Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Flaxwood
1 2 3 4 5 6
Quill
20.02.2010 15:38:58 (muokattu 20.02.2010 15:47:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, kyselisin tällä kertaa kokemuksia ja tietoja Flaxwoodeista. Hirveä GAS tuommoiseen.
 
Olen tässä uutta kitaraa katsellut jo muutaman vuoden ja sinä aikana vahvimmat ehdokkaat ovat olleet Gibson Les Paul (Customshop) sekä PRS Custom 22 tai 24. Mutta viime aikoina olen alkanut katselemaan myös Flaxwoodeja ja tarkemmin vielä Liekkiä, Rautiaa sekä Lainetta, siispä kysyisin millaisia keppejä ne oikein ovat? DLX:stä noitahan saisi 1700-1900e uutena. Joten, aika paljon halvemmalla kuin PRS tai Gibson käytettynä, uudesta puhumattakaan.
 
Kiinnostaisi tietää siis, millaisia nuo ovat soundiltaa, käytettävyydeltään ihan vaan yleiseisti. Ja nyt semmoiset "käy testaamassa ite" voi jättää pois, koska aikomus on käydäkkin ihan pian, mutta olisi kiva tietää jotain jo ennakkoon.
 
E: Vanha keskustelu löytyi, mutta 2003 vuodelta, joten päätin tehdä uuden (vaikkakin vähän turhaan).
 
- Quill
 
Volle
20.02.2010 15:55:56 (muokattu 20.02.2010 17:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli kiinteätallainen Rautia ehkä vuoden verran. Hemmetin hyvä kitara sekä soinniltaan että soitettavuudeltaan. Ergonomia oli aika lailla kohdillaan ja kitara mukavan kevyt. Kaikissa kohdin viimeistely oli moitteeton. Jottei ihan pelkäksi kehumiseksi mene, kerrottakoo, että ulkonäöstä en niin hirveästi välittänyt, mikä olikin osittain syy, että möin omani pois. Toinen syy oli se, että kitara oli kertakaikkiaan liian hieno ja kiiltävä keikoilla kaltoin kohdeltavaksi. Ehkä eri värisenä ja valmiiksi kulahtaneena voisin ostaa uudestaan. :D
 
artha61
20.02.2010 17:25:30 (muokattu 20.02.2010 17:44:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quill: Hei, kyselisin tällä kertaa kokemuksia ja tietoja Flaxwoodeista. Hirveä GAS tuommoiseen...
 
Taisi olla 2005, kun omani hankin. Silloin ei vielä Rautiaa ollut, joten oli tavallaan custom-tilaus, jotta sain mallin, jossa humbuckerit ja tremolotalla.
 
Luonnonkuitukomposiitti on sähkökitaran materiaaliksi erinomainen.
Lämpötilan tai kosteuden vaihtelut eivät vaikuta haittaavasti ja tuntuma on hiukan samanlainen kuin puusta tehdyssä kitarassa, Ei siis tunnu kylmältä - samaa ei voi sanoa joistain muista komposiittimateriaaleista.
Hyvä soitettavuus ja sointi (body resonoi hyvin - hyvä sustain) sekä työnlaatu tarkkaa - siinäkin suhteessa hyvä valinta.
Carvin "Holdsworth" ja Guild S-300D jääneet vähemmälle käytölle Flaxwoodin hankinnan jälkeen. Carvin DC127:kin jouti juniorin käyttöön jne.
 
Jos nyt jotain kritisoitavaa keksii (jotka ei tosin liity soitettavuuteen), niin
- tyhmä nimi - Flaxwood tuo mieleen tupperware-kutsut tms. Olisivat vaan laittaneet soittimen nimeksi esim. "Rautia" (Veijo Rautian mukaan) ja siitä eri mallit. Tai jokin muu "myyvempi" nimi vois olla - vois auttaa etenkin jenkeissä.
- turhan pieni/siro koko - etenkin lapa. Tiedä sitten, että onko tuo materiaali sitten niin kallista, että pitää säästellä. Toivottavasti lähivuosina tekevät pykälää "miehekkäämmän" mallin. Ei tarttis olla paljoa suurempi - 2% bodyyn lisää 3-5% lapaan - kaula hyvä nykyisellään.
Mutta makuasioitahan nämä.
 
Yhtä kaikki - hinta/laatu/ominaisuudet erinomaiset.
Jos selvästi parempaa haluaisi, niin pitäis saada Ruokangas tekemään luonnonkuitukomposiitista speciaali-custom - aika kalliiksi tulisi =)
 
En allekirjoita - kunhan totean
Jyrken
20.02.2010 17:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkisin että Flaxwood on onnistunut erittäin hyvin korvaamaan puun kitararungon materiaalina. En itse pidä noiden pienestä koosta.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
LaXu
20.02.2010 18:06:26 (muokattu 20.02.2010 18:08:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinteätallainen Rautia kahdella humpparilla täällä. Kovasti olen tykännyt. Kaula saisi olla ihan himpun verran kapeampi minun makuuni, mutta muuten sopii lapaseen varsin mainiosti. Soundipuolelta se kuulostaa kyllä ihan sähkökitaralta siinä missä perinteiset puisetkin. Tykkään pienestä koostakin, vaikka pitkä jätkä olenkin.
 
Houkuttaisi hommata Laine-malli G&L Legacyn tilalle.
 
Quill
20.02.2010 18:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kait se auta kuin käydä kokeilemassa. Pitää tehä joku reissu pääkaupunkiimme ja käydä Kitarapajalla testaamassa Gibson, PRS ja sitten DLX:ssä Flaxwood.
 
Kontiak
20.02.2010 18:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää Kitarapajallakin olevan myynnissä yksi Flaxwood. ;)
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
Quill
21.02.2010 20:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on vaan aika jännä, että Flaxwood on voittanut USA:ssa jonkun palkinnon ja on suhteellisen iso firma muutenkin, niin youtubesta ei löydy paljoa mitään videoita ja kokemuksiakaan/arvosteluja ei oikein löydy.
 
Kivijalka
21.02.2010 20:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quill: Tuo on vaan aika jännä, että Flaxwood on voittanut USA:ssa jonkun palkinnon ja on suhteellisen iso firma muutenkin, niin youtubesta ei löydy paljoa mitään videoita ja kokemuksiakaan/arvosteluja ei oikein löydy.
 
Palkintojahan uusille tuotteille satelee etenkin USA:ssa pilvin pimein. Veikkaisin että tuo Flaxwood on vielä aika marginaaliryhmän soitin kuitenkin.
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Quill
22.02.2010 16:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin että tuo Flaxwood on vielä aika marginaaliryhmän soitin kuitenkin.
 
Se vähän pelottaakin, jos ei enää pidemmän päälle pidäkkään soittimesta, niin jälleenmyyntiarvo voi olla aika alhainen.
 
Suihkubad
22.02.2010 20:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten hieno merkki. Kitaraopella oli lainassa joku ontto versio ja aika luksusta sillä oli sekin vähä soitella.
 
Ahh....The name is Bootsy,baby.
Jimmie
15.12.2010 13:50:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeesiä kaivattaisiin!
 
Eli, sain Rautia mallin omistukseen tossa joku aika sitten ja kitaran säätäminen on osoittautunut aika hankalaksi. Itse oon enemmän LP-henkisillä kitaroilla veivannut, joten vibrakampi/talla säätäminen on aika hakusessa, mutta on sitä Flaxwoodia muutkin jo ehtineet ihmettelemään. Kitara oli tehdassäädöissä hyvä soittaa, mutta vaihdoin siihen paksummat kielet ja halusin nostaa tallan korkeutta. No pelkkä tallan nosto vaati jo soiton tehtaalle, että miten helvetissä se onnistuu. "Käytännöllisesti" piti sitten ensin poistaa kielet ja nostaa koko talla ylös, että sai sen alta säädettyä ruuveja. Sitten talla + kielet takas ja jos ei hyvä, niin toista toimenpide. No kielien korkeuden nosto ja paksummat kielet sai tietysti tallan linkkuun, kun veto kasvoi. Nyt kiinnostais helvetisti tietää mistä sen keinuvan tallan saa säädettyä taas bodyyn päin, kun vibrakampi sojottaa norjaan?
 
Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta kun toistakymmentä vuotta kitaroita työkseen säätänyt tuttukin on täysin ymmällään, niin kuulostaa vähän oudolle. Tuntuu että tämän kitaran kanssa on yritetty olla vähän turhankin innovatiivisia, mutta säätämiselle siitä on ollu vaan turhaa haittaa vrt. LP tai Straton säätämisen helppous. Ois kiva kuulla millaisia kokemuksia muilla on ollut ko. kitaran säätämisestä?
 
Kaipa tähänkin joku idioottihelppo säätötoiminto on olemassa, mut se ois kiva tietää ensin!
 
LaMotta
15.12.2010 13:58:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Jeesiä kaivattaisiin! Nyt kiinnostais helvetisti tietää mistä sen keinuvan tallan saa säädettyä taas bodyyn päin, kun vibrakampi sojottaa norjaan? Kaipa tähänkin joku idioottihelppo säätötoiminto on olemassa, mut se ois kiva tietää ensin!
 
Vaihtamalla ne minijouset. Kerro sitten muillekin mistä niitä löytyy )B;.-..,
 
La Motta
aristoteles666
15.12.2010 14:01:05 (muokattu 15.12.2010 14:02:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jimmie: Jeesiä kaivattaisiin!
 
Eli, sain Rautia mallin omistukseen tossa joku aika sitten ja kitaran säätäminen on osoittautunut aika hankalaksi. Itse oon enemmän LP-henkisillä kitaroilla veivannut, joten vibrakampi/talla säätäminen on aika hakusessa, mutta on sitä Flaxwoodia muutkin jo ehtineet ihmettelemään. Kitara oli tehdassäädöissä hyvä soittaa, mutta vaihdoin siihen paksummat kielet ja halusin nostaa tallan korkeutta. No pelkkä tallan nosto vaati jo soiton tehtaalle, että miten helvetissä se onnistuu. "Käytännöllisesti" piti sitten ensin poistaa kielet ja nostaa koko talla ylös, että sai sen alta säädettyä ruuveja. Sitten talla + kielet takas ja jos ei hyvä, niin toista toimenpide. No kielien korkeuden nosto ja paksummat kielet sai tietysti tallan linkkuun, kun veto kasvoi. Nyt kiinnostais helvetisti tietää mistä sen keinuvan tallan saa säädettyä taas bodyyn päin, kun vibrakampi sojottaa norjaan?
 
Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta kun toistakymmentä vuotta kitaroita työkseen säätänyt tuttukin on täysin ymmällään, niin kuulostaa vähän oudolle. Tuntuu että tämän kitaran kanssa on yritetty olla vähän turhankin innovatiivisia, mutta säätämiselle siitä on ollu vaan turhaa haittaa vrt. LP tai Straton säätämisen helppous. Ois kiva kuulla millaisia kokemuksia muilla on ollut ko. kitaran säätämisestä?
 
Kaipa tähänkin joku idioottihelppo säätötoiminto on olemassa, mut se ois kiva tietää ensin!

 
kiristä niitä ruuveja joilla jouset on kiinni bodyssa ja/ tai lisää jousi/a
 
ai siinä on niin erikoiset vai.
 
LaMotta
15.12.2010 14:03:47 (muokattu 15.12.2010 14:04:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kiristä niitä ruuveja joilla jouset on kiinni bodyssa ja/ tai lisää jousi/a
 
Ei taida flaxwoodin käyttämä ultra-stable shaller minitremolo system olla sulle kovin tuttu? Ei siinä ole mitään jousia bodyssa kiinni.
 
La Motta
aristoteles666
15.12.2010 14:05:22 (muokattu 15.12.2010 14:19:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Ei taida flaxwoodin käyttämä ultra-stable shaller minitremolo olla sulle kovin tuttu?
Ei siinä ole mitään jousia bodyssa kiinni.

 
no ei nähtävästi, kokeilin vain kerran kun ne halusi mun kokeilevan, mutta en koskenutkaan kampeen.
 
mutta kitara oli hyvä.
 
okei, kävin katsomassa, juu nyt muistan tuon.
eikä kyllä ole säätöjä.
 
fox
15.12.2010 14:39:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666:
ai siinä on niin erikoiset vai.

 
On kyl. Mutta ruuveja on aina hyvä kiristää. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
15.12.2010 14:41:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: On kyl. Mutta ruuveja on aina hyvä kiristää. ;)
 
mua hämäsi se aukko takana, oletin että siellä on jouset ihan tavallisesti.
 
fox
15.12.2010 14:59:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: mua hämäsi se aukko takana, oletin että siellä on jouset ihan tavallisesti.
 
Veijo on sen tuollee visioinu, ovelana sällinä.. ;) Pari kertaa oon tuollasta pellavakepukkaa käpistelly, poikettiin kerran kitaristi-Peten kanssa mm. moikkaamassa hra Rautiaa. Se on tuon meidän kitaristin koulu- ja ent. soittokaveri..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
15.12.2010 15:02:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Veijo on sen tuollee visioinu, ovelana sällinä.. ;) Pari kertaa oon tuollasta pellavakepukkaa käpistelly, poikettiin kerran kitaristi-Peten kanssa mm. moikkaamassa hra Rautiaa. Se on tuon meidän kitaristin koulu- ja ent. soittokaveri..
 
mulle jäi epäselväksi kumpi oli kumpi,tyyppi, mutta ihan hieno idea niillä on ja kitarat on hyviä, ja ihan hienon näköisiä.
kyllä ne tarjosi sitä mitä kokeilin mutta enhän mä osta kitaroita.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «