Aihe: Mikä kitara on paras raskaampaan musiikkiin?
1 2 3 4 5
Mr. Speed
21.02.2010 16:52:03
Tande: Mikäli Ynkän Lisäksi myös Hammet ja vaikka Laiho vetelisivät Stratolla, niin ihan perus Fenderin Stratocaster nauttisi varmaankin suurta suosiota pikkulaihojen keskuudessa?

Niin luultavasti. Ja jos Cläpä ja vaikka SRV vetäis BC Rich Warlockeilla, ois ne bluespatujen suosiossa. Mitäs sitten?
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Räbbänä
21.02.2010 16:52:10
Tande: Mikäli Ynkän Lisäksi myös Hammet ja vaikka Laiho vetelisivät Stratolla, niin ihan perus Fenderin Stratocaster nauttisi varmaankin suurta suosiota pikkulaihojen keskuudessa?

Eikös Hammettilla ole jossain pätkissä vilahdellut vähän perinteisemmän näköinen Esp:n Stratocaster käytössä?
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
M4ss3 m/
21.02.2010 16:53:02 (muokattu 21.02.2010 17:08:37)
Räbbänä: Eikös Hammettilla ole jossain pätkissä vilahdellut vähän perinteisemmän näköinen Esp:n Stratocaster käytössä?

http://www.youtube.com/watch?v=EzgGTTtR0kc

Tadaa! Metallican One video kyseessä.
Tande
21.02.2010 16:54:10
Mr. Speed: Niin luultavasti. Ja jos Cläpä ja vaikka SRV vetäis BC Rich Warlockeilla, ois ne bluespatujen suosiossa. Mitäs sitten?

Eipä mitään. Näin se vaan mene. Les Paul tuskin olisi yhtä suosittu, mikäli Slash olisi fakkiintunut pelkäksi hevikitaroiden soittajaksi.
In Rock.
M4ss3 m/
21.02.2010 16:55:53
Grugi: Tää alkaa olemaan jo aikasta valmis keskustelu, lukkoa päälle vaan.

Niinpä. Tuolla voi sitten jatkaa---> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=188153
Tande
21.02.2010 17:02:22
M4ss3 m/: Niinpä. Tuolla voi sitten jatkaa---> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=188153

Mun mielestä Mnetiin pitäisi perustaa pysyvä "strato vs. hevisuunnikas"-topikki. Toki samassa paikassa käytäisiin keskustelut myös "Jazzmiesten ja Hevimiesten" välillä, virkistävää "Kirkin Wah ja Larsin tuplat"-keskustelua unohtamatta :)
In Rock.
Mr. Speed
21.02.2010 17:03:08
Räbbänä: Eikös Hammettilla ole jossain pätkissä vilahdellut vähän perinteisemmän näköinen Esp:n Stratocaster käytössä?

Ainakin miehen yksi sigu, KH-4 on plexillä. Siihen tosin taitaa jäädäkin perinteikkyys, kun siinäkin on neck-thruta ja floikkaa.

Turha noita on pohtia miksi mikäkin kitara on suosittu. Ihan sama millasella kitaristi vetää.. Ko kitaristin fanit haluaa samanlaisen kepin ku mikä sillä kitaristilla on. Lesterin suosio kyllä taitaa perustua muuhunkin kuin Slashiin, miestä yhtään väheksymättä. Kuitenkin Jimmy Page esimerkiksi taisi ehtiä ensin.
Tande
21.02.2010 17:13:12
Mr. Speed: Lesterin suosio kyllä taitaa perustua muuhunkin kuin Slashiin, miestä yhtään väheksymättä. Kuitenkin Jimmy Page esimerkiksi taisi ehtiä ensin.

Jep näinhän se menee. Slash vain nosti Les Paulin uuteen suosioon raskaammassa musiikissa. 80-luvullahan valtaosa ko. genren kitaristeista veteli superstratoilla.
In Rock.
Trendkeel
21.02.2010 19:51:36
Mr. Speed: Kuitenkin Jimmy Page esimerkiksi taisi ehtiä ensin.

Ja yhtään herraa tahi hänen fanejaan väheksymättä, neljä ekaa levyä taisivat mennä vahvasti Tele-linjalla, eikä Les Paulilla, vaikka apaut jokaisessa Jimmy Page -kuvassa miehellä on kourassa LP.
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
Mr. Speed
21.02.2010 19:54:22
Trendkeel: Ja yhtään herraa tahi hänen fanejaan väheksymättä, neljä ekaa levyä taisivat mennä vahvasti Tele-linjalla, eikä Les Paulilla, vaikka apaut jokaisessa Jimmy Page -kuvassa miehellä on kourassa LP.

Niin.. Eihän se mitenkään liity mihinkään mikä on studiossa käytössä, vaan se mitä näyttää valokuvissa. Itse en Pagen faneihin lukeudu, vaikka mulla LP-mallinen kitara onkin. En mä kyllä Pagen asemassa teleä missään julkisesti näyttäs. On meinaan sen verran ruma kitara kyseessä.
Ziggy Bubba
21.02.2010 19:59:46 (muokattu 21.02.2010 20:00:36)

Mr. Speed: En mä kyllä Pagen asemassa teleä missään julkisesti näyttäs. On meinaan sen verran ruma kitara kyseessä.

Piru, kun olisit ehtinyt kertoa ton Keith Richardsille ja miljoonalle muulle.

Tekis mieli töviä hevikirveitä erään "aikuisen kitaristin" tyyliin, mutta taidan skipata :)
This Is Sonar Transistor...
Mr. Speed
21.02.2010 20:08:06
sikki-six: Piru, kun olisit ehtinyt kertoa ton Keith Richardsille ja miljoonalle muulle.

Tekis mieli töviä hevikirveitä erään "aikuisen kitaristin" tyyliin, mutta taidan skipata :)

Joo, mutta mielestäni on ihan oikein nolata itsensä julkisesti jossei itse tajua sitä :)

Ja ainahan teillä aikuisilla on oikeus omaan mieleipiteeseen. Se vain on väärä.
Spike
21.02.2010 21:16:57
Hyvä ulottuvuus, käteensopiva kaula, räyhä saundi sekä härski ulkonäkö joka saa Keith Hendrix SRV Pagen näkemään punaista.
Ziggy Bubba
21.02.2010 21:47:06

Mr. Speed: Ja ainahan teillä aikuisilla on oikeus omaan mieleipiteeseen. Se vain on väärä.

Ei, vaan se on se sama mihin tekin päädytte iän kartuttua - hewikirveet on haitarista.
Mr. Speed
21.02.2010 21:51:04
sikki-six: Ei, vaan se on se sama mihin tekin päädytte iän kartuttua - hewikirveet on haitarista.

Luule vain :) Kaikki todelliset hevarit kun ei ikinä sitä kolmea kymppiä näe. Ei ole kyllä näköpiirissä musamaun noin radikaali muuttuminen. Ehkä siihen kaveriksi voi tulla jotain lisää, mutten usko että raskaampi musiikki ikinä oikein häviäis tästä mihinkään. Ja mikä tekee muuten hevikirveen? Floikka? Humpparit? Teräväkärkinen lapa? Ei kai ainakaan kaulakonstruktio sitä tee? Tai jos tekee, niin hevanderiäijät ovat kai mukavuuden haluisempia, ja soundin suhteen parempia ihmisiä;)
Ziggy Bubba
21.02.2010 21:56:03 (muokattu 21.02.2010 21:59:19)

Mr. Speed: Luule vain :) Kaikki todelliset hevarit kun ei ikinä sitä kolmea kymppiä näe. Ei ole kyllä näköpiirissä musamaun noin radikaali muuttuminen. Ehkä siihen kaveriksi voi tulla jotain lisää, mutten usko että raskaampi musiikki ikinä oikein häviäis tästä mihinkään....

Älä nyt ole niin tosissas, kuhan vastailen sun hölmöihin provoihin samalla mitalla :D

Kattele vaikka mun diggailemia artisteja mun sivulta ja pohdi hilppasen missä mennään ;)

Siitä vaan rämpyttelet suunnikkailla jos se sun juttus on, kunhan härnään.

E: En kyllä ymmärrä miks hevin diggailun tai skulailun pitäs loppua jos ns. hevikirveet alkavat aiheuttamaan oksennusreaktioita? Onks pakko skulaa tommosella heviä jos ei taho? ;)
Mr. Speed
21.02.2010 22:07:04
sikki-six: Älä nyt ole niin tosissas, kuhan vastailen sun hölmöihin provoihin samalla mitalla :D

Kattele vaikka mun diggailemia artisteja mun sivulta ja pohdi hilppasen missä mennään ;)

Siitä vaan rämpyttelet suunnikkailla jos se sun juttus on, kunhan härnään.

E: En kyllä ymmärrä miks hevin diggailun tai skulailun pitäs loppua jos ns. hevikirveet alkavat aiheuttamaan oksennusreaktioita? Onks pakko skulaa tommosella heviä jos ei taho? ;)

Juu, ihan huumorimeiningillä täällä ollaan liikenteessä :) Ainoa suunnikas joka on mulla ollut, oli LTD halpisritsa, joka on kauan sitten myyty. Mulla on kaksi superstratoa ja lespa. Ihan mielenkiinnosta muuten esitin tuon kysymyksen, että mikä tekee hevikitaran. Mielipiteitä haluisin kuulla? Itsehän tosiaan vääntelin 58 lespakopiolla ja SD Seth Loverilla jenkkideathia.

On muuten kovia bändejä sulla tuolla listattuna! Ja kaikilla on toki mieltymyksensä blaablaalbaa..
Ziggy Bubba
21.02.2010 22:12:24

Mr. Speed: Ihan mielenkiinnosta muuten esitin tuon kysymyksen, että mikä tekee hevikitaran. Mielipiteitä haluisin kuulla? Itsehän tosiaan vääntelin 58 lespakopiolla ja SD Seth Loverilla jenkkideathia.

Jos ns. hevikitaroista puhutaan, niin kyllä se taitaa olla se muotoilu. Se kun viittaa varsinkin äärimmäisen ilmeisissä tapauksissa vain ja ainoistaan heviin. Tuo on musta ajatuksena jo aika tylsää, siis että kapulasta näkee päälle päin mihin se on meinattu.

Jos pelkkää soittamista kelataan, niin hevissä toimii periaatteessa mikä vaan umpilankku jossa on suht tehokkaat mikit. Se ulkonäkö taitaa kuitenkin olla se juttu jonka takia miitä hevikitaroiksi hau.. - öö, kutsutaan. Kuka sanoo Stankku Lespaa hevikepiksi?
taikatatti
21.02.2010 22:21:57 (muokattu 21.02.2010 22:22:15)
Huhhuh, katsoin tuossa nopeasti tuota sinun kitaravarastoasi ja päättelin heti että "bluespatu". Mutta kun vihjattiin että tsekataan se bändilistä niin kappas, löytyy koviakin nimiä! ja sitten vielä uusi katsaus sinne kitaravarustukseen niin sieltähän löytyy sg:tä emgeillä...
joo ja tuosta hevikitaran määrittelemisestä sen verran että eiköhän melkeimpä mikä vaan keppi kelpaa siihen hommaan niin telet kuin lespatkin.
"You can't fuck finnish people, because there is nothing to fuck" -Geårg Bulgerstan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)