Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Sa(n)kari
21.02.2010 01:13:49
Bobana: Ota sinä ja Jazzmies ja muutkin se kanki pois sieltä perseestä.

Ei nää oikeesti oo näin vakavia asoita.

Tätähän minäkin tuossa yritin saaha ilimoille. No mihinkäs tästä piästään.
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
Ramiok
21.02.2010 01:32:27
Sa(n)kari: Tätähän minäkin tuossa yritin saaha ilimoille. No mihinkäs tästä piästään.

Joo ei rumpalointi saa näin vakavaa olla :). Sattuko olemaan muuten Art musiikki Jazzmies missä testasit näita Jussi Tegelmanin (Havanna Black) rumpuja?
pearl
21.02.2010 01:53:42 (muokattu 21.02.2010 01:55:11)
Bobana: Ota sinä ja Jazzmies ja muutkin se kanki pois sieltä perseestä.

Ei nää oikeesti oo näin vakavia asoita.

No eihän se olekaan niin vakavaa, minullekin tämä on vain rakas harraste, eikä ammatti. Minä lupaan, etten auo päätäni tästä lähtien, kunhan pysytään asiallisuuksissa, eikä aleta palvomaan merkkiuskollisuutta (ja vertailemaan sitä muihin kohdemaan tuotteisiin) (vaikka se olisikin kuin v*tun hyvä).
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
Kailis
21.02.2010 02:19:25 (muokattu 21.02.2010 02:21:59)

Jippii!! En ehkä olekaan m.netin idiootein tyyppi. Sonoreita en hanki. Enkä mersua tai HD:tä. Olen vielä ihminen.
jazzmies
21.02.2010 08:05:24
Ramiok: JSattuko olemaan muuten Art musiikki Jazzmies missä testasit näita Jussi Tegelmanin (Havanna Black) rumpuja?

KYll' maar! Olitko säkin siellä?
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
21.02.2010 09:52:38 (muokattu 21.02.2010 14:21:01)
Sen sijaan Ludwig nysvää pajassaan kuulostaen ympäripyöreältä ja Sonor vaihtaa sarjojen nimiä lähes vuosittain. Miksiköhän?

Ludwig on selkeästi käymistilassa. Nykyisin ei enää tehdä (yleisesti ottaen) yhtä laadukkaasti, kuin ennen. Tosin 60-luvun laatuun ei enää myöhemmin ylletty kuin satunnaiseti. Olisko Kiinaan koko tuotanto valumassa pikkuhiljaa?

Sonorilla on lyhyitäkin sarjoja ollut, mutta yleensä ne ovat olleet aika pitkäikäisiä. Ei tosin niin pitkää sarjaa, kuin esin Ludwigilla tai vaikkapa Yamahalla, jonka Recording Custom on todella pitkäikäinen.

Sonorin Phonic säilyi aika pitkään ja oli ihan suoraa jatkumoa Champion-sarjalle. Hilite oli lyhytikäinen (1989-1994), kun Designer tuli ja korvasi Liten, Hiliten ja Signaturen. Designer oli siten myös tiennäyttäjä customina tilattavasta rumpusarjasta. Designer on nimetty uudelleen SQ2-sarjaksi, mutta aivan täsmälleen Designerin spekseillä duunatun sarjan saa edelleen halutessaan.

Jos sitä Hiliteä on ihan tuoreeltaan kokeiltu, niin se ei vamasti ole paljastanut todellista luonnettaan. Mikään rumpu ei ole ollut minulla yhtä pitkää sisäänsoittoa vaatinut. Oli alkuun minulle iso pettymys, kun soundit olivat kolkot ja kylmät. Piti laittaa Pinstripet, että sai lämpöä soundiin. Sisäänsoittamisen jälkeen yksikerroskalvot ovat olleet minun valintani ja soundi korvaani oikein miellyttävä.

Jotkut diggailevat Sonoreista. Jotkut Yamahoista.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
21.02.2010 09:53:50
Kailis: Jippii!! En ehkä olekaan m.netin idiootein tyyppi. Sonoreita en hanki. Enkä mersua tai HD:tä. Olen vielä ihminen.

Kyllä sinä sen HD:n hankit. Ei mene kauan, kun muuta ei enää saa ;-)
Ruutikallo
21.02.2010 10:27:30
Eiköhän se ole parasta, että kukin hommaa setin siltä valmistajalta jolta haluaa?
Enemmän tai vähemmän testailematta/vertailematta.
Se maku ja näkemys omasta "soundista" muokkautuu kyllä oikeanlaiseksi aikanaan ja silloin luultavasti tietää mitä haluaa.
Alkuun toki mielikuvilla on suuri merkitys settiä ostaessa, sehän se kai on mainonnan tarkoituskin;
Jordison, Lars, ym.

Alkakoot vaikka Milleniumeilla jne. Kuitenkaan absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen näitä ei voi laittaa. Toinen tykää äidistä toinen vaikka siskosta.

Kokemukset ja mielipiteet käyttäjiltä ovat toki tärkeitä, muttei niiden tarkoitus mielestäni toimia lakikirjana settiä ostavalle "pojannaskalille".

Mulla ei älyttömästi ole muista merkeistä kokemuksia kuin noista Premiereistä, mutten silti nosta niitä palatsin valtaistuimelle. Mä tykkään soundista, jopa tuon club-setin, vaikka se onkin jo itämaissa valmistettu, vastoin vanhempaa Artist sarjaani.
HW on kestänyt, enkä yhtää rikkonut vaikka aika roisisti välillä käsitellää roudauksessa.
Kuten myös tomiripustuksen pallonivelet.

Kyllä Yamahalla HW silti on käytettävyydeltää parempaa ja muillakin valmistajilla, muttei mun silti tarvitse niitä hankkia kun täällä "käsketään" =)

Kuten ei myöskään tarvitse settiä vaihtaa, vaikka Yamahaa, Kumua, Tamaa, Pearlia, Sonoria olen testaillut. Hyviä settejä ne on.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Ramiok
21.02.2010 10:30:18
jazzmies: KYll' maar! Olitko säkin siellä?

Kyllähän siellä tuli istuttua. Et varmaan muista mutta kävin rumputunneilla sun tykönä muutaman kerran, oisko ollu 90 luvun alku puolella. Ja nimi on Rami Kylmänen :)
Nolte
21.02.2010 10:34:12
henydrum: Kuitenkaan absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen näitä ei voi laittaa.

Epätosi. Premier on paras! Mutta toki muillakin voi paremman puutteessa soitella...
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
21.02.2010 11:57:08
Nolte: Epätosi. Premier on paras! Mutta toki muillakin voi paremman puutteessa soitella...

Toki, mutta hardwarerssa olisi Premier voinut ottaa oppia vaikkapa Sonorilta ;-)

Mitenkään keljuilematta muiden hw:n laadusta, on Sonorin laatu ollut tosi hyvää jo kauan ennen Yamahan tuloa ja vaikkapa 60-70-lukujen vaihteen hw on edelleen toimivaa ja osittain jopa parempaa, kuin nykyisin. Esimerkiksi haitsunstandi ja bassorummunpedaali ovat särkymättömiä ja käytössä kulumattomia verrattuna muihin vastaan tulleisiin. Katsokaa vaikka näistä kuivista, kuinka hienosti ne on tehty. Nykyisin on paksut, mutta ohutseinämäiset putket. Ruuvitavara ja kerteet korkkailevat jopa parhaista saatavilla olevista. Kromauksen laatu ei läheskään kaikilla valmistajilla yllä samaan, kuin silloin ennen: http://sonormuseum.com/1979/1979.html
hollmi-5
21.02.2010 12:55:14
Lisää löylyä Sonorkiukaasta. Joo joo! Tiedetään, että alkaa joillekin todellakin riittää, mutta tämä tarina kuvineen on hieno katsaus Sonorin tehtaasta. Hienoja settejäkin on aika monta näkyvissä. Sonormuseum-sivuston ylläpitäjä teki matkakertomuksen vierailustaan Sonorilla: http://sonormuseum.com/germany/germany.html
Ruutikallo
21.02.2010 13:34:49
hollmi-5: Toki, mutta hardwarerssa olisi Premier voinut ottaa oppia vaikkapa Sonorilta ;-)

//sonormuseum.com/1979/1979.html

No ainakin vuosi on täyttä RRautaaa =D
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
hollmi-5
21.02.2010 14:20:09
moderndrummer88: Etkö sinä laske mukaan ollenkaan näitä force, yms sarjoja :D

Forcea on tehty toki 90-luvun alusta asti, mutta sekin on muuttunut jonkin verran ajan kuluessa.
Alpha
21.02.2010 14:30:50 (muokattu 21.02.2010 14:34:28)
Holmia, Jazzmiestä ja joitain muitakin olen täällä kritisoinut. Enkä turhaan, sillä tämänkin topicin tarkoitus on SETTIKUVAT VOLUME 5 eikä mikään rumpumerkkien vertailu. Ristus sentään taas teijän kanssa...

Ja ne saatanan Sonorin tellingit kelpaa edelleen vaateripustimiksi.

E: Jatketaan tuolla samalla Starclassicien kuvalla edelleen, kunnes keksin jotain muuta:
http://muusikoiden.net/dyn/users/50003.jpg
Ruutikallo
21.02.2010 14:39:46 (muokattu 21.02.2010 14:42:08)
hollmi-5
21.02.2010 15:04:16
Ja ne saatanan Sonorin tellingit kelpaa edelleen vaateripustimiksi. Varmaan siihenkin. Kuinkas monet Sonorin telineet sinulla on ollut, kun noin varman mielipiteen osaat muodostaa?

Minulla on Taman standeja aika monta. Titan-sarjasta luopuminen alensi Taman HW:n laatustandardin tavanomaiselle tasolle. Hyvää, mutta ei likimainkaan parasta.

Sun asetelu on aika levällään ;-) Sanojen ja setin.
hollmi-5
21.02.2010 15:27:44
Settikuva: http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5401407335896761746

Siitä selaamalla nuolella muutamasta muustakin kuvakulmasta. Ääninäyte kuvan setistä tuolla paikalla H4n-nauhurilla soittajan korvan vierestä:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6278
Alpha
21.02.2010 15:39:40
hollmi-5: Varmaan siihenkin. Kuinkas monet Sonorin telineet sinulla on ollut, kun noin varman mielipiteen osaat muodostaa?

On tullut vastaan muutamia ja kokemusteni perusteella sopivat ennemmin jonkin design-kodin sisustukseen, kuin keikalle. Tämäkin on vain siis minun mielipide.

Minulla on Taman standeja aika monta. Titan-sarjasta luopuminen alensi Taman HW:n laatustandardin tavanomaiselle tasolle. Hyvää, mutta ei likimainkaan parasta.

Taman RoadPro-sarjan olen todennut erittäin hyväksi keikoilla...kestää melkeinpä leukoja vedellä. Roudaaminenkin helppoa.

Tuossa kuvassani oikealla olevasta tellingin mallista ei tietoa, mutta hyvin on nämä vuodet kestänyt...

Sun asetelu on aika levällään ;-) Sanojen ja setin.

Sekin vielä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)