Aihe: Vanhojen synien korppuasemat
1 2 3
jon lord
20.02.2010 22:03:45
Canttori: Rollen S-50:stä nuupahti korppuasema ja uutta pitäisi sorvata sisälle. Voiko noihin törkätä normin hd-korppuaseman (aikoinaan näitä vaihdeltiin muistaakseni tietsikoissa ristiin) vai pitääkö olla tarkalleen 720 kilonen DD?

Moottorin hihnaa en vielä kattonu, sen kai voi repiä irti kuiteskin HD asemasta jos tarttee.

Minulla hajosi XP-50 korppuasema ja koitettiin pc-korppuasemaa. Ei toiminut, en noista ymmärrä mutta virta ei riittänyt tms. ja ei pyörittänyt ollenkaan. Yhden sain sitten helsingistä jostain varaston nurkasta. Ei kai niitä kovasti ole enää liikenteessä.
COVS jäsen N.o 3
Klezberg
21.02.2010 10:45:11

Itse lähestyin asiaa jo 90-luvulla sillä tavalla, että siirsin kaikki SY77:n soundini PC:lle ja kirjoitin sinne ohjelman jolla pystyin kätevästi hakemaan sopivat soundit käyttöön. Tuosta ei vain enää ole mitään apua. Ohjelma pitäisi kirjoittaa uusiksi että se toimisi nykypäivän koneissa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
zepeteus
21.02.2010 13:12:59 (muokattu 21.02.2010 13:13:37)
Klezberg: Itse lähestyin asiaa jo 90-luvulla sillä tavalla, että siirsin kaikki SY77:n soundini PC:lle ja kirjoitin sinne ohjelman jolla pystyin kätevästi hakemaan sopivat soundit käyttöön.

SysExinä Yammulle ja takaisin? Sellaista on itse tullut värkättyä, tosin editoreita/kirjasto-ohjelmia en ole itse koodaillut, niitä on onneksi löytynyt valmiina.
Klezberg
21.02.2010 14:11:01

zepeteus: SysExinä Yammulle ja takaisin? Sellaista on itse tullut värkättyä, tosin editoreita/kirjasto-ohjelmia en ole itse koodaillut, niitä on onneksi löytynyt valmiina.

Joo. Tuohon aikaan ei tainnut löytyä sopivaa ohjelmaa ilmaiseksi. Se minkä tein oli pelkkä kirjasto, ei editori. Keskityin siinä siihen että soundit sai kätevästi ryhmiteltyä ja sopivaa soundi pystyi hakemaan nopeasti kuuntelemalla ehdokkaita peräkkäin. Mutta tuo oli tehty turbopascalilla ja käytti sen ajan standardia midiliitäntähardista suoraan, siksi sillä ei enää tee mitään. Mutta minun käyttööni tuo oli kätevämpi kuin korppujen kanssa pelaaminen. Nyt löytyisi varmaan hyviä kirjastointi-ohjelmia kyllä, mutta siinä on työtä siirtää kaikki soundit semmoiseen.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
zepeteus
21.02.2010 18:58:31
Jep, ja parhaimmat maksavat luonnollisesti jotain. Erillisiä (jollain tapaa yleispäteviäkin) mitä itse olen välillä testinyt ovat olleet mm.
JSynthLib
http://www.jsynthlib.org/
ChangeIt!
http://www.mossgrabers.de/Software/ChangeIt/ChangeIt.html
Midi-Ox
http://www.midiox.com/
ja Midi Quest
http://www.squest.com./

Viimeksimainitun laajin versio taitaa olla 500:n paikkeilla nykyään, siihen hintaan vääntäisi ehkä(?) tovin vaikka TurboPascalia, muttei taivu kuin basic ja assembler, ruosteista koodia niilläkin. :o
zepeteus
21.02.2010 23:45:33
Klezberg: Ja kymmenisen vuotta sitten hommasin silloisen Emagicin editor/librarianin Logic Audion pariksi, en nyt muista mikä sen softan nimi oli. Huonoa tuuria vain, Apple osti Emagicin ja pc-tuki loppui siihen.

Ettei olisi ollut Sound Diver? Sitä tuli käpellettyä juurikin ennen Logicin siirtymistä Macille....jos oikein muistan, oli vieläpä varsin oivallisesti integroitu sekkariin.

Se oma kirjastointiohjelmani oli tosi simppeli, mutta hoiti juuri sen mitä tarvitsin. Soundit olivat järjestyksessä ja niistä oli helppo hakea sopivaa, tarvittaessa kokeilemalla useampia peräjälkeen.

Jeps, eipä siihen välttämättä hienoja kremeluureja tarvitse jos ja kun toimii.

Nykyisin minulla on aika vähän moisiin tarvetta. Erilaisia hardissynia on kertynyt vuosien varrella, mutta nykyään enimmäkseen soittelen akustisilla soittimilla.

Elä pelottele. ;)
Canttori
25.02.2010 09:02:24
Liittyen alkuperäiseen kysymykseeni, se lähti hakkaamalla toimimaan. Pitää kuitenkin yrittää dyykata noita vanhoja asemia.
"Muista muuttaa Poincaré-invariantti aktio yleisesti kovariantiksi ennen mitään rouhintaa!"
teroyk
28.02.2010 14:17:06
Klezberg: Keskityin siinä siihen että soundit sai kätevästi ryhmiteltyä ja sopivaa soundi pystyi hakemaan nopeasti kuuntelemalla ehdokkaita peräkkäin. Mutta tuo oli tehty turbopascalilla ja käytti sen ajan standardia midiliitäntähardista suoraan, siksi sillä ei enää tee mitään.

Turbopascal ohjelmia on kuulemma helppo kääntää Delphi-ohjelmointiympäristössä windows-ohjelmiksi. Se on samojen Turbopascal tekijöiden Pascal-kehitelmä.
Toki midi-hommiin tarvii tehdä uudet kutsut, mutta niihin löytyy kuulemma kirjastoja.

Laita vaikka lähdekoodi jonnekkin, niin joku voi innostua kääntämään itse.
Klezberg
28.02.2010 14:56:03

teroyk: Turbopascal ohjelmia on kuulemma helppo kääntää Delphi-ohjelmointiympäristössä windows-ohjelmiksi. Se on samojen Turbopascal tekijöiden Pascal-kehitelmä.
Toki midi-hommiin tarvii tehdä uudet kutsut, mutta niihin löytyy kuulemma kirjastoja.

Laita vaikka lähdekoodi jonnekkin, niin joku voi innostua kääntämään itse.

Jaa-ah, missähän se edes on! Ei taida kannattaa, kun midipuoli menee uusiksi ja tuonaikaisia käyttöliittymiä ei nykyään jaksa katsella. Parempi koodata uusiksi jos tarvitsee.
JPQ
08.03.2010 17:43:54

Klezberg: Jaa-ah, missähän se edes on! Ei taida kannattaa, kun midipuoli menee uusiksi ja tuonaikaisia käyttöliittymiä ei nykyään jaksa katsella. Parempi koodata uusiksi jos tarvitsee.

Huonokin on parempi kuin ei mitään ja sitä paitsi moderneja yligraafisuuksiakaan ei jaksa katsella usein.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)