Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: midimodulin kytkeminen sähköpianoon?
1
Ultrasonido
21.02.2010 20:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei. Minulla on Roland FP-3 sähköpiano, joka on aivan loistava itsessäänkin. Löysin kuitenkin vanhan saundimodulin mallia Voce Electric Piano. En ole ihan ymmärtänyt miten tämä pitäisi kytkeä.
 
Pianossa: midi in, midi out, valittavina kanavat 1-16
 
Modulissa: midi in, midi thru, valittavina kanavat 0-15
 
Minulla on yksi midipiuha jolla olen yrittänyt saada saundia pihalle vaihtelemalla kanavia ja kytkemällä siis pianon midi out, modulin midi in jakkiin. Modulissa kiinni kuulokkeet(ch2/phones kohta.) Mitään ei kuulu.
 
En ymmärrä midistä mitään. Joten jos joku voisi valaista, että miten saan edes selville toimiiko moduli. Valot kyllä syttyy ja oikea jännite löytyy yleismuuntajasta. Olisi kiva päästä soittamaan noilla hauskoilla saundeilla mitä tossa modulissa lukee: Clavinet with autowah jne.
 
"Kaikki musiikki on paskaa, ja jazz on ihan paskaa"
zepeteus
22.02.2010 00:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianon MIDI out modulin MIDI inputtiin, ok.
 
Modulista testin vuoksi vaikkapa kanava-asento "0" (omni on), eli vastaanottaa kaikilla tulevilla MIDI-kanavilla. Tällöin pitäisi sen moduulissa olevan midi-merkkiledin välkkyä pianosi soitannon mukaan, oli sen pianon MIDI-kanava mikä hyvänsä. Jos välkkyy, MIDIä tulee sisään. Ellei, on vikaa jossain aiemmin.
 
Jos taas välkkyy, mutta mitään ei kuulu, ongelma voi olla audioulostulossa. Oletko koittanut sitä Ch1 ulostuloa?
 
Olettaen, että tästä siis puhutaan;
http://www.voceinc.com/manuals/Epmanrv2.htm
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «