjontaa tuohon kylkeen vielä. Kyllähän Gibbon tekee ihan samaa, plus julkaisee vielä noita "rajoitettuja erikoispainoksia" pihalle sekoittamaan pakkaa. Alkuperämaa ei mielestäni oikein vaikuta mihinkään, mutta kyllähän esim. joku Ibanez julkaisee biljoonassa eri maassa tehtyjä kitaroita yhtä monella eri numerosekasotku-mallinumerolla. Fenkulla sentään jokainen mallisto on järkevästi nimetty ja pysynyt yllättävänkin pitkään muuttumattomana. Emmä tiä, omistan torrakoita kaikilta valmistajilta eikä moinen oikein ole koskaan osannut haitata. Kaipa se voi olla jonkinmoinen shokki ensimmäistä kertaa firman tuotetarjontaa ihmettelevälle. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
duc 22.02.2010 00:06:11 | |
---|
Kyllähän tuo on vähän huvittavaa etenkin Stratoissa, että on kolmea biljoonaa eri mallia, mutta sitten kun perehtyy vähän asiaan niin alkaa niitä eroja löytyä :) Osa ihmisistä haluaa isoa lapaa, osa pientä, ja osa viiden tapin ja osa kahden tapin tallaa. Sitten vielä mikeistä, kaulaprofiileista ja virittimistä ja mahdollisista aktiivipiireistä tai muusta pitää olla omat versiot... |
Kivijalka 22.02.2010 00:11:14 | |
---|
duc: Kyllähän tuo on vähän huvittavaa etenkin Stratoissa, että on kolmea biljoonaa eri mallia, mutta sitten kun perehtyy vähän asiaan niin alkaa niitä eroja löytyä :) Osa ihmisistä haluaa isoa lapaa, osa pientä, ja osa viiden tapin ja osa kahden tapin tallaa. Sitten vielä mikeistä, kaulaprofiileista ja virittimistä ja mahdollisista aktiivipiireistä tai muusta pitää olla omat versiot... Juu, tuskinpa niitä malleja tarjolla olisi ellei kysyntää löytyisi. Varmasti noinkin suuressa yhtiössä on asiantuntija ellei jopa kaksikin ottamassa kysynnästä selvää. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Ziggy Bubba 22.02.2010 00:57:36 (muokattu 22.02.2010 07:05:31) | |
---|
Kivijalka: Emmä tiä, omistan torrakoita kaikilta valmistajilta eikä moinen oikein ole koskaan osannut haitata. Kaipa se voi olla jonkinmoinen shokki ensimmäistä kertaa firman tuotetarjontaa ihmettelevälle. Heh, ei noita nyt ihan ekaa kertaa olla bongailemassa :) Ite tykkään Gibsonin tyylistä enempi, eli annetaan halpstytäryhtiön hoitaa ne itämaiset/halpatuotantokapulat ja duunataan yhessä maassa perusmallistoa + näitä rajoitettuja painoksia. Musta Gibsonilla on kovin selkeä tuo tarjonta; Stankut, Studiot, Speciat on ja pysyy. Perusmallisto ei lopulta paljoa heittele, jos nyt ei värivaihtoehtoja ym. päivityksiä lasketa messiin. Kumpia on malleina muuten myynnissä enemmän, Fender Stratocastereita vai Gibson Les Pauleja? Ei taida kummosta matikkapäätä tuo yhtälö vaatia ;) Ibanez on siinä mielessä eri homma, että heiltä ei löydy sitä omaa halpismerkkiä, eli kaikki kapulat halvimmista customeihin myydään saman merkin alla. Ihmekö siis, että kapuloita tulee monelta suunnalta. Fenderissä hämää nykyään kyllä eniten laadun heittely, varsinkin meksikaaneissa ja halvemmissa jenkeissä. Soppaa sekoittaa erikoisesti vielä monien Squierien hyvä laatu, joka usein ohittaa emoyhtiön rimpulat - ei kai tuo ole ihan brändin arvolle sopivaa tai muutenkaan tarkoituksenmukaista? |
Tsugu Way 24.02.2010 21:09:46 | |
---|
Kertokaapa Telecaster-tietäjät vielä hieman soundista ja mikeistä. Omistan Fender Telecaster California Seriesin vm -99. Se on ollut nyt pari vuotta vähemmällä soitolla. Olen tykännyt soittaa mm. Stratolla. Nyt perushuollatin Teleni ja olen sitä pari kertaa treeniksellä soitellut. Jotenkin kauhukseni olen nyt huomannut, että soundi on tosi onneton. Jos sitä kuvailisi jotenkin niin, ehkä ponneton ja kuiva sekä sustaini aivan onneton. Ymmärtääkseni tämä taitaa olla myös Telen ominaisuus, eikä vika? Pidän kuitenkin Telecasterin soitettavuudesta ja tyylistä, joten ei kait auta kuin marssia mikrofonikauppan ja hommat jotkut (ärhäkämmät) uudet mikit. Minkä verran olette mikkejä vaihdelleet Fenderin Telecastereihin? Kuinka paljon soundi on muuttunut? Entä kannattasiko ajatella humpparia? Entä mitä vaihtoehtoja suosittelette + hinta? Tähän viimeiseen taitaa kyllä löytyä haulla vastauksia, mutta kysyinpä silti. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
fox 24.02.2010 21:38:40 | |
---|
Riverman: Minkä verran olette mikkejä vaihdelleet Fenderin Telecastereihin? Kuinka paljon soundi on muuttunut? Entä kannattasiko ajatella humpparia? Entä mitä vaihtoehtoja suosittelette + hinta? Tähän viimeiseen taitaa kyllä löytyä haulla vastauksia, mutta kysyinpä silti. Oon vaihdellu kyllä.. mitään en kyllä lähde varsinaisesti "suosittelemaan" kun se riippuu niin perin paljon siitä, mitä soittaja haluaa.. ;) Melkein mikä hyvänsä "jälkiasennusmikki" on kyllä melkein minkä hyvänsä tehdasmikin suhteen hienosäädettävämpi, koskapa nuo tehdasmikit on lähinnä sellasia "yleistyökaluja" joilla pärjää aivan hyvin, PAITSI silloin, kun tietää omat sounditarpeensa, ja on kaiken säätämisen ja soundin ruuvailunkin jälkeen sitä mieltä, että "Ei nää nyt ihan..." Eli siis lähinnä sinun tilanteesi on tullut eteen.. Jos hakee Telestä sitä "perinteistä" näkkäriä ja Tele-soundia (joka ilmeisesti ei ole se "sun juttu" kuitenkaan) niin vaihtoehtona olis kaiketi esim. DiMarzion Twang King- pari. Hieman ruudikkaampaan menoon vaikka S.Duncanin Quarterpounder-pari Siitä edelleen, jos hinta ei tuu vastaan, onkin sitten sovitettuja "putiikkimikkejä" kosolti, vaikka BKP:lla, ja eräs tuttuni on kovin ihastunut kotimaisiin Mikki Housen mikkeihin.. olikohan ne sitten "Beating Old Skool" -mikit, enpä muista, vaikka ne laitoin.. Sittenhän on mahdollista laittaa tallamikin tilalle jotain rail-humppareita, valikoimaa on runsaasti.. Myös oon laittanu esim. S.Duncanin Lil' -59 -mikkejä pariin kitaraan. Myös vaihtoehtona on, jos meinaa rajummin modata, hankkia täyskokoiselle humbukkerille tehty tallalevy, ja pistää siihen vaikka mitä. Omalle pennulle rakentelin aikoinaan sellasen Skuijjerin, jossa tosiaan oli tallassa DiMarzion täyskokonen Super Distortion ja etumikkinä oli saman valmistajan Chopper. Ja ainahan on EMG-Overlandit.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Televis.jpg |
Jungleman 24.02.2010 23:05:11 | |
---|
Riverman: Jotenkin kauhukseni olen nyt huomannut, että soundi on tosi onneton. Jos sitä kuvailisi jotenkin niin, ehkä ponneton ja kuiva sekä sustaini aivan onneton. Ymmärtääkseni tämä taitaa olla myös Telen ominaisuus, eikä vika? Ei ole onneton sustain Telen ominaispiirre. Se on vika. Säädöt pielessä, kaula tai talla huonosti kiinni, yläsatula huonona. Nauhat kuluneet. Kaula liian notkolla. Tms. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
SirElwood 24.02.2010 23:13:03 | |
---|
Mitä tuohon miikkikyselyyn tulee, nin itse ihastuin heti lundgrenin p90 telesettiin. Kiratasta tuli todella rock. |
Ziggy Bubba 24.02.2010 23:25:27 | |
---|
Kyllä siitä Telestä pitäisi about samat sustainit lähteä kuin vaikka sun Stratosta... Humbucker-kapuloissa sitä "laulavuutta" tulee usein helpommin varsinkin säröillä, kun humppari kompressoi (vetää läjään) soundia. Varsinkin liidisoitossa ykskelaset voi olla suht "työläitä" soittaa, mutta itelle se kunnon rouhiminen onkin sinkuilla just se juttu... Aika eri juttu kuin vaikka lespalla liruttelu. |
Jii 25.02.2010 00:00:31 | |
---|
oma teleni on tele. ei se mitään mikkienvaihtoa tarvitse. tai sitten olen tyhmä. Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
Tsugu Way 25.02.2010 08:57:33 | |
---|
Jungleman: Ei ole onneton sustain Telen ominaispiirre. Se on vika. Säädöt pielessä, kaula tai talla huonosti kiinni, yläsatula huonona. Nauhat kuluneet. Kaula liian notkolla. Tms. Tätä itsekin ensin mietin, kun soundi oli mielestäni niin onneton ja näkkileipämäinen. Mutta olen kitaran juuri huollattanut Pikisaaressa Härösellä, joten säädöt on 100% varmuudella oikein. Soitettavuus on siis huippuloukkaa minun käteeni. Pitänee varmaan lainata joltain kaverilta Tele ja tehdä vertailutesti vahvistimen samoilla säädöillä. Saattahan tässä olla myös oma korvakin "pielessä", kun oon pari vuotta vingutellu claptonia Straton kaulamikillä ja viimeaikoina myös bluesia humpparikitaralla. Kontrasti lienee melkoinen kun ajattelee näiden ominaissoundia suhteessa teleen. Oikeastaan se mun pointti onkin, että saisikohan telestä pienellä tuunauksella rouheampaa yleiskitaraa. En tiedä onko järkeä, mutta kun varsinaista Telen kuivaa kantrisoundia en mihinkää nyt tarvi. Useassa eri projektissa soitan rockbluesia Ganesin kautta tuoreempaan suomirokkiin. Ja enempää ei kitaroita ole vara ostella. Mutta kiitokset hyviostää kommenteista. lisää vaan jos jaksatte.. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
J-PPP 25.02.2010 10:04:02 | |
---|
Oikeastaan se mun pointti onkin, että saisikohan telestä pienellä tuunauksella rouheampaa yleiskitaraa. En tiedä onko järkeä, mutta kun varsinaista Telen kuivaa kantrisoundia en mihinkää nyt tarvi. Saa toki, esim. vaihtamalla tallamikin yksikelaisen kokoiseen humppariin ja sille kaveriksi kaulaan joku sopivan kuuma telemikki, mini-humppari, p-90 tai perushumbuckeri. Tai miksei joku rails-setti, esim. edullisesti tuolta: http://store.guitarfetish.com/lilpuxlnepif.htmlhttp://store.guitarfetish.com/lilpuxlnewfi.html Joku nostopotikka kaveriksi vielä niin saa niitä straton out-of-phase välisoundeja myös, niin siinähän sitä on yleiskitaraa. |
SirElwood 25.02.2010 11:09:29 | |
---|
J-PPP: Joku nostopotikka kaveriksi vielä niin saa niitä straton out-of-phase välisoundeja myös, niin siinähän sitä on yleiskitaraa. Tai neliasentoinen mikkikytkin millä saa molemmat mikit myös sarjaan. Tulee pieni boosti ja paksumpi soundi. |
Jay75 25.02.2010 11:21:14 | |
---|
http://www.riograndepickups.com/index.html Tuo ko. firman vintage tallboy-setti herätti mun straton henkiin, miksei myös teleä, löytyyhän tuolta kyllä joka lähtöön mikkiä, ehkä sun tapaukseen dirty harry vois sopia! |
J-PPP 25.02.2010 11:44:42 (muokattu 25.02.2010 14:43:34) | |
---|
SirElwood: Tai neliasentoinen mikkikytkin millä saa molemmat mikit myös sarjaan. Tulee pieni boosti ja paksumpi soundi. Joo, mulla tulee esim. pian tälleen: S-1 nappi ylhäällä: Position 1. Tallahumppari Position 2. Talla ja kaula rinnakkain Position 3. Talla ja kaula sarjassa Position 4. Kaulamikki S-1 nappi pohjassa: Position 1. Tallahumppari puolitettuna Position 2. Talla (puolitettuna) ja kaula rinnakkain - vastavaiheessa Position 3. Talla (puolitettuna) ja kaula sarjassa - vastavaiheessa Position 4. Kaulamikki |