![]() 08.03.2004 23:19:18 | |
---|---|
http://www.freehandsystems.com Mieletön systeemi. Olisi pojat ihmeissään kun tulisivat mun bändiin tuuraamaan ja siellä odottaakin nuotit tuommoisessa. Kiitoksia kaikille vastauksista. Mielipiteitä näköjään löytyy | |
![]() 09.03.2004 00:34:23 | |
Mieletön systeemi. Olisi pojat ihmeissään kun tulisivat mun bändiin tuuraamaan ja siellä odottaakin nuotit tuommoisessa. Kiitoksia kaikille vastauksista. Mielipiteitä näköjään löytyy Jou!Kyllä se "Jätkän Humppa"putois ihan eri malliin suoraan näytöltä käsin vetästynä.....ei vainenkaan siis jossain telkkarissa oon ton systeemin nähnyt,oli iso bändi,jouset ja pelit ja kaikilla näyttö.....v....u kun en muista mikä paletti se oli??No jotain Ameriikan meinikiä se oli.. | |
![]() 09.03.2004 07:54:15 (muokattu 09.03.2004 07:56:25) | |
Aakkosjärjestys on minusta toimivin ja idioottivarma. Joku hehkutti numerojärjestystä, mutta sitä aikoinaan kokeilleena en voi suositella. Numero-systeemin ongelmana on juuri se että tarvitaan lista josta selviää mikä biisi on milläkin numerolla. Sitten sinne kansion etukannen taakse teipataan se lista jossa biisien nimet ovat AAKKOSJÄRJESTYKSESSÄ perässään numero. Eli käytössä on kuitenkin kaksi systeemiä päällekkäin, kun yksikin riittäisi. Tai mikäs siinä, saahan noinkin tehdä jos haluaa mennä vähän vaikeamman kautta. ;-) Umpitutun kansion kanssa on ihan sama mikä on lappujen järjestys, mutta tuuraajat ovat kusessa huonojen mappien kanssa. Ja saivartelijoille vielä: perusbiisit vedetään ilman lappuja, toki. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 09.03.2004 09:12:24 | |
Aakkosjärjestys on minusta toimivin ja idioottivarma.. Absoluuttisen samaa mielta. Olen kyllastynyt nuottisulkeisiin eli jarjestaa ne aina uudelleen kun keikalla soitetaan eri kappaleita eri jarjestyksessa ja joskus kun oman inspiksen tai jopa turakaisen toivomuksen takia poiketaan suunnitellusta. On meita nakojaan ainakin kaksi idioottia. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa | |
![]() 09.03.2004 09:17:00 | |
On meita nakojaan ainakin kaksi idioottia. Kolme löytyy :) | |
![]() 09.03.2004 10:51:27 | |
Kolme löytyy :) Neljä. Musta aakkosjärjestys on selkein. Onpa noita "olikossebiisinytnopeissavaihitaissa" - selaajia nähty. Tietysti soittojärjestys on yksinkertaisin silloin, kun sitä vois käyttää, mutta eipä tän osaston hommissa juurikaan onnistu.... Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 09.03.2004 11:15:52 | |
Miten olisi tuollainen 30" monitori, josta koko poppoo näkisi pahvit kerrallaan... No joo... ja sen plasmanäytön lisäksi voisi olla tonen vielä isompi joka on käännettynä yleisölle päin. Siinä olisi sitten kuva orkesterista joka tietenkin soittaa "playbackinä". Ihan oikeesti se musikki tietenkin tulisi midinä 'primavistana' skanneroituna suoraan mapista. Jätkät olisi kaikki kotona. Keikalla ei olisi kuin yksi nuotinkääntäjä. "G-strings are for strippers" | |
![]() 09.03.2004 12:25:19 (muokattu 09.03.2004 12:26:56) | |
Aakkosjärjestys on minusta toimivin ja idioottivarma. Joku hehkutti numerojärjestystä, mutta sitä aikoinaan kokeilleena en voi suositella. Numero-systeemin ongelmana on juuri se että tarvitaan lista josta selviää mikä biisi on milläkin numerolla. Sitten sinne kansion etukannen taakse teipataan se lista jossa biisien nimet ovat AAKKOSJÄRJESTYKSESSÄ perässään numero. Eli käytössä on kuitenkin kaksi systeemiä päällekkäin, kun yksikin riittäisi. Tai mikäs siinä, saahan noinkin tehdä jos haluaa mennä vähän vaikeamman kautta. ;-) Ja eikun väännetään.... Mä testasin oman kansioni "nopeutta"...ei siinä montaa hetkeä mene kun biisi löytyy näinkin:numerojärjestys(80 biisiä)kategoriointi,biisilista siististi kansion ekalla aukeamalla!Muovitaskussa,kuten muutkin laput! En mä ainakaan muista ulkoo mitä kaikkia biisejä mä laulan...siksi toi lista,joka ei ole aakosjärjestyksessä vaan ihan samoin numeroin kuin mitä laput kansiossa,valssit oman otsikkonsa alla jne... Ja myös se hyöty tosta numero/kategoria-ajattellusta on että ei tarvi sitten biisille paria kaivaa jostain ihan eri kohtaa... Ja kyllä se tuuraaja löytää biisin helposti kun sanoo sen numeron,ja itsekkin mm. Taipaleen Reiskaa aikanaan kun säestin niin laput oli numerojärjestyksessä,no biisejä oli joku 50-60,mutta nopeesti löyty! Aakkosjärjestyksellä kansiosta tulee sillisalaattia,eri tyylit sikin sokin siellä täällä,ei istu mun logiikkaan,mutta tapansa kullakin ja se oma kansio on aina helppo,mutta sitten kun joutuu tuuraan niin kyllä siinä toi numero-osasto on selkeempi,MUN mielestä,edellyttäen että se kansio on tosiaan järjellisissä mittasuhteissa,ei mitään 300 biisin ja viiden kilon pläjäystä kannata keikoilla kuljettaa;-) EDIT:tuli joku moka,mun teksti alkaa tosta ja eikun... | |
![]() 09.03.2004 12:43:42 | |
No joo... ja sen plasmanäytön lisäksi... No sitten ei onnistu, me kun tehdään vaan TFT ("nestekide" )laitteita... ;o) Mika | |
![]() 09.03.2004 14:54:58 | |
Mulla oli joskus kunnianhimoisena pyrkimyksena pystya soittamaan kaikki mahdollinen mita turakainen keksisi toivoa ja raahasin keikoilla paria kappaletta 200-300 kappaleen mappia, mutta olen tullut jarkiini; Nuotit ei koskaa loytynyt ja turakainen toivoi aina uusia kummallisuuksia ja huonosti soitettu toivekappale ei nosta kenenkaan pisteita. Sen jalkeen paatin, etta turakainen toivoo mita haluaa ja bandi soittaa mita haluaa ja kaikki on yksinkertaista Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa | |
![]() 09.03.2004 15:13:53 | |
..Sen jalkeen paatin, etta turakainen toivoo mita haluaa ja bandi soittaa mita haluaa ja kaikki on yksinkertaista No näin se on... ei soittaminen tartte olla mikään "palveluammatti"...tekee vain oman juttunsa ja mahdollisimman hyvin niin kaikki on tyytyväisiä. Meilläpäin on eräs tällainen 'yhden miehen' orkesteri. Hänellä oli tapana myötäillä oikealle ja vasemmalle ja kysyi vähän väliä yleisöltä"mitä minä soitan?". Joku yleisöstä vastaa: "Soita taksi". "G-strings are for strippers" | |
![]() 09.03.2004 17:52:53 | |
Hei Hieno sivusto täällä, uusi jäsen olen. Olen tässä miettinyt parin eri kokoonpanon kanssa keikkaillessani mappien järjestämiseen parasta tapaa Kuten aiemmin sanoin,"päivitin"omat mappini ja hyvin toimi ainakin neljällä tuurauskeikalla jotka tein "uusilla"mapeilla! Mä annoin kiipparistille mapin laulubiiseistäni,sitten katsoin aina biisilistasta kulloisenkin lajin kohdalta biisin numeron ja nopeesti löyty!Siis onhan se nyt nopeeta hakee numeron perusteella,samanlaiset mapit oli heilläkin,tyylilajit ja numerot,helppo löytää myös se pari ekalle biisille! Mulla on kylläkin ollut tää systeemi mapeissa aina,ensiarvoisen tärkeetä on tehdä se kategoreointi/ biisilista niin selkee että siitä löytää nopsasti biisin kuin biisin,muuten homma ei kyllä pelaa! | |
![]() 09.03.2004 20:13:17 | |
Kai tää mappishow sais jo riittääkin mutta kun en anna periksi, eli settijärjestys on minun mielestäni ehdottomasti paras. Aakkosjärjestyskin vaatii sen setti listan siihen viereen ja silti menee aikaa "pläräämiseen". Vai alatteko te keskustella siinä välissä mitä seuraavaksi jne.. Kyllä biisit pitää lähteä ilman vitkuttelua ja munien puristelua liikkeelle ja olla etukäteen tiedossa mitä tulee. Tietysti paras on se kun ei ole mitään mappeja mutta näin harrastuspohjalta joutuu niihinkin valitettavasti tukeutumaan pitkillä keikoilla. uskon, että teistä ammattilaisista aika moni on jättänytkin mapit jo sinne saunan taakse. | |
![]() 09.03.2004 20:43:46 | |
Kai tää mappishow sais jo riittääkin mutta kun en anna periksi, eli settijärjestys on minun mielestäni ehdottomasti paras. Aakkosjärjestyskin vaatii sen setti listan siihen viereen ja silti menee aikaa "pläräämiseen". Vai alatteko te keskustella siinä välissä mitä seuraavaksi jne.. Kyllä biisit pitää lähteä ilman vitkuttelua ja munien puristelua liikkeelle ja olla etukäteen tiedossa mitä tulee. Tietysti paras on se kun ei ole mitään mappeja mutta näin harrastuspohjalta joutuu niihinkin valitettavasti tukeutumaan pitkillä keikoilla. uskon, että teistä ammattilaisista aika moni on jättänytkin mapit jo sinne saunan taakse. Mitenkäs sitten suu pannaan kun yhtäkkiä tuntuu siltä että listalla seuraavana olevat biisit eivät sitten millään sovikaan illan tunnelmaan? Live-meiningissä on minusta juuri se hienoa että bändi pystyy vastaamaan yleisönsä meininkiin sopivalla musiikilla. Vuorovaikutusta yleisön kanssa. Mulla on kokemusta erään tähtiartistin bändistä, jossa taustanauhojen takia vedettiin illasta toiseen AINA samat biisit, AINA samassa järjestyksessä. Siinä ei paljon yleisöä päässyt villitsemään kun keikan kliimaksiin olikin tällätty tuhti nippu slovareita. No, hyvä puoli oli se ettei keikat myöskään venyneet kun niitä biisejä oli vain teitty määrä. :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 09.03.2004 20:51:49 | |
Mitenkäs sitten suu pannaan kun yhtäkkiä tuntuu siltä että listalla seuraavana olevat biisit eivät sitten millään sovikaan illan tunnelmaan? Live-meiningissä on minusta juuri se hienoa että bändi pystyy vastaamaan yleisönsä meininkiin sopivalla musiikilla. Vuorovaikutusta yleisön kanssa. Komppaan! Meillä rumpali sanoo mitä seuraavaksi soitetaan ja muut soittaa sen eikä inise: "ei sitä, ku se toinen"! Asioista voidaan sitte keikan jälkeen keskustella. Toki tässäkin vaihtoehdossa on syntyny "vakituisia" biisipareja. Sekin vaan toisaalta helpottaa, ettei sen tangoparin välillä tule mitään jorinatuokiota. | |
![]() 09.03.2004 22:24:33 | |
Itte en oikein pysty ymmärtämään valmiita settejä tai ainakaan että koko illan biisijärjestys on lyöty lukkoon jossain bändikämpällä. Keikat on aina vähän erilaisia; välillä väki nuorta, välillä vanhaa, välillä kännisiä tai sitten vesiselviä... Ainakin oman mielenterveyden vuoksi on mukava soitella vähän eri biisejä tai ainakin eri järjestyksessä. Ja jos vähänkään soittelee useammissa bändeissä, niinkuin varmaan moni humppamiehistä tekee, ei kansioita settien mukaan pysty laittamaan. Aina sitä biisiä vedettäessä ehtii järkeilemään, minkä parin seuraavaksi soittais... | |
![]() 09.03.2004 23:28:14 | |
Meillä on käytössä tämä, jos ajatellaan, että pitää soittaa vaikka valssia, niin sieltä osiosta mappi auki. Siellä sisällä ne on sitten aakkostettuna. Sekään ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla, mutta hieman paremmin. Ehkä tyylilajien sisällä biisit vois olla parin kolmen yhteensopivan kanssa vierekkäin, kun avaat aukeaman, niin siitä soitetaan molemmat kappaleet. Järjestysnumerot pitää myöskin sitten olla, se auttaa asiaan. HUMPPA KAKSITOISTA ja yy kaa koo nee... Meillä on myös vastaavanlainen sydeemi kahdella miehellä, mutta yksi on niin jääräpää että pitää edelleen biisit seteittäin. Siinä sitä sitten sekasotku valmis kun pitääkin soittaa herra kosketinsoittajan settijaon ulkopuolelta. (Voi p....ele, missä setissä se on????????) Itse kyllä löydän biisit nopeasti tyylilaji/aakkosjärjestys systeemillä. Kitarassa on liikaa kieliä | |
![]() 10.03.2004 07:46:13 | |
Mitenkäs sitten suu pannaan kun yhtäkkiä tuntuu siltä että listalla seuraavana olevat biisit eivät sitten millään sovikaan illan tunnelmaan? Live-meiningissä on minusta juuri se hienoa että bändi pystyy vastaamaan yleisönsä meininkiin sopivalla musiikilla. Vuorovaikutusta yleisön kanssa. Tää oli hyvä pointti! Keikalle mennessä ei välttämättä tosiaan tiedä mikä on porukan tunnelma missäkin vaiheessa iltaa. Usein vaihdetaan jo sovituista seteistä "lennossa" muutama biisi tilanteen mukaan. Osa biiseistä on lisäksi ketjutettu niin että parien välissä ei ole lainkaan taukoa, vaan joku rumpuriffi tai basso/koskettimet aloittaa jo heti suoraan seuraavan biisin. Tämä on myös todettu hyväksi kun porukka lattialla pääsee vauhtiin. Ja noista seteistä vielä sen verran... Soitamme pääsääntöisesti ykstyistilaisuuksissa ja soitamme nykyisellään 4 x 45 minuuttia. Ennen keikkaa teemme settilistan vanhoja pohjia käyttäen. Nyt on buukattu jopa muutama keikka joissa tilaaja on sanonut että kaksikin settiä riittää ja sehän meille käy, kun hinta pysyy samana.. "Mahdollisuudet on fifty-sixty... " | |
![]() 10.03.2004 07:53:29 | |
Nyt on buukattu jopa muutama keikka joissa tilaaja on sanonut että kaksikin settiä riittää ja sehän meille käy, kun hinta pysyy samana.. Mun asenne (harrastelijana!) on se, etta roudaaminen ja pellepuvun (esiintymisasu) paalle laittaminen maksaa, soittaminen on ilmaista eli mun hintaan ei vaikuta, soitetaanko vahan vai paljon, ma mieluummin soitan paljon, mutta jos tilaaja haluaa vain vahan, niin sekin on tilattavissa, mutta ei ainakaan halvemmalla, mieluummin kalliimmalla. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa | |
![]() 10.03.2004 09:00:13 (muokattu 10.03.2004 09:01:38) | |
No, pistetäänpä sitten huvikseen meidänkin sydeemi tähän :) Mulla on jokaikinen biisipari numeroidun välilehden takana. Periaatteessa optimitilanteessa voidaan mennä peräkkäisiä pareja, mutta sillä järjestyksellä ei ole mitään väliä kun seuraava pari löytyy mistä kohtaa kansiota tahansa sekunnissa välilehtien avulla. Kansiossa on ekasivuna lista, missä nuo parit ovat numerojärjestyksessä. Melkeinpä nuo parien numerot muistaa jo ulkoa mistä löytyy mikäkin biisi. Jos tuuraaja on kehissä, ei tartte huudella kuin nummero ja laskea biisi käyntiin. Jos joku toivoo jotakin biisiä ja se sattuu olemaan seteissämme, on helppoa vetäistä sitten sen biisin vakipari samasta välistä. Ja kappale parien välillä mielellään saa ollakkin vähän taukoa, että tanssipari ehditään palauttaa hakuriviin ja kaivaa kuoppia seuraavaa hakua varten. edit Humppaa tai soita | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)